Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Seria, swap, swap + mody?

 Moderowane przez: Karolyna, Kleszczak, kylo32, michno45, zsmarti
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi <<
 Autor 
 2009-11-02 19:39:40

jak jest esio to i jest elektryka.

-----------------
W poszukiwaniu żywiciela ważną rolę u kleszczy odgrywa ruch, ciepło i inne czynniki chemiczne, np. zapach. Przypuszczalnie dlatego określone grupy ludzi są częściej kąsana przez kleszcze, niż inne. - Po prostu mają pociągający dla kleszczy zapach
2024-03-28 12:12
  
 
 2009-11-02 18:52:31

witam podłącze sie pod temat i zadam pytanko
czy elektryka która jest przy 1,6 pasuje do 1,8 115km lub 130km a jak nie to co trzeba przerobić ???? jakby ktoś się orientował to proszę o szybka odp bo blisko mnie jest essi 1,8 130km
mile widziane podpowiedzi i wskazówki bo już się zdecydowałem ze będę przekładał P
pozdro DD
2011-01-13 11:18
  
 
 2009-10-31 09:13:41

Witam.

Cóż, ciągle jeszcze się zastanawiam...
Jeśli zdecyduję się na na konkretne rozwiązanie poinformuję Was

Pozdrawiam
PGS2
2011-01-12 22:05
  
 
 2009-10-29 03:20:14

Spawn tylko że alu kolektor w 1.8 oznacza RDA 105km albo RQB 130km. Co do takiego swapa to szczerze mówiąc, nie ma sensu. Sprzedaj to i dorzuć 3000 kupując lepsze i szybsze auto..

-----------------
Było: Mk5 XR3i, Mk5 RS2000, 106 1.4, E36 320i, 216Gti, 214Si, Clio 1.2, Laguna 1.6, Almera N16 1.8, Corsa 1.0x2, Civic d16y3, 206 s16, Almera N16 2.2di, A3 1.9 AGR+++, A6 C5 4,2 V8, 106 1.1, Cougar 2.0 16v, GP 1.9JTD+, 206 1.4
Jest: 335D E91
2023-11-07 10:41
  
 
 2009-10-28 23:39:21

Podobna drogę przebrnąłem...

Miałem 1.6 90KM teraz jest pod maska 1.8 115KM.

Muszę powiedzieć że jestem bardzo mile zaskoczony tym silnikiem. Pali 1-2 l więcej gazu na 100km ale warto dołożyć

Co do elastyczności na IV i V biegu to Ci nie pomogę, musiał bym mierzyć ręcznie a to mija się z celem. Zresztą zarówno od 60km/h do 100km/h jak i od 80km/h do 120km/h przy wyprzedzaniu używam III biegu

Co do modów to jeżeli masz zamiar zmieniać wałki i wydać na to 3000 zl to zastanów sie lepiej nad swapem na 2.0 zetec z mondka... Moc z tego co pamietam 136KM a i utrzymanie takie samo jak w przupadku 1.6 czy 1.8...

PS. przy swapie zwroc uwage na kolektory ssace. Tzn jezeli masz aluminiowy to kup 1,8 z aluminiowym. Jezeli plastik to plastik. Zaoszczędzisz sobie czasu i pieniędzy (będziesz musiał instalację elektryczną przeszczepiać lub przerabiać tą co masz - ja tak miałem )
2013-11-18 10:41
  
 
 2009-10-28 21:48:34

Kolego o mondeo zapomnij. Pamiętaj że niutony rozpędzają auto więc na elastyczności tym bardziej dostaniesz...
Co do pozostałych to chyba musisz raczej sam ocenić czy się opłaca itp.

2018-11-23 10:58
  
 
 2009-10-28 21:24:23

w życiu w ten sposób nie spuścisz łomotu mondeo 2.2 tdci. To jest diesel i diesel zupełnie inaczej rozwija moc i przy 135koniach wiele nie zdziałasz. Nie chwaląc się ani nie ubliżając Tobie, nie miałbyś podejścia do mojego Citroena AX-a a co dopiero mówić o mondeo 2.2 tdci który ma 155km i pewnie z 350nm
2013-08-09 14:36
  
 
 2009-10-28 21:15:52

Witam.

Sprawa wygląda tak. Pada mi skrzynia biegów pomyślałem, że za cenę naprawy, kupna używanej mogę zrobić takie coś... Naczytałem się, że 1.8 115KM pali praktycznie to samo co 1.6 90KM.
Jednocześnie osiągi ma znacznie lepsze. Dane z http://www.autocentrum.pl/spalanie/ford/escort/vii.html

Czy mogą się koledzy wypowiedzieć o elastyczności ich konstrukcji?
Interesuje mnie elastyczność na 4 biegu od 60km/h do 100km/h i na 5 biegu od 80km/h do 120km/h.
Myślę, że te dane będą interesujące także dla innych. W ruchu ulicznym czy to po mieście czy w trasie zawsze przyjemniej wyprzedzać inne pojazdy. Jak się ma czym... I mam tu na myśli sprawność a nie markę pojazdu.

W sumie dla mnie tylko te dane (+spalanie) są miarą czy auto jest ok czy też jest be.
Mam okazję przeprowadzić Swap z 1.6 na 1.8 115KM. Koszt kompletnej przekładki (części) to 600zł. Także przelicznik cena za 1 KM jest atrakcyjna. Myślałem, także o modyfikacji Głowicy i wałka rozrządu. Tzw. GT. Całość prac wykonałby Pan Grabowski ze stolicy. Kwota za operację około 3000zł. 2000 za GT. Przewidywany wzrost momentu 30 - 40Nm, mocy między 20-30 KM. Co sumując min. 135KM oraz 190 Nm.
Oczekiwania:
Spalanie nie powinno wzrosnąć więcej niż o 1-2l na 100Km. Przy rozsądnej jeździe do 110 km/h. Jest szansa, że utrzyma się na tym samym poziomie co 1.6 90KM przy dużo lepszej elastyczności.
Osiągi nie mam pojęcia, jakiej się mogę spodziewać elastyczności na 4 i 5 biegu po modach.
Jest szansa, że dam łomot w trasie Mondeo 2.2 TDCI na 4 biegu od 60 do 100 5.5s!!! Tabelka.
http://moto.wp.pl/kat,45754,title,Elastycznosc-w-praktyce,wid,8278167,wiadomosc.html?ticaid=19016

Zostać przy seryjnym 90KM, zrobić swapa i wystarczy czy próbować szczęścia jeszcze w modach?

Sumując liczę na odpowiedzi;
1 jakie osiągi ma 1.8 115KM
2 zostać przy seryjnym 90KM 12,2 s do setki? Elastyczność 1.6 jak zmierzę stoperem wpiszę.
3 zrobić swapa i wystarczy, bo osiągi są już wystarczające ok 10 s do setki, co z elastycznością?
4 czy próbować szczęścia jeszcze w modach?

Liczę głównie na dane o elastyczności na 4 i 5 biegu.

Pozdrawiam
PGS2
2011-01-12 22:05
  
 
 
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM