Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

[OGÓLNE] Przegrzewa się silnik (1.6 16V)

 Moderowane przez: Karolyna, Kleszczak, kylo32, michno45, zsmarti
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub » TUNING MECHANICZNY

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi <<  Następna strona 
[ 1 2
 Autor 
 2010-04-10 16:13:01

Tak więc:
- po wymianie pompy wody silnik tak szybko sie nie rozgrzewa (wcześniej od połowy skali wyżej szło gwałtownie)
- czujnik zmieniony ale do poprawki bo po puszcza deczko płynu
- w kabinie jest duzo cieplej nawet na postoju, jak należy. Chyba ze postoje długo i na wianiu na 3 wiatraka, dla czego nie ma gorącego cały czas??
ale...
- bąbelki w nagrzewnicy nadal słyszę

Do tego do układu weszło prawie 8 litrów płynu. W każdym razie powietrza to już tam nie ma na pewno

Praktycznie cały układ chłodzenia (poza wężami i wiatrakiem) są nowe, szczelne.


-----------------
FEFK #2481

[ wiadomość edytowana przez: kylo32 dnia 2010-04-10 16:18:11 ]

[ wiadomość edytowana przez: kylo32 dnia 2010-04-10 17:02:58 ]
2023-11-14 21:21
  
 
 2010-04-09 10:20:56

Właśnie zmienia się pompa wody. Zobaczymy czy będzie ok. W drodze jest też nowy czujnik do włączania wentylatora na chłodnicy.

-----------------
FEFK #2481
2023-11-14 21:21
  
 
 2010-03-25 16:24:14

MARTI wracajac do twojego przegrzewania sie silnika to mozesz miec uszkodzona pompe wody, to znaczy wytarty wirnik i slabo miesza wode w obiegu. Mialem tak w Punto
2012-07-01 12:54
  
 
 2010-03-16 10:40:47

Parownik został obniżony, pojezdze zobacze. Na pewno podlaczenie parownika na 1 wezu nagrzewnicy nie pomaga bo bez parownika było to samo, ale sie nie zdazyl dobrze odpowietrzyc uklad. Co bedzie sie zobaczy. Wtyka termowłącznika juz czeka na przylutoanie i czujnik nowy. Zaś chłodnica czeka na kase.

-----------------
FEFK #2481
2023-11-14 21:21
  
 
 2010-03-05 15:16:31

Po rozmowie z Andrzejem10 z MKP zaistniało chyba słuszne przypuszczenie ze jeszcze parownik jest za wysoko - tak jak pisał warzywisko. W poniedziałek, może wtorek dzwonię do gaziarza. Wjechałem na krawężnik co by odpowietrzyć, przegoniłem go trochę na postoju, wiatrak jakimś cudem dziś działa (łączy kostka - ale na pewno trzeba ją wymienić). Dolałem odrobinę płynu, moze będzie ok. Zastanawiam się jeszcze nad zasadnością wymiany czujnika włączającego wiatrak - skoro się włączył to działa, tylko ze jest przy jarany i jeśli zdobędę nową złączkę może mi ją przy jarać także, mam rację?
Jak trochę pojezdze teraz zobaczę czy bąbelkowanie ustąpiło już.



-----------------
FEFK #2481

[ wiadomość edytowana przez: kylo32 dnia 2010-03-05 21:48:43 ]

[ wiadomość edytowana przez: kylo32 dnia 2010-03-06 11:31:54 ]
2023-11-14 21:21
  
 
 2010-03-03 21:04:21

No wychodzi na to, że gaz nie ma nic do rzeczy tutaj. Termo włącznik i wtyke zrobię to zobaczymy. Bąbelków w nagrzewnicy już prawie nie słychać.
Zanim w poprzedniej nagrzewnicy zrobiła się dziura było wszystko ok już z nowym gazem.
Jak podziałam z elektryką to opiszę, czy wszystkie niedogodności ustąpiły.

Biorę pod uwagę również to, że może pompa wody nie daje odpowiedniej ilości płynu na wolnych obrotach. Aczkolwiek z nowym korkiem jest o niebo lepiej, wąż idący z termostatu do chłodnicy jest już twardy. Chłodnica dużo cieplejsza jest niż z poprzednim korkiem.


-----------------
FEFK #2481

[ wiadomość edytowana przez: kylo32 dnia 2010-03-03 21:08:26 ]
2023-11-14 21:21
  
 
 2010-03-03 20:58:03

Dziwne, znam kilka osób które taki gaz mają tak samo zamontowany i nie mają problemów, wręcz nie słyszałem żeby ktoś miał problem z gazem takim w takim silniku.

-----------------
W poszukiwaniu żywiciela ważną rolę u kleszczy odgrywa ruch, ciepło i inne czynniki chemiczne, np. zapach. Przypuszczalnie dlatego określone grupy ludzi są częściej kąsana przez kleszcze, niż inne. - Po prostu mają pociągający dla kleszczy zapach
2024-03-28 12:12
  
 
 2010-03-03 20:50:51

Czy dobrze widzę że parownik jest na poziomie zbiornika .
Wymień pręt mocujący na dłuższy i obniż parownik.Gaziarz odwalił fuszerkę.

-----------------
Hominis est errare, insipientis in errore perseverare
2014-10-01 06:17
  
 
 2010-03-03 16:27:54

Chyba są winowajcy:
1. korek był nie taki,
2. Włącznik i jego wtyka - nie wiem jak rozebrać lub wymienić
Zdecydowanie mniej teraz jest bąbelków w nagrzewnicy, silnik się tak szybko nie gotuje ale nie włącza się wiatrak na chłodnicy.

Wiatrak mi sie nie załącza nawet na czerwonym polu na wskaźnikach.
Liczę na jakieś podpowiedzi co zrobić.

Tutaj są fotki przedstawiające wtykę, włącznik oraz położenie parownika i zbiorniczka wyrównawczego.


-----------------
FEFK #2481

[ wiadomość edytowana przez: kylo32 dnia 2010-03-03 16:52:28 ]
2023-11-14 21:21
  
 
 2010-03-03 13:12:26

Problem jest rozbudowany.

nie miałem wcale ogrzewania na kabinę, a były niebieskie kropki na dywaniku pasażerki
Dzięki ogromnej uprzejmości Kleszczaka mam zamontowaną nową nagrzewnicę, a skoro płyn był spuszczany, zakupiłem nowy termostat oryginał z uszczelką na 92 stopnie Celsjusza i oczywiście zamontowany jest, to udało mi się prawie samemu zrobić. Wymieniony został także zbiorniczek wraz z nakrętką, stary był już nie do końca dobry.
Wszystko było elegancko, jeździłem mało, ale ciepełko było, jak jechałem.
Ale:
- korek sie nie zasysał
- jak po stałem w korku, silnik sie mocno grzał i nie zawsze załączał sie wiatrak (włącznik zmieniałem 3 lata temu)
- wężyk idący z termostatu do chłodnicy był miękki, niczym pusty ale gorący.
- po postoju na oczywiście włączonym silniku (ze 3 minuty) przestawało być ciepło
- jak dodałem gazu odrobinkę (na 1100 rpm) słychać bąbelki w nagrzewnicy i zaczyna wracać ciepło.

Okazało sie, że na pewno wadliwy był koreczek, teraz mam inny i sie zasysa
Po dojściu do 3/4 skali wskaźnika potem szaleńczo waliła strzałka do góry. teraz już tak nie jest na szczęście.

Po nocy korek nadal trzma ciśnienie, ale bąbelki w nagrzewnicy są dalej.
Dodam, że na korku od wlewu oleju nie ma żadnego nalotu, ani mazi, tylko kapka oleju.
Płynu nie ubywa ze zbiorniczka.

Jeszcze sprawdzę czy nadal sie przegrzewa tak szybko.

Co sugerujecie sprawdzić, na co zwrócić uwagę, co może być nie tak?

Jak sprawdzić pompę wody bez demontażu? Jak sprawdzić czy układ jest drożny?

Dodam że temat można by wy edytować na zgodny z regulaminem oraz przenieść do silnik - benzyna.


-----------------
FEFK #2481

[ wiadomość edytowana przez: kylo32 dnia 2010-03-03 13:13:33 ]

[ wiadomość edytowana przez: kylo32 dnia 2010-03-03 13:13:59 ]

[ wiadomość edytowana przez: kylo32 dnia 2010-03-03 17:32:46 ]

[ wiadomość edytowana przez: kylo32 dnia 2010-03-03 21:19:45 ]
2023-11-14 21:21
  
 
   Następna strona 
[ 1 2
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub » TUNING MECHANICZNY

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM