2010-03-13 22:43:50
Cytat:
|
2010-03-08 23:03:05, R_O_Y pisze:
Podepnę się pod wątek bo chyba nie warto zakładać nowego. Potrzebuję informacji na temat wyłącznika AC klimatyzacji. Mam do podpięcia układ "klimatronic" czyli termostat wnętrza kabiny i chciałbym to zrobić prawidłowo. Wymyśliłem sobie - nie wiem czy dobrze, że po włączeniu przycisku AC sprężarka się nie załączy a dopiero termostat kabinowy będzie decydował czy sprężarka ma chodzić czy nie. Musiał bym się dostać do przewodu który biegnie z wyłącznika AC do sprężarki, czyli do przewodu ZA wyłącznikiem AC - mile widziany kolor przewodu lub nr na wyłączniku. Wiem, że w tym układzie pracuje jeszcze kilka zabezpieczeń ale jest to normalny układ szeregowy więc chyba nie powinno być problemów. I jeszcze jedna sprawa - w którym miejscu jest podłączany do układu klimatyzacji wentylator chłodnicy? Escort Mk VII, >05/1997, silnik 1,8 16V Pozdrawiam.
|
|
Pomimo, że układ klimy w sumie jest w MK6 i MK7 prawie identyczny to instalacja elektryczna wewnątrz komory silnika wg moich obserwacji jest inna kolorystycznie.
Wiesz chyba o tym, oczywiście, że na drodze po wciśnięciu guzika klimy do sprężarki masz czujnik na osuszaczu? Podaje on info do skrzynki i jeśli jest walnięty i daje sygnał, że (nie ma ciśnienia w układzie, tzn brak czynnika bądz uwalony sam czujnik) to nie załączy się sprężarka. Czujnik osuszacza (MK6 - MK7) jest 4 pinowy. Po zmostkowaniu czujnika możesz odpalić sprężarkę.
Za wentylator odpowiada, ten duży zielony przekaźnik schowany za aku. W MK7 nieraz był przykręcany do filcu w komorze silnika w okolicy kolektora. Ważny jest również czujnik na wężu idącym do chłodnicy. Jak masz klimę to czujnik ma 4 piny, zwykły ma 2 piny
-----------------
...::: Essi to jest to! :::...
Ghia 3D, #817