Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Poprawna praca tylnej wycieraczki (kombi)

 Moderowane przez: Bialy, urg
 MotoNews.pl » Los Omegas Bestiales ...

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi <<
 Autor 
 2008-08-13 12:00:40

Na poprawną pracę tylnej wycieraczki ma wpływ nie tylko:
- nasmarowanie i oczyszczenie sprężyny dociskającej wycieraczkę do szyby,
- brak oporów samej oprawy gumki, ale również:
- mocowanie silniczka napędzającego wycieraczkę.

Silniczek jest mocowany do pokrywy za pomocą trzech punktów:
- dwie śruby od wewnątrz, oraz
- przez oś napędzającą wycieraczkę od zewnątrz.

W moim przypadku obudowa tej osi "przegniła", tak że w praktyce silniczek był zamocowany za pomoca dwóch wewnętrznych śrub.
Jednocześnie ramie wycieraka nie miało właściwego docisku do tylnej szyby.

W moim przypadku musiałem "uzupełnić" obudowę wykorzystując rurkę miedzianą śr ok 15 mm, w taki sposób, żeby usztywnić mocowanie silniczka.

Innym tematem, było zatrzymywanie się wycieraczki w dowolnym miejscu, z powodu niepoprawnej pracy wyłącznika w obudowie mechanizmu przełożenia napędu przy silniczku wycieraczki.
Obudowa jest zanitowana. Należy ściąć nity, nawiercić otwory w tych miejscach i zastosować śrubki samo gwintujące. Styki należy umyć, przetrzeć drobnym papierem ściernym, nasmarować.

-------------------------------------------------------
Jeśli Moderatorzy uznają za stosowne, proszę o dołaczenie posta do poprzedniej porady dot. pracy wycieraczek, lub usunąć jeśli uznają, ze porada jest zbyt błaha.
2015-12-12 16:58
  
 
 
 MotoNews.pl » Los Omegas Bestiales ...

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM