Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Standard - odpalenie 1.8TD ;)

 Moderowane przez: Karolyna, Kleszczak, kylo32, michno45, zsmarti
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi <<  Następna strona 
[ 1 2
 Autor 
 2009-01-09 10:52:09

Witam jak masz miernik napięcia czyli woltomierz to go to przekręć stacyjkę dotknij jeden przewód do listwy zasilania świec lub do dowolnej świecy drugi do silnika. Po przekręceniu stacyjki powinien wskazywać ok 12V po kilu sekundach czyli "tyknięciu" nie powinien wskazywać nic , albo śladowe napięcie ....(zależy od klasy miernika dochodzi jeszcze zjawisko pojemności , ale to naprawdę śladowe) Jeśli po tej operacji czyli uzyskasz rezultat "pojawia się i znika" chodzi o napięcie tzn. ze na świece podawane jest napięcie, czyli świece grzeją , bo jak twierdzisz masz je sprawne. Możesz jeszcze np. za pomocą śrubokręta zablokować "naciągnąć" dźwignię w pompie którą powinien naciągać termostat woskowy. Z tak zablokowaną dźwignią zakręć rozrusznikiem powinien zapalić .Przy temperaturach ujemnych producenci silników diesla z niemiec, produkowanych w ubiegłym stuleciu zalecali dolewanie benzyny do baku. Twoje auto także jest z ubiegłego stulecia więc możesz dolać śmiało, nie dużo ok 10-20% w stosunku do ON, nie zamarza wtedy ropa i nie parafinuje się , oraz jest łatwiejszy rozruch.
2011-02-19 18:11
  
 
 2009-01-09 10:01:34

Jeśli faktycznie świece są ok, co jest wielce wątpliwe to raczej na pewno nie sprawne jest urządzenie rozruchowe i/lub korektor zimnego silnika. Przy takich objawach innej opcji nie ma. A jeśli faktycznie nie słychać brzdęku przekaźnika świec tzn. że jednak nie grzeją, a nie słyszeć go jeśli jest sprawny to raczej mało prawdopodobne....
2013-11-24 16:30
  
 
 2009-01-09 09:13:50

Cytat:
2009-01-09 09:00:22, lucasek pisze:
@ Kajteknr1 czytałem na forum o tym pyknieciu przekaznika swiec, ale u mnie nic nie pyka, czy na zimnym czy na cieplym silniku czekalem nawet 30s i nic nie pykalo...


to otwórz maskę włącz zapłon i nachyl się nad silnikiem i po 20-30 sekundach musi być słychać pyk.
ja rano przy tych mrozach dwa razy grzeje świece do pyknięcia.


ostatecznie można zastanowić sie na samostartem- majac 1.6D mk3 nie raz mu pomagałem psikając do filtra.

-----------------
jaka jest roznica miedzy europejskim kierowca wrc a skandynawski ?
"europejczyk" jak widzi "hopkę" to zwalnia, bo za "hopką" może być zakręt,
a skandynawski przyspiesza , bo za "hopką" może być prosta :)
2017-10-28 19:47
  
 
 2009-01-09 09:00:22

@ Kajteknr1 czytałem na forum o tym pyknieciu przekaznika swiec, ale u mnie nic nie pyka, czy na zimnym czy na cieplym silniku czekalem nawet 30s i nic nie pykalo...

@Kris75 Wydaje mi sie ze obroty po rozgrzaniu sa takie same jak na zimno, nie wiem moze slabo sie znam, ale nie odczuwam roznicy w obrotach

Dzis i wczoraj przy odpalaniu rozrusznik krecil, ale nie chcial zapalic, po kilku min krecenia i grzania swiec 'krecil' coraz szybciej, tak ze sprawial wrazenie ze silnik pracuje, ale gdy puscilem kluczyk nie odpalil. Dopiero za nastepnym kreceniem i podpompowaniem pedalem gazu zaskoczyl.
2009-02-06 22:53
  
 
 2009-01-08 19:08:52

a może po prostu cofa ci się paliwko w razie czego wstaw między filtr paliwa a pompę zaworek zwrotny koszt 25 zł a na pewno sie przyda, sprawdź czy masz korektor konta wtrysku na zimnym silniku(cykanie podczas odpalania-nawet jak cyka to czasami nie świadczy to otym że jest sprawny tylko wytrawne ucho usłyszy że się nie zawiesza) sprawdź rozrusznik ja w poniedziałek swój zregenerowałem a miałem problemy z odpalanie już przy kilku stopniach na minusie a teraz jak ta lala odpalił przy -17
2010-04-29 02:59
  
 
 2009-01-08 18:38:19

Tak dla świętego spokoju niech ci sprawdzą czujnik temp silnika, ten z prawej strony obudowy termostatu jak okaże się że korektor jest ok. Dźwignia przyspieszenia obrotów zimnego silnika powinna mieć na zimnym silniku 3-4 mm luzu do ogranicznika, zimny silnik to taki który po wyłączeniu postoi na siarczystym mrozie kilka godzin, żeby ci po 15 minutach nie sprawdzali. A jak już odpali to po rozgrzaniu schodzi z obrotów??? Tak na marginesie...
2013-11-24 16:30
  
 
 2009-01-08 15:34:41

Cytat:
w fordach jest tak ze przekręcasz kluczyk, czekasz na kontrolkę i czekasz jeszcze na takie 'pyk' - wtedy tak naprawde przestają grzać świece



Nie tylko w fordach ,większość silników diesla tak ma ,świecę grzeją także jakiś czas po odpaleniu.

-----------------
Citroen C4 Grand Picasso
Pozdrawiam
#1614
2017-03-09 22:11
  
 
 2009-01-08 15:27:56

w fordach jest tak ze przekręcasz kluczyk, czekasz na kontrolkę i czekasz jeszcze na takie 'pyk' - wtedy tak naprawde przestają grzać świece - u mnie po takim pyk odpalało niebo lepiej - kotrolka sobie a ja zawsze słuchałem 'pyk'
2012-01-24 00:42
  
 
 2009-01-08 12:05:35

Wczoraj dolałem oleju, i odpaliłem go ok 23.
Dzisiaj rozrusznik kręcił z pełna mocą, jednak udało się go odpalić dopiero po kilku minutach kręcenia i grzania świec...
Wczoraj byłem u elektryka, sprawdził mi jeszcze raz swiece i ich zasilanie, i pod względem elektryki wszystko jest ok.
Silnik ma 82k przebiegu, wiec myśle ze kompresja powinna byc dobra.
W sobote jestem ustawiony z mechanikiem na obejrzenie rozrusznika, to powiem mu zeby sprawdził to co napisał Kris75, czyli ten termostat i korektor zimnego silnika...

Jedyne co mnie dziwi, to fakt, ze lampa swiec gasnie po takim samym czasie, niezaleznie czy jest +15 czy - 20. Czy na logike nie powinien sie w czasie mrozów nieco dluzej nagrzewac?
2009-02-06 22:53
  
 
 2009-01-08 11:33:51

chlopaki moze wiecie jak podlaczyc chlodniczke oleju chodzi mi o weze
2014-07-12 07:40
  
 
   Następna strona 
[ 1 2
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM