Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

[MK6] problem z Fordem - gaśnie od razu po odpaleniu

 Moderowane przez: Karolyna, Kleszczak, kylo32, michno45, zsmarti
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi <<  Następna strona 
[ 1 2 3
 Autor 
 2010-10-08 10:19:44

Tak więc problem został rozwiązany dzięki jednemu profesjonalnemu Elektrykowi, który zaoferował mi pomoc z forum elektroda.pl
(temat: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=8595324#8595324)

Chodziło o to, że instalacja elektryczna była sknocona przez poprzedniego elektryka. Bardzo niezręcznie wymontował alarm i zrobił złe obejście w przewodach, co spowodowało uaktywnienie blokady przy pierwszej lepszej awarii. Teraz alarm jest kompletnie wyłączony, zamek centralny znowu działa, i autko jest na chodzie.

Nic tylko się cieszyć.

Jeszcze dostałam pełno rad, jak zakonserwować auto, na co zwrócić uwagę, co mi niedługo wysiądzie i jak to tanio naprawić, co mogę jeszcze ulepszyć, itp.

Ten Pan to prawdziwy pasjonat Forda. Inny fachowiec odbębniłby swoje, wziął kasę i uciekł, a on spędził z nami długa godzinę na pokazywaniu, opowiadaniu, porównywaniu swojego Forda do naszego (miał ten sam rocznik, tylko pięciodrzwiowy z silnikiem 1,6), oglądaniu podwozia, sprawdzaniu silnika...

Naprawdę polecam, fachowiec + pasjonat to kombinacja na wagę złota.

[ wiadomość edytowana przez: Asia123 dnia 2010-10-08 10:29:22 ]
2010-10-08 13:12
  
 
 2010-10-05 15:36:33

Cytat:
2010-10-05 15:29:23, Venom_4x4 pisze:
powinno być widać przerwany drucik w środku, może być lekko okopcony lub nadtopiony. ale miernik z dzwonkiem by się przydał. nie wyciągaj wszystkich na raz, tylko najpierw zobacz ten od góry



Dzięki za radę, dzisiaj za jakieś 2h będę sprawdzać
2010-10-08 13:12
  
 
 2010-10-05 15:29:23

powinno być widać przerwany drucik w środku, może być lekko okopcony lub nadtopiony. ale miernik z dzwonkiem by się przydał. nie wyciągaj wszystkich na raz, tylko najpierw zobacz ten od góry


-----------------
Nie bierz życia na serio, i tak nie wyjdziesz z niego żywy..
2021-04-15 20:46
  
 
 2010-10-05 15:27:18

Dzięki za odpowiedzi
Czy można jakoś "wizualnie" poznać, że poszedł jakiś bezpiecznik, czy potrzeba mieć sprzęt mierzący?

Ktoś mi sugerował, że mogła się zepsuć "kostka od stacyjki", cokolwiek to znaczy.
2010-10-08 13:12
  
 
 2010-10-05 15:23:18

"mzuuuum" może być. czyli jak trwa 2-3 sek to ok.to znaczy że to nie komp silnika, ani pompa, ani wstrząsowy. ja bym obstawiał immo, ale ja go nie masz...
bez kogoś z miernikiem w ręku ciężko bedzie namierzyć co to
co do bezpieczników: odkręc cały plastik w którym siedzi osłonka bezpieczników. (pod kierownicą). opuść skrzynke i sprawdz bezpiecznik na górze skrzynki jeżeli jest.


-----------------
Nie bierz życia na serio, i tak nie wyjdziesz z niego żywy..

[ wiadomość edytowana przez: Venom_4x4 dnia 2010-10-05 15:25:34 ]
2021-04-15 20:46
  
 
 2010-10-05 15:19:28

kiedyś w moim roverku miałem problem po ładowaniu aku że musiałem zaprogramować immo, jednak jak Ty go nie masz to może po podłączeniu klem poszedł jakiś bezpiecznik od centralnegoalarmu który również odpowiada za "pozwolenie" odpalenia autka, jednak z tym wymontowanym immo może być rożnie.

z tym krokowym to po przeczytaniu tytułu też wpadło mi to do głowy, jednak u mnie wystarczyło przegazować
przytrzymać na obrotach przez minutke i jak był ciepły było ok, z resztą teraz nie ma jakiś mrozów także nie wiem czy to krokowy.

obstawiam na bezpiecznik, (obstawiałbym programowanie immo jednak jak go nie ma - o ile go napewno nie ma , to odpada)



-----------------
Bmw 530 v8 32v PB98 1994 238km
-->
Ford Escort 1.6 16V LPG 1997 90km
-->
Rover 420 Si PB + GS 1996 136km
-->
Bmw 320i coupe PB+GS 1995 150km
-->
Bmw e39 523i PB+GS 1997 170km
2014-06-23 23:11
  
 
 2010-10-05 15:06:52

Cytat:
2010-10-05 14:57:06, Venom_4x4 pisze:
- bezpieczniki (jak i całą skrzynke elektryczną) masz pod kierownicą pod klapką. - komputera "pokładowego" escort nie ma. ma komputer sterujący pracą silnika - ecu - czujnik uderzeniowy (wstrząsowy) jest pod kierownicą za plastikiem obok nóg. masz tam taką okrągłą zaślepkę. za nią jest przycisk. jeżeli jest wciśnięty to ok. jeżeli wyskoczył to trzeba go wcisnąć. Teraz tak pomyślałem. przekręć kluczyk tak żeby zaświeciły się kontrolki na desce, ale nie dawaj na zapłon i posłuchaj jak pracuje pompa paliwa. powinna załączyć się na kilka sekund i wyłączyć. jeżeli chodzi cały czas to jest kiepsko, jeżeli nie słychać jej wcale to sprawdz wstrząsowy.



Hmm, jaki dźwięk ma pompa paliwa? Taki wydłużony, trwający około 1,5-2 sekund (dźwiękonaśladowczo: "mzuuuum")? Po tym głośniejszym dźwięku coś jeszcze słychać delikatniejszego (jakby "zzzz") przez dodatkowe 3-4 sekundy.
2010-10-08 13:12
  
 
 2010-10-05 14:57:06

- bezpieczniki (jak i całą skrzynke elektryczną) masz pod kierownicą pod klapką.
- komputera "pokładowego" escort nie ma. ma komputer sterujący pracą silnika - ecu
- czujnik uderzeniowy (wstrząsowy) jest pod kierownicą za plastikiem obok nóg. masz tam taką okrągłą zaślepkę. za nią jest przycisk. jeżeli jest wciśnięty to ok. jeżeli wyskoczył to trzeba go wcisnąć.

Teraz tak pomyślałem. przekręć kluczyk tak żeby zaświeciły się kontrolki na desce, ale nie dawaj na zapłon i posłuchaj jak pracuje pompa paliwa. powinna załączyć się na kilka sekund i wyłączyć. jeżeli chodzi cały czas to jest kiepsko, jeżeli nie słychać jej wcale to sprawdz wstrząsowy.

-----------------
Nie bierz życia na serio, i tak nie wyjdziesz z niego żywy..
2021-04-15 20:46
  
 
 2010-10-05 14:40:31

Jeszcze polecam rzucić okiem na alternator i kable do niego prowadzące. Jak mi się zerwał taki kabel to cała elektryka też padła. Czasami taka prosta rzecz potrafi robić problemy a my szukamy skomplikowanych rozwiązań

-----------------
Zachodniopomorska Elita FEFK

Escort na PJ
2013-07-21 13:27
  
 
 2010-10-05 14:33:57

Czytam też inne fora... wygląda na to, że elektronika Forda może być czuła na skoki napięcia. Tak to też mi wyglądało... co może się stać, gdy powstaje skok napięcia?

- czy są jakieś bezpieczniki, które trzeba sprawdzić?
- może uszkodził się komputer pokładowy? (czy MK6 ma komputer?)
- co to jest czujnik uderzeniowy?
2010-10-08 13:12
  
 
   Następna strona 
[ 1 2 3
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM