Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

[125p] szara c-classe - Strona 3

 Moderowane przez: Furiosus, fuso, mar125, rallyfilip
 MotoNews.pl » TheFiatAndTheFurious

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najstarszych wypowiedzi << Poprzednia strona  Następna strona 
[ 1 2 3 4 ... 24 25 26
 Autor 
 2008-11-16 18:42:10

Jago widzę, że uskuteczniasz moje marzenie, czyli Fiat 125p z Roverem i wspomaganiem. Ja dopiero jestem na etapie szukania Fiata, a potem robie to co Ty. Mieszkam koło Łomianek i widziałem parę razy Twojego malca na Wisłostradzie. Mam nadzieje, że będe mógł liczyć na Twoje podpowiedzi jak będe robił swapa u siebie. Powiedz mi co zrobisz z poldkiem, żeby jakoś legalnie pozbyć się papierów, bo to mnie nurtuje a sam też zamierzam kupić całego Poldka jako dawcę. Pozdrawiam i z góry thx.

-----------------
2022-02-08 11:24
  
 
 2008-11-16 18:48:15

jaqo a jaką wspome chcesz założyć i czy masz dostęp do jeszcze jednego kompletu pod rovera?

-----------------
http://fiatem.pl/
2020-03-15 22:32
  
 
 2008-11-16 18:48:57

ja mieszkam w sadowej obok lomianek.
Zadzwonilem do skupu pojazdow i koles powiedzial ze przyjedzie bo sama bude na umowe kupna sprzedazy go wezmie.

Jezeli sa mocowania w budzie to zaden problem. A co z walem - nie trzeba skracac?

Pompa wspornik i napinacz z rovera a przekladnia z polda + przewody na zamowienie mysle. Jestem w trakcie szukania pompy bo to co znalazlem to za drogo

[ wiadomość edytowana przez: jaqo dnia 2008-11-16 18:49:50 ]
2024-02-15 20:17
  
 
 2008-11-16 19:29:53

Cytat:
A co z walem - nie trzeba skracac?


Nie ma takiej potrzeby

Cytat:
Pompa wspornik i napinacz z rovera a przekladnia z polda + przewody na zamowienie mysle


Moim zdaniem najlepsza kombinacja; jeśli podliczyć całkowite koszta, nie zdziwiłbym się, jeśli wyjdzie taniej niż dostosowywanie koreańskiej pompy, poza tym wydaje mi się, że ta z Rovera może mieć lepszą charakterystykę.

Pomp od Rovera jest pełno na Allegro, do tego dokupić wspornik, napinacz i heja

EDIT:
Zapomniałem wcześniej napisać, że wiatrak mam PRZED chłodnicą a położenie chłodnicy pomiędzy silnikiem a wiatrakiem reguluję za pomocą szpilek wkręconych w miejsce śrub mocujących chłodnicę.

[ wiadomość edytowana przez: lookaash dnia 2008-11-16 19:37:03 ]
2014-08-28 01:51
  
 
 2008-11-16 20:34:01

Cytat:
2008-11-16 19:29:53, lookaash pisze:
Moim zdaniem najlepsza kombinacja; jeśli podliczyć całkowite koszta, nie zdziwiłbym się, jeśli wyjdzie taniej niż dostosowywanie koreańskiej pompy, poza tym wydaje mi się, że ta z Rovera może mieć lepszą charakterystykę. Pomp od Rovera jest pełno na Allegro, do tego dokupić wspornik, napinacz i heja EDIT: Zapomniałem wcześniej napisać, że wiatrak mam PRZED chłodnicą a położenie chłodnicy pomiędzy silnikiem a wiatrakiem reguluję za pomocą szpilek wkręconych w miejsce śrub mocujących chłodnicę. [ wiadomość edytowana przez: lookaash dnia 2008-11-16 19:37:03 ]


zamontowanie przed chlodnica to dobry pomysl. Czy masz wogole jakies fotki?
Zastosowanie pompy z polda pewnie bylo by tansze ale ja wole sprawdzone rozwiazania.
Tyle za wspornik z napinaczem mi krzycza 100zl za kolo pasowe 100zl i za pompe kilkadziesiat - troche duzo ale wyslalem pare maili do ludzi ktorzy maja cale fury na czesci powinno byc taniej.
2024-02-15 20:17
  
 
 2008-11-16 22:07:55

Myślę, że jutro a najpóźniej we wtorek coś już wkleję.
2014-08-28 01:51
  
 
 2008-11-16 23:12:45

fajnie
2024-02-15 20:17
  
 
 2008-11-18 23:07:29

Jutro będzie na pewno
Tak w ogóle, to brakuje mi jeszcze jednego przewodu, aby to całe ustrojstwo zaczęło działać. Pompa JKC z C+, na z lekka stoczone koło pasowe pompy nałożone koło pompy z Rovera, wspornik home made, ale nie liczcie na zdjęcia wspornika - nie ma dojścia.
2014-08-28 01:51
  
 
 2008-11-18 23:59:44

ale przeciez ze wspornikiem nie ma problemu chyba, tyle ze ja wole od rovera bo wsio gotowe - tylko przewody nie:/
Chcialem sie spytac jak sterowanie gazem rozwiazales? jak linke podlaczyles - trzeba zmieniac pedaly?
2024-02-15 20:17
  
 
 2008-11-19 11:27:14

zagadaj z Łazikiem albo Olem albo Marasem z FSO AK. Łazika i Marasa znajdziesz na motonews na Forum Miłośników Marki FSO. Ola też i na forum FSOAK. Oni mieli/mają zamontowane wspomagania w roverkach. Co prawda były to poldasy, ale koncept można zastosować do fiata.

-----------------
2019-01-04 00:52
  
 
 2008-11-19 15:19:17

Wspornik od poloneza+ nijak nie pasuje, z kolei do wspornika od Rovera nie zamontujesz koreańskiej pompy - najmniej inwazyjna forma to wspornik +pompa +napinacz od Rovera.


Odległość koła pompy od chłodnicy


Regulacja odsadzenia chłodnicy


Ułożenie wiatraka


Nawet chłodnica oleju się zmieściła


Pogląd na sytuację


Tutaj zdjęcie komory silnika, wtedy jeszcze z 1.4

Co do sterowania gazem itp., to trzeba będzie coś wymodzić. Ja uparłem się na pełnego Lucasa, więc pedaliera pochodzi z Caro i nie miałem tego problemu, miałem za to wiele innych problemów z tego powodu
Jak co, to pytać.

Trochę się OT zrobił...

[ wiadomość edytowana przez: lookaash dnia 2008-11-19 15:23:03 ]
2014-08-28 01:51
  
 
 2008-11-19 15:32:04

łatwo uspawac wspornik do wspomy od polda ale i tak zaloze od rovera zeby nie modzic - nic tu trudnego.
Ja mam polda bez lucasa - jego pedaliera bedzie pasowac do kanta bez problemow?

Przez zastosowanie wentylatora z przodu chlodnicy mocno cofnąłeś ja do silnika - czy nie lepiej wpuscic ja w pas na maksa a wentylator dac od strony silnika?
A jak zrobiles wydech?
potem wydziele topic


[ wiadomość edytowana przez: jaqo dnia 2008-11-19 15:40:28 ]
2024-02-15 20:17
  
 
 2008-11-19 16:15:19

Wspornik uspawać łatwo, ale zgrać go z płaszczyzną koła na wale już niekoniecznie

Nie wiem, jak wygląda pedaliera poldka bez Lucasa, ale jeśli ma linkę sprzęgła sporo wyżej od linki gazu, trzeba będzie ciąć podszybie i odwracać silniczek wycieraczek, chyba, że wykombinujesz jakąś większą ingerencję w mechanizm pedałów.

Co do położenia wentylatora - dla mnie osobiście jest to lepszy układ - lepszy dostęp do węży przy przepustnicy (wymiana termostatu mooocno boli, a tak jest łatwiej), naturalnie biegnący przewód do wyrównawczego (u mnie jest po przeciwnej stronie, niż w Pn), łatwiejsze wyjmowanie alternatora i linki sprzęgła.
Poza tym, jakbym nie wkładał wentylatora, zawsze o coś mi haczył, ale to było jeszcze przed cofnięciem skrzyni (na mocowaniach).
Przed włożeniem silnika przygotowałem sobie komorę silnika na szerszą chłodnicę, na wiosnę coś poszukam - dzięki temu będę miał więcej miejsca.

Wydech - tłumik środkowy (fabrycznie przelotowy) i wszystko przed nim jest z poloneza, tłumik końcowy jest ze 125p, rura łącząca te tłumiki to spawana samoróbka (kolanko z środkowego ze 125p, kołnierz do skręcenia od strony tłumika środkowego odcięty od innego środkowego).
Katalizator jest powieszony na wsporniku wykręconym z poldka. Na tłumik środkowy nakręciłem obejmę i do niej łapałem oryginalne fiatowskie wieszaki z haczykami.
2014-08-28 01:51
  
 
 2008-11-19 16:41:14

a jak cofnales silnik do tylu - to mocnowanie skrzyni przykreciles dalej, a co z belka? tam sa jakies fasolki czy jak?
2024-02-15 20:17
  
 
 2008-11-19 17:42:31

Z tego co pamiętam, to wykorzystałem wysoką wartość współczynnika Poissona dla gumy
2014-08-28 01:51
  
 
 2008-11-19 20:08:34

ale poisson to chyba nie ta dziedzina Masz wygiete poduszki?
2024-02-15 20:17
  
 
 2008-11-19 21:59:17

Wsp. Poissona pośrednio opisuje nam zdolność do rozpraszania energii, więc coś tam można wywnioskować o pracy gumy pod obciążeniem.
Z tymi poduszkami to już sam teraz nie pamiętam, do jakich otworów montowali w fabryce. Trzeba by wejść do kanału, ale wydaje mi się, że dopiero teraz jest ok, tzn poduszki nie są naciągnięte (nie chciałem użyć słowa 'guma )
2014-08-28 01:51
  
 
 2008-11-20 07:28:09

Cytat:
2008-11-19 16:41:14, jaqo pisze:
a jak cofnales silnik do tylu - to mocnowanie skrzyni przykreciles dalej, a co z belka? tam sa jakies fasolki czy jak?



jaqu. w podłużnicach do których mocowana jest poduszka skrzyni biegów są dwa otwory gwintowane poprostu... (przynajmniej ja mam '88 - skrzynia ze skośnym z polda) wydaje mnie się, że dlatego, że skrzynia ze skośnym drągiem z polda ma inna poduchę niż pionowa fiatowska (ale nie jestem pewna) więc zajrzyj w kanał i sobie potwierdzisz. Silnik, większość dohcowych fanatyków cofała dokonując prostej operacji podcięcia o 1,5 cm mocowań na poduszki silnika (robiąc zamiast "I" "L") w stronę ściany grodziowej samochodu przy użyciu szlifierki kątowej, piłki do metalu, pilnika lub innego dostępnego pod ręką narzedzia tnącego. Operacja jest prosta i niekłopotliwa (no może poza koniecznością upchnięcia ciała operatora urządzenia skrawającego w komorze silnika, co przy większych rozmiarach operatora zawsze wiąze się z pewnymi utrudnieniami - ale Ty nie powinieneś mieć z tym problemu). Więc po co naciągać, poduszki powodując ich nadmierne naprężenia???

Cytat:
2008-11-19 15:32:04, jaqo pisze:
Przez zastosowanie wentylatora z przodu chlodnicy mocno cofnąłeś ja do silnika - czy nie lepiej wpuscic ja w pas na maksa a wentylator dac od strony silnika? A jak zrobiles wydech? potem wydziele topic [ wiadomość edytowana przez: jaqo dnia 2008-11-19 15:40:28 ]



musisz sobie zdać sprawę z tego, że posiadasz kantynę z silnikiem 115C i chłodnica jest z korkiem na wierzchu i wentylator z elektromagnesem... wystarczy zastosować chłodnicę z fiata z silnikem polda (ona montowana jest głębiej w przedni pas) i elektryczny ewntylator z dodatkowym pstryk-pstryk - na okoliczność wyczekiwania na zielone w farszafskich korkach. Po co kombinować??? Nie lepiej adaptować sprawdzone i lepsze rozwiązania???



-----------------
DON'T THINK!!! DRINK!!!

Prawdziwy mężczyzna nie je miodu tylko żuje pszczoły...



[ wiadomość edytowana przez: Furiosus dnia 2008-11-20 07:33:56 ]

[ wiadomość edytowana przez: Furiosus dnia 2008-11-20 07:34:52 ]
2021-02-19 13:54
  
 
 2008-11-20 09:36:10

Fur nie chce naciagac poduszek tylko pytam sie czy w belce roverowej te fasolki juz sa. - Nigdzie nie napisalem ze chce je nacigac bo to by byla bzdura
Tak wiem ze ja mam inna chlodnice i ze wystarczy z polonezofiata, ale jesli przeniesienie wentylatora do przodu moze zwiekszyc latwosc dostepu do podzespolu silnika to to zrobie. tyle ze z tego co widze trzeba cofnac chlodnice do tylu wiec bez sensu.
2024-02-15 20:17
  
 
 2008-11-20 17:34:36

Belka roverowa ma zwykły okrągły otwór na gwint poduszki.

Jeśli założysz wiatrak za chłodnicę, wtedy między wiatrakiem a silnikiem nie będzie już w ogóle miejsca a tak jest chociaż trochę
W miejsce poduszki silnika w fwd mogę założyć podpórkę home-made wspornika pompy wsp. Na zdjęciach jej nie widać, bo nie jest założona.
2014-08-28 01:51
  
 
  Poprzednia strona  Następna strona 
[ 1 2 3 4 ... 24 25 26
 MotoNews.pl » TheFiatAndTheFurious

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM