Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

[MKVII]Przycisk klimatyzacji a wentylator chłodnicy.

 Moderowane przez: Karolyna, Kleszczak, kylo32, michno45, zsmarti
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi <<
 Autor 
 2010-03-13 22:43:50

Cytat:
2010-03-08 23:03:05, R_O_Y pisze:
Podepnę się pod wątek bo chyba nie warto zakładać nowego. Potrzebuję informacji na temat wyłącznika AC klimatyzacji. Mam do podpięcia układ "klimatronic" czyli termostat wnętrza kabiny i chciałbym to zrobić prawidłowo. Wymyśliłem sobie - nie wiem czy dobrze, że po włączeniu przycisku AC sprężarka się nie załączy a dopiero termostat kabinowy będzie decydował czy sprężarka ma chodzić czy nie. Musiał bym się dostać do przewodu który biegnie z wyłącznika AC do sprężarki, czyli do przewodu ZA wyłącznikiem AC - mile widziany kolor przewodu lub nr na wyłączniku. Wiem, że w tym układzie pracuje jeszcze kilka zabezpieczeń ale jest to normalny układ szeregowy więc chyba nie powinno być problemów. I jeszcze jedna sprawa - w którym miejscu jest podłączany do układu klimatyzacji wentylator chłodnicy? Escort Mk VII, >05/1997, silnik 1,8 16V Pozdrawiam.



Pomimo, że układ klimy w sumie jest w MK6 i MK7 prawie identyczny to instalacja elektryczna wewnątrz komory silnika wg moich obserwacji jest inna kolorystycznie.

Wiesz chyba o tym, oczywiście, że na drodze po wciśnięciu guzika klimy do sprężarki masz czujnik na osuszaczu? Podaje on info do skrzynki i jeśli jest walnięty i daje sygnał, że (nie ma ciśnienia w układzie, tzn brak czynnika bądz uwalony sam czujnik) to nie załączy się sprężarka. Czujnik osuszacza (MK6 - MK7) jest 4 pinowy. Po zmostkowaniu czujnika możesz odpalić sprężarkę.

Za wentylator odpowiada, ten duży zielony przekaźnik schowany za aku. W MK7 nieraz był przykręcany do filcu w komorze silnika w okolicy kolektora. Ważny jest również czujnik na wężu idącym do chłodnicy. Jak masz klimę to czujnik ma 4 piny, zwykły ma 2 piny

-----------------
...::: Essi to jest to! :::...

Ghia 3D, #817
2022-07-26 21:54
  
 
 2010-03-08 23:03:05

Podepnę się pod wątek bo chyba nie warto zakładać nowego.

Potrzebuję informacji na temat wyłącznika AC klimatyzacji. Mam do podpięcia układ "klimatronic" czyli termostat wnętrza kabiny i chciałbym to zrobić prawidłowo. Wymyśliłem sobie - nie wiem czy dobrze, że po włączeniu przycisku AC sprężarka się nie załączy a dopiero termostat kabinowy będzie decydował czy sprężarka ma chodzić czy nie. Musiał bym się dostać do przewodu który biegnie z wyłącznika AC do sprężarki, czyli do przewodu ZA wyłącznikiem AC - mile widziany kolor przewodu lub nr na wyłączniku. Wiem, że w tym układzie pracuje jeszcze kilka zabezpieczeń ale jest to normalny układ szeregowy więc chyba nie powinno być problemów.
I jeszcze jedna sprawa - w którym miejscu jest podłączany do układu klimatyzacji wentylator chłodnicy?

Escort Mk VII, >05/1997, silnik 1,8 16V

Pozdrawiam.
2017-01-10 10:05
  
 
 2009-12-21 14:48:29

to lajt. Dzięki koledzy za pomoc A czy da się jakoś teraz w zimę rozpoznać czy klima się włącza czy nie ?
2012-05-30 21:10
  
 
 2009-12-21 09:08:26

Mam tak samo jak piszesz. I wszystko gra
2010-09-10 22:36
  
 
 2009-12-21 08:46:43

W escortach odrazu się wentylatory załączają.
Jeżeli jest -5 stopni to klima się nie załączy.
Później aby się kompresor włączył to musi być odpowiednie ciśnienie( jak będzie za mało czynnika to wiadomo że się nie włączy)
Jest jeszcze czujnik oblodzeniowy który może wyłączyć kompresor
2018-11-23 10:58
  
 
 2009-12-21 07:46:13

Wentylator Musi działać ponieważ zamarzał by układ i nastąpiło by skraplanie z Chłodnicy co za tym idzie miał byś Wodę w Aucie
wiem coś na ten temat bo sam kiedyś Pracowałem w takiej Firmie co montuje Klimatyzację a potem zajmowałem się tym Prywatnie
teraz jest to moja dorywcza Praca że tak powiem




-----------------
2013-07-21 21:47
  
 
 2009-12-21 07:31:57

no tak, ale zaniepokoiło mnie to że wentylator włącza się po przyciśnięciu AC ale na ZGASZONYM silniku Pomyślałem że może ktoś coś partaczył i na krótko zrobił podłączenie.. Ale skoro kolega archivi tak ma, to chyba nie jest źle. W każdym razie prosiłbym o wypowiedź kogoś kto się na tym zna
2012-05-30 21:10
  
 
 2009-12-21 00:25:45

może pomogę.

z tego co wiem to włącza się zawsze, u mnie tak jest, po włączeniu klimy startują 2 wentylator szeregowo (pug 306), przy wzroście ciśnienia układ przełącza je do pracy równoległej (czyli chodzą szybciej).

tam gdzie klima tam zawsze wentylator musi chodzić

-----------------
Moja 306 na PolskaJazda - Zapraszam


Escort MKIV 1989r 1.8d - sprzedany
Escort MKVII 1997r 1.8d - sprzedany
2017-12-25 15:49
  
 
 2009-12-21 00:16:08

sie podepne - u mnie jest dokladnie tak samo... norma?;>
2012-01-03 18:59
  
 
 2009-12-20 21:54:39

Witam ! Mam taki problem, mianowicie wszędzie czytam na forum że wentylator przy włączonej klimatyzacji powinien załączyć się dopiero gdy w układzie jest za duże ciśnienie.. Otóż u mnie wentylator załącza się zawsze po przyciśnięciu przycisku AC... Zawsze to znaczy również na włączonym zapłonie, ale ZGASZONYM silniku, również zimą... Czy coś jest nie tak czy ten typ tak po prostu ma ?

[ wiadomość edytowana przez: Nahero dnia 2009-12-20 21:58:31 ]
2012-05-30 21:10
  
 
 
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM