Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Po dodaniu gazu słychać świst z głośników.

 Moderowane przez: Karolyna, Kleszczak, kylo32, michno45, zsmarti
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi <<  Następna strona 
[ 1 2
 Autor 
 2010-06-22 22:27:01

Cytat:
2010-06-21 16:55:23, ZbC pisze:
noo juz dawno sobie poradziłem z problemem wystarczyło poprawić masy. zapomnialem napisać że do zamknięcia.



Problem rozwiązany więc zamykamy.

-----------------
Sercem w Fordzie
Tyłkiem w Subaru.
2018-10-26 17:50
  
 
 2010-06-21 16:55:23

noo juz dawno sobie poradziłem z problemem wystarczyło poprawić masy. zapomnialem napisać że do zamknięcia.
2010-11-07 21:52
  
 
 2010-04-22 10:33:32

Kondensatory proponuję 2:

1 - pojemność rzędu 100 - 220 uF jako filtr niskich częstotliwości, elektrolityczny, najlepiej z zapasem na dopuszczalne napięcie 50V. Nie zaszkodzi. Uważać przy lutowaniu/montażu. Kondensatory elektrolityczne posiadają polaryzację. Odwrotne podłączenie na 100% grozi "wystrzałem".

2 - pojemność 100 nF jako filtr wysokich częstotliwości. Kondensator ceramiczny, bez polaryzacji. Ewentualnie tantalowy ale wtedy trzeba zwrócić uwagę na polaryzację.
2011-06-15 13:44
  
 
 2010-04-21 19:34:27

Cytat:
2010-04-21 18:02:40, Uriel75 pisze:
Najprostszy filtr jaki można złożyć by pozbyć się uciążliwych "gwizdów", "trzasków" itd to: przewód zasilający (obydwa czyli + i -) należy przewinąć 4-5 razy przez pierścień ferrytowy. Zastosowałem to rozwiązanie zarówno do radia (Blaupunkt) jak i do CB (Midland). Działa i jest OK.



ok.
+ elektrolit (3u chyba) odklocajacy na alternator - na poczatek.

-----------------
2015-07-10 00:43
  
 
 2010-04-21 18:02:40

Najprostszy filtr jaki można złożyć by pozbyć się uciążliwych "gwizdów", "trzasków" itd to: przewód zasilający (obydwa czyli + i -) należy przewinąć 4-5 razy przez pierścień ferrytowy. Zastosowałem to rozwiązanie zarówno do radia (Blaupunkt) jak i do CB (Midland). Działa i jest OK.
2011-06-15 13:44
  
 
 2009-11-28 20:53:14

Ja miałem taki problem i poradziłem sobie bez filtra

Skala głośności radia jest od 0 do 50. Powyżej 20 głośniki zaczynają trzeszczeć. Wzmacniacz też ma potencjometr głośności. Był rozkręcony na max i nawet przy cichym graniu było słychać "świstanie" w głośnikach.
Skoro nie wykorzystuję całej skali głośności radia przestawiłem wzmacniacz na 50% i radio mogę teraz rozkręcić do 35 a świstanie ucichło i problem z głowy.

Proponuję najpierw wypróbować ten sposób, może zadziałać

-----------------
Sercem w Fordzie
Tyłkiem w Subaru.
2018-10-26 17:50
  
 
 2009-11-18 23:01:25

czyli filtr który odseparowuje składową stałą od zmiennej... a może mógłbyś mi powiedzieć jaki tam jest transformator;>

aa feee mówisz po raz kolejny... no to wychodzi na to że trzeba się bardziej uczyc hehehehehe

[ wiadomość edytowana przez: ZbC dnia 2009-11-18 23:02:46 ]
2010-11-07 21:52
  
 
 2009-11-18 22:57:54

Taki filtr to nic innego jak tylko transformator separujący, separuje masę wzmacniacza od masy radia.
Kolejny raz powiem a fee
Powodzenia

-----------------
FEFK#509
Dla WILKA
2020-04-10 14:35
  
 
 2009-11-18 22:36:14

Cytat:
2009-11-18 22:28:34, Irekcity pisze:
Technik elektronik... i pyta.. a feee

no dobra niedoszły jeszcze technik elektronik... no ja wiem jak zbudowany jest filtr... LC ? RC ? Typy T czy Pi ? hehe
2010-11-07 21:52
  
 
 2009-11-18 22:28:34

Technik elektronik... i pyta.. a feee

-----------------
FEFK#509
Dla WILKA
2020-04-10 14:35
  
 
   Następna strona 
[ 1 2
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM