| |
Sortuj wg daty: rosnąco malejąco | |
Autor | |
LUGOL F&F MEMBER
Fiat 125p Warszawa | 2008-11-16 18:42:10 Jago widzę, że uskuteczniasz moje marzenie, czyli Fiat 125p z Roverem i wspomaganiem. Ja dopiero jestem na etapie szukania Fiata, a potem robie to co Ty. Mieszkam koło Łomianek i widziałem parę razy Twojego malca na Wisłostradzie. Mam nadzieje, że będe mógł liczyć na Twoje podpowiedzi jak będe robił swapa u siebie. Powiedz mi co zrobisz z poldkiem, żeby jakoś legalnie pozbyć się papierów, bo to mnie nurtuje a sam też zamierzam kupić całego Poldka jako dawcę. Pozdrawiam i z góry thx. ----------------- |
2022-02-08 11:24 | |
HEMIGTX F&F MEMBER
PF125p/Polonez C 1983 Większyce | 2008-11-16 18:48:15 jaqo a jaką wspome chcesz założyć i czy masz dostęp do jeszcze jednego kompletu pod rovera? ----------------- http://fiatem.pl/ |
2020-03-15 22:32 | |
jaqo F&F MEMBER
126elx + C classe Warszawa | 2008-11-16 18:48:57 ja mieszkam w sadowej obok lomianek.
Zadzwonilem do skupu pojazdow i koles powiedzial ze przyjedzie bo sama bude na umowe kupna sprzedazy go wezmie.
Jezeli sa mocowania w budzie to zaden problem. A co z walem - nie trzeba skracac?
Pompa wspornik i napinacz z rovera a przekladnia z polda + przewody na zamowienie mysle. Jestem w trakcie szukania pompy bo to co znalazlem to za drogo [ wiadomość edytowana przez: jaqo dnia 2008-11-16 18:49:50 ] |
2024-02-15 20:17 | |
lookaash
125p: '70 1,6 16v, '85 Opole | 2008-11-16 19:29:53 Cytat:
| A co z walem - nie trzeba skracac? |
|
Nie ma takiej potrzeby
Cytat:
| Pompa wspornik i napinacz z rovera a przekladnia z polda + przewody na zamowienie mysle |
|
Moim zdaniem najlepsza kombinacja; jeśli podliczyć całkowite koszta, nie zdziwiłbym się, jeśli wyjdzie taniej niż dostosowywanie koreańskiej pompy, poza tym wydaje mi się, że ta z Rovera może mieć lepszą charakterystykę.
Pomp od Rovera jest pełno na Allegro, do tego dokupić wspornik, napinacz i heja
EDIT:
Zapomniałem wcześniej napisać, że wiatrak mam PRZED chłodnicą a położenie chłodnicy pomiędzy silnikiem a wiatrakiem reguluję za pomocą szpilek wkręconych w miejsce śrub mocujących chłodnicę. [ wiadomość edytowana przez: lookaash dnia 2008-11-16 19:37:03 ] |
2014-08-28 01:51 | |
jaqo F&F MEMBER
126elx + C classe Warszawa | 2008-11-16 20:34:01 Cytat:
| 2008-11-16 19:29:53, lookaash pisze:
Moim zdaniem najlepsza kombinacja; jeśli podliczyć całkowite koszta, nie zdziwiłbym się, jeśli wyjdzie taniej niż dostosowywanie koreańskiej pompy, poza tym wydaje mi się, że ta z Rovera może mieć lepszą charakterystykę. Pomp od Rovera jest pełno na Allegro, do tego dokupić wspornik, napinacz i heja EDIT: Zapomniałem wcześniej napisać, że wiatrak mam PRZED chłodnicą a położenie chłodnicy pomiędzy silnikiem a wiatrakiem reguluję za pomocą szpilek wkręconych w miejsce śrub mocujących chłodnicę. [ wiadomość edytowana przez: lookaash dnia 2008-11-16 19:37:03 ]
|
|
zamontowanie przed chlodnica to dobry pomysl. Czy masz wogole jakies fotki?
Zastosowanie pompy z polda pewnie bylo by tansze ale ja wole sprawdzone rozwiazania.
Tyle za wspornik z napinaczem mi krzycza 100zl za kolo pasowe 100zl i za pompe kilkadziesiat - troche duzo ale wyslalem pare maili do ludzi ktorzy maja cale fury na czesci powinno byc taniej. |
2024-02-15 20:17 | |
lookaash
125p: '70 1,6 16v, '85 Opole | 2008-11-16 22:07:55 Myślę, że jutro a najpóźniej we wtorek coś już wkleję. |
2014-08-28 01:51 | |
jaqo F&F MEMBER
126elx + C classe Warszawa | 2008-11-16 23:12:45 fajnie |
2024-02-15 20:17 | |
lookaash
125p: '70 1,6 16v, '85 Opole | 2008-11-18 23:07:29 Jutro będzie na pewno
Tak w ogóle, to brakuje mi jeszcze jednego przewodu, aby to całe ustrojstwo zaczęło działać. Pompa JKC z C+, na z lekka stoczone koło pasowe pompy nałożone koło pompy z Rovera, wspornik home made, ale nie liczcie na zdjęcia wspornika - nie ma dojścia. |
2014-08-28 01:51 | |
jaqo F&F MEMBER
126elx + C classe Warszawa | 2008-11-18 23:59:44 ale przeciez ze wspornikiem nie ma problemu chyba, tyle ze ja wole od rovera bo wsio gotowe - tylko przewody nie:/
Chcialem sie spytac jak sterowanie gazem rozwiazales? jak linke podlaczyles - trzeba zmieniac pedaly? |
2024-02-15 20:17 | |
czeczun F&F Sympatyk
FSO 125p '87 Toruń | 2008-11-19 11:27:14 zagadaj z Łazikiem albo Olem albo Marasem z FSO AK. Łazika i Marasa znajdziesz na motonews na Forum Miłośników Marki FSO. Ola też i na forum FSOAK. Oni mieli/mają zamontowane wspomagania w roverkach. Co prawda były to poldasy, ale koncept można zastosować do fiata. ----------------- |
2019-01-04 00:52 | |
lookaash
125p: '70 1,6 16v, '85 Opole | 2008-11-19 15:19:17 Wspornik od poloneza+ nijak nie pasuje, z kolei do wspornika od Rovera nie zamontujesz koreańskiej pompy - najmniej inwazyjna forma to wspornik +pompa +napinacz od Rovera.
Odległość koła pompy od chłodnicy
Regulacja odsadzenia chłodnicy
Ułożenie wiatraka
Nawet chłodnica oleju się zmieściła
Pogląd na sytuację
Tutaj zdjęcie komory silnika, wtedy jeszcze z 1.4
Co do sterowania gazem itp., to trzeba będzie coś wymodzić. Ja uparłem się na pełnego Lucasa, więc pedaliera pochodzi z Caro i nie miałem tego problemu, miałem za to wiele innych problemów z tego powodu
Jak co, to pytać.
Trochę się OT zrobił... [ wiadomość edytowana przez: lookaash dnia 2008-11-19 15:23:03 ] |
2014-08-28 01:51 | |
jaqo F&F MEMBER
126elx + C classe Warszawa | 2008-11-19 15:32:04 łatwo uspawac wspornik do wspomy od polda ale i tak zaloze od rovera zeby nie modzic - nic tu trudnego.
Ja mam polda bez lucasa - jego pedaliera bedzie pasowac do kanta bez problemow?
Przez zastosowanie wentylatora z przodu chlodnicy mocno cofnąłeś ja do silnika - czy nie lepiej wpuscic ja w pas na maksa a wentylator dac od strony silnika?
A jak zrobiles wydech?
potem wydziele topic
[ wiadomość edytowana przez: jaqo dnia 2008-11-19 15:40:28 ] |
2024-02-15 20:17 | |
lookaash
125p: '70 1,6 16v, '85 Opole | 2008-11-19 16:15:19 Wspornik uspawać łatwo, ale zgrać go z płaszczyzną koła na wale już niekoniecznie
Nie wiem, jak wygląda pedaliera poldka bez Lucasa, ale jeśli ma linkę sprzęgła sporo wyżej od linki gazu, trzeba będzie ciąć podszybie i odwracać silniczek wycieraczek, chyba, że wykombinujesz jakąś większą ingerencję w mechanizm pedałów.
Co do położenia wentylatora - dla mnie osobiście jest to lepszy układ - lepszy dostęp do węży przy przepustnicy (wymiana termostatu mooocno boli, a tak jest łatwiej), naturalnie biegnący przewód do wyrównawczego (u mnie jest po przeciwnej stronie, niż w Pn), łatwiejsze wyjmowanie alternatora i linki sprzęgła.
Poza tym, jakbym nie wkładał wentylatora, zawsze o coś mi haczył, ale to było jeszcze przed cofnięciem skrzyni (na mocowaniach).
Przed włożeniem silnika przygotowałem sobie komorę silnika na szerszą chłodnicę, na wiosnę coś poszukam - dzięki temu będę miał więcej miejsca.
Wydech - tłumik środkowy (fabrycznie przelotowy) i wszystko przed nim jest z poloneza, tłumik końcowy jest ze 125p, rura łącząca te tłumiki to spawana samoróbka (kolanko z środkowego ze 125p, kołnierz do skręcenia od strony tłumika środkowego odcięty od innego środkowego).
Katalizator jest powieszony na wsporniku wykręconym z poldka. Na tłumik środkowy nakręciłem obejmę i do niej łapałem oryginalne fiatowskie wieszaki z haczykami. |
2014-08-28 01:51 | |
jaqo F&F MEMBER
126elx + C classe Warszawa | 2008-11-19 16:41:14 a jak cofnales silnik do tylu - to mocnowanie skrzyni przykreciles dalej, a co z belka? tam sa jakies fasolki czy jak? |
2024-02-15 20:17 | |
lookaash
125p: '70 1,6 16v, '85 Opole | 2008-11-19 17:42:31 Z tego co pamiętam, to wykorzystałem wysoką wartość współczynnika Poissona dla gumy |
2014-08-28 01:51 | |
jaqo F&F MEMBER
126elx + C classe Warszawa | 2008-11-19 20:08:34 ale poisson to chyba nie ta dziedzina Masz wygiete poduszki? |
2024-02-15 20:17 | |
lookaash
125p: '70 1,6 16v, '85 Opole | 2008-11-19 21:59:17 Wsp. Poissona pośrednio opisuje nam zdolność do rozpraszania energii, więc coś tam można wywnioskować o pracy gumy pod obciążeniem.
Z tymi poduszkami to już sam teraz nie pamiętam, do jakich otworów montowali w fabryce. Trzeba by wejść do kanału, ale wydaje mi się, że dopiero teraz jest ok, tzn poduszki nie są naciągnięte (nie chciałem użyć słowa 'guma ) |
2014-08-28 01:51 | |
Furiosus (M) Furious Moderator
duży, czerwony FIAT jeździ po Lublinie | 2008-11-20 07:28:09 Cytat:
| 2008-11-19 16:41:14, jaqo pisze:
a jak cofnales silnik do tylu - to mocnowanie skrzyni przykreciles dalej, a co z belka? tam sa jakies fasolki czy jak?
|
|
jaqu. w podłużnicach do których mocowana jest poduszka skrzyni biegów są dwa otwory gwintowane poprostu... (przynajmniej ja mam '88 - skrzynia ze skośnym z polda) wydaje mnie się, że dlatego, że skrzynia ze skośnym drągiem z polda ma inna poduchę niż pionowa fiatowska (ale nie jestem pewna) więc zajrzyj w kanał i sobie potwierdzisz. Silnik, większość dohcowych fanatyków cofała dokonując prostej operacji podcięcia o 1,5 cm mocowań na poduszki silnika (robiąc zamiast "I" "L") w stronę ściany grodziowej samochodu przy użyciu szlifierki kątowej, piłki do metalu, pilnika lub innego dostępnego pod ręką narzedzia tnącego. Operacja jest prosta i niekłopotliwa (no może poza koniecznością upchnięcia ciała operatora urządzenia skrawającego w komorze silnika, co przy większych rozmiarach operatora zawsze wiąze się z pewnymi utrudnieniami - ale Ty nie powinieneś mieć z tym problemu). Więc po co naciągać, poduszki powodując ich nadmierne naprężenia???
Cytat:
| 2008-11-19 15:32:04, jaqo pisze:
Przez zastosowanie wentylatora z przodu chlodnicy mocno cofnąłeś ja do silnika - czy nie lepiej wpuscic ja w pas na maksa a wentylator dac od strony silnika? A jak zrobiles wydech? potem wydziele topic [ wiadomość edytowana przez: jaqo dnia 2008-11-19 15:40:28 ]
|
|
musisz sobie zdać sprawę z tego, że posiadasz kantynę z silnikiem 115C i chłodnica jest z korkiem na wierzchu i wentylator z elektromagnesem... wystarczy zastosować chłodnicę z fiata z silnikem polda (ona montowana jest głębiej w przedni pas) i elektryczny ewntylator z dodatkowym pstryk-pstryk - na okoliczność wyczekiwania na zielone w farszafskich korkach. Po co kombinować??? Nie lepiej adaptować sprawdzone i lepsze rozwiązania???
----------------- DON'T THINK!!! DRINK!!!
Prawdziwy mężczyzna nie je miodu tylko żuje pszczoły...
[ wiadomość edytowana przez: Furiosus dnia 2008-11-20 07:33:56 ][ wiadomość edytowana przez: Furiosus dnia 2008-11-20 07:34:52 ] |
2021-02-19 13:54 | |
jaqo F&F MEMBER
126elx + C classe Warszawa | 2008-11-20 09:36:10 Fur nie chce naciagac poduszek tylko pytam sie czy w belce roverowej te fasolki juz sa. - Nigdzie nie napisalem ze chce je nacigac bo to by byla bzdura
Tak wiem ze ja mam inna chlodnice i ze wystarczy z polonezofiata, ale jesli przeniesienie wentylatora do przodu moze zwiekszyc latwosc dostepu do podzespolu silnika to to zrobie. tyle ze z tego co widze trzeba cofnac chlodnice do tylu wiec bez sensu. |
2024-02-15 20:17 | |
lookaash
125p: '70 1,6 16v, '85 Opole | 2008-11-20 17:34:36 Belka roverowa ma zwykły okrągły otwór na gwint poduszki.
Jeśli założysz wiatrak za chłodnicę, wtedy między wiatrakiem a silnikiem nie będzie już w ogóle miejsca a tak jest chociaż trochę
W miejsce poduszki silnika w fwd mogę założyć podpórkę home-made wspornika pompy wsp. Na zdjęciach jej nie widać, bo nie jest założona. |
2014-08-28 01:51 | |
Poprzednia strona Następna strona [ 1 2 3 4 ... 24 25 26 ] |
|