2008-04-05 21:24:20
Na forum troszke przesiaduje i pomyslalem ze czas zaczac temat bo zaczelo sie dziac...
Escorta kupilem przypadkiem ( szukalem Fiesty MK3 xr/rs )
Auto z Austrii 2 lata u nas u jedynego wlasciciela, seryjny Escort XR3i EFI elektryczne szyby, abs (oczywiscie dzialajacy kiedy chce) z zewnatrz bardzo ladny ale jezeli chodzi o stan faktyczny okazalo sie juz mniej kolorowo...
tak wygladal zaraz po kupnie i oklejeniu naklejkami klubowymi..
na dzien dobry wymiana plynow i klops .. po wymianie "oleju" okazalo sie ze klepia panewki..
byl plan na remont na szybko (bo auto potrzebne na codzien) wiec znalazlo sie
jednak pomysl upadl po znalezieniu calego silnika ale o tym pozniej..
znaczki na aucie (jak widac na zdjeciach) byly oklejone na czarno jak by sie ktos wstydzil ze to ford
po zerwaniu folii cos mi nie pasowalo niebieskie do czerwonego i w ruch poszedl papier scierny i lakier
efekt..
jako ze znajomy ma fieste RS"2000"( zetec ) z pelnym pakietem RS t tez poszedl plan na poszerzenia i wyloty powietrza w masce ...
dobry kolega wracajac na swieta z anglii przywiozl mi prezent
troche czasu trwalo zanim zabralem sie za ciecie maski (bo niestety maska, ktora byla na szrocie od RSt sie sprzedala...
ale castorama 43zl flex i 2 tarcze i zaczynamy...
niestety nie bylo mocowan i wyloty wisialy... (przy okazji pocialem sie troche flexem i odechcialo mi sie dalszej roboty..) i tak jezdzilem z tektura pod maska i dziurami w niej..
tu z escortem braci Maciejewskich na KZK M1
wreszcie odebralem silnik od znajomego z fiesty po dachowaniu i oczywiscie trzeba bylo troche go poczyscic
silnik z fiesty XR 110 KM po remoncie 3 tys (swierzo dotarty) z ostrym walkiem Kent (fiesta po dachu az zal bylo ja ciac taka zdrowa blache miala
)
przy swapie wymieniony zimering walu, kompletne sprzeglo, olej (wreszcie pol syntetyk
termostat i uszczelki kolektorow
za duzo fotek ze swapa nie mam bo nie bylo glowy do sesji
niestety nie obylo sie bez niespodzianek.. ladowanie okazalo sie tak duze ze wysadzalo zarowki ... na szybko wymienilismy regulator na jakis stary ale on nie ladowal i ledwo dojechalem do domu...
nastepnego dnia juz siedzial nowiutki oryginalny..
niestety ladowanie nadal bylo w przedziale 17-18 :/ i gotowalo akumulator wiec na biegu polecialem do sklepu i kupilem uzywke z gwarancja (niestety strasznie przeplacilem ale trudno)
i problemu nie ma
oczywiscie jako ze nowy silnik to juz nie moze moknac ani byc przykruty tektura
wiec poszly w ruch plaskowniki i wyloty..
(kiepskie foto ale w przyszlosci dam lepsze) to ciemne wokol wylotow to preparat antykorozyjny (strasznie tlusty i mozliwy do usuniecia)
doszla rowniez kierownica RS z naba do forda .. niestety nie do MK4 :/ i znow problemy.. ale .. sam zrobie nabe !!
Auto szrot i dziendobry 2ga kierownica w lapie
troche dzialan flexem
kilka śrub z castoramy i naba gotowa
nad tym jeszcze popracuje (dzis robilem kierownice )
a taki efekt koncowy ( no moze jeszcze nie bo trzeba bedzie zakryc jakos ta "nabe"
niestety przy tej nabie konieczne bedzie wyciagniecie klaksona gdzies na guzik.. bo nie chce psuc samej kierownicy
w miedzy czasie wywalilem spoiler z tylniej klapy bo zadne silowniki nie chcialy tego dziada utrzymac.. walyl 7,5kg !!! klapa narazie prowyzorycznie przeslonieta na dziurach ale bedzie zaspawana i wycieraczka tez wyleci przy okazji..
niedlogo zaczne robic blache bo progi sie sypia i kielich z tylu .. ale o tym jeszcze zdarze popisac...
-----------------
www..autoklublodzki.pl
www.streetlegal.org.pl
[ wiadomość edytowana przez: Zioo dnia 2008-04-22 22:11:10 ]
[ wiadomość edytowana przez: Zioo dnia 2008-05-17 22:57:38 ][ wiadomość edytowana przez: Zioo dnia 2008-06-15 23:15:24 ]