Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

[orioninblue] Drań - Strona 1.5

 Moderowane przez: Karolyna, Kleszczak, kylo32, michno45, zsmarti
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi << Poprzednia strona  Następna strona 
[ 1 2 3 4 5
 Autor 
 2008-04-24 17:45:05

dobra, pozwólcie że wypowie się ten kto miał to samo

A wiec - padło Ci łożysko napinacza najprawdopodobniej. Wykręć tę śrubę i nabij nowe. Spokojnie da się to zrobić - łożysko dwurzędowe 5202 (takie było u mnie). Jak się zatarło mogło uszkodzić tulejkę na której ma się opierać i będzie problem. Usuń jej zbędne resztki i zobacz jakie poczyniło spustoszenia. Jeżeli łożysko nie będzie dociskało się równo na tulejkę i do napinacza to masz dwa wyjścia. Albo kupujesz używany napinacz, albo osadzasz na specjalnym kleju do metalu podkładkę która wejdzie na tulejkę i na której oprze się łożysko. Warunek jest taki że musi ona (podkładka) być w płaszczyżnie do śruby - inaczej łożysko będzie krzywo dociskane i będzie piszczeć. Koszt używanego napinacza to ok 100zł, natomiast koszty zabawy z tym aby zrobić w miarę nieźle to ok 20-30zł za łożysko (nie wiem ile za takie dokładnie bo ja złożyłem to na dwóch 6202), no i ze 40zł za nowy pasek. Za klej może Ci posłużyć poxilina bo wytrzyma tam - ma być tylko odporna na ściskanie. No i musisz równo osadzić tą podkładkę - ja mam taki przyrząd skonstruowany przezemnie: śruba, a na niej nakrętka i do niej przyklejona równiutko gruuuba podkładko - tulejka. Działa to tak że wkręcając śrubę, owa podkładko-tulejka dociska równo podkładkę która ma służyc za płaszczyznę.

Podsumowując jest trochę zabawy aby to zrobić ale nie załamuj się

-----------------
Było: Mk5 XR3i, Mk5 RS2000, 106 1.4, E36 320i, 216Gti, 214Si, Clio 1.2, Laguna 1.6, Almera N16 1.8, Corsa 1.0x2, Civic d16y3, 206 s16, Almera N16 2.2di, A3 1.9 AGR+++, A6 C5 4,2 V8, 106 1.1, Cougar 2.0 16v, GP 1.9JTD+, 206 1.4
Jest: 335D E91
2023-11-07 10:41
  
 
 2008-04-24 16:04:19

jakieś pincet

-----------------
loża rządzi loża radzi, loża nigdy Cię nie zdradzi..
Elitarna jednostka specjalna "Loża szyderców"


www.ford-sklep.pl
pomoc w doborze części na gg: 1288130
2023-09-05 11:02
  
 
 2008-04-24 11:21:24

Z tego co wiem(chyba że się mylę) to samej rolki do rs-a nie dostaniesz jak już to razem z całym napinaczem a to już parę $ kosztuje

-----------------
Rządu niespełnione obietnice - temat zastępczy kibice!
2021-06-13 11:47
  
 
 2008-04-24 11:10:18

odkrecajac srube na kole odkreca sie kolo pasowe, a dalej to juz nie wiem :/

-----------------
-----------------
"eskorty na tym forum wyginą kiedyś jak dinozaury,
ale fanów tego samochodziku nigdy nie braknie... "
(on-driver)

spot małopolski:
"(...) szkoda tylko, że nie było żadnego Escorta."
-----------------
2024-02-08 22:11
  
 
 2008-04-24 10:12:35

Sprawa jest taka.
Od jakiegoś czasu w moim rs2000 coś mi huczało w okolicach paska klinowego, i nie wiedziałem co zastanawiałem myślałem, słuchałem, może pompa wody, wspomagania , alternator lub napinacz.
I wyjaśniło się samo wczoraj coś zaczęło tłuc się pod maską na szczęście już pod garażem.
Podnoszę maskę i smród troszkę dymu pasek klinowy zmniejszył swoja szerokość do 1/3.
Na szybko obejrzałem i zobaczyłem, że kółko pasowe to napinające nie jest prosto i to pewnie przez ten felerny napinacz.

Teraz moje pytania:
1.Jak to naprawić?
2. Jak to wymontować?
3. Ile kosztuje?

Jeżeli ktoś ma jakieś rysunki, schematy, opisy itd. proszę o zamieszczenie.
Proszę też o wszelkie porady i wskazówki.
Poniżej zdjęcie poglądowe z zaznaczona felerną rolką

RS2000 BEZ KLIMATYZACJI


[ wiadomość edytowana przez: orioninblue dnia 2008-04-24 13:48:33 ]
2011-08-04 10:56
  
 
 2008-03-28 19:34:05

No to gratuluje - wyprzedziles mnie
Widze,ze duzo RSikow na forum zaczyna przezywac druga mlodosc - no i super,tak trzymac

-----------------
Escort MVII GT 1,8
E92, E90, D40, ML, FMX 650
2023-01-29 01:17
  
 
 2008-03-28 12:59:04

podnoszę do góry bo inaczej nikt nie zauważy
2011-08-04 10:56
  
 
 2007-12-18 22:53:53

to w zasadzie skończyłem jeszcze kilka drobiazgów założyć opony i z mojej strony to koniec, niedługo oddaje na naprawę błotnika i lakierowanie zderzaka i jazda bo autko na prawdę potrafi










[ wiadomość edytowana przez: orioninblue dnia 2008-03-28 12:48:29 ]
2011-08-04 10:56
  
 
 2007-12-18 22:53:21

i na taką odp czekałem dzięki Seba ja swojego będę szykował tak szybko jak mi się uda w zasadzie to wszystko własnoręcznie jak zwykle. Pewnie zrobię go szybciej niż planowałem bo mnie już skręca na myśl o pierwszej jeździe jedynie brak wolnego czasu mi przeszkadza.

Pożyjemy zobaczymy
2011-08-04 10:56
  
 
 2007-12-18 22:35:16

Cytat:
2007-12-18 22:31:14, orioninblue pisze:
Seba ja pewnie będę po Tobie Fryszard co oznacza prawie jak rsowa?



No nie wiem,mam co robic przy swoim ...

Masz skrzywiona belke,tak?? Tarcze zaciski itd sa ok? Jak tak to kupujesz zwykla sama belke ze stabilizatorem i przekladasz swoje graty do niej - belka kazda jest taka sama tylko osprzet maja inny (m.in. bebny male,bebny duze,tarcze).

-----------------
Escort MVII GT 1,8
E92, E90, D40, ML, FMX 650
2023-01-29 01:17
  
 
  Poprzednia strona  Następna strona 
[ 1 2 3 4 5
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM