2009-12-02 02:04:00
Witam,
mam podobny problem jak kolega w tym wątku (niestety zamknięty a wystarczyło Panowie Moderatorowie pomóc poprawić temat):
http://motonews.pl/sh_forum.php?op=fvt&t=240300&c=45&f=20
Podobny gdyż:
1. Auto zapala dobrze a nawet bardzo dobrze. Czasem jak zimno zagrzeję świece na 2 razy ale raczej jeszcze to niepotrzebne - więc wykluczam świece - chodzi wtedy bardzo równo.
2. Dodaję gazu, puszczam sprzęgło, dostaje obciążenie i... zaczyna szarpać... i zaczyna chodzić jakby jakiś cylinder nie palił (biały dymek czasem). Trzeba dać więcej gazu i jedzie, ale jest mułowaty i czuć że przerywa dalej.
3. Dopiero jak włączy się TURBO oczuwam przyjemność jazdy - zakres obrotów 2750 - 3100.
4. Jeśli obroty zejdą poniżej 1500 znowu szarpie... a normalnie jest elastyczny od 1200 i niżej.
5. Dopiero gdy silnik się zagrzeje po przejechaniu kilku kilometrów, między 6 a 8 - jedzie normalnie.
6. Na ciepłym silniku nie mam problemów. Nawet jeśli trochę ostygnie i jest potrzebne ssanie działa ono prawidłowo a samochód nie szarpie jeśli nie stoi np całą noc.
Tyle opisu usterki. Ostatnie wymiany robiłem 25 tys. temu. Zdarzyło się, że nie przypilnowałem oleju i na bagnecie była susza. Dolałem wtedy litr ale to było dużo wcześniej nim się zaczął problem. Jednak żeby ją wykluczyć:
I. wymieniłem olej, filtr oleju, paliwa (wkład), powietrza - wykluczam to jako powód usterki;
II. zdjąłem wtyczkę z przepływomierza - auto zapaliło normalnie ale usterka dalej ta sama - nie wiem czy mogę to wykluczyć również - auto nie gaśnie po jej zdjęciu;
Lepiej już chyba nie da się opisać.
Chętnie podjechałbym do kogoś z okolicy kto miał podobny problem, trochę się zna i jeszcze chciałby się nauczyć na moim... pomoc byłaby wzajemna i dla wszystkich pouczająca.
Nie mam np innych wtrysków (końcówek) żeby wrzucić i sprawdzić czy też zapasowego przepływomierza. Zastanawiam się czy winna może być np pompa paliwa - także przydałaby się zapasowa do przeprowadzenia testów. Może to nieszczelne (wypalone) któreś gniazdo zaworów, lecz przecież auto pali na wszystkie i równo a problem dopiero występuje po chwili, więc może i to wykluczyć?
Myślę, że jeśli uda się nam rozwiązać problem u nas skorzysta też każdy forumowicz w przyszłości...
Pozdrawiam i czekam na sugestie.
PS 1. Przypomnę tylko, że problem dotyczy DIESLA - większość tematów to "benzin".
PS 2. CzteroPAK Stronga już kupiony.
-----------------
Sierpień/wrzesień 2010 Essi do sprzedania...
Era Biznes