Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

[Quler] Orion MKV 91r :] -> Szykuje się remont :]

 Moderowane przez: Karolyna, Kleszczak, kylo32, michno45, zsmarti
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi <<  Następna strona 
[ 1 2
 Autor 
 2009-01-05 00:48:00

Cytat:
2009-01-05 00:29:11, Quler pisze:
Czytałem. Chyba jednak Koledzy się mylą Tłoki są takie same, podobnie jak i korbowody (sprawdzane, nie przeze mnie ale sprawdzane). Ogólnie trzeba wymienić następujące graty: Pompa wtryskowa z TD 88km (najmniej problematyczna), kolektor dolotowy, IC, kolektor wydechowy i kawałek wydechu (najlepiej zrobić przelotówke i dać końcowy tylko - ale również nie seryjny), chłodniczka oleju, no i ogólnie orurowanie silnika. Trzeba zrobić spływ oleju z turbiny do bloku (w 1.8TD jest rurka która wchodzi do bloku, w 1.8D to miejsce jest zaślepione - wystarczy zaslepkę zdjąć.) A i EGR trzeba zaspawać lub zaślepić w kolektorze dolotowym. Wszystkie info mam od Kolegi Fordona z FKP gdyż on jako pierwszy zrobił coś takiego w 1.8D. Opis przeróbki też można na forum FKP znaleźć :] Edit: Hah tak sie rozpisałem a zapomniałem o najważniejszym :] Oczywiście jeszcze turbinke trzeba kupić. T5 bądź GT17 [ wiadomość edytowana przez: Quler dnia 2009-01-05 00:39:22 ]



Jeśli tak jest naprawde to Na dieslach się nie znam, wzorowałem się postem który podałem

Tak czy owak walcz


-----------------
...::: Essi to jest to! :::...

Ghia 3D, #817
2022-07-26 21:54
  
 
 2009-01-05 00:29:11

Czytałem. Chyba jednak Koledzy się mylą Tłoki są takie same, podobnie jak i korbowody (sprawdzane, nie przeze mnie ale sprawdzane). Ogólnie trzeba wymienić następujące graty: Pompa wtryskowa z TD 88km (najmniej problematyczna), kolektor dolotowy, IC, kolektor wydechowy i kawałek wydechu (najlepiej zrobić przelotówke i dać końcowy tylko - ale również nie seryjny), chłodniczka oleju, no i ogólnie orurowanie silnika. Trzeba zrobić spływ oleju z turbiny do bloku (w 1.8TD jest rurka która wchodzi do bloku, w 1.8D to miejsce jest zaślepione - wystarczy zaslepkę zdjąć.) A i EGR trzeba zaspawać lub zaślepić w kolektorze dolotowym. Wszystkie info mam od Kolegi Fordona z FKP gdyż on jako pierwszy zrobił coś takiego w 1.8D. Opis przeróbki też można na forum FKP znaleźć :]

Edit:
Hah tak sie rozpisałem a zapomniałem o najważniejszym :] Oczywiście jeszcze turbinke trzeba kupić. T2 bądź GT17

[ wiadomość edytowana przez: Quler dnia 2009-01-05 00:46:24 ]
2011-06-03 00:31
  
 
 2009-01-05 00:14:33

Cytat:
2009-01-05 00:06:26, Quler pisze:
Co do uturbienia 1.8D. Właśnie wykonalne Ogólnie silnik różni się nie wiele od TD. Ale jest warunek... można przerobić tylko tego starszego 1.8D na TD. Nie może być to Endura DE bo to już troche inny silniczek (choć blok ten sam).



Tutaj jest post o którym mówiłem Turbo do 1.8D

-----------------
...::: Essi to jest to! :::...

Ghia 3D, #817
2022-07-26 21:54
  
 
 2009-01-05 00:06:26

Tak lakier to metalic :] Celuje raczej w 1.8 130km :] Ale ten temat narazie jest wielką niewiadomą. Co do uturbienia 1.8D. Właśnie wykonalne Ogólnie silnik różni się nie wiele od TD. Ale jest warunek... można przerobić tylko tego starszego 1.8D na TD. Nie może być to Endura DE bo to już troche inny silniczek (choć blok ten sam).
2011-06-03 00:31
  
 
 2009-01-05 00:03:56

Cytat:
2009-01-05 00:01:05, Dumahh pisze:
MKVI jest ładne, ale tylko z lampami RS



Dlatego przerobiłem front na RSowy

-----------------
...::: Essi to jest to! :::...

Ghia 3D, #817
2022-07-26 21:54
  
 
 2009-01-05 00:01:05

Cytat:
2009-01-04 23:59:49, -Rocky- pisze:
Zgodze się połowicznie Dla mnie MK7 jest brzydsze niż MK5. MK6 najlepsze



MKVI jest ładne, ale tylko z lampami RS

-----------------
FFF - Ford Fanatic Forever

Był Ford Orion MKV RS line
Jest Ford Escort RS 2000 F1 Edition

Mój RS 2000 F1 Edition
2023-09-02 20:31
  
 
 2009-01-04 23:59:49

Cytat:
2009-01-04 23:45:11, Dumahh pisze:
Dla mnie MKVI i MKVII są brzydsze niż MKV.



Zgodze się połowicznie

Dla mnie MK7 jest brzydsze niż MK5.

MK6 najlepsze

-----------------
...::: Essi to jest to! :::...

Ghia 3D, #817
2022-07-26 21:54
  
 
 2009-01-04 23:57:30

Cytat:
2009-01-04 23:56:19, -Rocky- pisze:
Na swapa szukaj silniczka 1.8 16V 105PS Bardzo przyjemny silniczek, ma całkiem przyzwoite osiągi i zadowala się również dość umiarkowaną ilością beny



Popieram kolegę, bo sam taki zeswapowałem

-----------------
FFF - Ford Fanatic Forever

Był Ford Orion MKV RS line
Jest Ford Escort RS 2000 F1 Edition

Mój RS 2000 F1 Edition
2023-09-02 20:31
  
 
 2009-01-04 23:56:19

Cytat:
2009-01-04 21:25:50, Quler pisze:
W sumie był tylko jeden ale ostatnio w głowie mam też pomysł drugi... mianowicie SWAP :] Ale możecie być spokojni, nie na 2.0 150km Oczywiście na jednostke benzynową... ale to już grubszy temat związany z większymi zmianami w samochodzie...bo jak wiadomo mam diesla :]



Na swapa szukaj silniczka 1.8 16V 105PS
Bardzo przyjemny silniczek, ma całkiem przyzwoite osiągi i zadowala się również dość umiarkowaną ilością beny

Odnośnie przeróbki D na TD, z tego co pamietam patent raczej niewykonalny. Ktoś z klubu, chyba Pre100n chciał się tym zajmować ale poległ.

Ten lakier to metalik?
Ogólnie autko


-----------------
...::: Essi to jest to! :::...

Ghia 3D, #817
2022-07-26 21:54
  
 
 2009-01-04 23:45:11

Powodzenia w modach. Orion to naprawde fajne autko Co do zmiany MKV na MKVII to ja bym sobie darował. W przypadku Oriona (w sumie escorta też) MKV wypada o niebo lepiej niż MKVII, no ale to też kwestia gustu. Dla mnie MKVI i MKVII są brzydsze niż MKV.


-----------------
FFF - Ford Fanatic Forever

Był Ford Orion MKV RS line
Jest Ford Escort RS 2000 F1 Edition

Mój RS 2000 F1 Edition

[ wiadomość edytowana przez: Dumahh dnia 2009-01-04 23:49:15 ]
2023-09-02 20:31
  
 
   Następna strona 
[ 1 2
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM