Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Pasek klinowy i napinacz

 Moderowane przez: Bialy, urg
 MotoNews.pl » Los Omegas Bestiales ...

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi <<  Następna strona 
[ 1 2
 Autor 
 2014-03-17 15:18:12

no i mam 2260, jak ktos potrzebuje 2270, to mam nowiutki, tylko raz zalozony
Co dziwniejsze, po zalozeniu starego nic nie piszczy

-----------------
Omega A 3.0 24V wymiata na szosach :D

Granatowa 3.0 Czarnulka 3.0 Czarnulka 2.0
2020-06-15 02:09
  
 
 2014-03-15 01:36:54

rolka jest w porzadku, napinacz jednak tez wyglada na dobry, porownalem w drugiej Omie i sila jest podobna. Za to pasek kupilem najdluzszy, a pewnie mam ten mniejszy. Zupełnie nie zwrocilem uwagi, ze sa 3 dlugosci, a jak gosciowi podawalem, ze jest klima, to powiedzial, ze pasuje, nic nie mowil o dlugosciach

-----------------
Omega A 3.0 24V wymiata na szosach :D

Granatowa 3.0 Czarnulka 3.0 Czarnulka 2.0
2020-06-15 02:09
  
 
 2014-03-15 00:33:51

Rolka napinacza stoi czy podskakuje,
Zeby wykluczyc napinacz mozesz tym polmetrowym kluczem delikatnie pomoc napinaczowi naciagnoc pasek na odpalonym silniku. tylko takie akcje sa dla odwazych szczegolnie jak wiskoze masz przykrecona

-----------------
[s] Czesci do Senatora 3.0 24V
2016-06-20 19:03
  
 
 2014-03-14 19:34:55

Nie uzywam duzej sily by go odgiac, mam zapasowy napinacz, podmienie i zobacze. Jeszcze zajrze do drugiej trójki i porównam siłę
Przy zakładaniu paska uzywam pół metrowego klucza, wiec lekko szlo odciagniecie napinacza

Kurka faktycznie sa 3 dlugosci od 2230 do 2270mm

Opel numer katalogowy: 18 54 708 21.36 x 2230mm
C30SE do 1.024.729
Opel numer katalogowy: 18 54 713 21.36 x 2270mm
C30SE od 1024730
Opel numer katalogowy: 18 54 714 21.36 x 2260mm
C30SE od 1024730

tylko co to jest za numer 1.024.729 ? silnika? gdzie on jest nabity?

Jak przylozylem stary pasek do nowego, to nowy wydawal sie ciutke krotszy, wiec sadzilem, ze to kwestia wyciagniecia starego. Swoja droga nawet jesli mam zly, za dlugi, to czy napinacz nie powinien zniwelowac roznicy? Mam opakowanie, to jeszcze sprawdze jaka dlugosc mi dali.

co sie dzieje? pasek sie slizga, jak dodam gazu i puszcze to jest pisk wnieboglosy.


-----------------
Omega A 3.0 24V wymiata na szosach :D

Granatowa 3.0 Czarnulka 3.0 Czarnulka 2.0

[ wiadomość edytowana przez: fatboy82 dnia 2014-03-14 19:35:35 ]
2020-06-15 02:09
  
 
 2014-03-14 18:21:20

zasadniczo to napinacz da sie ugiac cignac za pasek, kwestia jakiej sily do tego uzywasz, naginajac go standardowej dlugosci plaska pietnastka raczej klucz powinien sie wbijac w reke, ze tak powiem.
Pamietaj ze sa trzy dlugosci paska do wersji z klima. Napisz co sie tam dzieje

-----------------
[s] Czesci do Senatora 3.0 24V
2016-06-20 19:03
  
 
 2014-03-11 17:54:02

Dzis wymieniałem pasek, ale w wersji z klima. Krótko mówiąc przejebana robota bez zdejmowania wentylatora, ale udało się, sztywny drucik i poszło
Natomiast martwi mnie inna rzecz, po wymianie jest jeszcze gorzej niz przed i wyglada na to, ze napinacz slabo napina
Czy to normalne, ze ciagnac za pasek, jestem w stanie przesuwac napinaczem? Jesli nie, to jest jakas regulacja czy pozostalo mi szukac napinacz?

-----------------
Omega A 3.0 24V wymiata na szosach :D

Granatowa 3.0 Czarnulka 3.0 Czarnulka 2.0
2020-06-15 02:09
  
 
 2008-01-17 10:42:06

Masz racje w skrzynce już jest bezpiecznik, ale tutaj zastosuj mniejszy a dmuchawa pracuje na wszystkich biegach. Można pewnie dokupić taki rezystorek w sklepie elektronicznym, lecz jaka cena nie wiem. Co do zdjęć i porad to wysłałem zdjęcia do fatboya więc on niech wstawi ja nie mam drygu do takich spraw , wolę silniki i temu podobne
2023-12-12 22:24
  
 
 2008-01-17 09:36:47

Chlopaki wrzuccie ten patent do porad bo sie przyda na bnk
to niestety jest bolaczka Omeg A
2023-02-06 21:01
  
 
 2008-01-17 09:29:35

czyli bede mial tylko najszybszy bieg?
Metoda harisona da raczej lepszy efekt

-----------------
Omega A 3.0 24V wymiata na szosach :D

Granatowa 3.0 Czarnulka 3.0 Czarnulka 2.0
2020-06-15 02:09
  
 
 2008-01-17 06:27:11

Cytat:
jak pojdzie za duzy prad, to pojdzie bezpiecznik a nie dmuchawa

Tę funkcję spełnia febryczny bezpiecznik w skrzynce. Można ominąć rezystor na silniku przez skrosowanie kabelkiem kostki z wiązki elektrycznej podłączenia dmuchawy(5pinów) z kabeklami silniczka (2piny). Otrzymasz wtedy tylko bieg bezpośredni dmuchawy.

-----------------
2011-09-25 15:07
  
 
 2008-01-17 00:11:10

no tak, oczywiscie klucz 15, a sruba 8 Napisalem, bo wczesniej ktos pisal ze klucz 17.

Bezpiecznik jest zamiast rezystora, w koncu ten takze ma jakas oprnosc, a jak pojdzie za duzy prad, to pojdzie bezpiecznik a nie dmuchawa

-----------------
Omega A 3.0 24V wymiata na szosach :D

Granatowa 3.0 Czarnulka 3.0 Czarnulka 2.0
2020-06-15 02:09
  
 
 2008-01-16 22:07:19

Harison, wytłumacz proszę po co ten bezpiecznik, bo nie kumam.... Jest już taki w skrzynce bezoieczników.

-----------------
2011-09-25 15:07
  
 
 2008-01-16 20:30:11

Śruba to będzie 8 na klucz 15 bynajmniej taki powinien być, choć w zamiennikach robią to różnie. Ale powinno być na 15stce
2023-12-12 22:24
  
 
 2008-01-16 20:11:21

jeszcze raz wielkie dzieki za opis

Odnosnie jeszcze paska klinowego i napinacza, to sruba jaka jest przy rolce napinacza to 15

-----------------
Omega A 3.0 24V wymiata na szosach :D

Granatowa 3.0 Czarnulka 3.0 Czarnulka 2.0
2020-06-15 02:09
  
 
 2008-01-16 13:15:52

Witam, robótka na jakąś godz. Z przerwą na browarka. Najpierw odkręć ramiona wycieraczek, następnie dwie plastikowe nakrętki osłony podszybia oraz sześć spinek tuż przy samej szybie. Zdejmij osłonę podszybia i ukaże ci się dmuchawa, po lewej stronie dmuchawki zobaczysz taki mały rezystor- to właśnie on się prawdopodobnie zepsuł. Odkręć mechanizm wycieraczek - trzy wkręty, na silniczku będzie blaszka, którą musisz zdjąć. Wypina się bardzo łatwo. Odcinasz rezystor tak aby zostały ci druciki do przylutowania bezpiecznika, ja zastosowałem 30A. Składasz i cieszysz się dmuchawą. Proste tanie i skuteczne, działa ponad rok i jest ok.
Ps. Zdjęcia na poczcie.
2023-12-12 22:24
  
 
 2008-01-14 15:07:01

Cytat:
2008-01-14 14:25:52, harison pisze:
Zgadza się, rezystor. Ja zastąpiłem go bezpiecznikiem i ponad rok działa bez zarzutu.


a moglbys napisac jak dokladnie to zrobic. Ja nawet nie wiem, gdzie to cholerstwo jest....

z gory dzieki za rade

-----------------
Omega A 3.0 24V wymiata na szosach :D

Granatowa 3.0 Czarnulka 3.0 Czarnulka 2.0
2020-06-15 02:09
  
 
 2008-01-14 14:25:52

Zgadza się, rezystor. Ja zastąpiłem go bezpiecznikiem i ponad rok działa bez zarzutu.
2023-12-12 22:24
  
 
 2008-01-14 13:25:15

rezystor jest zespolony z dmuchawa
w podszybiu i czesto sie psuje
2023-02-06 21:01
  
 
 2008-01-14 09:32:01

masz na mysli to pokretlo? Padlo mi w 2.0, ale to bylo stopniowe, ale nadal jak sie dobrze go podniesie i przycisnie to zadziala. Poza tym ciezko chodzi, a w 3.0 chodzi normalnie. Jeszcze moze wtyczka wypadla z tylu konsoli od nawiewow. Innych pomyslow juz nie mam. Co gorsza od stania by sie chyba nie popsulo?

-----------------
Omega A 3.0 24V wymiata na szosach :D

Granatowa 3.0 Czarnulka 3.0 Czarnulka 2.0
2020-06-15 02:09
  
 
 2008-01-14 07:09:32

Cytat:
Teraz za to nei wiedziec czemu przestala mi dzialac dmuchawa

Rezystor powiedział : pa pa???

-----------------
2011-09-25 15:07
  
 
   Następna strona 
[ 1 2
 MotoNews.pl » Los Omegas Bestiales ...

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM