Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Swap silnika z ST170 lub silnika 1,7 z Pumy do Escorta mk7

 Moderowane przez: Karolyna, Kleszczak, kylo32, michno45, zsmarti
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi <<  Następna strona 
[ 1 2 3 4 5 6 7 8 9
 Autor 
 2010-03-04 12:43:48

przy okazji wątku o VR6 w escorcie, pisałem o kosztach grubo ponad 10kpln nie licząc samego esa.
Niemniej są 2 opcje, dla oszczędnych i dla "maxiorów":
1. ŁAdujemy silnik dla większej mocy, nie przejmując się resztą (klima, osprzet, podwozie, hamowniki, wnętrze, korozja, nadwozie...) i wtedy nie jest tak drogo...
2. Robimy kompletny remont budy, wkładamy nowe uszczelki, nową elektrykę, układy hamulcowy, paliwowy, zabezpieczamy podwozie konkretnie...i do tego robimy swap z wszystkimi szczegółami (porządnie zrobione poduszki, hamowniki, zawiecha, podwozie....), a wtedy rzeczywiście łatwo przekroczyć 15...20kpln...
Mnie za jedną poduszkę dorabianą do silnika gość wziął 600pln i to po znajomości...
2020-07-13 14:06
  
 
 2010-03-04 10:57:47

Cytat:
2010-02-26 18:17:53, Pietrq_TSZ pisze:
Chociażby dlatego że silnik z pumy jest dużo nowszy, ma zazwyczaj mniejszy przebieg co za tym idzie jego parametry pewnie bardziej zbliżone są do serii niż choćby w RQB z samochodu który ma ponad 15 lat. No i właśnie dlatego też, że nikt nigdy czegoś takiego nie robił. Szanuje się tu ludzi którzy pakują N7A do zwykłego essa, ale ile takich projektów już jest ? Oczywiście szanuje ich i podziwiam, sam chciałem taki silnik mieć pod maską, jednak chciałbym zrobić coś innego i pokazać wielu osobom, które uważają że to bez sensu, albo że się nie da, że jednak jest to możliwe. A w sumie pakować silnik który tylko na papierku ma te 130 koni... , na pewno nie chce robić kapitalnego remontu silnika podczas swapu, wiadomo tylko sprawy eksploatacyjne ( jeżeli chodzi o sam silnik). Jak wiadomo ludzie kiedyś pukali w głowę tym co mówili że ziemia jest kulista ...


Pume 1,7 tez nie kupuje sie po to aby nia w niedzielę do kościoła pojechac.
Poza tym to delikatny silnik, wiele złego na temat jego awaryjności słyszałem, że nie wspomne o sporych kosztach napraw.
Chcesz swapa i nie chcesz N7A? Prosze bardzo, Mondeo MkII silvertop 2,0 130/136KM (bo po przebojach jakie sa z 2,0 blacktopem u Tigerbarta nalezy sobie to rozwiązanie odpuścić )

Nie jest problemem znalezienie tego silnika w dobrym stanie. Poza tym ilość i cena dostepnych części zamiennych (i tuningowych) jest zdecydowanie na plus w stosunku zarówno do N7A jak i tego nieszczęsnego 1,7 z Pumy.
Równie istotną w perspektywie dłuzszego okresu rzeczą jest fakt, iz są to silniki bardzo dobrze rozpracowane pod kątem "rozwoju mocy" ze tak sie wyrażę.

IMHO robienie czegoś tylko dla satysfakcji, że to coś się zrobiło, OK, ale nie próbuj na siłe wyciagać bzdurnych argumentów, że takie rozwiazanie jest lepsze od czegos co jest prostsze, tańsze, bardziej rozwojowe i na dodatek bardziej efektywne

-----------------
FEFK #182
2014-12-10 13:51
  
 
 2010-02-27 10:38:50

Panowie wybaczcie ten offtop (bo nie mam pojęcia o wstawianiu silnika z pumy do essa), tym bardziej, że świeżak jestem na forum, ale o co chodzi z tą bzdurną dyskusją na temat auta Tigerbarta? Jego sprawa przecież co robi z autem - a dzieli się z nami wszystkim, lacznie z kwotami, żebyśmy mieli pojęcie co to jest za robota. I Po to żebyśmy się nie wkopali w bagno biorąc się za poważny projekt... Przynajmniej ja to tak odbieram - nie jako chwalenie się, ale jako pomoc. Od tego jest przecież fanklub chyba...
2011-12-05 13:26
  
 
 2010-02-27 10:01:21

Cytat:
2010-02-26 23:29:12, Tigerbart pisze:
Ja robię swap z 1.8 TD na 2.0 16v więc zmiana zbiornika jest tu oczywista przecież Zardzewiała używka z pływającym syfem jakoś do mnie nie przemawia. Nie wiem jak u was, ale na północy naszego wspaniałego kraju nie ma możliwości dostać dobrych używanych wszystkich uszczelek. Jak sie trafia cała - to jest skorodowana w miejscu gdzie ma wzamocnienie metalem. Uszczelki generalnie nie wystpują w zaminnikach i sa dostępne wyłącznie w oryginale. Ich ceny są bardzo wysokie. Po remoncie całej karoserii nie można zamontować tych samych uszczlek co przed remontem - co również jest dla mnie oczywiste, jeśli nie chce się oglądać rudego przez dłuższy czas.



Nikt Ci tego nie zabroni,nikt

-----------------
Escort MVII GT 1,8
E92, E90, D40, ML, FMX 650
2023-01-29 01:17
  
 
 2010-02-27 09:32:53

Cytat:
2010-02-27 09:09:18, maly_smok pisze:
Prawda w oczy kole dlatego kasujecie wypowiedzi ktore wam nie pasuja jestesnie żałośni !!!


Kasowane są bo robicie niepotrzebny spam...
Temat wątku jest inny.
Jeżeli chcecie porozmawiać/podyskutować o autku kolegi można to zrobić w jego wątku
2018-11-23 10:58
  
 
 2010-02-27 09:09:18

Prawda w oczy kole dlatego kasujecie wypowiedzi ktore wam nie pasuja jestesnie żałośni !!!

-----------------
2011-06-30 14:27
  
 
 2010-02-26 23:29:12

Cytat:
2010-02-26 18:43:33, Seba pisze:
,ale przesada wg mnie jest kupowac nowy zbiornik czy komplet uszczelek za 3tys gdize idealne sztuki bez sladu zurzycia mozna dostac za 10% tej kwoty - no co innego cabrio tu rozwarzylbym zakup nowych jesli bylaby koniecznosc bo ciezko kupic dobre urzywane ,ale nie do kombi - w tej kwesti kolege mich'a rozumie.



Ja robię swap z 1.8 TD na 2.0 16v więc zmiana zbiornika jest tu oczywista przecież Zardzewiała używka z pływającym syfem jakoś do mnie nie przemawia.

Nie wiem jak u was, ale na północy naszego wspaniałego kraju nie ma możliwości dostać dobrych używanych wszystkich uszczelek. Jak sie trafia cała - to jest skorodowana w miejscu gdzie ma wzamocnienie metalem.

Uszczelki generalnie nie wystpują w zaminnikach i sa dostępne wyłącznie w oryginale. Ich ceny są bardzo wysokie. Po remoncie całej karoserii nie można zamontować tych samych uszczlek co przed remontem - co również jest dla mnie oczywiste, jeśli nie chce się oglądać rudego przez dłuższy czas.

-----------------
Escort Mk7 1995 2.0 16v Zetec 136 PS Turnier
Escort Mk7 1998 1.8 16v Zetec 115 PS Hatch5D
2016-08-20 22:03
  
 
 2010-02-26 21:42:40

Fryszard - przepraszam - moje nie doczytanie o którą uszczelkę Tobie chodziło

Seba - są takie same - sprawdzaliśmy wszystkie informacje gdy Rafał wymieniał szybę jakiś 2-3 tygodnie temu. Te uszczelki są takie same, tak samo jak szyba grzana do cabrio jest taka sama jak do innych (chociaż ta występuje pod 2 różnymi nr artykułu)
 
 
 
 2010-02-26 19:14:31

Cytat:
2010-02-26 18:57:04, fryszard pisze:
wez kolego czytaj dokładnie. nie uszczelka szyby tylko ramki.



Ło matko - to ja strzelilem babola - mam uszkodzona uszczelke szyby przy lewym slupku - dobrze wiedziec,ze pasuje od zwyklego chociaz musze sie przyjzec bo wg mnie roznica jest wlasnie przy slupkach - cabrio ma ,ze szyba dotyka uszczelki i ramki a w zwyklych nie dotyka ramki tylko drzwi - inna konstrukcja.

-----------------
Escort MVII GT 1,8
E92, E90, D40, ML, FMX 650
2023-01-29 01:17
  
 
 2010-02-26 18:45:31

Cytat:
2010-02-26 18:43:33, Seba pisze:
Fryszard,jestem tu dlugo i powiem Ci ,ze ja zazdrosci nie zauwarzylem. Wiadomo,ze na tym forum jest 99% ludzi ktorzy sa tu tylko po to by oszczedzic na naprawach i nimi "my" - "zapalency" ludzie ktorzy jezdza tymi autami bo chca a nie musza nie musimy sie przejmowac,ale przesada wg mnie jest kupowac nowy zbiornik czy komplet uszczelek za 3tys gdize idealne sztuki bez sladu zurzycia mozna dostac za 10% tej kwoty - no co innego cabrio tu rozwarzylbym zakup nowych jesli bylaby koniecznosc bo ciezko kupic dobre urzywane ,ale nie do kombi - w tej kwesti kolege mich'a rozumie.


własnie cabrio jest dobrym przykładem uszczelka przedniej ramki szyby 900zł zresztą sam wiesz doskonale jakie sa ceny nietypowych gratów w ASO.

-----------------
#768
Małopolska Frakcja Rajdowa #003 (MFR)
(potworth) G-tech, 1 osoba, pusty bak, opony 205/40R17, 0-96km/h 15,44 mega kozak:D
2023-02-24 22:40
  
 
   Następna strona 
[ 1 2 3 4 5 6 7 8 9
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM