Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Urwana półoś

 Moderowane przez: Bialy, mifinka
 MotoNews.pl » Klub Daewoo Espero

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najstarszych wypowiedzi <<  Następna strona 
[ 1 2
 Autor 
 2007-04-28 12:20:51

Witam jestem tu nowy i mam pytanko: wiecie może ile będzie kosztować wymiana półośki ???
2011-06-10 19:20
  
 
 2007-04-28 13:56:20

Jako element z przegubami wewnętrznym i zewnętrznym to koszt ok. 300 - 350 zł. niezłej jakości.
Z kolei robota przy wymianie półosi jest żadna, pod warunkiem, że uszkodzone nie jest gniazdo dyferencjału, ewentualnie inne elementy mocujące.

Pozdrawiam - SpeedR

-----------------
Pozdrawiam - Łukasz /SpeedR/ Bielakowski
2011-12-30 03:11
  
 
 2007-04-29 13:11:17

wczoraj pogrzebałem co nieco i okazało się że półoś jest cała tylko wypada ze skrzyni biegów wie ktoś może na czym się to ma tam trzymać jest tam jakaś zawleczka czy coś podobnego??
2011-06-10 19:20
  
 
 2007-04-30 18:37:38

zna ktoś odpowiedz na moje pytanie???
2011-06-10 19:20
  
 
 2007-04-30 20:41:40

Przegub wewnętrzny mocowany jest w gnieździe dyferencjału (przynajmniej w moim przypadku) przy pomocy charakterystycznej zapinki, którą na upartego można odblokować przy użyciu śrubokręta i młotka , jednak polecam specjalny klucz.

Z tego co pamiętam, spotkałem się jeszcze ze sposobem montażu wykorzystującym sprężynujący pierścień seggera.

Pozdrawiam - SpeedR

-----------------
Pozdrawiam - Łukasz /SpeedR/ Bielakowski
2011-12-30 03:11
  
 
 2007-05-16 23:36:10

niestety coś się tam jednak urwało.Wie ktoś może gdzie dostać w woj. opolskim półosie??? Jeśli nie to w niedziele pruje do Gliwic .
Pozdrawiam!
2011-06-10 19:20
  
 
 2007-05-17 15:10:17

Cytat:
2007-05-16 23:36:10, Pietjas pisze:
niestety coś się tam jednak urwało.Wie ktoś może gdzie dostać w woj. opolskim półosie??? Jeśli nie to w niedziele pruje do Gliwic . Pozdrawiam!



Z półosiami nie ma problemu jeśli chodzi o dostępność.
Ewentualnie przeszperaj ofertę sklepów wysyłkowych.

Potrzebujesz samą półoś, czy też komplet z oboma przegubami?

Pozdrawiam - SpeedR

-----------------
Pozdrawiam - Łukasz /SpeedR/ Bielakowski
2011-12-30 03:11
  
 
 2007-05-17 15:17:14

komplet ale nie chcę nowej bo musiałbym wymieniać obie a cena jest odstarszająca 610zł!! za komplet
2011-06-10 19:20
  
 
 2007-05-18 16:52:30

kto mi powie czego tu brakuje.


[img=http://img142.imageshack.us/img142/3014/clipboard01uo8.th.jpg]
2011-06-10 19:20
  
 
 2007-05-18 18:05:45

i drugie moje pytanie czy z espero 1.8 pasują półosie do 1.5
Znalazłem takie cośKlik
2011-06-10 19:20
  
 
 2007-05-24 12:31:39

Naprawione koszt ogólny 540zł.
Dziękuje pomoc.
Pozdrawiam!
2011-06-10 19:20
  
 
 2007-07-01 08:51:40

Witam ponownie!
Mam pytanie czy zawleczka która trzyma półoś wygląda tak




czy może inaczej dziękuje jeśli ktoś odpisze
Pozdrawiam
2011-06-10 19:20
  
 
 2007-07-01 09:27:58

Tak wygląda jeśli jest w samym przegubie i zatrzaskuje się na półosi. Jest jeszcze inny sposób mocowania, ale wtedy na końcu samej półosi jest stalowy pierścień i zatrzaskuje się w przegubie. Trzeba zawsze dokładnie sprawdzić jakie jest zabezpieczenie, bo w przypadku pierścienia trzeba użyć montówki i siły a w przypadku pierwszym szczypiec do pierścieni. Użycie siły w przypadku pierścienia sigera (jak to się pisze ?) co prawda pozwoli nam półoś wyjąć, ale i przy okazji zniszczy przegub bo wyłamiemy osadzenie pierścienia w przegubie.
2024-04-27 14:02
  
 
 2007-07-01 21:50:17

Cytat:
2007-07-01 09:27:58, Adamo8 pisze:
Jest jeszcze inny sposób mocowania, ale wtedy na końcu samej półosi jest stalowy pierścień i zatrzaskuje się w przegubie.


Stalowy pierścień pasuje od Malucha.Jest to zabezpieczenie flanszy na półosi

-----------------
PRECZ Z BUSPASEM NA TRASIE ŁAZIENKOWSKIEJ!!!

Ograniczenie prędkości do 50 w terenie zabudowanym,jest wielkością sugerowaną, wyrażoną w milach angielskich
2019-07-12 15:27
  
 
 2012-02-07 14:31:33

Odświeżę temat, bo mam do wymiany uszczelniacz wału od strony skrzyni, leje się z niego jak z prosiaka pociętego;/
Nie chciałbym stanąć z robotą jak już zacznę, więc czy ktoś może mi opisać jak wyjąć półoś z obudowy dyferencjału? Nie chciałbym narobić szkód, a z tego co widzę to są dwa rodzaje montażu.
Jeżeli występuje zabezpieczenie jak na zdjęciu kolegi Pietjasa to by się do niego dostać muszę spuścić olej ze skrzynki i dostać się do niego od wewnątrz obudowy?
A jeżeli pierścień sprężysty to po prostu wyhaczyć go na siłę podważając przegub wew. łyżką czy czymś takim? Jak potem będę go montował to po prostu wbić półoś z nim założonym?
Z góry dzięki za informację.

-----------------
Raz sierpem, raz młotem w czerwoną hołotę!
2018-11-10 22:49
  
 
 2012-02-07 19:04:59

W Espero 1.8 i 2.0 przegub wewnętrzny jest tzw. trójpalczasty. Do wymontowania ze skrzyni biegów stosujemy 2 monterki + uderzenie. Zabezpieczenie na końcu półosi jest rozprężne i nie wymaga żadnego demontażu.
2017-06-07 06:08
  
 
 2012-02-08 12:38:55

Mam jeszcze jedno pytanie, jak zblokować koło zamachowe przy odkręcaniu go?


[ wiadomość edytowana przez: Marvelius_Ambero dnia 2012-02-08 12:52:07 ]
2018-11-10 22:49
  
 
 2012-02-08 15:21:34

Cytat:
2012-02-08 12:38:55, Marvelius_Ambero pisze:
Mam jeszcze jedno pytanie, jak zblokować koło zamachowe przy odkręcaniu go? [ wiadomość edytowana przez: Marvelius_Ambero dnia 2012-02-08 12:52:07 ]



Nakrętkę koronkową przegubu zewnętrznego odkręcasz po zdemontowani zabezpieczenia w samochodzie stojącym na kołach. (włączony 1 bieg plus hamulec ręczny, wymagany solidny klucz + metrowa przedłużka). A jeśli chodzi o koła zamachowe silnika, nie blokujesz, tylko odkręcasz udarowo (solidny młotek plus klucz)

[ wiadomość edytowana przez: certiif dnia 2012-02-08 15:24:44 ]
2017-06-07 06:08
  
 
 2012-02-08 15:23:11

Cytat:
2012-02-08 15:21:34, certiif pisze:
Nakrętkę koronkową przegubu zewnętrznego odkręcasz po zdemontowani zabezpieczenia w samochodzie stojącym na kołach. (włączony 1 bieg plus hamulec ręczny, wymagany solidny klucz + metrowa przedłużka)



Nie o to pytałem. Moje pytanie dotyczyło odkręcenia śrub, którymi przykręcone jest koło zamachowe do wału korbowego.

-----------------
Raz sierpem, raz młotem w czerwoną hołotę!
2018-11-10 22:49
  
 
 2012-02-09 07:35:35

A jak nie mam pneumatyka?
Zresztą nawet jakbym miał to jak dokręcić je potem pneumatykiem na 30Nm+30stopni czy jakoś tak? Nie da rady.


-----------------
Raz sierpem, raz młotem w czerwoną hołotę!

[ wiadomość edytowana przez: Marvelius_Ambero dnia 2012-02-09 07:36:30 ]
2018-11-10 22:49
  
 
   Następna strona 
[ 1 2
 MotoNews.pl » Klub Daewoo Espero

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM