2009-10-28 21:15:52
Witam.
Sprawa wygląda tak. Pada mi skrzynia biegów pomyślałem, że za cenę naprawy, kupna używanej mogę zrobić takie coś... Naczytałem się, że 1.8 115KM pali praktycznie to samo co 1.6 90KM.
Jednocześnie osiągi ma znacznie lepsze. Dane z
http://www.autocentrum.pl/spalanie/ford/escort/vii.html
Czy mogą się koledzy wypowiedzieć o elastyczności ich konstrukcji?
Interesuje mnie elastyczność na 4 biegu od 60km/h do 100km/h i na 5 biegu od 80km/h do 120km/h.
Myślę, że te dane będą interesujące także dla innych. W ruchu ulicznym czy to po mieście czy w trasie zawsze przyjemniej wyprzedzać inne pojazdy. Jak się ma czym... I mam tu na myśli sprawność a nie markę pojazdu.
W sumie dla mnie tylko te dane (+spalanie) są miarą czy auto jest ok czy też jest be.
Mam okazję przeprowadzić Swap z 1.6 na 1.8 115KM. Koszt kompletnej przekładki (części) to 600zł. Także przelicznik cena za 1 KM jest atrakcyjna. Myślałem, także o modyfikacji Głowicy i wałka rozrządu. Tzw. GT. Całość prac wykonałby Pan Grabowski ze stolicy. Kwota za operację około 3000zł. 2000 za GT. Przewidywany wzrost momentu 30 - 40Nm, mocy między 20-30 KM. Co sumując min. 135KM oraz 190 Nm.
Oczekiwania:
Spalanie nie powinno wzrosnąć więcej niż o 1-2l na 100Km. Przy rozsądnej jeździe do 110 km/h. Jest szansa, że utrzyma się na tym samym poziomie co 1.6 90KM przy dużo lepszej elastyczności.
Osiągi nie mam pojęcia, jakiej się mogę spodziewać elastyczności na 4 i 5 biegu po modach.
Jest szansa, że dam łomot w trasie Mondeo 2.2 TDCI na 4 biegu od 60 do 100 5.5s!!! Tabelka.
http://moto.wp.pl/kat,45754,title,Elastycznosc-w-praktyce,wid,8278167,wiadomosc.html?ticaid=19016
Zostać przy seryjnym 90KM, zrobić swapa i wystarczy czy próbować szczęścia jeszcze w modach?
Sumując liczę na odpowiedzi;
1 jakie osiągi ma 1.8 115KM
2 zostać przy seryjnym 90KM 12,2 s do setki? Elastyczność 1.6 jak zmierzę stoperem wpiszę.
3 zrobić swapa i wystarczy, bo osiągi są już wystarczające ok 10 s do setki, co z elastycznością?
4 czy próbować szczęścia jeszcze w modach?
Liczę głównie na dane o elastyczności na 4 i 5 biegu.
Pozdrawiam
PGS2