2008-04-20 14:26:06
Witam wszystkich.
W końcu znalazłem trochę czasu na małą foto-poradę
Trzy Omegi C:
- rozbita Elite 2.6 V6 automat z 2002 roku,
- CDX 2.5 V6 automat r. 2000 z uszkodzonym silnikiem,
- sprawna CD 2.5 V6 automat r.2000 – dawca nadwozia dla rozbitej Elite oraz silnika dla CDX.
Główne zadanie to przekładka silnika, elektryki i wyposażenia Elite do nadwozia CDX.
Po zasięgnięciu kilku opinii (także na Forum) przystąpiłem do działania...
Drobna uwagi:
- Kolejność wykonywanych prac zależała od mojej wygody

i może nie być zgodna z opisami w książkach typu „Sam naprawiam”.
- Na wszystkie odłączane przewody elektryczne i hudrauliczne nalepiałem taśmę papierową z opisem do czego przewód był podłączony. Przy poźniejszym składaniu jest to wielkie ułatwienie.
- Na wystające po zdjęciu przewodów hydraulicznych końcówki, w celu uniknięcia wyciekania płynów, zakładałem gumowe rurki, mogą być na przykład z węża ogrodowego, zamknięte (zaklejone) z jednej strony.
1. Trzeba to „oczyścić” do gołych blach...
2. Wyciągamy plastykowe osłony nad chłodnicą, akumulator i lampy.
3. Teraz maskę.
4. Zderzak. Zanim jednak zupełnie odłożymy go na bok, trzeba odłączyć przewody elektryczne od halogenów, czujnika temperatury (na środku zderzaka) oraz rurki spryskiwaczy reflektorów (szybkozłączki).
5. U spodu chłodnicy odnajdujemy zawór spustowy, podkładamy jakąś miskę i odkręcając zawór opróżniamy układ chłodzący.
6. W tym czasie możemy zdjąć plastykową osłonę pod przednią szybą. Ściągamy wycieraczki, odkręcamy jedną śrubkę przy zbiorniczku na płyn hamulcowy i wyciągamy wszystkie kołeczki pod dolną uszczelką szyby. Wystarczy przekręcić je o 90 stopni i wyjąć. Następnie zdejmujemy uszczelkę biegnącą wzdłóż plastykowej osłony i możemy ją delikatnie wyciągnąć. W okolicy filtra przeciwpyłkowego należy rozłączyć rurkę od spryskiwaczy szyb oraz wtyczkę elektryczną od podgrzewania spryskiwaczy.
7. Odkręcamy śrubkę odpowietrzania układu paliwowego, żeby obniżyć ciśnienie w nim panujące.
8. Odłączamy wszystkie przewody elektryczne w okolicy skrzynki z przekaźnikami, wyciągamy ECU.
9. Odkręcamy napęd wycieraczek.
10. Luzujemy opaski i wyciągamy rury.
11. Odłączamy przewody podciśnieniowe.
12. Jeszcze jedna opaska, trzy śrubki...
13. I część układu powietrza już na zewnątrz.
14. Odłączamy przewody elektryczne i hydrauliczne od chłodnicy, odkręcamy śrubki ją mocujące i delikatnie wyciągamy chłodnicę.
15. Rozkręcamy połączenie rurek klimatyzacji, wszystkie wiszące przewody i rurki możemy podwiązać przy silniku i wyciągamy chłodnicę klimy oraz wentylatory.
16. Teraz układ wspomagania kierownicy.
17. I układ paliwowy.
18. Przewody podciśnieniowe.
19. Rozłączamy przy przegrodzie przewody do nagrzewnicy (szybkozłączki) i z drugiej strony silnika przewód klimy (pod gumową osłonką jest zawleczka).
[ wiadomość edytowana przez: mantee78 dnia 2008-04-20 14:26:41 ]