Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Swap silnika z ST170 lub silnika 1,7 z Pumy do Escorta mk7 - Strona 1.5

 Moderowane przez: Karolyna, Kleszczak, kylo32, michno45, zsmarti
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi << Poprzednia strona  Następna strona 
[ 1 2 3 4 5 6 7 8 9
 Autor 
 2010-02-26 18:43:33

Cytat:
2010-02-26 18:10:45, fryszard pisze:
w pełni cie popieram i dlatego ja juz nie pisze o tym co robie z autem bo poprostu mi sie odechciało, niektóre osoby czepią sie drobnego szczegółu, który jest mało istotny i potem, jest wojna. od dawna tu jest zazdrość, i niedowierzanie, dlatego na forum zagladam tylko poto zeby popatrzec na ciekawe projekty np. twój bo to co robią niektórzy powinno sie podziwiac, a nie besztac, wiekszosc z komentujacych napewno nie wpakowałaby takiej kasy w essa, jego poprostu trzeba lubiec, i podziwiam takich ludzi jak ty seba mały czy andrut, bo poprostu widac ze wkładaja serce w auto.



Fryszard,jestem tu dlugo i powiem Ci ,ze ja zazdrosci nie zauwarzylem. Wiadomo,ze na tym forum jest 99% ludzi ktorzy sa tu tylko po to by oszczedzic na naprawach i nimi "my" - "zapalency" ludzie ktorzy jezdza tymi autami bo chca a nie musza nie musimy sie przejmowac,ale przesada wg mnie jest kupowac nowy zbiornik czy komplet uszczelek za 3tys gdize idealne sztuki bez sladu zurzycia mozna dostac za 10% tej kwoty - no co innego cabrio tu rozwarzylbym zakup nowych jesli bylaby koniecznosc bo ciezko kupic dobre urzywane ,ale nie do kombi - w tej kwesti kolege mich'a rozumie.

-----------------
Escort MVII GT 1,8
E92, E90, D40, ML, FMX 650
2023-01-29 01:17
  
 
 2010-02-26 18:17:53

Cytat:
2010-02-26 18:10:40, Seba pisze:
Ale powiedz po co to robic,dla samej ideii ?? Zrobic ,zeby zrobic?? Po co pchac sie w klopoty kiedy mniejszym nakladem pracyi $$ mozna wsadzic mocniejszy silnik??



Chociażby dlatego że silnik z pumy jest dużo nowszy, ma zazwyczaj mniejszy przebieg co za tym idzie jego parametry pewnie bardziej zbliżone są do serii niż choćby w RQB z samochodu który ma ponad 15 lat. No i właśnie dlatego też, że nikt nigdy czegoś takiego nie robił. Szanuje się tu ludzi którzy pakują N7A do zwykłego essa, ale ile takich projektów już jest ? Oczywiście szanuje ich i podziwiam, sam chciałem taki silnik mieć pod maską, jednak chciałbym zrobić coś innego i pokazać wielu osobom, które uważają że to bez sensu, albo że się nie da, że jednak jest to możliwe. A w sumie pakować silnik który tylko na papierku ma te 130 koni... , na pewno nie chce robić kapitalnego remontu silnika podczas swapu, wiadomo tylko sprawy eksploatacyjne ( jeżeli chodzi o sam silnik). Jak wiadomo ludzie kiedyś pukali w głowę tym co mówili że ziemia jest kulista ...

[ wiadomość edytowana przez: Pietrq_TSZ dnia 2010-02-26 18:25:39 ]
2017-09-07 01:10
  
 
 2010-02-26 18:10:45

Cytat:
2010-02-26 16:45:08, Tigerbart pisze:
Odbiegamy od tematu. Ja nie dam się wciągnąć w nic nie wnoszącą dyskusję i trzymając się tematu mam do powiedzenia tylko jedno: Swap ST170 jest możliwy, nie jest możliwe dokonanie tego tanim kosztem, gdyż zakup silnika jest tylko i wyłącznie początkiem wydatków. 1.7 z Pumy pewnie też można, ale będzie to trudne jak cholera. NIC nie będzie pasować na początku. Wychodzę z założenia, że jak robić tak dużą pracę w aucie jaką jest swap, należy zrobić od razu również wszystko to co autu dolega. Nie wyobrażam sobie wstawiać inny, mocniejszy i większy silnik bez doprowadzenia komory do porządnego stanu, wymiany układu chłodzenia, układu hamulcowego, (w moim przypadku też elektrycznego i paliwowego) wymiany wszystich płynów, rozrządu, łozysk, wszystkich uszczelek, komputera, zawieszenia.. Niektóre części są tak mało chodliwe, że wycofano je z produkcji, a sztuki co są jeszcze dostpne osiągają kosmiczne ceny. Robinie swapa zasyfiałego silnika do zasyfiałej komory i rdzawej karoserii moim zdaniem mija się z celem. Tak było w moim przypadku i wiem co mówię. Auto ma służyć długo i ma być zrobione dobrze. Nie musi się co niektórym się podobać to co robię i wcale mnie to nie intersuje. Nie jest też moim celem pokazwyanie ile kasy niby wydję na auto, bo ja kompleksów nie mam jak co po niektórzy, tylko podzilenie sie z wami, forumowiczami, jak to po prostu wygląda. Przedstawiam wam w kulturalny sposób praktyczną stronę przedsięwzięcia jakim jest swap. Z beny na wiekszą benę można rzeczywiście "troszkę" zaoszczędzić. Ja zmieniam diesela na benę - czego jeszcze raczej nie widziałem na tym forum. Pisząc posty na FEFKu zawsze licze na dyskusje i wymianę wiedzy, a nie chandrycznie się z niektórymi osobami, tłumaczenie, przekonywanie. Coraz częściej spotyka się tu złośliwe docinki i lekceważące nastawinie. To jest mega słabe i zniechęca do pisania czegokolwiek.


w pełni cie popieram i dlatego ja juz nie pisze o tym co robie z autem bo poprostu mi sie odechciało, niektóre osoby czepią sie drobnego szczegółu, który jest mało istotny i potem, jest wojna. od dawna tu jest zazdrość, i niedowierzanie, dlatego na forum zagladam tylko poto zeby popatrzec na ciekawe projekty np. twój bo to co robią niektórzy powinno sie podziwiac, a nie besztac, wiekszosc z komentujacych napewno nie wpakowałaby takiej kasy w essa, jego poprostu trzeba lubiec, i podziwiam takich ludzi jak ty seba mały czy andrut, bo poprostu widac ze wkładaja serce w auto.

-----------------
#768
Małopolska Frakcja Rajdowa #003 (MFR)
(potworth) G-tech, 1 osoba, pusty bak, opony 205/40R17, 0-96km/h 15,44 mega kozak:D
2023-02-24 22:40
  
 
 2010-02-26 18:10:40

Cytat:
2010-02-26 18:00:55, Pietrq_TSZ pisze:
No cóż, odnośnie swapu silnika z pumy nie dowiedziałem się wiele, pytanie zadałem dlatego że nie widziałem takiego projektu jeszcze, myślałem że ktoś z was coś, gdzieś takiego widział, albo słyszał. Nie pozostaje mi nic innego jak tylko przestudiować budowę silnika 1,6 16v zetec i 1,7 z pumy i wziąć się do roboty. W sumie fajnie byłoby zrobić pionierski projekt. Mam nadzieję że mi się to uda i podzielę się z wami efektem. Na razie co prawda studiuję i pewnie wielu nie wierzy że kiedykolwiek taki escort z silnikiem od pumy powstanie, ale mają do tego prawo. Na pewno do takiego swapu podejdę kompleksowo żeby potem nie mieć przykrych niespodzianek. Pozdrawiam wszystkich i dziękuję za wypowiedzenie własnego zdania na ten temat. Wątek można zamknąć.



Ale powiedz po co to robic,dla samej ideii ?? Zrobic ,zeby zrobic?? Po co pchac sie w klopoty kiedy mniejszym nakladem pracyi $$ mozna wsadzic mocniejszy silnik??

-----------------
Escort MVII GT 1,8
E92, E90, D40, ML, FMX 650
2023-01-29 01:17
  
 
 2010-02-26 18:00:55

No cóż, odnośnie swapu silnika z pumy nie dowiedziałem się wiele, pytanie zadałem dlatego że nie widziałem takiego projektu jeszcze, myślałem że ktoś z was coś, gdzieś takiego widział, albo słyszał. Nie pozostaje mi nic innego jak tylko przestudiować budowę silnika 1,6 16v zetec i 1,7 z pumy i wziąć się do roboty. W sumie fajnie byłoby zrobić pionierski projekt. Mam nadzieję że mi się to uda i podzielę się z wami efektem. Na razie co prawda studiuję i pewnie wielu nie wierzy że kiedykolwiek taki escort z silnikiem od pumy powstanie, ale mają do tego prawo. Na pewno do takiego swapu podejdę kompleksowo żeby potem nie mieć przykrych niespodzianek. Pozdrawiam wszystkich i dziękuję za wypowiedzenie własnego zdania na ten temat. Wątek można zamknąć.
2017-09-07 01:10
  
 
 2010-02-26 17:18:50

eh, naprawde tutaj jest duzo nie dowiarkow, mam znajomego w jaworznie nazywa sie Kfas z klubu "Kamikaze Driver" pierw przerobil ibize z 1.4 na vr6
IBIZA VR6

pozniej kupil uno, za pierwszym razem wsadzil tam 1,3 turboUno turbo

a pozniej wsadzil tam silnik z fiata coupe 2.0 turbo, jak znajde to wrzuce fotorelacje, kazde auto widzialem na wlasne oczy,

na koncu z tego uno przod przerobil na nowe audi A3 a tyl na audi TT, i projekt padl, tzn do dokonczenia bylo pomalowanie auta i zlozenie srodka, wszystko bylo, poszlo na allegro za grosze

nie wiem gdzie to mam, za to znalazlem nastepny swap przy jego pomocy ( jego brata auto) Lupo turno

Lupo turbo

dla niego nie ma ze sie nie uda, poprostu dazy do celu

[ wiadomość edytowana przez: Adus20 dnia 2010-02-26 17:33:40 ]
 
 
 
 2010-02-26 17:04:23

Cytat:
2010-02-26 12:54:32, michu07 pisze:
bez obrazy, ale bawisz się w kosmicznie drogie uszczelki itp, a partolisz pas przedni



Nie widziałeś tego pasa przedniego, a MAG wyraźnie napisał że nic mu nie dolega oprócz tego że jest wybarankowany, co nie każdemu może przypaść do gustu i tyle

Cytat:
2010-02-26 16:53:07, Damiano-Gdynia pisze:
I wszystko w temacie , Dziękuje



A ty byś Damian napisał coś tam o swoim aucie


-----------------
Marzenia są po to żeby je realizować, nie po to żeby je mieć !!

Kiedyś wrócę do Forda ;)

[ wiadomość edytowana przez: TomekBury dnia 2010-02-26 17:05:38 ]
2021-11-27 19:12
  
 
 2010-02-26 16:45:08

Odbiegamy od tematu.

Ja nie dam się wciągnąć w nic nie wnoszącą dyskusję i trzymając się tematu mam do powiedzenia tylko jedno:

Swap ST170 jest możliwy, nie jest możliwe dokonanie tego tanim kosztem, gdyż zakup silnika jest tylko i wyłącznie początkiem wydatków. 1.7 z Pumy pewnie też można, ale będzie to trudne jak cholera. NIC nie będzie pasować na początku.

Wychodzę z założenia, że jak robić tak dużą pracę w aucie jaką jest swap, należy zrobić od razu również wszystko to co autu dolega.
Nie wyobrażam sobie wstawiać inny, mocniejszy i większy silnik bez doprowadzenia komory do porządnego stanu, wymiany układu chłodzenia, układu hamulcowego, (w moim przypadku też elektrycznego i paliwowego) wymiany wszystich płynów, rozrządu, łozysk, wszystkich uszczelek, komputera, zawieszenia.. Niektóre części są tak mało chodliwe, że wycofano je z produkcji, a sztuki co są jeszcze dostpne osiągają kosmiczne ceny.


Robinie swapa zasyfiałego silnika do zasyfiałej komory i rdzawej karoserii moim zdaniem mija się z celem. Tak było w moim przypadku i wiem co mówię. Auto ma służyć długo i ma być zrobione dobrze. Nie musi się co niektórym się podobać to co robię i wcale mnie to nie intersuje. Nie jest też moim celem pokazwyanie ile kasy niby wydję na auto, bo ja kompleksów nie mam jak co po niektórzy, tylko podzilenie sie z wami, forumowiczami, jak to po prostu wygląda.

Przedstawiam wam w kulturalny sposób praktyczną stronę przedsięwzięcia jakim jest swap. Z beny na wiekszą benę można rzeczywiście "troszkę" zaoszczędzić. Ja zmieniam diesela na benę - czego jeszcze raczej nie widziałem na tym forum.

Pisząc posty na FEFKu zawsze licze na dyskusje i wymianę wiedzy, a nie chandrycznie się z niektórymi osobami, tłumaczenie, przekonywanie. Coraz częściej spotyka się tu złośliwe docinki i lekceważące nastawinie. To jest mega słabe i zniechęca do pisania czegokolwiek.


-----------------
Escort Mk7 1995 2.0 16v Zetec 136 PS Turnier
Escort Mk7 1998 1.8 16v Zetec 115 PS Hatch5D
2016-08-20 22:03
  
 
 2010-02-26 14:20:20

no może i mylą... aktualnie ja robie całkowity remont mojego ferdka poczowszy od budy po silnik... miałem silnik 1.6 8v na gaźniku ale postanowiłem zmienic całą góre czyli głowice no i efi jeszcze nie odpaliłem bo buda czeka teraz na spawanie ogromnych dziur jak to w fordzie... a co do tego swapa to ja bym kupił całom pume np anglika wszystko jest tylko przełożyć no i patrzeć jak bedą rodzić sie problem no ale takie są urok http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C10967680
2010-12-01 20:17
  
 
 2010-02-26 13:49:59

no właśnie widze ale czego tu zazdrościć???? chyba tego że jest fajny pomysł którego chyba jeszcze nie było... no i niech sie uda bo chciał bym to zobaczyć
2010-12-01 20:17
  
 
  Poprzednia strona  Następna strona 
[ 1 2 3 4 5 6 7 8 9
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM