2007-11-27 15:30:43
Cytat:
|
2007-11-27 14:22:49, Remarq pisze:
Widzisz wiele razy czytam to i owo na ogół siedzę cicho ale czasem już poprostu nie mogę. To zazwyczaj wygląda tak samo: ktoś gdzieś tam doczytał że zwiększenie średnicy wydechu poprawiło moc w jakimś aucie o ileś koni... nie doczytał już oczywiście jaki to był silnik , czy był turbodoładowany,czy zwykły,czy miał zmieniony dolot, czy wałki pozostały seryjne czy wstawione ostre czy pojemność była ta sama co w seri, czy też zwiększona, czy oprogramowanie wtrysku zostało zmienione czy też nie. Efektem tego osoba ta wyskakuje z genialnym pomysłem że zwiększenie średnicy wydechu w essim 1.4 na gaźniku do 10 cm podniesie moc o jakieś 10 koni bo w artykule z gazety przecież tak napisali....I potem pojawiają sie kolejni którzy drażą temat a co gorsza usilnie wprowadzają takie przeróbki u siebie...I wiesz gdzie tak naprawdę pojawia sie ten wzrost mocy? W ogłoszeniu allegro które pojawia sie po pewnym czasie. Tam dumnie w rubryce moc sprzedający owy super stuningowany bolid wpisuje 85 koni ze zwykłego 1,4 zaś w opisie wiedzie nas przez zawiły proces przeróbek począwszy od stożka z supermarketu a skończywszy na 4 końcówkach układu wydechowego, tak ślicznie wkomponowanego w zderzak cieknący laminatem... PS Po prostu czasem męczy mnie czytanie bzdur i opowieści dziwnej treści... Oczywiście zawsze zakładam że mogłem coś przeoczyć lub gdzieś sie mylę i obiecuje że jeśli osądziłem jakiś projekt źle to przeproszę osobiście autora ale niech pokaze mi racjonalny dowód a nie napisze że jego zdaniem teraz auto lepiej sie zbiera od dołu... bo pewie jak założyłby sobie czerwone nakładki na pasy bezpieczeństwa to po pierwszej przejażdżce przez miasto miałby podobne odczucia iż auto wyraźnie lepiej ciągnie od niskich obrotów Pozdro.
|
|
dokładnie nic dodac nic ując
wiele osob nie tylko tutaj, ale tez wokol mnie wlasnie tak sie zachowuje
Tu cos uslyszal, tam przeczytal opinie eksperta z autoswiata, a to kolega na budowie powiedzial, albo Tede w TVN zarymowal
cos dzwoni tylko niebardzo wiadomo, w ktorym kosciele. a pozniej po hamowni depresja hehe. 90% motoryzacyjnych pasjonatow ma podworkową wiedze, w ktorej najczesciej brak jest zuplenie elementarnych podstaw. Swoje braki tlumacza najczesciej moim ulubionym stwierdzeniem: 'teoria czesto mija sie z praktyką'. Ja juz tez nie wchodze w takie dyskusje, bo nie ma to sensu, niedouczonych nigdy nie przekonasz bo jest ich ze 40x wiecej od tych ktorzy maja pojecie i czesto upieraja sie przy swoim
co do tego nieszczesnego kolektora to moglbym tutaj na 3 strony postów napisac,dlaczego nie jest to najlepszy pomysl.. ale nie chce mi sie, bo obawiam sie,ze niewiele osob bym przekonal
Powiem tylko, ze patrzac na liczne wzory opisujace kolektory i reszte ukl wydechowego skladaja sie na nie czynniki z praktycznie calego silnika - od glowicy przez dolot a w niektorych konstrukcjach nawet ksztalt korbowodow. Na tej podstawie dla mnie jasne jest,ze kolektor nie moze miec przypadkowych wymiarow (swiatla i srednicy rur,ich dlugosci i pojemnosci oraz sposobu laczenia). Bo gdyby tak bylo to po co te wszytskie samochodowe marki wydaja najwiekszy budzet na badania i osrodki rozwojowe? po co wogole zepsoly inzynierow calymi miesiacami licza te wszystkie glupie teoretyczne rzeczy, wlasciwosci poszczegolnych elementow silnika skoro to wszystko i tak mija sie z praktyką
Niestety modyfikacje zespolu napedowego to nie to samo co wstawianie 17'' felg, tu nie wystarczy zdjac stara 16'' zalozyc nowa, przykrecic, pokrecic kierownica i zobaczyc czy nie obciera. A jak nie to jeszcze zawias z 2cm nizej, przy okazji obowiazkowo hamulce na czerwono i potuningowane
tu trzeba czegos wiecej.
Jesli zabieracie sie za modyfikacje - czegokolwiek - trzeba najpierw WIEDZIEC GDZIE UDERZYC (czyli np tam, gdzie producent zaoszczedzil). A nie odbębniac po kolei obiegowe modyfikacje, bo to jest zwykla profanacja czyjejs przemyslanej konstrukcji. I przede wszystkim jesli chodzi o silniki wolnossące - wdrazac kolejne mody w raczej asekuracyjnym stylu - rewolucje zadko kiedy wychodza im na dobre
[ wiadomość edytowana przez: maciek701 dnia 2007-11-27 15:44:57 ]