Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

[MKVII] Swap z 1.6 16v na 1.8 16v - Strona 1.5

 Moderowane przez: Karolyna, Kleszczak, kylo32, michno45, zsmarti
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi << Poprzednia strona  Następna strona 
[ 1 2 3
 Autor 
 2009-11-22 17:04:03

klepiecie i klepiecie i nic z tego nie wynika ,
masz zamiar przełozyc silnik to przekładaj go z komputerem i edisem jesli jest takowa potzreba w tym przypadku masz na oku silnik 1.8 rda wiec i komp musi byc od Rda inaczej bedziesz miał paliwozernego muła ,to tyle odemnie.
2024-04-02 21:06
  
 
 2009-11-22 17:01:08

miałem w 1.6 komputer z 1.8 RDA i powiem jedno... to nie działa
2020-02-23 22:13
  
 
 2009-11-22 14:01:02

Swapa nie robiłem, ale na pewno komputer musisz zmienić. No i wydech w 1.8 jest o większej średnicy. Na początek możesz zostawić taki jaki jest, ale dobrze było by go z czasem zmienić.
Poza tym silnik powinien podejść plug&play.

-----------------
2023-08-20 14:18
  
 
 2009-11-22 13:52:26

Cytat:
2009-11-22 13:10:07, Qwet pisze:
-> Magik123 Mówisz że można bez kłopotu wsadzić silnik 2.0 z mondeo do escorta... Tak się składa że u mnie na podwórku stoi taki mondeo. Nie ma przeglądu ani OC, jest pordzewiały i rozwalony, ale silnik ma igiełkę Ma tylko 170.000km przebiegu, pracuje równiutko, a rok temu zanim łożyska zaczęły wyć i zawieszenie stękać rozpędzałem go do prędkości ponad 200km/h Do rzeczy. Wydaje mi się, że komputer mógłby zostać, bo przecież po odłączeniu akumulatora jest samoadaptacja i kreowanie nowych, indywidualnych map wtrysku dla silnika, tj czytanie sygnałów z sondy lambda i ustalanie prawidłowego dawkowania paliwa. A nawet jeśli nie, to przecież i tak będę jeździł na gazie A benzyny używał tylko do odpalania i zjazdów awaryjnych. Więc piszesz że do 2.0 z mondka pasuje prawie cały osprzęt z 1.6 i 1.8 - a co nie będzie pasowało? Kolejne pytanie - czy skrzynia z 1.6 mogłaby zostać? Czy wytrzyma te 180Nm ? No i przede wszystkim, czy silnik 2.0 będzie bez problemu pasował do skrzyni od 1.6 ? Czy wszystkie mocowania będą pasowały? Podsumowując - czy wystarczy tylko przełożyć blok z wałem, tłokami i kompletną głowicą, a skrzynię biegów i łapy zostawić?



I tu się mylisz. Komputer ma w mikroprocesorze zapisane dla każdego typu silnika inne dane. Rózne silniki mają rózne dawki paliwa a co za tym idzie na inną długość czasu są otwierane wtryski. Nietwierdze że nie będzie chodził ale jeżeli przy swapie przekłada się także komputer to o czymś to świadczy


-----------------
http://demotywatory.pl/922819/Zima-zima
2012-12-02 13:56
  
 
 2009-11-22 13:10:07

-> Magik123
Mówisz że można bez kłopotu wsadzić silnik 2.0 z mondeo do escorta... Tak się składa że u mnie na podwórku stoi taki mondeo. Nie ma przeglądu ani OC, jest pordzewiały i rozwalony, ale silnik ma igiełkę Ma tylko 170.000km przebiegu, pracuje równiutko, a rok temu zanim łożyska zaczęły wyć i zawieszenie stękać rozpędzałem go do prędkości ponad 200km/h

Do rzeczy. Wydaje mi się, że komputer mógłby zostać, bo przecież po odłączeniu akumulatora jest samoadaptacja i kreowanie nowych, indywidualnych map wtrysku dla silnika, tj czytanie sygnałów z sondy lambda i ustalanie prawidłowego dawkowania paliwa. A nawet jeśli nie, to przecież i tak będę jeździł na gazie A benzyny używał tylko do odpalania i zjazdów awaryjnych.
Więc piszesz że do 2.0 z mondka pasuje prawie cały osprzęt z 1.6 i 1.8 - a co nie będzie pasowało?
Kolejne pytanie - czy skrzynia z 1.6 mogłaby zostać? Czy wytrzyma te 180Nm ? No i przede wszystkim, czy silnik 2.0 będzie bez problemu pasował do skrzyni od 1.6 ? Czy wszystkie mocowania będą pasowały? Podsumowując - czy wystarczy tylko przełożyć blok z wałem, tłokami i kompletną głowicą, a skrzynię biegów i łapy zostawić?

-----------------
2012-03-07 00:49
  
 
 2009-11-22 12:38:03

Czyli wkładam 1,8 RDA z całym osprzętem z 1,6 ZETEC
Wiązka, komp, wydech, czujniki i tp. będą ok

-----------------
HYDROGRAFIKA I LAKIERNICTWO Info PRV lub tel.
2021-12-06 21:52
  
 
 2009-11-22 12:20:56

Silniki z napisem na kolektorze EFI to 1.6 16V 90KM/1.8 RDA 105KM/1.8RQB 130KM, tylko takie silniki były.
Zadfne czerwone napisy itd nic nie swiadcza, bo nie było nigdy w seri kolorowych napisów, ktos sobie to poprostu pomalował.

RDA/RKC/RQB - 105/115/130KM.

Tyle ze silniki RKC miały juz plastikowy kolektor dolotowy i rure dolotowa od filtra powietrza ukosnie okrągła.

Silniki 2.0 z Mondka maja 136KM to raz, dwa wsadzic ich jest o wiele prosciej niz silnik z RS-a, gdyz mocowania ma te same i osprzet prawie cały pwasuje od 1.6 czy 1.8.

W RS-ie trzeba dodatkowo zmienic praktycznie wszystko, jesli dodatkowo chcemy zmienic skrzynie z RS-a, to i sanki pod silnikiem musimy bo jest inaczej mocowana poduszka skrzyni.

-----------------
2016-11-06 16:03
  
 
 2009-11-22 12:09:10

Troszkę się podepnę

Mam silniczek 1,6 16V Zetec ale jak większość wie brak kompresji.
Dostałem propozycję zapięcia 1,8 RDA
Zabijcie mnie ale nie wiem co oznacza RDA ??
Domyslam się że to 16V ale ilu konna jest ta wersja ?? i czy wejdzie plug&play

-----------------
HYDROGRAFIKA I LAKIERNICTWO Info PRV lub tel.
2021-12-06 21:52
  
 
 2009-11-21 21:20:16

no w sumie upatrzony mam 1.8 dlatego nie zastanawiałem się nad 2.0 z mondka a w sumie z tego co czytałem to łatwiej 2.0 od RSa włożyć niż ten z mondka...2.0 w mondku 131PS a RS 150... :]] a jeszcze ciekawe bo w sumie chyba były w 1.8 te wersje 105/115 koni... a ten mój upatrzony ma czerwony znaczek EFI czyzby to była ta wersja mocniejsza ?
2010-11-07 21:52
  
 
 2009-11-21 18:31:39

Ja robiłem taki SWAP. z 1,6 16V na 1,8 16V w Escorcie mkVI.
Zakładaj 1,8 i nawet sie nie zastanawiaj !
Jak wkładałem 1,8 to zostawiłem wszystkie graty z 1,6.
Nawet kolektor ssący i wydechowy został z 1,6. Komputer wiązki wszystko z 1,6. Chodził zupełnie normalnie i pracował równiutko. Mozliwe że komputer ma inną mapę sterowania silnikiem. Chodzi dokładnie o ilość podawanego paliwa. Ale w sumie nie było przez to żadnych prblemów. Na gratach z 1,6 i kompie z 1,6 to 115KM raczej nie będzie ale myślę ze te 105 musi być. Po swapie różnica w mocy była wyraźnie odczywalna.

A nie myślałeś żeby zapiać 2.0 16V z mondeo. To też ten sam silnik i wcale nie jest trudniej go założyć jak 1,8.

[ wiadomość edytowana przez: Chromy dnia 2009-11-21 18:40:40 ]
2017-02-07 00:29
  
 
  Poprzednia strona  Następna strona 
[ 1 2 3
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM