Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Brembo w omedze - Strona 3

 Moderowane przez: Bialy, urg
 MotoNews.pl » Los Omegas Bestiales ...

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi << Poprzednia strona  Następna strona 
[ 1 2 3 4 5 6 7 8 9
 Autor 
 2010-04-25 12:59:13

800km za mną, klocki ułożone i gotowe na katowanie

Jeśli chodzi o wrażenia - w mieście/korkach jest zwyczajnie, po prostu czuć przyjemny opór pod stopą

W trasie przy normalnych prędkościach przelotowych zestaw działa podobnie jak mniejsze brembo, natomiast przy hamowaniu z 200kmh jest wyraźnie silniejszy.

Pełnego hamowania nie miałem okazji jeszcze sprawdzić, ale mam wrażenie, że teraz niezależnie od prędkości (25 czy 250kmh) granicą skuteczności hamowania jest tylko przyczepność opon. Podejrzewam że na szerokich slickach migdałki wypadałyby z gardła

Cytat:
dARTi pisze:
chodzi o to, że w tej chwili hamujesz zdecydowanie mniejszym ciśnieniem płynu - w efekcie tył nie ma szans zaistnieć już przy 4 tłoczkach jest źle i może się okazać, że zamiast poprawiać w efekcie pogarszamy w stosunku do serii

Ciśnienie podane z pompy rozkłada się proporcjonalnie na każdy tłoczek. W serii całe ciśnienie z przewodu pcha jeden tłok.

Dopóki mocniej nie naciskamy na pedał, zwiekszone tarcie większego klocka powinno być kompensowane nieco mniejszym wysunięciem tłoczków i dociśnięciem klocka do tarczy. De facto siła hamowania powinna pozostać na podobnym poziomie do serii, gdy ciśniemy hamulec na 30-40%.

Klocki do E38 są o połowę większe od seryjnych, z kolei klocki do Q7 na oko mają blisko 2x większą powierzchnię od E38 Są naprawdę gigantyczne, a mimo to przy normalnej jeździe rewelacyjnie pozwalają dozować siłę hamowania

Cytat:
dARTi pisze:
może byc tak, że pełną skuteczność hamowania uzyskamy dopiero przy pełnym wdepnięciu hamulca czego w sposób naturalny się nie robi jak już czujemy terkotanie abs-u

Duże heble są właśnie po to, by w razie konieczności móc zatrzymać auto z wysokich prędkości. W zakresie przepisowych prędkości nie powinny różnić się w dozowaniu od mniejszych zestawów, bo auto zbyt często miałoby robiony z dupy garaż

Binarnie działające hamulce miały wczesne SLRy, potwornie skuteczne przy max wciśnięciu, ale jeśli wierzyć recenzjom, całkowicie pozbawione czucia podczas zwykłej jazdy.

Cytat:
7gsi pisze:
znaczy się w łukach czy zakrętach i na mokrym nie będziecie robić dohamowania... trochę to niebezpieczne?

Nikt zdrowy psychicznie nie wciska hamulca do oporu na łuku czy zakręcie Przy normalnym dohamowaniu nie zauważyłem zarzucania tyłem.
Na mokry test jeszcze przyjdzie czas, póki co jeździłem tylko na suchym.

Cytat:
homer171 pisze:
Moim zdaniem nie musimy zmieniac z tyłu tarcz jesli mamy wentylowane tylko wystarczy zastowowac lepszej jakosci tarcze i zacisk np 4 tłoczkowy w zupełnosci wystarczy. Tył jest od stabilizacji podczas hamownia wiec proporcja tyłu do przodu powinno dac rade.

Tarcze z tyłu chcę zmienić na większe i grubsze głównie ze względu na odporność na przegrzanie. Teraz mam wentylowaną serię, ale podejrzewam że przy tak dużych możliwościach przodu, tylne szybko zostaną przegrzane

Cytat:
homer171 pisze:
kilka hamowan i wszystko sie wyjasni jak sie zachowuje auto podczas hamowania w roznych warunkach. Linia diagnostyczna a dokładnie rolki powinny dac porownanie proporcji hamowania tył do przodu.

Na pewno przy pełnym hamowaniu dysproporcja będzie ogromna.

Trzeba wziąć pod uwagę, że omega nie jest bolidem torowym, gdzie odpowiednie zbalansowanie siły hamulców ma duże znaczenie.

Osobiście wolę mieć tę pewność, że w razie potrzeby stanę w miejscu, gdy jakiś matiz mi zajedzie drogę na autostradzie, niż turlać się autem które hamuje równo na obie osie, ale ogólnie hamuje mało skutecznie.

-----------------
 
 
 
 2010-04-24 01:49:55

Moim zdaniem nie musimy zmieniac z tyłu tarcz jesli mamy wentylowane tylko wystarczy zastowowac lepszej jakosci tarcze i zacisk np 4 tłoczkowy w zupełnosci wystarczy. Tył jest od stabilizacji podczas hamownia wiec proporcja tyłu do przodu powinno dac rade. Immo jest osobą doswiadczalna wystarczy jeden test juz na dotartych hamulcach z przodu. kilka hamowan i wszystko sie wyjasni jak sie zachowuje auto podczas hamowania w roznych warunkach. Linia diagnostyczna a dokładnie rolki powinny dac porownanie proporcji hamowania tył do przodu.

-----------------
moja aukcje
2013-03-24 13:31
  
 
 2010-04-23 20:46:32

Cytat:
2010-04-23 17:26:21, dARTi pisze:
chodzi o to, że w tej chwili hamujesz zdecydowanie mniejszym ciśnieniem płynu - w efekcie tył nie ma szans zaistnieć



znaczy się w łukach czy zakrętach i na mokrym nie będziecie robić dohamowania...

trochę to niebezpieczne?

-----------------
...hodowca.
2024-01-14 01:03
  
 
 2010-04-23 20:01:51

Cytat:
2010-04-23 17:26:21, dARTi pisze:
no lans bezapelacyjny ale tył to już zdecydowanie za słaby teraz chodzi o to, że w tej chwili hamujesz zdecydowanie mniejszym ciśnieniem płynu - w efekcie tył nie ma szans zaistnieć już przy 4 tłoczkach jest źle i może się okazać, że zamiast poprawiać w efekcie pogarszamy w stosunku do serii może byc tak, że pełną skuteczność hamowania uzyskamy dopiero przy pełnym wdepnięciu hamulca czego w sposób naturalny się nie robi jak już czujemy terkotanie abs-u



Możesz mieć rację jednak wszystkiego na raz nie da się zrobić (kasa). Poza tym w przypadku tylnych hebli uważam , że będzie więcej roboty niż z przodem (jeśli mamy zachować proporcję do przodu z brembo V2).
Ciężej znaleźć odpowiednią tarczę i nie mam tu na myśli średnicy zewn. (średnica otworu centr. w przypadku audi to 68mm (omega 65mm - żeby było odwrotnie to nie ma o czym gadać - tokarka do piasty i pozamiatane) lub od razu szykować się na dopasowywanie innej piasty, ciężko wyczuć (sam to teraz przechodzę).
Jedno wiem i będę się tego trzymał, jeśli chodzi o hamulce to jeżeli nie będzie wszystko spasowane na tzw. "piczy włos" tylko ma mieć luzy, to ja do takiego auta nie wsiadam- hamulec to jest jedyna rzecz która pozwala nam normalnie wysiąść z auta.


-----------------
Żeby żyło się lepiej ...

PS: tak sobie pomyślałem, czy to przypadkiem regulator siły hamowania nie jest odpowiedzialny za zachowanie proporcji przód/tył 70/30 ? Tak mi to jakoś zaświtało, poprawcie mnie jeśli się mylę





[ wiadomość edytowana przez: katanos dnia 2010-04-23 20:06:34 ]

[ wiadomość edytowana przez: katanos dnia 2010-04-23 20:07:08 ]
2017-11-13 13:01
  
 
 2010-04-23 17:26:21

no lans bezapelacyjny ale tył to już zdecydowanie za słaby teraz

chodzi o to, że w tej chwili hamujesz zdecydowanie mniejszym ciśnieniem płynu - w efekcie tył nie ma szans zaistnieć

już przy 4 tłoczkach jest źle i może się okazać, że zamiast poprawiać w efekcie pogarszamy w stosunku do serii

może byc tak, że pełną skuteczność hamowania uzyskamy dopiero przy pełnym wdepnięciu hamulca czego w sposób naturalny się nie robi jak już czujemy terkotanie abs-u



-----------------
only at J E E P ...
2015-12-15 21:08
  
 
 2010-04-22 22:09:54

Już wiem wszystko .
Chodziło mi skąd sa heble.

-----------------
2022-12-18 14:28
  
 
 2010-04-21 22:16:11

Andrzej, Ilku, obaj macie rację

Cytat:
2010-04-21 19:23:33, PiotrS pisze:
Napiszesz coś więcej na temat V2?

Co chcesz wiedzieć?

Cytat:
2010-04-21 22:00:34, katanos pisze:
Ciekawostka: zacisk ten sam ale : cena = Q7 (300-400 pln), Cayenne (600-900 pln).

Czerwony lakier i napis Porsche dużo kosztują. W Q7 jest banalna czerń bez napisu więc i cena inna
Z drugiej strony ludki zaczynają się orientować że to jest to samo i ceny hebli z Q7 idą w górę

-----------------
 
 
 
 2010-04-21 22:00:34

Pozwolę sobie odpowiedzieć
Zarówno w Q7 jak i Cayenne montowany jest taki własnie zacisk. Jednak są dwie odmiany różniące się między sobą wysokością całkowitą zacisku (chyba dobrze to określiłem jak coś nie tak to popraw mnie Immo), wynika to z tego iż w jednym modelu piasta ma innej długości jarzmo pod zacisk ale wielkość tarczy jest ta sama. Zarówno w Q7 jak i Cayenne jest to docelowo 350mm. Mimo to obie wersje świetnie sprawdzają się na tarczy 360mm

Ciekawostka: zacisk ten sam ale : cena = Q7 (300-400 pln), Cayenne (600-900 pln).

pozdrawiam


-----------------
Żeby żyło się lepiej ...

[ wiadomość edytowana przez: katanos dnia 2010-04-21 22:02:18 ]
2017-11-13 13:01
  
 
 2010-04-21 21:26:26

Q7 na moje oko

-----------------
who dares wins
2019-12-21 15:28
  
 
 2010-04-21 20:41:22

..Porsche Cayenne o ile dobrze kojarze

-----------------
2012-12-16 13:16
  
 
 2010-04-21 19:23:33

Napiszesz coś więcej na temat V2?

-----------------
2022-12-18 14:28
  
 
 2010-04-21 14:58:12

Rzeczywiście tył w porównaniu z przodem wygląda jak przeszczepiony z matiza

Mam nadzieję że nie będzie na tyle słaby, żeby mocno myszkować przy ekstremalnych dohamowaniach

W planach jest zmiana na zestaw 320mm + 4 tłoczki, pozostaje kwestia znalezienia odpowiedniej tarczy/tarczobębna żeby ręcznego nie przerabiać

-----------------
 
 
 
 2010-04-21 14:40:41

to sie nazywa pelne wypelnienie felg
Piekny zestaw, teraz pora na tyl i bedzie ladny komplecik

-----------------
Omega A 3.0 24V wymiata na szosach :D

Granatowa 3.0 Czarnulka 3.0 Czarnulka 2.0
2020-06-15 02:09
  
 
 2010-04-21 11:26:08

Dżizas!! No wyglada monstrualnie

-----------------
Sprzedam
2019-07-19 18:53
  
 
 2010-04-21 08:18:52

Wyglądają zajebiście. Gratulacje udanej operacji
Teraz możesz spokojnie kręcić silnik na +300KM
BTW:
W innych klubach dużo piszą o wzmacnianiu hamulców...
U nas po prostu się je wzmacnia
LOB to LOB...

-----------------
who dares wins
2019-12-21 15:28
  
 
 2010-04-21 04:18:06

o zesz kur**

-----------------
2015-08-15 23:20
  
 
 2010-04-20 23:55:19

Cytat:
2010-04-20 23:40:56, Immo pisze:
Fajnym bonusem nowych hamulców jest co najmniej +150 pktów do lansu zdecydowanie przyciągają uwagę



zgadza się. Nie mogę od tego oderwać oczu


-----------------
...hodowca.
2024-01-14 01:03
  
 
 2010-04-20 23:40:56

Dzisiaj w koncu zmieniłem hamulce na Brembo v2

Zaciski przez zimę zostały odświeżone i dostały najszybszy z kolorów:


Zabawki w komplecie: 6-tłoczkowe zaciski typu monobloc, tarcze 360x34mm oraz przewody w oplocie.


Adaptery do zacisków wykonał z właściwym sobie mistrzostwem maestro Dan-CNC:


Po założeniu:


W steinmetze wchodzą na styk, zostaje dosłownie kilka mm luzu między zaciskiem a bębnem felgi:


Porównanie z zestawem 4-tłoczkowym na tarczy 323mm

Szkoda że nie mam seryjnych tarcz do porównania.

Wrażenia z hamowania opiszę po pierwszej trasie, póki co klocki się układają. Liczę na bardzo dużo, szczególnie przy hamowaniu z prędkości +200kmh (oczywiście na autobahnie).
Na razie mogę jedynie stwierdzić, że zmiana przewodów na oplatane kapitalnie wpływa na liniowość pracy pedału hamulca

Fajnym bonusem nowych hamulców jest co najmniej +150 pktów do lansu zdecydowanie przyciągają uwagę

-----------------
 
 
 
 2010-04-20 23:20:42

Cytat:
2010-04-20 15:51:54, dARTi pisze:
... zostało tam może 4mm ...



tak duzo u Ilka to nawet komar sie nie przecisnie
2014-12-14 19:10
  
 
 2010-04-20 15:51:54

yhm

nie wkleje fotki bo mnie zdegradujecie do testa za brudne felgi

a mam 18stki

u mnie newralgicznym punktem była przestrzeń pomiędzy zaciskiem a szprychami felgi - zostało tam może 4mm

fart ponieważ u mnie dodatkowy / większy dystans nie wchodzi w rachubę tak szczelnie koło wypełnia nadkole

-----------------
only at J E E P ...
2015-12-15 21:08
  
 
  Poprzednia strona  Następna strona 
[ 1 2 3 4 5 6 7 8 9
 MotoNews.pl » Los Omegas Bestiales ...

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM