2010-03-23 19:13:25
Przecież to jest 1.8 TD (nie TDi), więc tam nie ma silniczka krokowego (IACV), ani sondy lambda...
W instrukcji obsługi forda jest napisane jak regulować wolne obroty, może to coś pomoże.
W swoim E-book'u znalazłem takie coś:
REGULACJA POMPY WTRYSKOWEJ
Sprawdzić, czy pedał przyspieszenia i jego linka się nie zacinają.
Uruchomić silnik i nagrzać do normalnej temperatury pracy.
Podłączyć odpowiedni obrotomierz.
Zwiększyć prędkość obrotową do maksymalnej.
Uwaga. Nie przekraczać maksymalnej dopuszczalnej prędkości obrotowej (5350 do 5400 obr/min). Czas pracy z maksymalnądopusz-czalną prędkością obrotową nie powinien przekraczać 5 sekund.
Zmierzyć czas zmniejszania prędkości obrotowej od maksymalnej do prędkości obrotowej biegu jałowego, który powinien wynosić do 5 sekund.
POMPA WTRYSKOWA BOSCH
Regulacja prędkości obrotowej biegu jałowego
Zmierzyć prędkość obrotową biegu jałowego i jeśli nie mieści się w zakresie 840 do 870 obr/min, wyregulować ją na 850 obr/min śrubą (2, rys. 3.
.
Umieścić płytkę o grubości 0,5 mm między dźwignią przyspieszenia na pompie wtryskowej i śrubą (3) regulacji dawki minimalnej. Prędkość obrotowa nie powinna ulec zmianie. Jeżeli się zmieni, należy zmienić położenie śruby regulacji dawki minimalnej (patrz dalszy opis).
Jeżeli prędkość obrotowa nie uległa zmianie, zastąpić płytkę o grubości 0,5 mm płytką o grubości 1,0 mm. Prędkość obrotowa powinna się zwiększyć. Jeżeli nie ulegnie ona zwiększeniu, należy zmienić położenie śruby regulacji dawki minimalnej (patrz dalszy opis).
Regulacja dawki minimalnej
Odkręcić zacisk linki siłownika przyspieszonej prędkości obrotowej biegu jałowego i zacisnąć go na końcu linki tak, aby siłownik ten nie mógł działać.
Umieścić płytkę o grubości 0,5 mm między dźwignią przyspieszenia na pompie wtryskowej i śrubą (3) regulacji dawki minimalnej. Odkręcić śrubę (3) o jeden obrót i wyregulować śrubą (2) prędkość obrotową biegu jałowego na 850 obr/min. Powtarzać ostatnie czynności, aż obrót śruby regulacji dawki minimalnej przestanie wpływać na prędkość obrotową biegu jałowego.
Zastąpić płytkę o grubości 0,5 mm płytką o grubości 1,0 mm i tak ustawić śrubę regulacji dawki minimalnej, aby prędkość obrotowa wynosiła 860 do 870 obr/min.
Wyjąć płytkę o grubości 1 mm i zanotować prędkość obrotową biegu jałowego silnika.
Włożyć ponownie płytkę o grubości 0,5 mm. Prędkość obrotowa biegu jałowego nie powinna ulec zmianie.
Wyregulować położenie zacisku linki przyspieszonego biegu jałowego tak, aby między zaciskiem i dźwignią istniał luz 1 mm (przy ciepłym silniku).
Regulacja przyspieszonej prędkości obrotowej biegu jałowego
Przesunąć dźwignię przyspieszonej prędkości obrotowej biegu jałowego do oparcia o śrubę (1). Prędkość obrotowa powinna zwiększyć się do wartości 1180 do 1200 obr/min. Jeżeli warunek ten nie jest spełniony, wyregulować tę prędkość zmieniając odpowiednio położenie śruby (1).
POMPA BOSCH
1 —śruba regulacji przyspieszonej prędkości obrotowej biegu jałowego zimnego silnika, 2 — śruba regulacji prędkości obrotowej biegu jałowego, 3—śruba regulacji dawki minimalnej
POMPA WTRYSKOWA CAV ROTODIESEL
Regulacja prędkości obrotowej biegu jałowego i dawki minimalnej
Umieścić płytkę o grubości 4 mm między dźwignią przyspieszenia (6, rys. 3.9) na pompie wtryskowej i śrubą (5) regulacji dawki minimalnej.
Umieścić płytkę o grubości 20 mm między dźwignią (1) regulacji biegu jałowego i śrubą (2) regulacji prędkości obrotowej biegu jałowego.
Obracając śrubą (5) regulacji dawki minimalnej wyregulować prędkość obrotową na 900 ±100 obr/min.
Wyjąć płytkę o grubości 4 mm.
Za pomocą śruby (2) regulacji prędkości obrotowej biegu jałowego ustawić prędkość obrotową biegu jałowego na 840 do 870 obr/min.
Sprawdzić szybkość zmniejszania się prędkości obrotowej (prawidłowy czas wynosi 5 sekund). Jeżeli zmniejszanie się prędkości obrotowej następuje zbyt wolno lub zbyt szybko, albo silnik gaśnie na biegu jałowym, należy powtórzyć podane czynności regulacyjne.
Jeżeli, mimo powtórnej regulacji, silnik nadal gaśnie na biegu jałowym, należy wykręcić o ćwierć obrotu śrubę (5) regulacji dawki minimalnej. Uwaga. Nie należy przekraczać jednej czwartej obrotu podczas wykręcania śruby regulacji dawki minimalnej.
POMPA CAV Rotodiesel
1—dźwignia regulacji prędkości obrotowej biegu jałowego, 2— śruba regulacji prędkości obrotowej biegu jałowego, 3 i 4 — przeciwnakrętka, 5 — śruba regulacji dawki minimalnej, 6—dźwignia przyspieszenia
-----------------