Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Pare pyt dot mkVII (tylna klapa, glosniki, ozn lakieru ...)

 Moderowane przez: Karolyna, Kleszczak, kylo32, michno45, zsmarti
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi <<  Następna strona 
[ 1 2
 Autor 
 2008-07-02 08:41:26

dzieki za odp
to ze cisnienie jest spore to wiem, ale nie sadzilem ze bedzie plyn wywalal przy pracujacym silniku, w kazdym razie uszczelka pod glowica cala - plynu nie ubywa, olej w normie, silnik pracuje normalnie, weze nagrzewaja sie jak trza i nie twardnieja jak ... jajko.
co do ozn koloru, to u mnie wiem ze Farbe/Color to bedzie kolor , ale chodzi mi o ta wczesniejsza tabliczke z auta, z ktorego chce kupic maske
jakby ktos umial mi powiedziec, gdzie tam jest to ozn
a jest jakis spis fordowskich ozn kolorow lakieru, tak zebym mogl nazwe poznac czy cos
2020-10-31 04:25
  
 
 2008-07-02 00:28:22

Cytat:
2008-07-01 23:58:49, djtados pisze:
teorią nam walnęłeś ...... Diagnozowałeś kiedyś (lub miałeś uszkodzoną) uszczelke pod glowicą???? Bo many dobrze pisze....



tak walnęłem teorią, która idzie w parze z praktyką i kalectwem pewnego człowieka.
W kwesti uszczelki zarówno Ty jak i many macie rację, ale węże twardnieją na stałe i nie jest to jedyny objaw jaki charakteryzuje puszczającą uszczelkę pod głowicą. Przerabiany temat w silniku 1.6 16V, w takim wypadku warto zwrócić uwagę na kolor płynu w zbiorniku, jego ubywanie, maź pod korkiem wlewu oleju jak i sam olej w silniku. Pamiętam że śmierdziało spalinami po odkręceniu korka w zbiorniku płynu chłodzącego, choć było to dawno. Celem mojego wywodu było uświadomienie autorowi, że układ sam z siebie pracuje pod ciśnieniem i na niedokręconym korku zawsze będzie uciekał płyn górą.

PS. zadziwia mnie fakt z jaką prędkością zostałem zaatakowany , ale dzięki djtados za sprostowanie, bo faktycznie objaw ciśnienia przy padniętej uszczelce się pojawia.

-----------------
Wszystko na co mam ochotę jest albo nieprzyzwoite, albo niemoralne, albo niezdrowe...
2016-02-15 12:11
  
 
 2008-07-01 23:58:49

Cytat:
2008-07-01 23:54:27, Suchii pisze:
kolor nadwozia - z tabliczki, o ile pochodzi z tego właśnie esa widać że kolor nosi symbol E5 (pozycja FARBE/COLOR) głośniki - dystanse do 13-tek można kupić na allegro lub wystrugać samemu ciśnienie a termostat - temat ten przerabiałem stosunkowo niedawno i stwierdzam, że sam próbujesz robić sobie problemy. Układ chłodzenia działa pod wysokim ciśnieniem, wręcz nie wolno odkręcać korka przy rozgrzanym silniku, grozi to naprawdę kalectwem i utratą zdrowia. Układ został zaprojektowany tak (ciśnienie), aby na poziomie morza i w górach możnabyło normalnie autem jeździć, jeżeli odkręcisz korek na mocno rozgrzanym silniku może dojść do intensywnego wrzenia płynu chłodzącego a w następstwie rozerwania pompy, bloku i silnego poparzenia ciała. Poniżej cytat z książki WKiŁ. wnioskuję że chodzi o gruby wąż gumowy prowadzący chłodziwo z termostatu do chłodnicy. Otóż wąż ten twardnieje wraz ze wzrostem temperatury, co za tym idzie ciśnienia w układzie. Jeśli temperatura dojdzie do wartości przy której załącza się wentylator następuje intensywne schładzanie, spadek temperatury i ciśnienia w układzie zarazem, a wąż staje się znów miękki i tak w koło macieju. Tylko gdzie tu miejsce na walniętą uszczelkę pod głowicą? A na koniec dodam, że sam korek w zbiorniczku płynu chłodzącego skonstruowany jest w ten sposób, aby w wypadku zbyt wysokiego ciśnienia "puścił" niedopuszczając do poważnej awarii jednostki napędowej. Amen.


teorią nam walnęłeś ......
Diagnozowałeś kiedyś (lub miałeś uszkodzoną) uszczelke pod glowicą????
Bo many dobrze pisze....
2018-11-23 10:58
  
 
 2008-07-01 23:54:27

kolor nadwozia - z tabliczki, o ile pochodzi z tego właśnie esa widać że kolor nosi symbol E5 (pozycja FARBE/COLOR)

głośniki - dystanse do 13-tek można kupić na allegro lub wystrugać samemu

ciśnienie a termostat - temat ten przerabiałem stosunkowo niedawno i stwierdzam, że sam próbujesz robić sobie problemy. Układ chłodzenia działa pod wysokim ciśnieniem, wręcz nie wolno odkręcać korka przy rozgrzanym silniku, grozi to naprawdę kalectwem i utratą zdrowia. Układ został zaprojektowany tak (ciśnienie), aby na poziomie morza i w górach możnabyło normalnie autem jeździć, jeżeli odkręcisz korek na mocno rozgrzanym silniku może dojść do intensywnego wrzenia płynu chłodzącego a w następstwie rozerwania pompy, bloku i silnego poparzenia ciała. Poniżej cytat z książki WKiŁ.

Cytat:
Uwaga. Nie wolno odkręcać korka zbiornika wyrównawczego układu chłodzenia, gdy silnik jest gorący. Należy odczekać co najmniej 10 min.



Ustosunkuję się do wypowiedzi kolegi many_xr3i

Cytat:
jeżeli przewód od chłodzenia jest twardy, i masz ciśnienie pod korkiem, to znaczy ze uszczelka pod głowicą jest do roboty....



wnioskuję że chodzi o gruby wąż gumowy prowadzący chłodziwo z termostatu do chłodnicy. Otóż wąż ten twardnieje wraz ze wzrostem temperatury, co za tym idzie ciśnienia w układzie. Jeśli temperatura dojdzie do wartości przy której załącza się wentylator następuje intensywne schładzanie, spadek temperatury i ciśnienia w układzie zarazem, a wąż staje się znów miękki i tak w koło macieju. Tylko gdzie tu miejsce na walniętą uszczelkę pod głowicą?

A na koniec dodam, że sam korek w zbiorniczku płynu chłodzącego skonstruowany jest w ten sposób, aby w wypadku zbyt wysokiego ciśnienia "puścił" niedopuszczając do poważnej awarii jednostki napędowej. Amen.

-----------------
Wszystko na co mam ochotę jest albo nieprzyzwoite, albo niemoralne, albo niezdrowe...
2016-02-15 12:11
  
 
 2008-07-01 19:50:21

Cytat:
2008-06-27 12:07:23, swistak210 pisze:
o ile dobrze pamiętam to numer lakieru to "Q7"


czy ktos moze sie ustosunkowac do tej wypowiedzi?!
chodzi mi gdzie na tabliczce jest nr lakieru auta, bo mam taki fioletowy ze jak sie spojrzy pod katem to raz granatowy raz czarny...
a maske potrzebuje kupic
w poscie wyzej jest tabliczka z dawcy, a tu
moja tabliczka
z drugiej strony przez tyle lat uzytkowania ktos mogl je swobodnie pozmieniac...
moze ktos ma podobny/taki sam kolor lakieru i orientuje sie jakie jest jego oznaczenie/nazwa
2020-10-31 04:25
  
 
 2008-06-28 11:03:15

Cytat:
2008-06-28 10:58:46, JarcioFordzik pisze:
co do klapy tylnej u mnie skonczylo sie na tym ze rozebrany zostal caly zamek,klapa otworzona i na chwile obecna nie korzystam juz z linki przy siedzeniu, tylko kluczyk pozostal


a zapomnialem o klapie...rozlozylem mechanizm otworzylem klape wsadzilem z powrotem i jak narazie to dziala jakim sposobem nie wiem, a u siebie sprawdz czy mechanizm od linki trafia w odboj od zamykania z klapy, bo u mnie chyba sie to rozlazlo i bylo zero reakcji, teraz smiga normalnie
2020-10-31 04:25
  
 
 2008-06-28 10:58:46

co do klapy tylnej u mnie skonczylo sie na tym ze rozebrany zostal caly zamek,klapa otworzona i na chwile obecna nie korzystam juz z linki przy siedzeniu, tylko kluczyk pozostal

-----------------
2014-10-07 12:07
  
 
 2008-06-28 10:47:17

Cytat:
2008-06-27 12:15:04, many_xr3i pisze:
jeżeli przewód od chłodzenia jest twardy, i masz ciśnienie pod korkiem, to znaczy ze uszczelka pod głowicą jest do roboty....


przewody sa mieciutkie, w zbiorniczku jest cisnienie ale obstawiam juz raczej ze korek albo samo zamkniecie zbiorniczka sa walniete, bo jak postoi chwile i zacznie stygnac, to cisnienie jest coraz mniejsze
wiec nie szukalbym rozw w puszczajacej uszczelce
a co do glosnikow, to wiem ze sa 12stki, a wszyscy usilnie mi wmawiali ze 13scie... a zamontowac chcialem wlasnie 13stki...zreszta juz nie wazne sa zamontowane aktualnie na silikon do seryjnych dystansow, jak bede mial wene, to zrobie dystans z mdfu
2020-10-31 04:25
  
 
 2008-06-27 13:15:15

w warsztatach samochodowych maja taki specjalny płyn którym sprawdzaja czy uszczelka pod głowica jest walnieta czy nie
 
 
 
 2008-06-27 12:27:02

jeżeli chodzi o głośniki temat był poruszany wystarczy poszukać http://www.fordescort.org/content/view/61/73/
2016-10-24 09:54
  
 
   Następna strona 
[ 1 2
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM