Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

[MKVII] Bardzo niskie obroty na rozgrzanym silniku/diesel - Strona 2

 Moderowane przez: Karolyna, Kleszczak, kylo32, michno45, zsmarti
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi << Poprzednia strona  Następna strona 
[ 1 2 3 4
 Autor 
 2010-06-25 10:07:13

Niestety sprawdziły się moje najgorsze podejrzenia, mechanik stwierdził że już moja pompa nadaje się do regeneracji lub wymiany. Na tyle ile mógł podregulował mi obroty i założył zaworek zwrotny, troszkę się polepszyło bo nie musze tak długo nim kręcić i przynajmniej już nie gaśnie jak kiedyś. I tak mam zamiar go teraz jak najszybciej sprzedać, pozdrawiam
2013-01-05 18:56
  
 
 2010-06-22 14:14:37

Wstaw fotkę pompy wtryskowej albo napisz jak jesteś pewny czy masz woskowe urządzenie rozruchowe czy silnik krokowy.
2013-11-24 16:30
  
 
 2010-06-21 23:06:58

No więc rozmawiałem z mechanikiem o moim problemie i stwierdził, że jest to prawdopodobnie wina ręcznej pompki która jest gdzieś nieszczelna przez co dostaje się do niej lewe powietrze i w naszych essich sprawia ona wiele problemów. Więcej na ten temat będę wiedział w czwartek bo wtedy dopiero go odbieram mam nadzieje że już sprawnego. pozdro
2013-01-05 18:56
  
 
 2010-05-05 13:12:34

Ok poszukam dobrego mechanika od diesla i zobaczymy co ciekawego powie. Dzięki za odpowiedzi i pomoc, pozdrawiam
2013-01-05 18:56
  
 
 2010-05-05 12:53:10

Cytat:
2010-05-05 12:34:47, piter9020 pisze:
No więc zrobiłem tak jak opisał kolega Qwet i niestety nie pomogło, pompa jaką ja posiadam to Lucas czyli ten drugi opis. Nadal samochód na rozgrzanym silniku ma niskie obroty, już mnie to denerwuje. Czy jeśli pojade na stacje diagnostyczną to komputer coś wykaże i jaki może być koszt takiego sprawdzenia??? Mam dziwne przeczucie że to jednak pompa siada, bo niestety przy odpalaniu muszę kilka razy nacisnąć pedał od gazu inaczej samochód będzie sie trochę dusić. Proszę o odpowiedź



ja bym do mechanika jechał a nie na stację kontroli pojazdów tam ci mogą sprawdzić zawieszenie itp ale nie ustawią ci obrotów silnika tak że polecam dobrego mechanika który będzie wiedział co się dzieje i poustawia tak jak ma być pompę wtryskową

-----------------
2013-07-21 21:47
  
 
 2010-05-05 12:34:47

No więc zrobiłem tak jak opisał kolega Qwet i niestety nie pomogło, pompa jaką ja posiadam to Lucas czyli ten drugi opis. Nadal samochód na rozgrzanym silniku ma niskie obroty, już mnie to denerwuje. Czy jeśli pojade na stacje diagnostyczną to komputer coś wykaże i jaki może być koszt takiego sprawdzenia??? Mam dziwne przeczucie że to jednak pompa siada, bo niestety przy odpalaniu muszę kilka razy nacisnąć pedał od gazu inaczej samochód będzie sie trochę dusić. Proszę o odpowiedź
2013-01-05 18:56
  
 
 2010-04-07 11:53:27

Cytat:
2010-03-23 23:31:48, piter9020 pisze:
czy każdy zimny escort diesel, po odpaleniu jest bardzo słaby??? I dopiero później wchodzi na obroty, też tak macie???


Ja tak właśnie mam, że zaraz po odpaleniu jakby kucyków było mniej, ale wystarczy, że się przejadę pareset metrów i jest luzik.

-----------------
Lepsze jest wrogiem dobrego!
2012-06-22 12:01
  
 
 2010-03-23 23:31:48

ok dzieki za odp, jutro pokombinuje
A jeszcze chciałem się zapytać, czy każdy zimny escort diesel, po odpaleniu jest bardzo słaby??? I dopiero później wchodzi na obroty, też tak macie???

[ wiadomość edytowana przez: piter9020 dnia 2010-03-24 10:26:06 ]
2013-01-05 18:56
  
 
 2010-03-23 19:13:25

Przecież to jest 1.8 TD (nie TDi), więc tam nie ma silniczka krokowego (IACV), ani sondy lambda...
W instrukcji obsługi forda jest napisane jak regulować wolne obroty, może to coś pomoże.
W swoim E-book'u znalazłem takie coś:

REGULACJA POMPY WTRYSKOWEJ

Sprawdzić, czy pedał przyspieszenia i jego linka się nie zacinają.
Uruchomić silnik i nagrzać do normalnej temperatury pracy.
Podłączyć odpowiedni obrotomierz.
Zwiększyć prędkość obrotową do maksymalnej.
Uwaga. Nie przekraczać maksymalnej dopuszczalnej prędkości obrotowej (5350 do 5400 obr/min). Czas pracy z maksymalnądopusz-czalną prędkością obrotową nie powinien przekraczać 5 sekund.
Zmierzyć czas zmniejszania prędkości obrotowej od maksymalnej do prędkości obrotowej biegu jałowego, który powinien wynosić do 5 sekund.

POMPA WTRYSKOWA BOSCH
Regulacja prędkości obrotowej biegu jałowego

Zmierzyć prędkość obrotową biegu jałowego i jeśli nie mieści się w zakresie 840 do 870 obr/min, wyregulować ją na 850 obr/min śrubą (2, rys. 3..
Umieścić płytkę o grubości 0,5 mm między dźwignią przyspieszenia na pompie wtryskowej i śrubą (3) regulacji dawki minimalnej. Prędkość obrotowa nie powinna ulec zmianie. Jeżeli się zmieni, należy zmienić położenie śruby regulacji dawki minimalnej (patrz dalszy opis).
Jeżeli prędkość obrotowa nie uległa zmianie, zastąpić płytkę o grubości 0,5 mm płytką o grubości 1,0 mm. Prędkość obrotowa powinna się zwiększyć. Jeżeli nie ulegnie ona zwiększeniu, należy zmienić położenie śruby regulacji dawki minimalnej (patrz dalszy opis).

Regulacja dawki minimalnej

Odkręcić zacisk linki siłownika przyspieszonej prędkości obrotowej biegu jałowego i zacisnąć go na końcu linki tak, aby siłownik ten nie mógł działać.
Umieścić płytkę o grubości 0,5 mm między dźwignią przyspieszenia na pompie wtryskowej i śrubą (3) regulacji dawki minimalnej. Odkręcić śrubę (3) o jeden obrót i wyregulować śrubą (2) prędkość obrotową biegu jałowego na 850 obr/min. Powtarzać ostatnie czynności, aż obrót śruby regulacji dawki minimalnej przestanie wpływać na prędkość obrotową biegu jałowego.
Zastąpić płytkę o grubości 0,5 mm płytką o grubości 1,0 mm i tak ustawić śrubę regulacji dawki minimalnej, aby prędkość obrotowa wynosiła 860 do 870 obr/min.
Wyjąć płytkę o grubości 1 mm i zanotować prędkość obrotową biegu jałowego silnika.
Włożyć ponownie płytkę o grubości 0,5 mm. Prędkość obrotowa biegu jałowego nie powinna ulec zmianie.
Wyregulować położenie zacisku linki przyspieszonego biegu jałowego tak, aby między zaciskiem i dźwignią istniał luz 1 mm (przy ciepłym silniku).

Regulacja przyspieszonej prędkości obrotowej biegu jałowego

Przesunąć dźwignię przyspieszonej prędkości obrotowej biegu jałowego do oparcia o śrubę (1). Prędkość obrotowa powinna zwiększyć się do wartości 1180 do 1200 obr/min. Jeżeli warunek ten nie jest spełniony, wyregulować tę prędkość zmieniając odpowiednio położenie śruby (1).

POMPA BOSCH

1 —śruba regulacji przyspieszonej prędkości obrotowej biegu jałowego zimnego silnika, 2 — śruba regulacji prędkości obrotowej biegu jałowego, 3—śruba regulacji dawki minimalnej


POMPA WTRYSKOWA CAV ROTODIESEL
Regulacja prędkości obrotowej biegu jałowego i dawki minimalnej

Umieścić płytkę o grubości 4 mm między dźwignią przyspieszenia (6, rys. 3.9) na pompie wtryskowej i śrubą (5) regulacji dawki minimalnej.
Umieścić płytkę o grubości 20 mm między dźwignią (1) regulacji biegu jałowego i śrubą (2) regulacji prędkości obrotowej biegu jałowego.
Obracając śrubą (5) regulacji dawki minimalnej wyregulować prędkość obrotową na 900 ±100 obr/min.
Wyjąć płytkę o grubości 4 mm.
Za pomocą śruby (2) regulacji prędkości obrotowej biegu jałowego ustawić prędkość obrotową biegu jałowego na 840 do 870 obr/min.
Sprawdzić szybkość zmniejszania się prędkości obrotowej (prawidłowy czas wynosi 5 sekund). Jeżeli zmniejszanie się prędkości obrotowej następuje zbyt wolno lub zbyt szybko, albo silnik gaśnie na biegu jałowym, należy powtórzyć podane czynności regulacyjne.
Jeżeli, mimo powtórnej regulacji, silnik nadal gaśnie na biegu jałowym, należy wykręcić o ćwierć obrotu śrubę (5) regulacji dawki minimalnej. Uwaga. Nie należy przekraczać jednej czwartej obrotu podczas wykręcania śruby regulacji dawki minimalnej.

POMPA CAV Rotodiesel

1—dźwignia regulacji prędkości obrotowej biegu jałowego, 2— śruba regulacji prędkości obrotowej biegu jałowego, 3 i 4 — przeciwnakrętka, 5 — śruba regulacji dawki minimalnej, 6—dźwignia przyspieszenia

-----------------
2012-03-07 00:49
  
 
 2010-03-23 18:56:49

Cytat:
2010-03-23 15:31:33, trifoglio pisze:
klasyczny przypadek "falowania obrotów" ?? dopływ lewego powietrza? do weryfikacji filtr powietrza? silniczek krokowy? sonda lambda?



przeczytales to co napisales?

-----------------
2015-07-10 00:43
  
 
  Poprzednia strona  Następna strona 
[ 1 2 3 4
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM