Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

[MKx] Katalizator a sonda

 Moderowane przez: Karolyna, Kleszczak, kylo32, michno45, zsmarti
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi <<  Następna strona 
[ 1 2 3
 Autor 
 2009-09-30 09:50:53

Panowie a wracając do tematu to jaka jeszcze może być przyczyna gaśnięcia z rana, dławienia sie i szarpania? Znowu dzisiaj mi zgasł po pierwszym odpaleniu a potem przy dojeździe do skrzyzowania

[ wiadomość edytowana przez: jarzyn1982 dnia 2009-10-01 22:56:30 ]
2013-06-18 14:31
  
 
 2009-09-28 19:26:16

Cytat:
2009-09-28 19:05:08, Magik123 pisze:
Najpierw Ty zrozum idee tego działu, a pozniej zrozumiesz dlaczego napisałem tak a nie inaczej, napewno nie zeby sobie czy komus cos udowoodnic. Do pisania byle czego jest WA, i tam mozesz sobie pisac rozne rzeczy, ale tu sa porady, i raczej nie wypada pisac czegos co ma inne znaczenie, badz zwyczajnie mija sie z prawda, gdyz wiele osob potraktuje taka wypowiedz na powaznie, i powycina tłumiki, sadzac ze bedzie miał z 90 150KM. Zreszta czytałes pewnie watek o forum wiec powinienes wiedziec o co chodzi, każdy chciał lepiej, wiec dostosuj sie do tego, bo w czesci watkow w PiO, jest poprostu spam. A wyzucenie sprawnego kata nie przyniesie paru koni, a je zabierze, szczegolnie w dolnym zakresie, a jesli Ty twierdzisz inaczej to Twoja sprawa. [ wiadomość edytowana przez: Magik123 dnia 2009-09-28 19:07:06 ]



Spoko luzzzz Przyjalem
2015-05-04 21:53
  
 
 2009-09-28 19:05:08

Najpierw Ty zrozum idee tego działu, a pozniej zrozumiesz dlaczego napisałem tak a nie inaczej, napewno nie zeby sobie czy komus cos udowoodnic.
Do pisania byle czego jest WA, i tam mozesz sobie pisac rozne rzeczy, ale tu sa porady, i raczej nie wypada pisac czegos co ma inne znaczenie, badz zwyczajnie mija sie z prawda, gdyz wiele osob potraktuje taka wypowiedz na powaznie, i powycina tłumiki, sadzac ze bedzie miał z 90 150KM.
Zreszta czytałes pewnie watek o forum wiec powinienes wiedziec o co chodzi, każdy chciał lepiej, wiec dostosuj sie do tego, bo w czesci watkow w PiO, jest poprostu spam.
A wyzucenie sprawnego kata nie przyniesie paru koni, a je zabierze, szczegolnie w dolnym zakresie, a jesli Ty twierdzisz inaczej to Twoja sprawa.


-----------------


[ wiadomość edytowana przez: Magik123 dnia 2009-09-28 19:07:06 ]
2016-11-06 16:03
  
 
 2009-09-28 14:38:55

Cytat:
2009-09-28 13:52:50, Magik123 pisze:
Wez zastanow sie nim cos napiszesz, bo czesc to poprostu głupoty, katalizator tyle ma do podnoszenia mocy co przepalona zarowka oczywiscie sprawny, nie zapchany, a wydech nie jest od zabrania mocy, tylko do utrzymania jej, rowniez samochody sportowe nie maja buczkow po to zeby lepiej isc, tylko cały konkretny wydech pod dany silnik z odpowiednim przekrojem, bo według Twojego toku, wystarczy wyjąc dwa tłumiki i przyrost bedzie spory Dowidz sie troche na ten temat, lub poeksperymentuj, a wtedy napisz. [ wiadomość edytowana przez: Magik123 dnia 2009-09-28 13:53:30 ]



Chlopaczku naucz sie czytac ze zroumieniem bo zauwazam ze chyba nawet nie rozumiesz co czytasz, a od razu rzucasz sie z komentarzami, zeby wykazac jaki to Ty madry jestes (chyba najmadrzejszy na forum w kazdym temacie hahah ekspert w kazdym fachu). Celem tego co napisalem bylo przytoczenie faktu ze kazdy katalizator/tlumik stwarza dodatkowe opory w ukl. wydechowym i nie zaprzeczysz ze jak wyrzucisz kata i tlumiki auto nie zyska paru koni mechanicznych wiecej ??. Widocznie tez nie zrozumiales z zestawienia liter ktore ulozylem ze kazdy uklad wydechowy jest optymalnie dobierany pod silnik (Ty nazywasz to wyrzycaniem tlumikow - kazdy ma inny zasob slow pomijam juz dolot, aby uzyskac odpowiednia charakterystyke.

Na przyszlosc pomysl zanim zaczniesz cos pisac, bo przekrecasz czyjesz slowa, wiec dokonaj analizy wypowiedzi, bo z Twoich wypowiedzi wynika tylko proba udowodnienia (chyba tylko sobie) ze cos wiesz. Wnioski wyciagam z wielu watkow na tym forum gdzie odpowiadasz zawsze w jeden i ten sam styl - chamski styl
2015-05-04 21:53
  
 
 2009-09-28 13:52:50

Cytat:
2009-09-28 09:19:10, luckyboy pisze:
Drogi kolego Kat wytwarza cisnienie w ukl. wydechowym na odcinku od okien zaworowych do miejsca jego instalacji. Budowa katalizatora podobna jest do gabki przez ktora przeciskaja sie gazy spalinowe, w zwiazku z czym fala uderzeniowa spalin ktore rozprezaja sie po wyplywie z cylindra odbija sie od katalizatora, ponadto zapchany kat, czy kat mocno zuzyty o malej droznosci tamujac wyplyw spalin, tworzy "cisnienie". Ponadto wyjecie katalizatora z ukl. wydechowego powoduje wzrost mocy silnika o kilka KM - sa to konie mechaniczne zuzyte na prace jaka wykona silnik (tlok) aby przepchnac gazy przez katalizator. Kazdy tlumik itd. marnuje moc silnika, dlatego samochody sportowe maja zwykle rury i halasuja nie bez powodu. Dlugosc ukl. wydechowego i grubosc rur nie jest dzielem przypadku tylko wynikiem badan w laboratoriach. Szczegolna waznosc ukl. wydechowego wystepuje w silnikach dwusuwowych, gdyz brak zaworow powoduje ze przy zlej konstrukcji tego ukladu, spaliny mogha wracac z powrotem do cylidra, obnizajac tym osiagi Radze poczytac madre fachowe lektury, a nastepnie wyglaszac herezje




Wez zastanow sie nim cos napiszesz, bo czesc to poprostu głupoty, katalizator tyle ma do podnoszenia mocy co przepalona zarowka oczywiscie sprawny, nie zapchany, a wydech nie jest od zabrania mocy, tylko do utrzymania jej, rowniez samochody sportowe nie maja buczkow po to zeby lepiej isc, tylko cały konkretny wydech pod dany silnik z odpowiednim przekrojem, bo według Twojego toku, wystarczy wyjąc dwa tłumiki i przyrost bedzie spory

Dowidz sie troche na ten temat, lub poeksperymentuj, a wtedy napisz.


-----------------


[ wiadomość edytowana przez: Magik123 dnia 2009-09-28 13:53:30 ]
2016-11-06 16:03
  
 
 2009-09-28 09:19:10

Cytat:
2009-07-06 23:41:11, Wuipe pisze:
a niby w jaki sposób kat wytwarza to ciśnienie?



Drogi kolego Kat wytwarza cisnienie w ukl. wydechowym na odcinku od okien zaworowych do miejsca jego instalacji. Budowa katalizatora podobna jest do gabki przez ktora przeciskaja sie gazy spalinowe, w zwiazku z czym fala uderzeniowa spalin ktore rozprezaja sie po wyplywie z cylindra odbija sie od katalizatora, ponadto zapchany kat, czy kat mocno zuzyty o malej droznosci tamujac wyplyw spalin, tworzy "cisnienie". Ponadto wyjecie katalizatora z ukl. wydechowego powoduje wzrost mocy silnika o kilka KM - sa to konie mechaniczne zuzyte na prace jaka wykona silnik (tlok) aby przepchnac gazy przez katalizator. Kazdy tlumik itd. marnuje moc silnika, dlatego samochody sportowe maja zwykle rury i halasuja nie bez powodu. Dlugosc ukl. wydechowego i grubosc rur nie jest dzielem przypadku tylko wynikiem badan w laboratoriach. Szczegolna waznosc ukl. wydechowego wystepuje w silnikach dwusuwowych, gdyz brak zaworow powoduje ze przy zlej konstrukcji tego ukladu, spaliny mogha wracac z powrotem do cylidra, obnizajac tym osiagi

Radze poczytac madre fachowe lektury, a nastepnie wyglaszac herezje
2015-05-04 21:53
  
 
 2009-09-27 23:16:00

Błąd sondy - zbyt uboga mieszanka
2013-06-18 14:31
  
 
 2009-09-27 14:47:35

a jaki kod błędu Ci wyświetlał przy padniętej sondzie?
2020-07-13 14:06
  
 
 2009-09-27 14:29:14

Sonda wymieniona i autko ogólnie lepiej chodzi i nie szarpie tak.

Ale nadal na zimnym silniku po odpaleniu potrafi zgasnąć, dusi sie, dławi i obroty spadają. Czyli jeszcze coś go boli. Może spobować wymienić czujnik temperatury do kompa? Czy może być jeszcze coś innego?
2013-06-18 14:31
  
 
 2009-09-03 23:10:24

Witam
Pamiętaj o tym aby sprawdzic czy siwy kabel ma połaczenie z masą(obudową) sondy - jeżeli nie ma to do siwego kabla sondy podłącz dodatkową masę.
Pozdrawiam

-----------------
Rozkminiam ST220 - najszybsze kombi w powiecie :)
2021-03-23 13:57
  
 
   Następna strona 
[ 1 2 3
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM