Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

[MKVII] Interfejs komputerowy ELM 327 - Strona 2

 Moderowane przez: Karolyna, Kleszczak, kylo32, michno45, zsmarti
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi << Poprzednia strona  Następna strona 
[ 1 2 3 4 5 6
 Autor 
 2010-02-27 21:35:01

Cytat:
2010-02-27 20:36:42, Slawko pisze:
bo masz silnik 1.8 130KM [ wiadomość edytowana przez: Slawko dnia 2010-02-27 20:38:11 ]


115
a przeciez nie wszystkie 115 konne maja ECCV

-----------------
POZDRAWIAM;)

escort revolution
2019-07-14 10:42
  
 
 2010-02-27 20:36:42

Cytat:
2010-02-26 07:44:49, jarman pisze:
Slawko może wiesz jakie funkcje spełnia EDC? Czy jest sens drążyć ten temat czy laptop + Ess_TD jednak nie ma przyszłości ??

steruje grzaniem swiec, steruje pompą wtryskową, steruje silnikiem wolnych obrotów i takie tam.
Niestety nikt nie zrobił taniego interfejsu do diesli.
Powód? zwróćcie uwage , ze wszystkie ELM-y powstały w USA, a tam diesel w tych latach to był wyjatek. Za mało tego i to jest powód.

To, ze jest podłaczony pin 2 i 10, to mozliwe, ze tam jest OBD2, ale nikt nie zna ani protokołu, ani pidów ani adresów dla komend.
Cytat:
2010-02-26 08:37:11, radekbox pisze:
co do ECCV to sa wyjatki. ja mam essa z 96 roku i mam ECCV. jestem ciekaw jakie kompy maja cashy i luksas, bo tez mi sie cos wydaje, ze maja ECCV.

bo masz silnik 1.8 130KM

[ wiadomość edytowana przez: Slawko dnia 2010-02-27 20:38:11 ]
2013-09-12 20:31
  
 
 2010-02-26 08:37:11

co do ECCV to sa wyjatki.
ja mam essa z 96 roku i mam ECCV.
jestem ciekaw jakie kompy maja cashy i luksas, bo tez mi sie cos wydaje, ze maja ECCV.


[ wiadomość edytowana przez: radekbox dnia 2010-02-26 08:39:39 ]
2019-07-14 10:42
  
 
 2010-02-26 07:44:49

Cytat:
2010-02-25 22:11:14, Slawko pisze:
Reasumując:
w dieslach fordowskich typu TD oraz D nie ma zadnego EEC tylko Electronic diesel control module (EDC) a ten nie ma OBD2.


Rozumiem i zapominam o ELM 327, ODBII itp.
Jednak tematu nie kończę i zapytuję czy można się jakoś wpiąć w EDC i czy to ma w ogóle jakiś sens, skoro Slawko pisze, że jest to sterownik bardzo ubogi.

Slawko może wiesz jakie funkcje spełnia EDC? Czy jest sens drążyć ten temat czy laptop + Ess_TD jednak nie ma przyszłości ??

-----------------
Lepsze jest wrogiem dobrego!
2012-06-22 12:01
  
 
 2010-02-25 22:11:14

Cytat:
2010-02-21 14:44:48, jarman pisze:
No właśnie. W przytoczonym przez Ciebie wątku prezentowane jest gniazdo do EECIV (pin 3 i 11). A ja mam chyba EECV (piny 2 i 10 + reszta). Zatem może jeszcze jest szansa na podłączenie ropniaka do lapka?

w dieslach(escort)nigdy nie było sterownika EEC ani 1 ani 2 ani 3,4,5,6,7, itd.
tam jest ubogi sterownik do diesli z którym nie działa ELM(żaden).

Reasumując:
w dieslach fordowskich typu TD oraz D nie ma zadnego EEC tylko Electronic diesel control module (EDC) a ten nie ma OBD2.

EEC występuje tylko i wyłacznie z silnikami benzynowymi.
Cytat:
2010-02-21 20:24:04, bzikol pisze:
............... natomiast każdy inny miał napisane jasno niezależnie od roku, że mają EEC IV. ...........

do silników zetec, EEC V zaczeli montowac od końca 1999 roku, czyli wszystkie te co maja elektroniczne liczniki.
Takie



[ wiadomość edytowana przez: Slawko dnia 2010-02-25 22:16:14 ]
2013-09-12 20:31
  
 
 2010-02-21 20:24:04

Witam

jak ja szukałem informacji w jakich escortach było EEC V to znalazłem jedynie informacje ze w silniku 1,3 Endura E oraz 2,5 V6,
natomiast każdy inny miał napisane jasno niezależnie od roku, że mają EEC IV.

jeśli uda mi się znaleźć to ponownie to podam źródło ...

-----------------
Tomek alias bzikol
FEFK #966
2020-08-10 09:49
  
 
 2010-02-21 14:44:48

Cytat:
2010-02-21 14:20:33, bzikol pisze:
[MKVII] Identyfikacja złącza diagnostycznego


No właśnie. W przytoczonym przez Ciebie wątku prezentowane jest gniazdo do EECIV (pin 3 i 11). A ja mam chyba EECV (piny 2 i 10 + reszta). Zatem może jeszcze jest szansa na podłączenie ropniaka do lapka?

-----------------
Lepsze jest wrogiem dobrego!
2012-06-22 12:01
  
 
 2010-02-21 14:20:33

zobaczę jak u mnie z tymi pinami ...

a polecam jeszcze wątek następujący

[MKVII] Identyfikacja złącza diagnostycznego

także z naszego forum ...

-----------------
Tomek alias bzikol
FEFK #966
2020-08-10 09:49
  
 
 2010-02-21 14:13:43

pytanie do bzikola:
czy twoja wtyczka ma piny 2 i 10 tzn. teoretycznie działający wariant według opisu Slawko?

Bo ja właśnie mam dokładnie piny 2, 10, 4, 5, 7, 16. Tyle, że piszecie, że w przypadku ropniaków to i tak nie ma znaczenia. Skąd ta pewność?

PS. Nie mogę się z tym pogodzić

-----------------
Lepsze jest wrogiem dobrego!
2012-06-22 12:01
  
 
 2010-02-21 12:24:20

Trochę nie o to mi chodzi. Zbliża się koniec zimy, a w moim przypadku jest to okres przeglądu oraz obsługi pojazdu. Poza wymianą oleju, filtrów, wystukanych elementów podwozia (po zimowych dziurach) chciałbym zrobić także diagnostykę silnika. Generalnie zależy mi na porządnym ogarnięciu samochodu po zimie. Przy tym chciałbym jak najwięcej zrobić lub chociaż zdiagnozować we własnym zakresie. Dlatego tak drążę ten temat.

-----------------
Lepsze jest wrogiem dobrego!
2012-06-22 12:01
  
 
  Poprzednia strona  Następna strona 
[ 1 2 3 4 5 6
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM