2010-08-07 11:34:54
Witam
Chciałbym się zapytać o kwestie tłumika i w ogóle całego schematu wydechu, ponieważ KOMPLETNIE jeszcze się na tym nie znam (jestem jeszcze młody a ten essi to mój 1 samochód).
Jaka jest kolejność modyfikacji wydechu, aby auto fajnie burczało, miało bassowy pomruk? Nie mówię tu o jakimś rżnięciu jak w calibrach 8v czy golfach II. Na dzień dzisiejszy 'coś tam siedzi' pod eskiem, fajnie buczy, jest bass, ale ten dźwięk jest za cichy, ledwo wyczuwalny dla ucha, a jak wkręcam wóz na obroty to już w ogóle tylko silnik słychać. W dodatku rurka wydechowa (celowo użyłem słowa 'rurka') ma może ze 3-4 cm średnicy. Chciałbym założyć jakąś fajną końcówkę, ale też nie wiem, czy sama końcówka wpływa jakoś znacząco na wydobywający się dźwięk?
Czytałem trochę, ktoś na forum napisał, żeby wyciągnąć ostatni tłumik ,a wtedy będzie 'ryczał jak wrc'. Można tak?
Pozdrawiam gorąco.
-----------------
Jest: Ford Escort MK4 1.6 XR3i Cabrio
oraz: 2x Ford Galaxy MK1 1.9 tDi, Ford Windstar 3.8 V6
Byli: Ford Cortina MK4, Ford Granada MK2