Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Problem z ustawieniem rozrzadu dohc

 Moderowane przez: Furiosus, fuso, mar125, rallyfilip
 MotoNews.pl » TheFiatAndTheFurious

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najstarszych wypowiedzi <<  Następna strona 
[ 1 2
 Autor 
 2008-04-13 14:47:05

glowica zostala splanowana okolo 0.3 mm i teraz nijak nie mozna ustawic rozrzadu.nawet po dokladnym ustawieniu na znaki.luzy zaworowe do ustawiena bo jest 0.5 wydech i 0.6 ssacy.w czym moze byc problem? czy za cienka uszczelka pod glowica i za cienkie uszczelki pod glowiczkami?poniewaz tloki stykaja sie z zaworami.pzdr

-----------------
50,000 euro i mamy 131 abarth;))
2024-03-10 07:41
  
 
 2008-04-13 18:03:33

Musisz frezować tłoki albo dać grubszą uszczelkę po mojemu.
2021-05-03 14:26
  
 
 2008-04-13 21:58:42

Dziwna sprawa bo w swoim DOHC-u mialem glowice ciachnieta do gniazd zaworowych i nigdy nie mialem tego problemu. Jedyne, co mi przychodzi do glowy to zamienione kola rozrzadu na walkach (znaki w innych miejscach). Inna sprawa to to, czy jestes na 100% pewien, ze to zawory stykaja sie z tlokami a nie korba wadzi o mimosrod pompy paliwa na walku posrednim? Jaki to silnik (pojemnosc?)

-----------------
 
  
 
 2008-04-13 22:15:05

2.0.na zaworach byly slady od tlokow.moze faktycznie skurczybyki pozamieniali kola.bo zawiozlem cala glowice i oni ja rozbierali.i jakby najwiecej nawydechu blokowalo.a przezwieksze luzy zaworowe to moze sie dziac?

-----------------
50,000 euro i mamy 131 abarth;))
2024-03-10 07:41
  
 
 2008-04-13 22:49:26

Luzy zaworowe nie maja nic do tego. Zamien kola na walkach i ustaw rozrzad jeszcze raz

-----------------
 
  
 
 2008-04-14 13:12:34

Cytat:
2008-04-13 22:15:05, andrzej131 pisze:
2.0.na zaworach byly slady od tlokow.moze faktycznie skurczybyki pozamieniali kola.bo zawiozlem cala glowice i oni ja rozbierali.i jakby najwiecej nawydechu blokowalo.a przezwieksze luzy zaworowe to moze sie dziac?


Im większy luz zaworowy tym mniejsza szansa spotkania tłoków z zaworami(na wolno obracanym silniku)
Tak jak zostało napisane,sprawdz koła rozrządu (jaką uszczelke założyłeś-założysz nową?) .
sprawdź szczelnść zaworów bo szkoda potem znów ściągać głowice.

-----------------
"Fatalna Imitacja Auta Turystycznego"

P.U.H. MARAKANT

Transport samochodów / pomoc drogowa
Poliwęglan do rajdówek
2021-02-12 09:09
  
 
 2008-04-14 14:35:31

w dohcu zawory mogą się spotykac zarówno z tłokami jak i z przeciwległymi zaworami. wez to pod uwage

-----------------
uprzedzam ze nie zawsze odbieram telefon i jednoczesnie przepraszam tych ktorzy przez to cierpią..
;)
2023-05-03 10:33
  
 
 2008-04-17 11:28:38

juz chyba po problemie,poprostu zle podeszlem do tego ustawiania.moj pierwszy raz.... ,ale dzieki za podpowiedzi.jeszcze jedno pytanie;czy do szlifowania komory spalania wyjac zawory,czy moze bezpieczniej zostawic.

-----------------
50,000 euro i mamy 131 abarth;))
2024-03-10 07:41
  
 
 2008-04-17 11:58:58

Jeśli można to podepnę się pod ten temat z pytaniem.
Rozbierając 1.6 dohc nie zaznaczyłem które kółko jest na ssący a które na wydechowy. Jak to teraz ustalić, żeby uniknąć tego co miał kolega???

-----------------
DON'T THINK!!! DRINK!!!

Prawdziwy mężczyzna nie je miodu tylko żuje pszczoły...
2021-02-19 13:54
  
 
 2008-04-17 12:36:14

Na wydechu jest takie same kółko, jak na wałku pośrednim.
2021-05-03 14:26
  
 
 2008-04-17 12:48:42

podziękował pięknie

-----------------
DON'T THINK!!! DRINK!!!

Prawdziwy mężczyzna nie je miodu tylko żuje pszczoły...
2021-02-19 13:54
  
 
 2008-04-21 21:51:43

ma ktos jakies zdjecia z ustawionych na znaki kol tych na dole,czy cos?bo mi sie wydaje ze dobrze robie,ale cos nie tak


[ wiadomość edytowana przez: andrzej131 dnia 2008-04-21 21:56:30 ]

[ wiadomość edytowana przez: andrzej131 dnia 2008-04-21 21:58:42 ]
2024-03-10 07:41
  
 
 2008-05-24 21:39:32

dalej walka ,byla opcja,ze zawory wala w tloki(ssace).tloki zostaly troche podszlifowane sprawdzone i ssace na bank nie koliduja.ale jest taki moment blokowania,ale jakos powoli to przewala;gdy pierwszy zawor wydechowy od pompy jest otwartya tlok daleko.czy sprezyny zaworowe moga tak blokowac?myslalem ze to ma tez cos wspolnego z pompa paliwa czy zaplonem,czy ogolnie z tym walkiem,ale spraedzone to nie koliduje.juz normalnie brak pomyslow.silnik super odpala,ale stuka cholernie cos jakby na wydechu

-----------------
50,000 euro i mamy 131 abarth;))
2024-03-10 07:41
  
 
 2008-05-24 23:16:56

walek posredni dobrze ustawiony? jaka pojemnosc silnika?
2016-09-21 10:30
  
 
 2008-05-25 16:49:48

wszystko dokladnie na znaki.to jest 2.0

-----------------
50,000 euro i mamy 131 abarth;))
2024-03-10 07:41
  
 
 2008-05-25 17:49:15

wałek pośredni w 2.0 można ustawić tak by znak pokrywał się z drugą śrubą napinacza,wtedy jest tak jak w książce jest napisane

-----------------
http://fiatem.pl/
2020-03-15 22:32
  
 
 2008-05-25 22:39:52

Jeśli nie masz pewności czy to koliduje wałek pośredni, to weź jakiś stary zapasowy wałek pośredni, utnij mu krzywkę napędu pompy, podmień i obróć silnikiem. Będziesz wiedział czy to wałek pośredni, czy coś innego.
Pozdrawiam!

-----------------
DOHC
2013-11-29 20:59
  
 
 2008-05-26 01:17:38

Cytat:
2008-05-24 21:39:32, andrzej131 pisze:
dalej walka ,byla opcja,ze zawory wala w tloki(ssace).tloki zostaly troche podszlifowane sprawdzone i ssace na bank nie koliduja.ale jest taki moment blokowania,ale jakos powoli to przewala;gdy pierwszy zawor wydechowy od pompy jest otwartya tlok daleko.czy sprezyny zaworowe moga tak blokowac?myslalem ze to ma tez cos wspolnego z pompa paliwa czy zaplonem,czy ogolnie z tym walkiem,ale spraedzone to nie koliduje.juz normalnie brak pomyslow.silnik super odpala,ale stuka cholernie cos jakby na wydechu


problem w tym że blokuje czy że stuka?
jak stuka to może być od luzu zaworowego-za duży

auto normalnie odpala? (zamienione koła?)
miaska od tego silnika?

reszta pomysłów wyżej

0.3 to żaden kosmos - powino być ok (szlif do gniazd?)

-----------------
"Fatalna Imitacja Auta Turystycznego"

P.U.H. MARAKANT

Transport samochodów / pomoc drogowa
Poliwęglan do rajdówek
2021-02-12 09:09
  
 
 2008-07-26 09:18:06

no i wyszlo szydlo z worka.okazalo sie ze jednak sporo byla glowica splanowana;przeze mnie pewnie ktorys to juz raz plus planowany byl tez blok.i stukaly zawory ssace we wszystkie 4 tloki,ale nic sie nie stalo.po lekkim "przefrezowaniu" silnik chodzi jak ta lala .pzdr

-----------------
50,000 euro i mamy 131 abarth;))
2024-03-10 07:41
  
 
 2008-07-26 13:29:15

to masz szczęście,że nic się nie stało

-----------------
http://fiatem.pl/
2020-03-15 22:32
  
 
   Następna strona 
[ 1 2
 MotoNews.pl » TheFiatAndTheFurious

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM