Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Stożek pierożek - ciekawa lektura dla "młodych za szybkich"

 Moderowane przez: Karolyna, Kleszczak, kylo32, michno45, zsmarti
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi <<  Następna strona 
[ 1 2 3
 Autor 
 2008-10-02 23:19:24

wiesz grand nie będę z tobą dyskutował

Ż E N A D A

[ wiadomość edytowana przez: orioninblue dnia 2008-10-02 23:33:38 ]
2011-08-04 10:56
  
 
 2008-10-02 12:00:20

Grand, zwróć uwagę, że samochody typu seat produkuje się "na sztukę", bo ma to być tanie i jeździć. Natomiast bi em dablju są samochodami "nieco" droższymi, w które koncern inwestuje trochę większą kasę na projekt i tam dolot może być policzony prawie perfekcyjnie. Każda ingerencja w konstrukcję obliczonego i dobrze zaprojektowanego seryjnego dolotu może skutkować pogorszeniem jego właściwości. I tak pewnie się stało w przypadku zlinkowanym przez kolegę jozwę. Natomiast W seacie inżynierowie mogli pod naciskiem księgowych zrobić tani, niedopasowany dolot . Efekt był taki, że po jego "odetkaniu" silnik zaczął oddychać swobodnie. Taka jest moja teoria.

Od razu zaznaczam, żeby zweryfikować moją teorię trzeba by zchamować parę seatów ibizów, czy co tam było, i porównać wyniki między sobą.

-----------------
2024-01-08 13:23
  
 
 2008-10-01 00:46:05

Cytat:
2008-09-30 20:36:47, deathrider_85 pisze:
Ja nie tak dawno temu czytałem w GT tuning, że seryjna puszka filtra powietrza w Escorcie ma duże rezerwy mocy, ponieważ dolot jest dobrze dopracowany. Ja miałem zakładać stożek dla poprawy dźwięku silnika, ale po przeczytaniu wszystkich plusów i minusów doszedłem do wniosku, że seryjny Filtron mi wystarczy.


było mówić, że masz takie zamiary to bym wziął na ostatniego spota tego mojego K&N'a i byś sobie zobaczył jak by chodził Twój na stożku


"po pierwsze to nie jesteśmy na TY, a po drugie to twoje przechwałki są nieudolne

zaraz pewnie rzucisz jakiś tekst, chłopaków z pod bloku "

nie unoś się kocie, nie unoś tak bo jeszcze coś Ci się stanie od tej niepotrzebnej nerwacji, nie powinieneś być tak bojowo nastawiony do świata bo to czasem owocuje negatynwym podejściem do Ciebie.
masz bardzo dekadencką postawe no i myślisz, że jesteś mądrzejszy odemnie a nic o mnie nie wiesz.
daj spokój stań z boku nie prowokuj.
Ja nie chciałem się przechwalać, ja poprostu radze Ci, abyś nie chciał być taki jak ja

-----------------
2008-10-03 21:10
  
 
 2008-09-30 21:02:53

Cytat:
2008-09-30 19:32:47, Grand_XR3i pisze:
Ty więcej nie chodź moim tokiem rozumowania bo jak widzimy na załączonym obrazku wychodzi Ci to dość nieudolnie.



po pierwsze to nie jesteśmy na TY, a po drugie to twoje przechwałki są nieudolne

zaraz pewnie rzucisz jakiś tekst, chłopaków z pod bloku
2011-08-04 10:56
  
 
 2008-09-30 20:36:47

Ja nie tak dawno temu czytałem w GT tuning, że seryjna puszka filtra powietrza w Escorcie ma duże rezerwy mocy, ponieważ dolot jest dobrze dopracowany.
Ja miałem zakładać stożek dla poprawy dźwięku silnika, ale po przeczytaniu wszystkich plusów i minusów doszedłem do wniosku, że seryjny Filtron mi wystarczy.
2023-08-20 14:18
  
 
 2008-09-30 19:58:47

Reasumujac wszystkie wywody zacytuje autora "stożka pierożka" z forum BMW

"Stożek dałem koledze do Corolli 1,6. Jest zachwycony. Mówi, że mega odczuwalna poprawa. Co samochód to inna baja"

-----------------
2014-10-07 12:07
  
 
 2008-09-30 19:50:05

w bemce osłabił
w seacie podniósł

i mamy constans, nieda sie jednoznacznie powiedieć ze wszystkie stożki w każdym silniku to porażka.
ale nieda się tez powiedziez że stożek to gwarant podniesienia mocy.
ale spokojnie mozna powiedzieć, że " to zalezy "
od pacjenta, czy mu zapasuje czy nie i tutaj zapewne nie chodzi o dany model tylko o konkretną jednostkę

-----------------
2008-10-03 21:10
  
 
 2008-09-30 19:46:32

Reasumując by nie odchodzić dalej od meridum sprawa wygląda tak.
Jak dobrze wiemy i potwierdziło to wiele kykresów, zastosowanie stożka w większości przypadków nie podnośi mocy samochdu, zmienia nam się krzywa momentu obrotowego, zyskujemy góre kosztem dołu i co najważniejsze zmienia nam się dźwięk z dolotu i estetyka pod maską.

Oczywiście są napewno auta w których z racji żle policzonego dolotu, niasprawności tegoż układu, czujników, bądź tez innych elementów mających wpływ na prace silnika założenie stożka pomaga. Ale nie oszukujmy się to naprawde niewielka liczba samochodów.

I najważniejsz to że w jakimś konkretnym jednostkowym egzemplarzu (wspomianym przez kolege) ta czy inna reguła nie sprawdza się, nie dotyczy to całej seri i nie zmienia praw fizyki. A przypadek taki nalezy rozpatrywac indywidualnie i doszukiwać sie niesprawności w seryjnym układzie.A swoją droga w aucie może ktoś już cos wcześniej modyfikował i ów wynik był wypadkową tych działań.

Myśle że na tym możemy już poprzestać.Bo dostatecznie wyczerpaliśmy temat.


-----------------


[ wiadomość edytowana przez: Remarq dnia 2008-09-30 19:47:57 ]
2016-08-17 22:29
  
 
 2008-09-30 19:32:47

Cytat:
2008-09-30 18:06:58, orioninblue pisze:
idąc tokiem rozumowania Granda, zróbmy auto na powietrze wtedy nic benzyny nie spali


Ty więcej nie chodź moim tokiem rozumowania bo jak widzimy na załączonym obrazku wychodzi Ci to dość nieudolnie.

chłopaki znawcy teorii, jak więc wyjaśnicie mi przypadek tego Seata ibizy ? który po odjeciu seryjnej puszki filtra osiagnął wynik o 10ps lepszy, ? ? ?

i jeszcze jedno, skoro mówicie że w przypadku stożka podwyższy się nam spalanie to mamy tak, więcej powietrza więcej paliwa a moc mniejsza?
wieć wracająć do seryjnej puszki damy mniej powietrza, mniej paliwa i moc większa ?


i wreszcie, jak wiadomo silnik amtosferyczny najlepiej chodzi kiedy ma podciśnienie równe 0 lub jak kto woli równe ciśnieniu atmoserfycznemu, pytanie czy łatwiej to osiągnąć na filtrze przez który dmuchanie nie sprawia prawie żadnego oporu czy przez papierowego filtrona gdzie już tak łatwo nie dmuchniesz.



-----------------
2008-10-03 21:10
  
 
 2008-09-30 19:22:27

Znaczy zjawisko zużycia bęzyny i czystości bądź brudu w filtrze jest troche bardziej złożone.
Bo faktycznie przy brudnym filtrze do silnika dociera mniej powietrza i jak twierdzicie spala sie wtedy mniej paliwa.... ale taki stan daje mniejszą moc silnika a kierowca by auto jechało dodaje więcej gazu... i relatywnie spalanie i tak nam sie podnosi tak czy siak. Bo nadrabiamy to bardziej odchyloną przepustnicą.
Że tak powiem to jak w myśl stwierdzenia w przyrodzie nic nie ginie.

[ wiadomość edytowana przez: Remarq dnia 2008-09-30 19:24:41 ]
2016-08-17 22:29
  
 
   Następna strona 
[ 1 2 3
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM