Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

[MK7] Dmuchawa - problem z napięciem

 Moderowane przez: Karolyna, Kleszczak, kylo32, michno45, zsmarti
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi <<  Następna strona 
[ 1 2 3
 Autor 
 2009-09-04 21:28:09

Po sprawie, działanie dmuchawy oraz klimy wróciło po przelutowaniu skrzynki.
Można zamknąć...

-----------------
Wszystko na co mam ochotę jest albo nieprzyzwoite, albo niemoralne, albo niezdrowe...
2016-02-15 12:11
  
 
 2009-09-03 11:04:26

Surec,
piny zostały przecięte i wyciągnięte, zastąpie je pinami z drutu miedzianego tak jak to pokazałeś na którymś zdjęciu w wygrzebanych wątkach odnosnie reanimacji skrzynki.

Blazey,
Z całą skrzynką zrobiłem tak jak napisałeś, czyli stara cyna została odessana, jestem w trakcie lutowania pinów na nowo, ale tego nie mogę zrozumieć
"...A piny to się najpierw przecina, a potem wstawia nowe."
Tak właśnie zrobiłem, co umieszczone zostało w wątku parę postów niżej

-----------------
Wszystko na co mam ochotę jest albo nieprzyzwoite, albo niemoralne, albo niezdrowe...
2016-02-15 12:11
  
 
 2009-09-03 07:35:03

Cytat:
2009-09-02 23:54:43, Blazey pisze:
Ścieżki przegrzane. Lut wypalony - trzeba porządnie odessać starą cynę. A piny to się najpierw przecina, a potem wstawia nowe.


niektórzy też zlutowują przecięte piny (osobiście nie polecam), co znacznie przyśpiesza pracę...
2020-07-13 14:06
  
 
 2009-09-02 23:54:43



[ wiadomość edytowana przez: Blazey dnia 2009-10-04 20:59:38 ]
2009-12-04 23:37
  
 
 2009-09-02 14:58:56

Dodam parę zdjęć na których widać "problematyczne" luty.

Poniżej zdjęcie rozłożonej skrzynki, żółte kułka obrazują próby wylutowania pinów łączących płytki, zabieg bardzo mozolny przy braku odpowiedniego sprzętu, piny siedzą ciasno przez co są trudne do usunięcia, postanowiłem więc je przepiłować, teraz zostaną usunięte i zastąpione drutem miedzianym 1.5mm2.



Wewnątrz rzuca się w oczy fragment ścieżki z dwoma pinami wyraźnie ciemniejszy od reszty (czerwone zaznaczenie), idąc po ścieżce od tych pinów doszedłem do miejsca które obrazuje drugie zdjęcie, czyli do pinu przy bezpieczniku od dmuchawy.



-----------------
Wszystko na co mam ochotę jest albo nieprzyzwoite, albo niemoralne, albo niezdrowe...
2016-02-15 12:11
  
 
 2009-09-01 20:39:18



[ wiadomość edytowana przez: Blazey dnia 2009-10-04 20:59:24 ]
2009-12-04 23:37
  
 
 2009-09-01 19:13:17

Cytat:
2009-09-01 18:46:15, CKsrv pisze:
skrzynka napewno. lutujesz czy robisz by-pass?



Potwierdzam, jednak skrzynka....
Nie będę bawił się w żadne obejścia, ma działać tak jak to fabryka zaplanowała, pełen oryginał, a zatem dziś skrzynka ląduje na stole, koleżanka lutownica już na nią czeka

Poniżej zdjęcie skrzynki bezpieczników z zaznaczonym kablem doprowadzającym plus do przełącznika dmuchawy. Podaje napięcie 12V "na sucho", ale po podpięciu przełącznika lub żarówki napięcie spada do 0V i oczywiście nie działa.



-----------------
Wszystko na co mam ochotę jest albo nieprzyzwoite, albo niemoralne, albo niezdrowe...
2016-02-15 12:11
  
 
 2009-09-01 18:46:15

skrzynka napewno.
lutujesz czy robisz by-pass?

-----------------
2015-07-10 00:43
  
 
 2009-09-01 15:13:05

Darowałem sobie narazie lutowanie ponowne skrzynki, przynajmniej do momentu kiedy nie stwierdzę że to właśnie ona jest przyczyną nie działającej dmuchawy.
Dysponując odrobiną wolnego czasu postanowiłem sprawdzić przełącznik wentylatora z klimą. Został wyjęty i sprawdzony pod akumulatorem na krótko i jest sprawny, napiecia pojawiają się na odpowiednich pinach po przekręceniu pokrętła w każdą z trzech pozycji.

Czyli jedna z możliwych opcji nie działającej dmuchawy została wyeliminowana, jednak przy okazji postanowiłem pomierzyć napięcia na kostce wpinanej w przełącznik i tutaj ZONK.

Na pinie, na którym powinno pojawiać się ok 12V po przekręceniu zapłonu pojawia się ok 8.2V (zdjęcie poniżej).


Natomiast po podłączeniu przełącznika od nawiewu, napięcie z 8.2V spada do 0V, odpięcie przełącznika powoduje skok napięcia do 8~8.2V.
Upatruje tu usterki przed włącznikiem dmuchawy.

Jakieś sugestie?
Ktoś ma pomysł co siadło?
Stacyjka? Skrzynka bezp?



-----------------
Wszystko na co mam ochotę jest albo nieprzyzwoite, albo niemoralne, albo niezdrowe...
2016-02-15 12:11
  
 
 2009-07-01 07:36:41

I tak samo jest w essim ze jak wyłączysz dmuchawe na 0 to i klima sie wyłacza, wiec jesli dmuchawa nie działa to i klimy brak.

-----------------
FEFK#746
Był orionek mk3 1.6
escort mk4 1.6 d
kombi mk5
Focus mk1 1.6 16v
Opel vectra caravan 1.9 CDTI 150 km DESIGN


Jestem maniakiem
FEFK 746
FSK 001
2016-03-17 23:12
  
 
   Następna strona 
[ 1 2 3
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM