Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Turbosprezarka czy warto? - Strona 1.5

 Moderowane przez: Karolyna, Kleszczak, kylo32, michno45, zsmarti
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi << Poprzednia strona  Następna strona 
[ 1 2 3 4 5 6
 Autor 
 2010-03-27 02:31:57

Cytat:
2010-03-22 20:40:06, Magik123 pisze:
Nie wazne, chcesz turbic, to jedyne sensowne, dosc proste i tanie to kompresor np z Golfa G60, Mercedesa itp. Idzie to bez problemu umiescic tam gdzie kompresor klimy. Przepustnice rowniez z G60, bo jest 2 obwodowa, bardziej przydatny osprzet z g60, reszta home made. Jak bys sie dobrze zakrecił to 2-3 tys z własna praca. Turbo w tych pieniadzach nie załozysz, zwazywszy na sam montaz jego. Jak bym był bardzo przywiazany do swojego auta, to sprobował bym sie pobawic, ale ze nie jestem to nie chce mi sie bawic w szukania i wydawania kasy. Z madrzejszej strony za 12-15 tys masz cuś takiego AŁDIIII , wierz mi ze po przejazce tym zapomniał bys o turbieniu . Miałem okazje kiedys sie takim przejechac, oczywiscie za pasazera, wrazenie ciezko opisac. Plus jest taki ze nie duzo kosztuje, nie babrasz sie, nic cie nie interesuje. Wyglad fajny, prowadzenie itd. Minus to utrzymanie tego, ale zapewne nie duzo wieksze niz turbionego czy zwykłego escorta. O ile nie kupisz sztrucla. No i paliwo.


dzieki za porade a czy moglbys podpowiedziec z jakch modeli mercedesa by pasowal kompresor
2010-07-10 07:09
  
 
 2010-03-22 22:15:16

Cytat:
2010-03-22 20:58:32, pdasiek pisze:
taka ciekawostka. mieszkałem z kumplem w akademiku, i mial skode felcie kombi 1.3 MPi. wpadł na pomysł uturbienia jej. sukcesywnie sam zbierał, montował, dolot itp itd, ogolnie koles zlota raczka (20 lat). koszt jego wyczynu: -turbina z 1.9 diesiel 200 zł, - kolektor 100-150, - dolot 100, ogolnie +- 50 zł do całej sumy. cisnienie mial nieduze, nie chcial tym jezdzic 3 dni tylko dłuższy czas. na mocy stwierdzilismy ze złapał ~30 %, czyli z ksiazkowych 75 na jakies ~100, jego przyklad pokazuje ze jak się chce to można , jednak historia się kończy tak że samochód miał gaz, i na gazie i zalozoym turbie nie szło jeżdzić, ksztusił dusił parchał, na benzynie wszystko ok. trzebabylo zalozyc sekwencje a na to juz nie miał pieniedzy, caly komplet uturbienia sprzedał innemu wlascicielowi felci z korzyścią dość sporą. aha. jak pojechał do gazownika to jak zobaczył właściciel warsztatu to się zapytał "jaka firma mu to montowała, ładna robota"



bujda na resorach i nic więcej
 
 
 
 2010-03-22 21:20:39

Troche to nie jasne, kolektor za 100-150 od czego? Bo P&P raczej nic tam nie pasuje.

Koszt oczywiscie w 1000zł da sie zmiascic, totalny home made itd. Bez strojenia, przyrost bedzie, bo wystarczy ostre wałki załozyc i wiekszy dolot i juz sa spore przyrosty. Tylko ze jakiejs sensownej mocy nie uzyskamy, moze z 30 km udało by sie wykrzesac. Wtedy o ile jest to zrobione pewnie to mozna smigac takim czyms.

Tylko nadal zastanawia mnie kwestaja podcisnien itp, skad czujniki biora podcisnienie, skoro jego nie ma??? No i cos ala BLOW bo co bedzie jak przy 5 tys rpm na biegu puscimy gaz? BUUUM.

-----------------
2016-11-06 16:03
  
 
 2010-03-22 20:58:32

taka ciekawostka. mieszkałem z kumplem w akademiku, i mial skode felcie kombi 1.3 MPi. wpadł na pomysł uturbienia jej.
sukcesywnie sam zbierał, montował, dolot itp itd, ogolnie koles zlota raczka (20 lat).
koszt jego wyczynu:
-turbina z 1.9 diesiel 200 zł,
- kolektor 100-150,
- dolot 100,
ogolnie +- 50 zł do całej sumy.

cisnienie mial nieduze, nie chcial tym jezdzic 3 dni tylko dłuższy czas. na mocy stwierdzilismy ze złapał ~30 %, czyli z ksiazkowych 75 na jakies ~100,
jego przyklad pokazuje ze jak się chce to można ,

jednak historia się kończy tak że samochód miał gaz, i na gazie i zalozoym turbie nie szło jeżdzić, ksztusił dusił parchał, na benzynie wszystko ok. trzebabylo zalozyc sekwencje a na to juz nie miał pieniedzy, caly komplet uturbienia sprzedał innemu wlascicielowi felci z korzyścią dość sporą.
aha. jak pojechał do gazownika to jak zobaczył właściciel warsztatu to się zapytał "jaka firma mu to montowała, ładna robota"

-----------------
Bmw 530 v8 32v PB98 1994 238km
-->
Ford Escort 1.6 16V LPG 1997 90km
-->
Rover 420 Si PB + GS 1996 136km
-->
Bmw 320i coupe PB+GS 1995 150km
-->
Bmw e39 523i PB+GS 1997 170km
2014-06-23 23:11
  
 
 2010-03-22 20:40:06

Nie wazne, chcesz turbic, to jedyne sensowne, dosc proste i tanie to kompresor np z Golfa G60, Mercedesa itp.

Idzie to bez problemu umiescic tam gdzie kompresor klimy. Przepustnice rowniez z G60, bo jest 2 obwodowa, bardziej przydatny osprzet z g60, reszta home made. Jak bys sie dobrze zakrecił to 2-3 tys z własna praca.
Turbo w tych pieniadzach nie załozysz, zwazywszy na sam montaz jego.
Jak bym był bardzo przywiazany do swojego auta, to sprobował bym sie pobawic, ale ze nie jestem to nie chce mi sie bawic w szukania i wydawania kasy.

Z madrzejszej strony za 12-15 tys masz cuś takiego
AŁDIIII
, wierz mi ze po przejazce tym zapomniał bys o turbieniu . Miałem okazje kiedys sie takim przejechac, oczywiscie za pasazera, wrazenie ciezko opisac.

Plus jest taki ze nie duzo kosztuje, nie babrasz sie, nic cie nie interesuje.
Wyglad fajny, prowadzenie itd.
Minus to utrzymanie tego, ale zapewne nie duzo wieksze niz turbionego czy zwykłego escorta. O ile nie kupisz sztrucla. No i paliwo.

-----------------
2016-11-06 16:03
  
 
 2010-03-22 20:12:38

nie. jest to silnik 1.8 16v rqb 130km
2010-07-10 07:09
  
 
 2010-03-01 16:08:21

Daj chociaz fotki tych silnikoiw, bo zapewne oba to RKC czyli 115KM.
Odciecie zapłonu ma kazdy silnik z wtryskiem paliwa, dla jasnosci.

Nastepnie, mechanicy nie turbia auta, robia to firmy tuningowe, badz pasjonaci.

Toz e roznica wynosi 10km/h to zaden kierunek. Jesli ktorykolwiek silnik ma 130KM, to powinien miec i skrzynie biegow MTX, czyli z podnoszonym wstecznym.

-----------------
2016-11-06 16:03
  
 
 2009-11-15 09:32:23

jesli dobrze zrozumiałemto masz silnik rqb i zeteca 115 kuca sa to praktycznie te same silniki ,z tym ze rqb ma juz chłodzenie tłoka a w twoim przypadku jest to na korzysc.Ogólnie musisz sprawdzic który silnik jest w lepszej kondycij ale nie na oko tylko w konkretnym warsztacie.O tym sie dowiesz gdy sprawdzisz cis na tłokach i tym podobne sprawy ,jakies wycieki ile ma przejechane itp.

Ja osobiscie bym obstawiał przy silniku rqb ale tylko wtedy gdy nie jest zajezdzony.
2024-04-02 21:06
  
 
 2009-11-15 02:00:50

dziękuje koledzy za podpowiedzi przydadzą mi się.nie znam się na mechanice ale na blacharce znam się lepiej niż nie jeden blacharz. sam robię wszystko do mojego samochodu.cały body kit + kilka części z karbonu.wszystko robię sam także polecam się jeżeli ktoś by chciał mieć części z prawdziwego karbon a nie imitacje.dodam ze maluje i szpachluje jachty wyścigowe w angli a mam zaledwie 20lat.nie którzy może nie wierzą ale to prawda.bardzo proszę jeżeli ktoś może to niech mi podpowie który silnik i podzespoły zostawić ponieważ mam 2 escorty wersje europejsko 1.8 16v zetec ghia 115ps która zostaje na stałe i anglika 1.8 16v zetec GTI tak jest napisane w dow.rej. i ponoć na 160ps.dowiedziałem się tez ze samochód jest po chip tuningu i seryjnie ma 130ps(xr3i:fabrycznie obniżony,pół skóry,kontrola trakcji,odcięcie zapłonu i kilka innych rzeczy...tuning:filtry,stożek cały układ wydechowy,układ wydechowy to jedna całość).) wydaje mi się ze anglik ma 130ps fabrycznie bo w nim na 5biegu przy 2 tys obr mam 80km/h a w europejskiej wersji na 5biegu przy 2tys obr mam 70km/h.proszę pomóżcie co zostawić i co bardziej nadaje się do modyfikacji dodam ze kasa nie gra roli chce mieć nie powtarzalny samochód ale nie chce żeby mnie jakiś mechanik oszukał a to jest na porządku dziennym w Polsce.dlatego chce wiedzieć więcej.i po to tu jestem.
2010-07-10 07:09
  
 
 2009-11-15 00:19:43

Jeżeli masz na to kasę, a co ważniejsze, jest to spełnienie jakichś twoich marzeń i da ci masę frajdy już podczas roboty to jak najardziej warto!
Jeżeli nie masz kasy lub twój escort to auto "przejściowe" i marzysz o czymś zupełnie innym, to nie warto.
Ja nie chce turbo, co nie znaczy że nie chce więcej kucy mieć Nie mam żadnego racjonalnego wytłumaczenia dlaczego nie. Poprostu taką mam wizje i to mnie kręci.

-----------------
Nie bierz życia na serio, i tak nie wyjdziesz z niego żywy..
2021-04-15 20:46
  
 
  Poprzednia strona  Następna strona 
[ 1 2 3 4 5 6
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM