Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Zmiana klektora wydechowego w zetecu

 Moderowane przez: Karolyna, Kleszczak, kylo32, michno45, zsmarti
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi <<  Następna strona 
[ 1 2 3 4 5
 Autor 
 2007-12-04 19:47:40

ogólnie widzę, że wątek umarł i nie dzieje się w nim nic ciekawego - zamykam ...

-----------------
Tomek alias bzikol
FEFK #966
2020-08-10 09:49
  
 
 2007-12-03 18:18:08

niestety tych dwóch Panów profesorów ma dużo racji choć rzeczywiscie zachowują sie jak misjonarze)

silnik spalinowy to matematyka i fizyka- dla osiagniecia odpowiednich efektów wszystko musi być precyzyjne.modyfikacje garażowe mogą dawac efekty i czesto dają-najwięcej w starszych silnikach o mniej dokładnej obróbce fabrycznej.

W nowszych silnikach modyfikacje muszą byc kompleksowe zeby były odczuwalne - co z tego ze odprezysz silnik wydechem jak nie poprawisz napełniania mieszanką i nie przeregulujesz kilku innych rzeczy-osiagi rzeczywiscie mogą spasc.nawet liczony wydech renomowanej firmy bedzie prawie nie odczuwalny na codzien poza rykiem i hałasem . Dopiero jakis tam zestaw modyfikacji obudzi waszego potwora-a to juz moze kosztowac.
Ale jestem całym sercem za modyfikacjami i tuningowaniem mechanicznym samochodów-przy odrobinie wiedzy i odpowiednim warsztacie można zdziałac cuda o jakich sie niektórym nie sniło.
Smieszą mnie ciemne szyby,laminaty z giełdy,jakies monstrualne rozmiary felg czy inne bombki na choinke oraz zachowanie sie na drodze ich właścicieli - ale kiedys rycerze mieli piórka przy chełmach- teraz mają spojlery w swych koniach mechanicznych i dumnie prezentuja sie na swiatłach - gorzej jak sie jakis zakret pojawi -nastepuje chwilowy zanik pewnosci siebie


-----------------
RAJDY-WYŚCIGI-TUNING
TEDDYMOTORSPORT
Częsci i akcesoria
sklep@teddymotorsport.com
teddymotorsport.com
2011-08-24 09:19
  
 
 2007-11-28 22:41:44

chyba trzeba będzie zamknąć bo odchodzimy od tematu ...

-----------------
Tomek alias bzikol
FEFK #966
2020-08-10 09:49
  
 
 2007-11-28 11:13:38

Cytat:
2007-11-28 11:00:14, fryszard pisze:
dokłądnie, widze ze kolega podziela moje zdanie, dlatego od pół roku nie pisze na forum o modyfikacjach moich autek.. kto ma wiedziec ten wie reszta niech teoretyzuje dalej niestety sa pewni koledzy któży wiedzą wszystko najlepiej, i jak ich nie słuchasz to jestes głupek i niepotrzebnie ładujesz kase w tuning bo to i tak nic nieda... pozdro dla teoretyków i praktyków



Dołanczam się do Was. najpierw zostałem poproszony (jako nowy) o opisanie swojego autka. Opisałem. I teraz tego żałuję. Nazbierało się opinii specialistów... nic więcej nie dodaje od siebie.
2008-06-07 18:49
  
 
 2007-11-28 11:00:14

Cytat:
2007-11-27 22:33:59, dukat82 pisze:
witam po wnikliwym przeczytaniu wypowiedzi innych pasionatow forda stwierdzam ze cokolwiek by ktos nie zrobil w swoim aucie i bez uzycia firm i placenia po 1 tys 2 tys zeby cos zrobic przy aucie to i tak wyjdzie ze nic to nie daje i ten kto to robi niema bladego pojecia co robi ja ten kolektor robilem dla siebie a nie dla was albo na sprzedaz i tez nie opisuje swojego auta co w nim jest zrobione bo i tak zawsze sie ktos znajdzie bardziej obeznany w tej dziedzinie ktory obali cala mysl osoby ktora sadzi ze jej modyfikacje auta ktora sama wykonala sa daremne i to nie jedyna rzecz ktora zostala zrobiona w tym aucie i nie ostatnia ale po co to pisac najlepiej kupic sobie 2,0 z rs i wsadzic do eski.... w najblizszym czasie wybiore sie na rolki i zobaczymy jakie sa tego efekty jak dlamnie po jezdzie juz 2 dzien mam tylko pozytywne odczucia ale co ja moge wiedziec przeciesz nie jestem pan Swiatek , albo Holek oni sie urodzili tacy no nie ....


dokłądnie, widze ze kolega podziela moje zdanie, dlatego od pół roku nie pisze na forum o modyfikacjach moich autek.. kto ma wiedziec ten wie reszta niech teoretyzuje dalej niestety sa pewni koledzy któży wiedzą wszystko najlepiej, i jak ich nie słuchasz to jestes głupek i niepotrzebnie ładujesz kase w tuning bo to i tak nic nieda... pozdro dla teoretyków i praktyków

-----------------
#768
Małopolska Frakcja Rajdowa #003 (MFR)
(potworth) G-tech, 1 osoba, pusty bak, opony 205/40R17, 0-96km/h 15,44 mega kozak:D
2023-02-24 22:40
  
 
 2007-11-27 23:32:50

hmm no i kolejny watek pojdzie do zamkniecia bo sie tylko klutnie zaczynaja

-----------------
-----------------
"eskorty na tym forum wyginą kiedyś jak dinozaury,
ale fanów tego samochodziku nigdy nie braknie... "
(on-driver)

spot małopolski:
"(...) szkoda tylko, że nie było żadnego Escorta."
-----------------
2024-02-08 22:11
  
 
 2007-11-27 23:24:05

Moje mody z wydechem

Oj jak ja to kiedys zrobiłem w swojei gokardowej bryce, to wszyscy sie smiali, a ja sie cieszyłem swietnym głosem i moca od niskich obrotów. Silnik w tym czym co sie zwie reno 4 jest na gazniku 1,1 litra. To gówno prawie tak samo sie zbierało do 80km co essi, a jaka moc jeszcze była gdy sciagnełem alternator. Wiec ludzie te samochody co my mamy to mozna tuningowac na próbie prób i błedow. Jak ktos ma glowe ja kolega ze sam flansze sobie odrysował i załatwil wyciecie to pewnie myslał o krawedziach. Ciesze sie ze sady zostawiłes bo chyba spełniaja role. Wszystkim zycze owocnych modów
2010-09-26 20:08
  
 
 2007-11-27 22:33:59

witam po wnikliwym przeczytaniu wypowiedzi innych pasionatow forda stwierdzam ze cokolwiek by ktos nie zrobil w swoim aucie i bez uzycia firm i placenia po 1 tys 2 tys zeby cos zrobic przy aucie to i tak wyjdzie ze nic to nie daje i ten kto to robi niema bladego pojecia co robi ja ten kolektor robilem dla siebie a nie dla was albo na sprzedaz i tez nie opisuje swojego auta co w nim jest zrobione bo i tak zawsze sie ktos znajdzie bardziej obeznany w tej dziedzinie ktory obali cala mysl osoby ktora sadzi ze jej modyfikacje auta ktora sama wykonala sa daremne i to nie jedyna rzecz ktora zostala zrobiona w tym aucie i nie ostatnia ale po co to pisac najlepiej kupic sobie 2,0 z rs i wsadzic do eski.... w najblizszym czasie wybiore sie na rolki i zobaczymy jakie sa tego efekty jak dlamnie po jezdzie juz 2 dzien mam tylko pozytywne odczucia ale co ja moge wiedziec przeciesz nie jestem pan Swiatek , albo Holek oni sie urodzili tacy no nie ....
2017-05-03 22:11
  
 
 2007-11-27 21:59:07

SŁODZICIE SOBIE PIEKNIE tak trzymac ,proponujęnapisac ksiązke hmmmm sorki kopiuj wklej bo naczytaliscie się czegoś w necie i teraz znawców gracie , a mnie to osobiscie małoobchodzi czy zyskam czy nie , musze sprawdzic ,a co do tego co piszecie to jesli ktos mysli ze wstawiam tylko kolektor po przeróbkach to sorki ,ale mało wiecie,coz okaze się na hamowni, kto miał rację, My robimy swoje a WY koledzy sobie teoretyzujcie

-----------------
RS2300-PROJEKT
Jeszcze jeździ
2020-12-14 21:51
  
 
 2007-11-27 15:30:43

Cytat:
2007-11-27 14:22:49, Remarq pisze:
Widzisz wiele razy czytam to i owo na ogół siedzę cicho ale czasem już poprostu nie mogę. To zazwyczaj wygląda tak samo: ktoś gdzieś tam doczytał że zwiększenie średnicy wydechu poprawiło moc w jakimś aucie o ileś koni... nie doczytał już oczywiście jaki to był silnik , czy był turbodoładowany,czy zwykły,czy miał zmieniony dolot, czy wałki pozostały seryjne czy wstawione ostre czy pojemność była ta sama co w seri, czy też zwiększona, czy oprogramowanie wtrysku zostało zmienione czy też nie. Efektem tego osoba ta wyskakuje z genialnym pomysłem że zwiększenie średnicy wydechu w essim 1.4 na gaźniku do 10 cm podniesie moc o jakieś 10 koni bo w artykule z gazety przecież tak napisali....I potem pojawiają sie kolejni którzy drażą temat a co gorsza usilnie wprowadzają takie przeróbki u siebie...I wiesz gdzie tak naprawdę pojawia sie ten wzrost mocy? W ogłoszeniu allegro które pojawia sie po pewnym czasie. Tam dumnie w rubryce moc sprzedający owy super stuningowany bolid wpisuje 85 koni ze zwykłego 1,4 zaś w opisie wiedzie nas przez zawiły proces przeróbek począwszy od stożka z supermarketu a skończywszy na 4 końcówkach układu wydechowego, tak ślicznie wkomponowanego w zderzak cieknący laminatem... PS Po prostu czasem męczy mnie czytanie bzdur i opowieści dziwnej treści... Oczywiście zawsze zakładam że mogłem coś przeoczyć lub gdzieś sie mylę i obiecuje że jeśli osądziłem jakiś projekt źle to przeproszę osobiście autora ale niech pokaze mi racjonalny dowód a nie napisze że jego zdaniem teraz auto lepiej sie zbiera od dołu... bo pewie jak założyłby sobie czerwone nakładki na pasy bezpieczeństwa to po pierwszej przejażdżce przez miasto miałby podobne odczucia iż auto wyraźnie lepiej ciągnie od niskich obrotów Pozdro.



dokładnie nic dodac nic ując

wiele osob nie tylko tutaj, ale tez wokol mnie wlasnie tak sie zachowuje Tu cos uslyszal, tam przeczytal opinie eksperta z autoswiata, a to kolega na budowie powiedzial, albo Tede w TVN zarymowal cos dzwoni tylko niebardzo wiadomo, w ktorym kosciele. a pozniej po hamowni depresja hehe. 90% motoryzacyjnych pasjonatow ma podworkową wiedze, w ktorej najczesciej brak jest zuplenie elementarnych podstaw. Swoje braki tlumacza najczesciej moim ulubionym stwierdzeniem: 'teoria czesto mija sie z praktyką'. Ja juz tez nie wchodze w takie dyskusje, bo nie ma to sensu, niedouczonych nigdy nie przekonasz bo jest ich ze 40x wiecej od tych ktorzy maja pojecie i czesto upieraja sie przy swoim co do tego nieszczesnego kolektora to moglbym tutaj na 3 strony postów napisac,dlaczego nie jest to najlepszy pomysl.. ale nie chce mi sie, bo obawiam sie,ze niewiele osob bym przekonal Powiem tylko, ze patrzac na liczne wzory opisujace kolektory i reszte ukl wydechowego skladaja sie na nie czynniki z praktycznie calego silnika - od glowicy przez dolot a w niektorych konstrukcjach nawet ksztalt korbowodow. Na tej podstawie dla mnie jasne jest,ze kolektor nie moze miec przypadkowych wymiarow (swiatla i srednicy rur,ich dlugosci i pojemnosci oraz sposobu laczenia). Bo gdyby tak bylo to po co te wszytskie samochodowe marki wydaja najwiekszy budzet na badania i osrodki rozwojowe? po co wogole zepsoly inzynierow calymi miesiacami licza te wszystkie glupie teoretyczne rzeczy, wlasciwosci poszczegolnych elementow silnika skoro to wszystko i tak mija sie z praktyką

Niestety modyfikacje zespolu napedowego to nie to samo co wstawianie 17'' felg, tu nie wystarczy zdjac stara 16'' zalozyc nowa, przykrecic, pokrecic kierownica i zobaczyc czy nie obciera. A jak nie to jeszcze zawias z 2cm nizej, przy okazji obowiazkowo hamulce na czerwono i potuningowane tu trzeba czegos wiecej.

Jesli zabieracie sie za modyfikacje - czegokolwiek - trzeba najpierw WIEDZIEC GDZIE UDERZYC (czyli np tam, gdzie producent zaoszczedzil). A nie odbębniac po kolei obiegowe modyfikacje, bo to jest zwykla profanacja czyjejs przemyslanej konstrukcji. I przede wszystkim jesli chodzi o silniki wolnossące - wdrazac kolejne mody w raczej asekuracyjnym stylu - rewolucje zadko kiedy wychodza im na dobre


[ wiadomość edytowana przez: maciek701 dnia 2007-11-27 15:44:57 ]
2023-10-11 07:32
  
 
   Następna strona 
[ 1 2 3 4 5
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM