Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

[LobsterMan] 1.8TD na 1.1 bara STAGE-1

 Moderowane przez: Karolyna, Kleszczak, kylo32, michno45, zsmarti
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi <<  Następna strona 
[ 1 2 3 4 5
 Autor 
 2009-01-21 13:27:40

No więc jak byłem w PL na święta oczywiście Essem, na marginesie jechał jak złoto bez żadnych problemów to z uwagi iż siada mi skrzynia chciałem sobie wymienić na używke. Wziołem więc MTXa z Mondziaka i ku mojemu zdziwieniu po wyjęciu swojej napotkałem na mały problem mianowicie jedno mocowanie jest inne No i musiałem oddać skrzynie spowrotem

Ale do rzeczy. Żeby podnieść moc trzeba zająć się kilkoma rzeczami. Pierwsza rzecz to wypadałoby najpierw obadać stan techniczny silnika, jeśli macie jakieś wycieki to nie polecam żadnych zabaw.

Najlepsze rozwiązanie dla wizualizacji to jakiś wskaźnik ciśnienia doładowania AutoGauge byle dobrej firmy. Wpinamy się w rurkę w okolicach WG no wiecie gdzie Potzreba regulator ciśnienia doładownia żeby troche pomieszać z ''barami'' Ta sama operacja nie wiele nam da bo tylko zwiekszy kopresje/doładownie. Kolejny krok to regulacja pompy paliwa. U mnie jest pompa Lukas'a ale możecie mieć też Bosha. Trzeba następnie dostosować dawkowanie paliwa i powietrza też poniekąd. Teraz łąpiecie się za śrubę która jest w ciężko dostępnym miejscu od strony radiatora i trzeba nią umiejętnie kręcić nie dużo za zwyczaj jeden obrocik czy pół da rade. Zobaczycie czy po zmianach kopci wam na czarno wynika to z tego że jest za bardzo bogata mieszanka i tzra troche przykręcić. Ja miałem storzek K&N z dolotem bespośredniego powietrza aby utrzymać ''stosunek'' powietrze=paliwo.

Beznadziejna sprawa jest z IC bo w ciepłe dni nie spełnia swojej roli za bardzo.

Podkręcenie jest stosunkowo łatwe i nie skoplikowane ale pamiętać trzeba że z takimi ustawieniami nie przejdzie wam przeglądu ws norm emisji CO2 itd.

Ja miałem u siebie 1.2 bara w piku z podkręconą lekko pompą i auto naprawdę dawało rade tyle tylko że zimering na wale zaczoł przepuszczać i uszczlka miski olejowej się rozpadła

Teraz jeżdze na 0.8 bara i jest git.
Gdyby silnik nie miał 320tys przebiegu i miałbym garaż bo narzędzia mam i nie tzrebab yło robić MOT co 12miesięcy to bym to zrobił na cacy a tak to troche lipa. Aha śruba o której wspomnialłem jest na pompie.


[ wiadomość edytowana przez: LobsterMan dnia 2009-01-21 13:31:47 ]
2017-05-27 11:09
  
 
 2009-01-10 17:23:03

koledzy, mam małe pytanie co to jest ta skrzyneczka czarna na zdjeciu co wychodzi z niej 3 czarne kable ??
2012-05-16 19:50
  
 
 2009-01-10 16:59:58

Wlasnie dlatego ze masz MTX'a

-----------------
Okręt mój płynie dalej,gdzieś tam...

Podobno czerwone są szybsze...

Golf? Was ist das?!

War...War never changes...
2022-04-25 07:45
  
 
 2009-01-10 16:58:43


JAa ma diesla z 94 roku ale z MTX i mojeprzełożenia są znacznie krótsze niż w escorcie mojego kyumpla a on ma diesla z 99roku. moje autko mimo lat ma leprze przyśpieszenie od młodziaka. nie wiem od czego to zależy może od tego że on ma auto napakowane elektrykom a ja nie
2011-06-06 20:48
  
 
 2008-12-15 00:23:32

moze tutaj znajdziesz jakas dodatkowa inspiracje
>>>KLIK<<<

-----------------
www.motorlublin.com
był poczciwy Escort - jest SAABinka :)
2010-12-27 17:08
  
 
 2008-12-12 23:45:55

I jak tam Essi ? Jakieś postępy ??
p.s
Moglbys opisać gdzie i jak można podnieść ciśnienie doładowania ?? Pewnie sporo osób było by wdzięcznych za kilka wskazówek.
2009-02-12 21:56
  
 
 2008-11-27 22:11:59

Uszczelka na wale się lekko ''sfilcowała'' Tak serio to cieknie mi tam olej po osłonie wału korbowego i miski olejowej plus uszczelka miski olejowej przepuszcza i nie trzyma ciśnienia. Jeździłem przez 2 tygodnie na 1.2 bara ze zmodyfikowanym dolotem plus K&N było fajnie ale zanim co kolwiek zrobie dalej musze servisować spód niewiem czy uszczlka pod głowicą wygląda podobnie chodz płynu nie ubywa, ma klarowną barwę i nie ma bąbelków. Za 3tyg. jade do PL tam zrzucam skrzynie wymieniam na MTX75 od RS zakładam nowe uszczlki miski i wału plus jak starczy czasu uszczlka pod głowicą nowa rzuci sie okiem na stan wewnętrzny bebechów. Póki nie zrobie tych drobnych napraw nie ruszę dalej bo wyrzyga się olejem po 1000km. Potem zostanie tylko wystrojenie pompy wtryskowej, dobranie odpowiedniej mieszanki. Ciekawe jak to wyjdzie i czy wtryski jeszcze dadzą rade

Czy taki bajer jak AFR ten wskaznik proporcji mieszanki paliwo/powietrze podejdzie do TD? Chyba w dizlu nie ma lambdy? albo jest gdzies wciśnieta za kolektor przy scianie grodziowej. Ten moj ma kompa i przeplywomierz nawet wiec cos tam musi sterowac/dawkowac. cienki w dizlach jestem musze sie podszkolic do wiosny

Jak mi projekt nie wypali to sobie kupie MK5 1.8 DOHC i jako pierwszy chyba szarpne sie na 0.5bara doladowania. W zasadzie mam cały sprzet do montazu na miejscu wystarczy poskladac. Zamiast w dziecko wole ładować kase w auto


-----------------


[ wiadomość edytowana przez: LobsterMan dnia 2008-11-27 22:15:15 ]
2017-05-27 11:09
  
 
 2008-11-19 16:54:21

cos nowego w temacie??

-----------------
Minister Zdrowia ostrzega
korzystanie z turbo może być przyczyną wielu wyprzedzań.

...:: FEFK # 950 ::...

najladniejszy nieEscort 2007
2023-05-30 15:12
  
 
 2008-08-30 19:35:36

Cytat:
2008-08-30 17:25:30, Kris75 pisze:
17.07 było: Co to się porobiło???



Bo na jedynce silnik nie ma obciazenia i turbawka nie dmucha swoich mozliwosci.

-----------------
Escort MVII GT 1,8
E92, E90, D40, ML, FMX 650
2023-01-29 01:17
  
 
 2008-08-30 17:25:30

17.07 było:
Cytat:

Ja mam ustawiony WG na otwieranie przy 2000rpm i doładowanie na 1.1 bara więcej nie chce na razie dawać bo temp silnika się podnosi a póki nie przejde do etapu z wiekszym IC i chłodnicą oleju zostaje przy 1.1bara.



a 22.07:

Cytat:
Ogólnie to jest bardzo dobrze w zakresie od 50 do 100km/h na trzecim biegu. musze coś pomyśleć nad jedynką bo jest tragicznie. Turbo dmucha tylko do 0.6 bara i nie wiem czemu niehce iść więcej, być morze nowy dolot i storzek K&N mu pomorze troche.



Co to się porobiło???
2013-11-24 16:30
  
 
   Następna strona 
[ 1 2 3 4 5
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM