Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Byłem na hamowni - Strona 2

 Moderowane przez: Bialy, mifinka
 MotoNews.pl » Klub Daewoo Espero

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najstarszych wypowiedzi << Poprzednia strona  
[ 1 2
 Autor 
 2010-04-01 12:33:42

chodzi o zasade

o to ze silniki diesla w autach osobowych to slepa uliczka i zwykłe wmawianie klientowi czego czego wcale nie potrzebuje
w dodatku za znacznie wyzsza cene

-----------------
Najlepsze samochody to takie, które nie mają odmiany kombi.
2011-05-19 22:49
  
 
 2010-04-01 15:34:49

Cytat:
2010-04-01 12:33:42, pawel12356 pisze:
chodzi o zasade o to ze silniki diesla w autach osobowych to slepa uliczka i zwykłe wmawianie klientowi czego czego wcale nie potrzebuje w dodatku za znacznie wyzsza cene

nie zgodzę się, jeżdźę na codzień kilkoma TDI:
Octavia 2.0 TDI
Fabia 1.9 TDI
Roomster 2.0 TDI
Astra H 1.9 TDI
Czasem trafi się CAMPO 2.2 TD ale to zbiera się tylko troche lepiej jak espero, no ale to stary pickup z przebiegiem 300tyś.
Pierwsze cztery to niezłe rakiety i dają o wiele większą frajdę z jazdy niż benzyniaki.

-----------------
...:::Jedyne Espero z vinylami w Polsce:::...
2016-07-01 09:14
  
 
 2010-04-01 15:45:03

Cytat:
2010-04-01 15:34:49, syndoktora pisze:
nie zgodzę się, jeżdźę na codzień kilkoma TDI: Octavia 2.0 TDI Fabia 1.9 TDI Roomster 2.0 TDI Astra H 1.9 TDI Czasem trafi się CAMPO 2.2 TD ale to zbiera się tylko troche lepiej jak espero, no ale to stary pickup z przebiegiem 300tyś. Pierwsze cztery to niezłe rakiety i dają o wiele większą frajdę z jazdy niż benzyniaki.


z czym sie nie zgadzasz?

z tym ze diesle dobiegły juz do konca ewolucji?
z tym ze sa drozsze niz benzyniaki?
czy moze z tym ze dajmy na to 2 litrowy benzyniak z turbo to juz bedzie rakieta a przy tym bedzie miał znacznie szerszy zakres obrotów i bedzie znacznie cichszy oraz mniej usterkowy-w koncu benzyniaki nie potrzebuja zmiennej geometrii turbiny czy filtra czastek stałych



-----------------
Najlepsze samochody to takie, które nie mają odmiany kombi.
2011-05-19 22:49
  
 
 2010-04-01 18:09:09

OK.
Ja mając dwa auta 2,0 w którym słabszy benzyniak rekompensuje niższą dużo masą, a i tak zapewnia duuuużo słabszą dynamikę nadal stwierdzam, że dieslem jeździ się przyjemniej na codzień. I jakoś nie widzę z tego powodu koniueczności udania się do psychoanalityka.
Benzyna fajnie jeździ ale jak nie schodzi poniżej 3,5 tyś obrotów. Kto tak jeździ na codzień ? A jak tak to ile to pali ?

Paweł - nie przekonamy się, ale wyobraź sobie sytuację standardową w mieście. Ruszasz na światłach, dwójka, delikatnie 2 tysiące obrotów bo trzeba powoli przejechać przez tory tramwajowe lecące pod kątem prostym ( dziurawy asfalt itd ) i zaraz po tym damy w palnik. Kto zbierze się lepiej ?
I jeszcze jedna rzecz z 2,0 150 konnym Peugeotem a VCDI. Włącz w upał klimę. Tam poczułem pod butem, że chodzi, tutaj nie ( JACO wybacz )
A i sam piszesz, że turbobenzyna taka cacy , sam niedawno psioczyłeś jaki syf jest w silnikach TFSI już po 60 tysiącach przebiegu - przecież tam umiera z 30% początkowej mocy

[ wiadomość edytowana przez: DeeJay dnia 2010-04-01 18:10:21 ]
2023-12-10 19:46
  
 
 2010-04-01 18:22:29

w FSi sa błedne zalozenia konstrukcyjne-i moze kiedys to poprawia

japonce daja 2 wtryskiwacze na cylinder
jeden do bezposredniego wtrysku a drugi przed zawór i problem rozwiazany

-----------------
Najlepsze samochody to takie, które nie mają odmiany kombi.
2011-05-19 22:49
  
 
 2010-04-01 21:32:18

Cytat:
2010-04-01 09:24:21, desperos pisze:
Coś mi się wydaje,że raczej nie bo piszą takie farmazony...jeździłem Peugeotem 406 2,1 TD 110 KM i 250 Nm,zwykły poczciwy klekot i szczerze to silniczek bardzo elastyczny,czuć te niutony od samego początku a jazda z kempingiem 1060 kg nie robiła mu żadnej różnicy...więc dziwią mnie teorie,że te niutony idą sobie w powietrze...



a co ja nie napisałem wyraźnie, że diesel dobry do przyczepy - nie od parady ciagnik ma spro tych niutów a nie po to żeby gnać jak głupi
Dla mnie diesel w ładnej osobówce jakoś tak nie przystoi i tyle np. dzisiaj ok. 50 m odemnie stanęło autko - to poprzedniej generacji toledo i od razu wiedziałem że to TDI - ten klekot jest nie do podrobienia i kojarzy się jednoznacznie z czym jak nie z traktorem. Może to komuś nie przeszkadza ale limuzyna i ten dżwięk jak z ciagnika - masakra. Na trasie nie widzę wielkiej różnicy, diesel poleci ponad 120 - to i espero to potrafi bez problemu a przy 3,5- 4 tys. obrotów elastyczność jest w espero całkiem dobra i do swobodnego wyprzedzania wystarcza. Dieslem jechałem i nie powiem można się pewnie przyzwyczaić czyli jak już turbina zacznie dawać ciśnienie to silnik ożywa ale zawsze czuć że to diesel. Prosty przykład diesel z ok. 300 niutami przyśpiesza do 100 w 10 s, toż to śmiech na sali - każda benznya powyżej 1,6 tak potrafi. Nadal jestem za beznzyną a raczej LPG

-----------------
Espero to auto dla ludzi bez kompleksów.
Ecodriving is cool.
Z-banowany
2011-10-18 08:46
  
 
 2010-04-01 22:41:27

Cytat:
2010-04-01 21:32:18, rudi pisze:
Prosty przykład diesel z ok. 300 niutami przyśpiesza do 100 w 10 s, toż to śmiech na sali - każda benznya powyżej 1,6 tak potrafi.



Co się tak przypięliście do tych Nm...?



Zakładając motory o takiej samej szmocy, diesel kręci się wolniej - taka jego kontrukcja. Logiczne jest, że będzie miał więcej Nm.
Tylko dalej niczego to nam nie mówi o Nm momentu na kołach.

2024-05-12 18:18
  
 
 2010-04-02 01:10:55

diesel kreci sie wolniej dlatego ma dłuzsza skrzynie czyli momentu na kołach bedzie miał mniej przy danych obrotach niz benzyniak

nie ma co debatowac na próbach elastycznosci na 4 i 5 biegu diesel masakruje benzyne
ale tez nikt nie zabroni przyspieszyc w benzynie od 60 do 100 na 3 lub 2 biegu w zaleznosci od silnika
a tego juz kazdy diesel nie dokona

w domysle uprzedzajac fakty mam na mysli silniki o porównywalnej mocy


-----------------
Najlepsze samochody to takie, które nie mają odmiany kombi.

[ wiadomość edytowana przez: pawel12356 dnia 2010-04-02 01:13:40 ]
2011-05-19 22:49
  
 
 2010-04-02 23:03:24

szanowni koledzy odmiana diesel to jazda przedewszystkim w długie trasy anie ściganie sie po mieście
dla przykładu śmigasz sobie trasą 120 km/h a na obrotomierzu 2000 obr/min i jest cicho i niema żadnego klekotu w mieście duża elastyczność. nie trzeba zmieniać często biegów
ps załóż skrzynie biegów do diesla z krótkimi i przełożeniami i szybko zminiaj biegi to bedziesz miał ubaw jak benzyniak niemiłosierbie przeciąga na biegach żebyś go nie wyprzedził a ty w tym czsie 2500 obr/min i zmiana biegów i tak do piątego biegu 100km/h osiągniesz w mniejszym stresie.
ps uważajcie w miesćie na poloneza z silnikiem 1.9tdi tak "tdi"
wmieście wymiata
krótkie dwa pytanie 1)
skoro benzynowy silnik jest lepszy to dlaczego jak leci mercedes sprinter lewym pasem to malusio jest benzyniaków które dotrzymają mu tempa.2)
proszę odpowiedź na temat następujący:
dlaczego tak jest że gościu startuje na trasie ze świateł zajebiście, spycha innych z lewego pasa a za 1km dalej jest już zmęczony i jedzie wolniej i doganiają go, a nawet wyprzedzają wszyscy ci których spychał.

2012-04-19 19:57
  
 
 2010-04-03 11:45:19

Cytat:
2010-04-02 23:03:24, taxii pisze:
...dlaczego tak jest że gościu startuje na trasie ze świateł zajebiście, spycha innych z lewego pasa a za 1km dalej jest już zmęczony i jedzie wolniej i doganiają go, a nawet wyprzedzają wszyscy ci których spychał.


Może tam dalej stoi fotoradar i gościowi brakuje jaj coby dalej dawać po gazie... Ze świateł był pierwszy i już jest co kolegom opowiadać A póżniej po takiej jezdzie widzimy na forum pytania w stylu: ...dlaczego dużo pali??? coś mi stuka przy ruszaniu na skręconych kołach itp.......


-----------------
Jeżeli chodzi o porządek to ja mam zawsze czystą w pokoju ...

[ wiadomość edytowana przez: leszek_espero dnia 2010-04-03 11:46:11 ]
2023-04-15 00:56
  
 
 2010-04-03 13:05:21

kazde auto ma inne zastosowanie. dla aut dlugodystansowych (dostawcze, tiry) diesiel to sila uciagu oraz dluza zywotnosc. Benzyna ma inne zalety. Jesli chcemy por9ownywac podobne pojemnosci silnikow to znajdzie jakiegos diesla o pojemnosci 1.3 zeby mial wiecej jak 200 kucy (w seri)? Mazda RX8 potrafi. Silnik benzynowy, kontstrkcja VANKLA (czy jakos tak)

-----------------
Nigdy nie jest tak źle, żeby nie mogło być gorzej.
Uwielbiam ciężką pracę. Mógłbym się na nią patrzeć godzinami.
2013-06-03 12:39
  
 
 2010-04-03 14:39:08

Nie, no teraz to żeś już wyjechał. Porównywanie silnika Wankla do tradycyjnego to jak porównanie przyspieszenia czołgu do bolidu F1.
Tu można napisać bardzo wiele, ale zamknę to w 1 zdaniu - silnik który opisujesz ma ekwiwalent prawdziwej pojemności przekraczający 3 litry.

[ wiadomość edytowana przez: DeeJay dnia 2010-04-03 14:40:56 ]
2023-12-10 19:46
  
 
  Poprzednia strona  
[ 1 2
 MotoNews.pl » Klub Daewoo Espero

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM