Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Jaki i jak montowac stozkowy filtr? - Strona 1.5

 Moderowane przez: Karolyna, Kleszczak, kylo32, michno45, zsmarti
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi << Poprzednia strona  Następna strona 
[ 1 2 3 4 5
 Autor 
 2010-01-23 13:29:40

Ja próbowałem z puchą i tragedia zero dzwięku . Otwarty zostaw

-----------------
2014-06-12 10:30
  
 
 2010-01-23 10:34:59

kupiles stozek dla dzwieku, teraz wsadz go spowrotem w puche jak seryjny filtr i tyle go bedziesz slyszal hah

-----------------
-----------------
"eskorty na tym forum wyginą kiedyś jak dinozaury,
ale fanów tego samochodziku nigdy nie braknie... "
(on-driver)

spot małopolski:
"(...) szkoda tylko, że nie było żadnego Escorta."
-----------------
2024-02-08 22:11
  
 
 2010-01-22 22:24:29

Przepraszam autora wątku, że się podpinam, ale nie chcę zakładać nowego wątku. Interesuje mnie jak wpływa średnica dolotu na osiągi i pracę silnika, a konkretnie zwiększenie średnicy rur od fabrycznej puszki z filtrem do przepustnicy ? I jaką średnice ma ta plastikowa rura w escorcie 1,6 16v zetec z plastikowym kolektorem dolotowym ? Jak wpłynie ma prace wkręcenie czujnika temperatury zasysanego powietrza w aluminiową rurę, chodzi mi o to czy jego rezystancja będzie zmieniać się normalnie tak jak w plastikowej rurze, czy należałoby go odizolować od aluminium ? Dodam że mam włożoną gąbczastą wkładkę pipercross.
2017-09-07 01:10
  
 
 2010-01-22 21:47:56

Cytat:
2010-01-19 21:22:43, kju pisze:
Ogólnie zasada jest taka, że im krótszy dolot, tym lepiej na niskich obrotach, i na odwrót.



Tak dokładnie, tylko sprawa sie tyczy w tym przypadku kolektora czyli długosc od przepustnicy do komor spalania, dlatego sa kkolektory ze zmienna długoscia kanałow.

-----------------
2016-11-06 16:03
  
 
 2010-01-22 09:07:35

Kju podeslij wiecej fot jaka rure dales spod zderzaka i jak ja zamontowales w beczce,wpuszciles ja w otwor zaraz pod filtrem czy raczej nie wchodzi do wnetrza beczki? Bo "oslona" jest juz zdobyta
2013-01-17 10:44
  
 
 2010-01-19 23:18:05

patent z ta beczka jest bardzo dobry! ,tylko musialbym sprawdzic czy mi wejdzie pod maske. ale juz kombinuje po znajomych bo gdyby nie wszedl 5l heineken to jakis inny 4l Keg wejdzie napewno! genialny pomysl! kolega jak dzis co ma CRX'a zobaczyl to sie az do domu zwolnil o 12 tyle ze on tam ma Pipercrossa

[ wiadomość edytowana przez: kamil_cabrio dnia 2010-01-20 15:18:02 ]
2013-01-17 10:44
  
 
 2010-01-19 23:07:39

Jeśli masz dedykowany to nie ma co kombinować tylko zakładać jak leci Chyba, że kombinować z rurami za przepływomierzem... A mnie osłona termiczna też kosztowała ok. 50zl ale gratis miałem 5l piwa


Też jeżdżę na -60 i dolot zimnego powietrza się wykombinowało Rura jakaś giętka o średnicy ok. 15cm przymocowana opaskami plastikowymi. Troszkę tylko ją widać pod autem jak się schylisz. Od boku mniej więcej wygląda to u mnie tak:

Jak będę miał chwilę, żeby to porozbierać to zrobię jakieś fotki.

[ wiadomość edytowana przez: kju dnia 2010-01-19 23:08:19 ]
2011-12-05 13:26
  
 
 2010-01-19 22:30:23

Kju jezeli sluzysz pomoca to pytam odkupilem dedykowany stozek K&N. mam go juz w domu, teraz pasuje go umyc, nasmarowac tym olejkiem i montuje,myslalem nad oslona simota czy czyms takim (na allegro sa w cenie ok.50 zl.) Posluchaj bo sprawa jest tego typu: mam silnik 1.8 115KM musze montowac stozek za przeplywomierzem,czy tak? (wnioskuje z instrukcji K&N-to takie plug&play), wiec dolot z nierdzewki odpada chyba bo nie ma sensu jeszcze bardzij przedluzac go,czy tak? jezeli chodzi o doplyw zimnego powietrza to tutaj tez mam problem,bo auto jezdzi na -60 wiec spod zderzaka nie ma szans! raczej z grila miedzy halogenami lub normalnego miedzy lampami,tylko jak to zrobic? Jezeli bys cos wymyslil to dawaj znac.
A oto i zdj.pogladowe na moj silnik:
2013-01-17 10:44
  
 
 2010-01-19 21:22:43

Kamil, stożek można założyć dobrze i niedużym kosztem (oczywiście nie mówię, że zmieścisz się z całym dolotem w 100zł, bo to niewykonalne) Ważne, żeby myśleć jak się to robi. Tu nie chodzi tylko o to, że obwód stożka ma być równy długości seryjnego filtra. Jest masę artykułów dotyczących obliczania pojemności układu dolotowego- jeśli chcesz to poszukaj i poczytaj. Ogólnie zasada jest taka, że im krótszy dolot, tym lepiej na niskich obrotach, i na odwrót. Jeśli będziesz coś modził, to zainwestuj od razu w rury z nierdzewki i jakieś złączki do dolotów - chodzi o to, żeby było gładko w środku. Zamontuj tak, żeby łapał tylko i wyłącznie zimne powietrze (np podprowadź jakąś rurę spod zderzaka), i można też wykombinować jakąś osłonę termiczną. Do tego gdybyś wypolerował sobie kolektor dolotowy i ładnie to wszystko ze sobą zgrał, żeby nie było zbędnych zawirowań powietrza, to mówię Ci że będzie lepiej Na ile będę się orientował w temacie, to służę pomocą. Pozdro i powodzenia!
2011-12-05 13:26
  
 
 2010-01-03 13:12:03

Ja w swoim rs'e założyłem dedykowany stożek k&n. W IC koszt takiego zestawu to jakieś bodajże 700zł ( +,- ), na szczęście znajomy pracuje w IC i załatwił mi za 380zł.
Po założeniu od razu widać różnicę. Samochód od dołu lepiej idzie a spalanie nic się nie zmieniło, no i ten dźwięk .....
Jak już masz zakładać i mieć jakieś efekty to wydaj trochę więcej i kup dedykowany, a nie jakieś tanie g....o na allegro i później tylko się wkurzać.
Takie moje jest zdanie
2015-10-10 23:09
  
 
  Poprzednia strona  Następna strona 
[ 1 2 3 4 5
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM