Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Car Audio In My Essi - CableKIT - jaki ? - Strona 2

 Moderowane przez: Karolyna, Kleszczak, kylo32, michno45, zsmarti
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi << Poprzednia strona  Następna strona 
[ 1 2 3 4
 Autor 
 2008-03-02 11:30:17

Cytat:
ale głośniki mają moc ciągłą (RMS) 60W, szczytową moc 180W, nie wiem jak do tego będzie się miała sprawa "omów" żeby to wszystko sprawnie podłączyć



Witam
Sprostowanie: wybrane przez ciebie głośniki mają 2 ohmy, a wzmacniacz jest stabilny dla dwóch ohmów i ma wtedy 75 Watt na kanał. Tutaj już istnieje możliwość że pożegnasz się z głośnikami, jak za bardzo odkręcisz.

co prawda będziesz zadowolony z jakości bo wzmacniacz będzie grał poniżej swoich max zniekształceń THD ale obawiam się że przesadzisz kiedyś i popalisz głośniczki.

Co do skrzynki to zgodzę się z pre100nem że zamknięta t tego typu muzy przyda się bardziej dobra odpowiedź impulsowa ( szybkość) niż niskie zsejście.

A co do wolnych kanałów we wzmaku to moożna by się zastanowić nad dłączeniem sopranów z osobnej pary kanałów .
Po co??
Bo możesz niezależnie regulować soprany i kick basy w dżwiach na wzmaku , a potem dodając głośności na radiu ten stosunek zostaje zachowany.

Moim zdaniem to było by ciekawe rozwiązanie.

Pozdrawiam
2014-05-08 17:31
  
 
 2008-02-26 19:55:01

Jesli chcesz wykorzystac 4 kanaly wzmaka to pomysl nad innym radiem - model 4000 ma wyjscie na 1 pare glosnikow. zastanow sie nam modelem 4900.

-----------------
2022-04-08 11:19
  
 
 2008-02-24 19:33:45

UP
Wybrałem jednostkę sterującą - nullPioneer DEH-4000UB
Wygląd nowoczesny, kolorki mi odpowiadają, USB jest, cenateż dobra
Co do wzmacniacza to już wiem co i jak (myślałem myślałem i wymyśliłem). Mostkować będę tylko wyjście na skrzynię, a z czasem na tylną półkę zapodam coś takiego KLIK
Wiem że nie powinienem dawać tych głośników na półkę bo to psuje scenę muzyczną, ale audiofilem nie jestem i jak na moje ucho będzie grać czysto - no i głośno bo to jest jeden z głównych celów. Poza tym rozwiązę problem wolnych kanałów w wzmacniaczu
Jak zwykle czekam na "Waszą" opinię

[ wiadomość edytowana przez: czyczu dnia 2008-02-25 01:45:04 ]
2014-01-31 19:37
  
 
 2008-02-23 22:22:37

Dziś natrafiłem na okazję (mówiłem że się trafi ), używany wzmacniacz JBL GTO 755.6 za 400zł

Dane techniczne:

tryby pracy (kanały): 6/5/4/3
moc przy połączeniu zmostkowanym: 2 x 150 W + 260 W
moc RMS, 4 Ω: 4 x 50 W + 2 x 75 W
moc RMS, 2 Ω: 4 x 75 W + 2 x 130 W
THD: 0,03%
stosunek sygnał/szum: > 100 dB
pasmo przenoszenia: 10 Hz - 40 kHz
zwrotnica aktywna: 32-320 Hz
ustawienia zwrotnicy: LP/HP/wyłączony
nachylenie zboczy zwrotnicy: 12 dB/okt
czułość wejściowa: 250 mV - 6 V
wymiary: 475 x 313 x 60 mm
Pełen zakres wejść przedwzmacniacza – w przypadku, gdy w danej instalacji zastosowano kilka wzmacniaczy, ta cecha umożliwia łatwe przyłączenie.
Niezwykle wydajny zasilacz PWM MOSFET zapewnia optymalną moc przy różnej impedancji i niewielkich zakłóceniach.
Każdy wzmacniacz pełnozakresowy JBL Grand Touring jest wyposażony w regulowaną zwrotnicę elektroniczną i układ podbicia basu. Pozwala to zoptymalizować brzmienie systemu w zależności od lokalizacji głośników.

Raczej go zakupię, w razie czego będę mógł rozbudować instalację
Przy tym wzmacniaczu mogą pozostać wybrane przez "Was" podzespoły ? Czy może wybrać coś innego (powiedzmy że w tym przypadku mamy do dyspozycji więcej niż 1000zł) ?
Skrzynia raczej będzie ok bo ma 250RMS, ale głośniki mają moc ciągłą (RMS) 60W, szczytową moc 180W, nie wiem jak do tego będzie się miała sprawa "omów" żeby to wszystko sprawnie podłączyć. Dodatkowych głosników raczej nie chcę - wystarczą mi 2 w drzwiach i skrzynia w bagażniku Jeśli to możliwe to proszę mi to ładnie opisać wraz z moskowaniem i impedencją, niestety wzmacniacz nie będzie czekał i mam mało czasu na zastanowienie się z jego kupnem.



[ wiadomość edytowana przez: czyczu dnia 2008-02-24 01:16:08 ]
2014-01-31 19:37
  
 
 2008-02-23 09:47:24

350 - glosniki przod
300 - wzmacniacz
380 - sub JBL

Proponuje skrzynie JBL zamknieta - zajmuje malo miejsca, ma lepsza dynamike, kontrolowany, szybszy bass niz w obudowie B-R, gorsze zejscie, ale do techno bedzie ok. - koszt laczny przekroczy troche 1000 pln (trzeba by doliczyc wygluszenie i kable)

Jesli chcesz troche taniej mozesz kupic Takie cos - u mnie do codziennego poruszania sie mam wlasnie CP123 (na specjalne okazje jezdzi cos innego ) w takiej cenie nie kupisz nic lepszego - wtedy z kablami i wygluszeniem bedzie ok 1000 zlociszow.

-----------------
2022-04-08 11:19
  
 
 2008-02-23 09:27:03

Głośniki 165mm JBL GTO 6507SC
Wzmacniacz JBL GTO 4000
Muzyka - Techno
Kwota - bez radia około 1000zł z wygłuszeniem drzwi
2014-01-31 19:37
  
 
 2008-02-23 08:59:30

Cytat:
2008-02-22 23:50:02, czyczu pisze:
Więc głośniki w zmacniacz wybrany, pozostaje skrzynia basowa i okablowanie. Co polecasz do tej konfoguracji ?



Zalezy jaki wzmak wybrales. Jesli moc nie przekracza 500W RMS to nie ma sie co bawic w kondensatory chyba ze masz za duzo siana i lubisz skaczace cyferki w bagazniku.
Kabel w zaleznosci od dlugosci (zasilajacy) przy wzmaku 300W RMS i dlugosci kabla ok 5m aosolutne minimum 10mm2, przy wiekszej mocy 16mm2 nawet do 20mm2 (przy 500W). nie daj sie nabrac na SUPER ZESTAWY za 35 pln. Generalnie im grubszy kabel zasilajacy tym lepiej (i oczywiscie drozej). Co do kabla masowego sa rozne szkoly, jedni radza do masy pojazdu, inni do "-" w akumulatorze. W tym przypadku nie mam zdania, jedna i druga metoda jest dobra, pierwsza wymaga mniej kabla Jedna sprawa o ktorej nie mozna nie powiedziec, przekroj kabla masowego nie moze byc mniejszy niz zasilajacego. Wiekszy nie zaszkodzi, mniejszy owszem. Co do kabli sygnalowych - bez dwoch zdan musza byc ekranowane (nawet podwojnie ekranowane). Pozlacane koncowki mozesz sobie wsadzic miedzy bajki bo w tanich kablach jest to poprostu zlota farbka. Co do skrzyni - zalezy do jakiej muzy, napisz ile chcesz siana wydac, jakiej muzy sluchasz i jaki wzmak mialby to napedzac, wtedy cos sie pomysli

-----------------
2022-04-08 11:19
  
 
 2008-02-22 23:50:02

Cytat:
2008-02-22 11:54:19, open pisze:
tylko dobrze wszystko spasowane ze sobą i poustawiane.


Więc głośniki w zmacniacz wybrany, pozostaje skrzynia basowa i okablowanie. Co polecasz do tej konfoguracji ?
2014-01-31 19:37
  
 
 2008-02-22 11:54:19

Po pierwsze: nie liczby wyznaczają jak gra, tylko dobrze wszystko spasowane ze sobą i poustawiane.
Jeżeli będzie to wszystko pędzone wzmakiem 4ro kanałem, to moc radia nie ma nic do tego, bo sygnał będzie szedł z radia po RCA do wzmaka.
Dla mnie moc zestawu, to suma mocy RMS na wyjściu wzmaka lub wzmaków, np: 2x50W (przód) + 150W (sub), bo tyle mocy idzie na głośniki. Chyba nie chcesz sumować wszystkich RMSów jakie są w aucie, głośniki+radio+wzmak..? Bo to wychodzi bzdura.

Tak samo, nie możesz porównać głośników komputerowych do samochodowych, inne środowisko grania (samochód ma trochę mniejszą objętość w środku niż pokój ), inny montaż itd..

-----------------
loża rządzi loża radzi, loża nigdy Cię nie zdradzi..
Elitarna jednostka specjalna "Loża szyderców"


www.ostrajazda.com
2012-05-28 13:32
  
 
 2008-02-22 00:01:52

Dobra, pozostaje skrzynia, może byćTAKA? Chodzi mi o to żeby wyciągnąc dobrą moc (i przy okazji żeby to wszystko sensownie, ładnie głośno grało) każdego z głośników nie wydając fortuny na coś co będzie za silne i wzmacniacz i tak tego wszystkiego nie uciągnie. Czytałem że do tego typu muzyki jaką słucham dobra jest właśnie skrzynia z Bass-Reflexem. Ile przy takiej konfiguracji wyciągnę RMS z poszczególnego głośnika (zakładając że skorzystam z tych podzespołów które wymieniliśmy + radio 4x50W Pionieer) ? W sumie moc podawana w watach dużo mi nie mówi, bardziej jestem zorientowany w RMS'ach bo mój zestaw przy kompie ma ich "aż" 27 i mniej więcej wyobrażam sobie brzmienie owgo zestawu.
2014-01-31 19:37
  
 
  Poprzednia strona  Następna strona 
[ 1 2 3 4
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM