2010-04-28 14:45:06
zrób test, zatrzymaj samochód wciśnij sprzęgło i wrzuć jedynkę, powolutku puszczaj jedynkę bez dodawania gazu, jeśli zrobisz to naprawdę powoli samochód powinien ruszyć i niezgasnąć, sprawdź w którym momencie obroty zaczną nieco spadać a samochód zacznie ciągnąć do przodu,
jeśli będzie to jak tylko lekko popuścisz sprzęgło znaczy się że trzeba podciągnąć linkę sprzęgła i powinno być ok,
jeśli jednak sprzęgło niebędzie "łapało" odrazu to albo dźwignia zmiany biegów jest niewyregulowana albo wybieraki w skrzyni ewentualnie mechanizm zębatki koła wstecznego biegu się rozleciał,
jeśli sprzęgło nie łapie odrazu to sprawdź najpierw wyregulowanie dźwigni zmiany biegów,
trzeba podnieść samochód, przy skrzyni biegów gdzie wybierak od dźwigni zmiany biegów łączy się ze skrzynią jest wał kardana, to takie ustrojstwo co pozwala aby wybierak dźwigni nie musiał być ustawiony równolegle z wybierakiem ze skrzyni, sprawdź czy tam niemasz luzów, duże luzy na tym łączniku mogą powodować takie efekty,
jeśli luzu niema to najpierw wyreguluj dźwignię, trzeba wrzucić 4 bieg, następnie odpiąć wybierak dźwigni od skrzyni, ustawidź dźwignię zmiany biegów w pozycji na luz, założyć wybierak dźwigni do wybieraka ze skrzyni, ta tulejka od wału kardana musi wejść głeboko do samego końca, upewnij się że dźwignia zmiany biegów znalazła się w pozycji 4 biegu, dokręcić łącznik wybieraków,
jeśli i ta operacja nie pomoże... to trzeba wyjąć skrzynię, rozebrać i tam szukać przyczyny
-----------------
moja stajnia:
1,1 litra w kartonie czyli - Trabant 1.1 uniwersal
dawca organów czyli - Trabant 1.1 uniwersal
wiatr we włosach czyli - Ford Escort mkV Cabrio Ghia 1,6
jestem też tutaj:
www.justget.org
www.cartoontrabant.pl