Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

[OGÓLNE] Jaki kupić samochód? Diesel czy benzyna?

 Moderowane przez: Karolyna, Kleszczak, kylo32, michno45, zsmarti
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi <<  Następna strona 
[ 1 2 3 4 5 6 7
 Autor 
 2010-01-25 11:31:43

Myślę, że najlepiej byłoby porównywać konkretne marki - escort benzyna vs escort diesel itp. Ja jestem bardziej zadowolony z diesla (vw passat), wczesniej miałem dwa benzyniaki - escorta i audi 80. Bałem się trochę starcia diesla z zimą, ale mimo mega mrozów spisuje się bardzo dobrze - może to kwestia tego, że dbam mocno o wszystko (akumulator, rozrusznik itp). Na pewno finansowo na tym dużo lepiej wychodzę - escort i audi palily 9-10 l w mieście, passat pali koło 6 l. A odnośnie eksploatacji to nie widze róznicy (filtry, olej, częsci) - chyba, że odnośnie awaryjności, bo ta jest zdecydowanie na plus dla vw, ale to raczej nie kwestia rówżnicy diesel/benzyna.
pzdr
M

-----------------
2015-06-09 10:32
  
 
 2010-01-25 11:12:17

Po prostu chodzi o to, że trzeba mierzyc sily na zamiary i jak sie kupuje autko zastanowic sie czy w takim np przypadku bedzie nas stac na utrzymanie go! Nie sztuka kupic autko na kredyt na 8 lat a potem nie miec na serwisowanie go... :/ A co do tego co mowilem o czesciach, to mowie o nowych modelach, tak jak np opisywany silnik CRD ktory byl wowczas nowoscia i ze starszych silnikow nie pasowały czesci niestety. A jest takie prawo chroniace producentów

-----------------
Fotografia i videofilmowanie!
Fotografia ślubna, weselna! Chrzty, komunie, eventy, studniówki i inne - cały kraj!
695-933-163
2023-07-28 00:24
  
 
 2010-01-25 09:01:43

Cytat:
2010-01-25 08:39:24, FAROW pisze:
A gdy wychodzi nowe autko to pamietajcie ze przez 5 lat nie mozna produkowac i sprzedawac do niego zamiennikow czesci, wiec pozostaje kupowac tylko oryginały!


Pierwsze słyszę...poza tym gdy wychodzi nowy model to i tak większośc części pasuje od pozostałych modeli na rynku danego producenta.
Poza tym to, co piszesz to skrajne przypadki,oczywiście się zdarzają. Ale czy dlatego,że Twojemu znajomemu padły wtryski i co tam jeszcze nawymyślali w serwisie mam nie kupować takiego auta? To nie jest miarodajne...ile jest takich osób?

-----------------
#1677


Escort już zezłomowany...:/ Foka też, teraz Foka MK3 1.6TDCi 115KM
2024-04-07 22:54
  
 
 2010-01-25 08:39:24

Znajomy kupił 2 lata temu Chryslera Grand Voyagera 2,5 CRD, autko miało przejechane faktycznie 170 tys km i bylo 3-latkiem. Zapłacił za niego 34 tys zł, kupił od dobrego przyjaciela ktory mial go od nowosci, ciagle serwisowany, wszystko super chodzilo, marzenie! Jak przyszła zima okazało sie ze -5 st i autko nie pali :/ Do serwisu! Autko pol roku po gwarancji było, robili podgrzewacz paliwa, filtr, swiece, przekaznik grzania, wszystko.... Okazało sie ze wtryski juz sa zakapione!! Jeden wtrysk kosztował 2800 zł!!! Były 4, wiec 11 200,00 PLN czesci plus wymiana! :/ Jesli ktos sie z tym liczy kupujac autko to pol biedy, ale jesli ktos wykłada całe oszczednosci, dobiera kredyt itp, to potem moze sie powaznie przejechac :/
A gdy wychodzi nowe autko to pamietajcie ze przez 5 lat nie mozna produkowac i sprzedawac do niego zamiennikow czesci, wiec pozostaje kupowac tylko oryginały! :/
Ja osobiscie sie juz przejechałem na dieselkach, jak policzyłem koszty napraw itp to wychodzi mi ze niewiele sie zaoszczedzi w porowaniu z benzyniakiem, a w przypadku załozenia sekwencji to juz wcale rewelacja! A frajda, komfort i w ogole bez porównania oczywiscie kupujac cos z mocnym silniczkiem! Np moje Probe 2,5V6 na sekwencji jezdzilo bezawaryjnie, kompletnie zadnej ingerencji, awarii itp a spalanie przy normalnej jezdzie 11 l gazu!

-----------------
Fotografia i videofilmowanie!
Fotografia ślubna, weselna! Chrzty, komunie, eventy, studniówki i inne - cały kraj!
695-933-163
2023-07-28 00:24
  
 
 2010-01-24 22:13:28

Cytat:
2010-01-24 18:03:57, Chromy pisze:
To pczekaj jak Ci wtryski padną w TDCI i bedzie trzeba kupić nowe. Nie jest to regóła ale moze się zdazyć i zdarza się. I jeśli ktoś kupuje już diesla to takie rzeczy powinien brać pod uwagę. Czyli ewentualną naprawę która do tanich nie należy.



Kupuje nowe auto za ok 80-100tys zl - robie nim 200tys km - zajmuje mi to ponad 10lat - nie stac mnie wydac 4tys zl na nowe wtryski????

Kupuje 5 letnie auto za jedna czwarta wartosci nowego - niemiec zrobil nim 300tys km - wymienil ,albo nie wymienil - moje ryzyko zawsze moge kupic nowke ,a tak wydaje 25tys +4tys i jezdze kolejne 10lat ...
Ja w tym tragedii nie widze

-----------------
Escort MVII GT 1,8
E92, E90, D40, ML, FMX 650
2023-01-29 01:17
  
 
 2010-01-24 20:34:05

Dobrze, że mamy UE i naściągało się Dieseli. Cofnijcie się 10lat wstecz czym polska jeździła. Jakby na zachodzie większość ludzi benzyną jeździła to dziś też byście tym jeździli i chwalili. Pamiętam słowa z 2000r jak kupiliśmy diesla. Cała rodzina mówiła Diesel- a warto to kupić, nie lepiej było benzyne?
Tak jak napisałem wcześniej. Każdy umie(chyba)liczyć i wie ile jeździ jakie są koszta ew. napraw.

P.S. Wczoraj rozmawiałem ze znajomą, która chce zakupić auto. Wcześniej jeździła Omegą z gazem. Powiedziała, że gazu już nie chce mieć. Z dieslem nie miała żadnego styku. I jak to cały naród mówi diesel najlepszy-tak jej podpowiadają. Ale jak przemyślała ile jeździ a jakie są późniejsze wydatki stwierdziła, że musi się poważnie jeszcze zastanowić.

W domu mamy obecnie Diesla i benzynę także mam jakieś porównanie.

[ wiadomość edytowana przez: mateq111 dnia 2010-01-24 20:35:53 ]
2012-10-06 20:06
  
 
 2010-01-24 20:21:52

Cytat:
2010-01-24 20:16:04, luckyboy pisze:
W takim razie czemu diesle "slużą do dużych przebiegów", a nie benzynowce? Dlaczego cały transport opiera sie na ON, a nie na Pb i LPG?? Dlaczego: ciezarowki, statki, lokomotywy, sprzet budowlany jest napedzany ON, skoro diesel nie oplaca sie?? Proszę o oświecenie [ wiadomość edytowana przez: luckyboy dnia 2010-01-24 20:19:06 ]



Bo diesel dysponuje duzym momentem przy dosc niskim zuzyciu paliwa i nie wielkiej pojemnosci, ot cala filozofia.

-----------------
2016-11-06 16:03
  
 
 2010-01-24 20:16:04

Cytat:
2010-01-24 18:03:57, Chromy pisze:
Poza tym wątek dotyczy 1,8D lub TD. A te silnik to konstrukcje jeszcze z lat 80, które są mulaste i ciężko trafić już niewyeksploatowany egzemplarz (w końcu one służą do duzych przebiegów). I nie wiem co w tych silnikach chwalić?? Ekonomia?? Przyspieszenie?? Kulturę pracy silnika?? Niezawodność w każdych warunkach??



W takim razie czemu diesle "slużą do dużych przebiegów", a nie benzynowce? Dlaczego cały transport opiera sie na ON, a nie na Pb i LPG?? Dlaczego: ciezarowki, statki, lokomotywy, sprzet budowlany jest napedzany ON, skoro diesel nie oplaca sie?? Proszę o oświecenie


-----------------
"Kierowca uczy się jeździć całe życie...." - Sobiesław Zasada

Diesel kopci, diesel czadzi, diesel nigdy Cię nie zdradzi :)

[ wiadomość edytowana przez: luckyboy dnia 2010-01-24 20:19:06 ]
2015-05-04 21:53
  
 
 2010-01-24 20:09:36

Cytat:
2010-01-24 20:00:50, rafalekpsychofans pisze:
o zapomniałem w czerwcu robiłem spszęgło bo jusz sie wyslizgalo


Hyba czeba by zajżeć do słownika i zrobić ałto korekte bo jórz mnie to kóje w oczy...

-----------------
#1677


Escort już zezłomowany...:/ Foka też, teraz Foka MK3 1.6TDCi 115KM
2024-04-07 22:54
  
 
 2010-01-24 20:04:58

Cytat:
2010-01-24 18:03:57, Chromy pisze:
To pczekaj jak Ci wtryski padną w TDCI i bedzie trzeba kupić nowe. Nie jest to regóła ale moze się zdazyć i zdarza się. I jeśli ktoś kupuje już diesla to takie rzeczy powinien brać pod uwagę.Czyli ewentualną naprawę która do tanich nie należy.


Czyli co? Mam nie kupować TDCi bo wtryski moga paść...gites argument,przekonałes mnie i ten koszt naprawy...pewnie dlatego kupiłem TDDi...
Cytat:
Biorąc pod uwagę cenę takiego forda z silnikiem TDCI a takiego samego z benzynowym silnikiem to już jest spora róźnica.

Doprawdy az taka różnica?
Cytat:
W naprawach jesli cos się posypie tez duża różnica. Jak ktos ma cierpliwość to czemu nie. Kup se Pan diesla i jeździj nim. Ja wyraziłem swoje zdanie. Jak wiesz lepiej i uważasz że diesel to najlepsza ekonomia jaka może być, to proszę bardzo. Części do Benzyniaków są nieporównywalnie tańsze. Eksploatacja również. A oszczędnosci z posiadania diesla moim zdnaiem są małe. Trzeba nim dużo sie najeździc zeby sie zwrócił (przyjmujac że wczesniej kupi sie dobry egzemplarz, który nie zacznie się psuć) Bo kazdy chwali diesla jak się nie psuje i zawsze ładnie odpali.


Teraz to pojechałeś...co np. jest jeszcze droższego w naprawie,że nie warto brac diesla? (oprócz wtrysków) Widać,że nigdy nie posiadałeś diesla...jak dbasz tak masz...a oszczędności są (i to duże) jeżeli dużo jeździsz tak jak np. ja. Poza tym gdzie napisałem,że diesel to najlepsza ekonomia jaka może być? Wręcz napisałem,że posiadam i LPG, i diesla wiec mam porównanie.
Cytat:
Poza tym wątek dotyczy 1,8D lub TD.


sam wywołałeś do tablicy silniki TDCi...


-----------------
#1677


Escort już zezłomowany...:/ Foka też, teraz Foka MK3 1.6TDCi 115KM
2024-04-07 22:54
  
 
   Następna strona 
[ 1 2 3 4 5 6 7
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM