Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

[mkVII] Chłodzenie,węże,temperatura

 Moderowane przez: Karolyna, Kleszczak, kylo32, michno45, zsmarti
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi <<
 Autor 
 2010-05-04 18:31:27

Zdecydowałem się na czyszczenie układu. I jestem w szoku, woda po czyszczeniu bez żadnych zanieczyszczeń, zero syfu. Po ponownym nalaniu ( najpierw wody ) i odpowietrzeniu układu grzeje jak na słońcu (nagrzewnica). Natomiast podczas jazdy w mieście dość często włącza się wentylator chłodnicy. Na trasie wcale.
2018-08-26 10:21
  
 
 2010-04-09 19:40:56

Przypomniała mi się akcja z Escortem brata co jeżdził sezon letni na wodzie z kranu. Musiało być tego kamienia dużo, bo płukaliśmy układ ok pół godz. zwykłym wężem ogrodniczym a syf leciał i leciał. Potem na koniec pod ciśnieniem wodą demineralizowaną ze dwie rundki i dopiero zalanie płynem zimowym. Chyba pomogło, bo w zime mu ogrzewanie dobrze grzało. A z tą chemią to bym nie ryzykował, kanaliki nie są na tyle szerokie żeby nie było ryzyka.
2014-04-02 20:08
  
 
 2010-04-09 18:53:34

Termostat wymieniałem pół roku wcześniej, bo padł całkowicie. Sprawdziłem drożność odpinając przewody od nagrzewnicy i jest ok. Przewody od chłodnicy grzeją się równomiernie. Jeżeli chodzi o kanały w bloku to tego nie podejrzewałem!!!. Zastanawiam się na czymś takim:
1/. Potraktować układ chłodzenia kompresorem, ale niewielkim ciśnieniem, oczywiście otwarty obieg (czy można coś rozwalić?), albo
2/. Przepłukać go (po spuszczeniu płynu) woda+ środek czyszczący( jaki?)
Ale w tym drugim przypadku jest niebezpieczeństwo zapchania układu (chyba najbardziej kanałów w bloku) tym dziadostwem co się uwolni ze ścianek. Może inne pomysły?
Przez 12 lat układ ten nie był nigdy odkamieniany
2018-08-26 10:21
  
 
 2010-04-09 17:54:17

Pierwszy raz na tym forum czytam, że komuś strzelił ten wąż. Escortami przejechałem 100kkm i w żadnym nie miałem takiej przypadłości. Jeśli faktycznie jest to wina temperatury to pomysł z osłoną wydaję się być trafny.

Zbyt wysoka temp. płynu chłodniczego może być spowodowana kilkoma przyczynami. Jedną z nich jest pompa ale tą wymieniłeś, także proponuje przez jakiś czas obserwować sytuację.
Dalej to zapchana chłodnica, kanały w bloku silnika, uszkodzony termostat. Wypadało by też sprawdzić drożność węży.

Co do nagrzewnicy też może być zanieczyszczona.

-----------------
2022-11-11 22:37
  
 
 2010-04-09 15:09:51

Wymieniłem wąż (rozerwany) z układu chłodzenia (+ pompę), ten który idzie od pompy do plastikowego trójnika, (dalej do chłodnicy) i przebiega blisko kolektora wydechowego)- a właściwie zrobił to mechanik, bo byłem w trasie. Powiedział, że te węże często padają bo są za blisko kolektora i się przegrzewają. 2 lata temu też mi strzelił więc może coś w tym jest?. Po tej uwadze obserwuje essa i dochodzę do wniosku, że faktycznie temperatura w tym miejscu jest zaj^^^^ta. Czy zatem nie należałoby osłonić tego węża od kolektora np. blachą, - czy macie doświadczenie w tej kwestii. I jeszcze jedno, czy słabe chłodzenie chłodnicy (częste załączania went.) i słabe grzanie nagrzewnicy jest wynikiem zanieczyszczenia układu? bo właściwie jeżeli słabo jest chłodzony płyn w chłodnicy to powinien super grzać?. Zetec 1.6 16v, 12/97.
2018-08-26 10:21
  
 
 
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM