Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

[SieMA] RS2000 4x4 - turbo plan. stage 1 - Strona 1.5

 Moderowane przez: Karolyna, Kleszczak, kylo32, michno45, zsmarti
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi << Poprzednia strona  Następna strona 
[ 1 2 3 4 5 6
 Autor 
 2008-05-07 16:11:52

Cytat:
2008-05-07 10:58:20, SieMA_rs_4x4 pisze:
no ok.... powiedzmy swap..



dlatego mówie o swapei na 2,0 z Mondeo. skrzynia p&p a silnik znacznei lepszy do uturbienia i nadodatek lżejszy co ma też znaczenie. swap na 1,8T z VW to nie ma sensu mysle ze przedmówca miał raczej na myśli sprzedaż RS2k i kupno czegoś z tym silnikiem, no chyba że źle odczytałem intencje

-----------------
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm
2010-08-20 10:41
  
 
 2008-05-07 10:58:20

no ok.... powiedzmy swap.. kompletny silnik 1.8 T to koszt 3500-4000zł, podpasowanie skrzynki MTX75 nie koniecznie się uda, znaczy ja wiem,że wszystko można zrobić...

więc 5500zł.... i całe mnóstwo roboty.. trzeba by wszystko przekalkulować ale i tak myślę,że soft turbo oryginalnego silnika od RS wyjdzie taniej... chociaż niekoniecznie lepiej...
2008-08-29 00:17
  
 
 2008-05-07 07:32:57

za tyle kasy co planujesz wsadzić w eresa , to z silnika 1,8T VAG-a można wycisnąć ze dwa razy niż planujsze przy eresie , za głupie 1500zł robisz wirusa i już masz ze 150KM coś koło 190KM. Ale to tylko moje skromne zdanie

-----------------
a escort posłuży jako nawóz pod skalniak bo się ładnie rozkłada

Loża rządzi loża radzi, loża nigdy Cię nie zdradzi.. :D
Elitarna jednostka specjalna "Loża szyderców"
2022-07-06 22:26
  
 
 2008-05-06 21:08:35

oj z tym momentem to cie poniosło

przy 0,6 bara bedzie około 300Nm na 100%.

wtryski z RS2k maja na 99% 250cc co by potwierdzało że starczą na jakieś 180KM.

co do turbiny to nie masz co liczyc za specjalnie (choć liczenie też jest warte uwagi), kupuj T3 z Coswotha i bedzie OK na taką moc o której rozmawiamy, na allegro jest takowa za 900zł jak sie nie myle. T4 bedzie za duza. a jak bedzie kiedyś za mało to mozna japrzerobić na T3/T4 choc ideałem by była GT28RS ale ona jest droga.


-----------------
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm
BTW: ja bym jeszcze rozważył opcje swapu na Zeteca i uturbianie jego, co jest rozpracowane pod każdym kontem a gratów do tego jest znacznei więcej.

[ wiadomość edytowana przez: PumaRST dnia 2008-05-06 21:11:05 ]

[ wiadomość edytowana przez: PumaRST dnia 2008-05-07 06:48:10 ]
2010-08-20 10:41
  
 
 2008-05-05 23:45:42

mówisz i masz


2010-09-15 02:35
  
 
 2008-05-05 23:31:21

co do momentu, to macie rację, mea culpa ... powinniśmy liczyć ten moment x odpowiednie doładowanie... postaram się dowiedzieć jak to dokładnie przeliczać, a to co wcześniej podałem dotyczy głownie wolnossaków , no i trzeba liczyć do tego odprężenie silnika...

Suchii -> dzięki bardzo za miłe słowa nie chcę, żeby ktoś myślał, że założyłem wątek i nic nie robię... poprostu póki co zbieram informacje, i tak już dużo się dowiedziałem o samym aucie, silniku itp...

a jeśli chodzi o uturbienie, to wszystko da się uturbić i ja wierzę, że i ten silnik da rade dobrze zrobić.... może to kwestia odpowiedniego zestrojenia?..

hryniek -> dzięki za numer, właśnie widziałem tego essa z blokiem od 2.3 ... ja blok i głowicę zostawiam.. będę walczył na tym co mam i wierzę, że się uda... i chyba ze względu na te stalowe elementy tłoka, trzeba będzie zrobić jego lepsze chłodzenie, bo zajechać silnik to żadna sztuka, ale pocieszam się tym, że do tej jednostki części akurat nie są drogie....


p.s czy ktoś może zamieścić tu swój wykres od essa?? potrzebuję konkretnie wykres momentu obrotowego, przy jakiej dokładnie wartości osiąga max i przy odcince jaka jest jego wartość, bo wiem,że jest spora rozbieżność od danych producenta...


i szkoda ze nie wyszło z tymi magnetyzerami... ile by było mniej roboty... zawsze zostaje turbinka na dolot, albo chip za 50zł który daje jakies +20ps


[ wiadomość edytowana przez: SieMA_rs_4x4 dnia 2008-05-05 23:42:19 ]
2008-08-29 00:17
  
 
 2008-05-05 23:11:00

Cytat:
2008-05-05 22:44:38, SieMA_rs_4x4 pisze:
... a co do NM to raczej 400NM jest nie możliwe w przeliczeniu 200ps przy 6000rpm = 237Nm...



te 237 Nm to wieelka pomyłka jest, taka wartość przy doładowaniu silnika dwulitrowego to wprost niemożliwe jest, będzie duuużo więcej zamiast 2 powinna być 3 z przodu, a ja pokusiłbym się nawet o 4

SieMA_rs_4x4 buduj, uturbiaj, bo jesteś jednym z nielicznych co cokolwiek robią i wiele można się nauczyć, śledzę wątek z zapartym tchem, bo byłem po Twojego esa w Bydgoszczy i się nie zdecydowałem, odpaliłem go ze względu na wygląd, napędu i przeniesienia nie miałem możliwości przetestowania, ale widzę że sprawuje się nieźle.
Generalnie to śmiały projekt jest i szczerze powodzenia Ci życzę...

-----------------
Wszystko na co mam ochotę jest albo nieprzyzwoite, albo niemoralne, albo niezdrowe...
2016-02-15 12:11
  
 
 2008-05-05 23:00:31

siema, pogadaj z gościem co sprzedaje uturbionego na allegro, czy to jest w ogóle opłacalne?? on żeby wycisnąć 200KM pozmieniał duuużo.. , a jak poszukasz w necie to kiedyś znalazłem dokładny opis jego modyfikacji. To jego kom:695-899-936 zapożyczony z allegro, pozdro
2010-01-31 01:15
  
 
 2008-05-05 22:44:38

serwus!!

nie odzywam się w temacie, bo póki co prócz znaczka TD na klapie nic się znacząco nie zmieniło, no i alu 15" z nowymi toyo t1r ... w środę dostanę zawieszenie przód Koni sport ze sprężynkami eibach....

a dalej to zasiągnęłem języka... kolega na forum streetracing buduje sierre turbo z naszym silnikiem i podzielił się obserwacjami:

problemem sa stalowe elementy tłoka.. wiadomo co sie będzie działo przy zwiększeniu mocy...

co do chłodzenia silnika to problem który dotyczy wielu aut... chociażby w 6-cio cylindrówkach bmw to istny kaszmar.. w essim koniecznie wstawienie najlepiej 2 mniejszych wentylatorów, dodatkowe wloty na masce...

wtryski od sr20det.... było by doprawdy pięknie a jaka jest wydajność naszych to nie mam pojęcia, ale napewno szału nie ma bo słyszałem, że kończą się około 170-180ps...

co do turbo, to liczyłem zapodtrzebowanie naszego silnika i dobierałem mapy turbin pod nasz silnik...
za punkt odniesienia brałem 0.6bar, max moc przy 6100rpm, ale jeszcze potrzebował bym wykresu silnika wolnossącego do dokładnych obliczeń, ponieważ wyszło mi że potrzeba do niego naprawdę dużego turbo, conajmniej T4

a napęd... to właśnie jest moja największa bolączka i narazie staram się skontaktować z ludźmi z UK którzy mają te essy i może coś pomogą....
ja chcę robić soft turbo pod 200ps i myślę, że tą wartość napęd wytrzyma, a co do NM to raczej 400NM jest nie możliwe

w przeliczeniu 200ps przy 6000rpm = 237Nm...

[ wiadomość edytowana przez: SieMA_rs_4x4 dnia 2008-05-05 22:56:52 ]
2008-08-29 00:17
  
 
 2008-05-02 07:39:47

Cytat:
2008-03-14 03:08:10, POMPA pisze:
kazdy chwali i dmucha to co ma mi na podtlenku korbowodow nie pourywało SieMA_rs_4x4 - powodzenia w modach, pisz co dzialsz na biezaco [ wiadomość edytowana przez: POMPA dnia 2008-03-14 03:14:53 ]



oj nie chwale lecz pluje na to g... strasznie a osobiście jestem fanem CVH-T choc neistey ale nie jest wstanie zaspokoić juz moich oczekiwań.

a wracając do wątku:

1) wtryski z Focusa ST nie bedą pasowac p&p.
2) co do wtrysków od nissana owszem ale nie z s13 tylko z s14 sr20det bo w s13 są top feed a listwa rs2k wymaga side feed-a.
3) turbina to minimum duże T25 ale T3 z ERST było by lepsze i tansze.

ja bym sie obawiałw takim projekcie 2 rzeczy:

1) naped, niestety ale wszytkie opinie mówia ze ten naped wzglednie znosi seryjna moc przy katowaniu a co dopiero jakieś 350-400Nm.
2) problem uturbienia rs2k leży nie w wytrzymałosci silnika bo zapewne jest tak samo udaro i idioto odporny jak CVH tylko w tym ze cholernik jest podatny na przgrzewanie a Turbina tylko pogorszy ten stan. I dlatego "pudingowcy" wolą uturbiac Zetec-i które przyjmują doładwoanie bez problemów a do tego jest sporo gratów do nich. choć widziałem rs2k Turbo z mocą około 300KM w UK ale co było w sammym silniku tego nie wiem.

Pozdrawiam
PumaRST

PS: czy ktoś zna wydajność wtysków od rs2000??


-----------------
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm


[ wiadomość edytowana przez: PumaRST dnia 2008-05-02 19:35:57 ]
2010-08-20 10:41
  
 
  Poprzednia strona  Następna strona 
[ 1 2 3 4 5 6
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM