Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

[MKVI] Późno gasnąca kontrolka oleju

 Moderowane przez: Karolyna, Kleszczak, kylo32, michno45, zsmarti
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi <<  Następna strona 
[ 1 2
 Autor 
 2010-06-22 21:49:25

chyba jest normalnie , ogólnie to czasem autko pali mi idealnie a czasem dziwnie

musiał bym się przysłuchać ale chyba takiej dużej różnicy nie ma

-----------------
Passionford
2020-01-25 22:17
  
 
 2010-06-22 20:08:10

Cytat:
2010-06-22 18:49:55, Diviz pisze:
czyli to że raz mi kontrolka poświeci dłużej (2-3 sek) a raz zaraz zgaśnie po odpaleniu . to może być przyczyna ten zaworek ? Dodam ze auto miało 100 km temu wymieniony olej



jeśli lampka ci się pali trochę dłużej to czy w tym czasie silnik też głośno pracuje? a jak lampka zgaśnie to silnik cichnie i jest ok



-----------------
2013-12-15 21:25
  
 
 2010-06-22 18:49:55

Cytat:
2010-06-21 22:29:43, Remarq pisze:
A co do pompy, może ma ona jakiś zaworek do regulacji ciśnienia który sie poluzował, dla przykładu ta przypadłość często trapi silniki N7A.



czyli to że raz mi kontrolka poświeci dłużej (2-3 sek) a raz zaraz zgaśnie po odpaleniu . to może być przyczyna ten zaworek ?

Dodam ze auto miało 100 km temu wymieniony olej

-----------------
Passionford
2020-01-25 22:17
  
 
 2010-06-22 16:59:50

Cytat:
A swoją drogą jeśli zalewasz silnik który ma hydrauliczne regulatory to raczej zostań przy pół syntetyku. Mineralem dobijesz je na amen a wycieki i tak będą, no może ciuteczkę mniejsze ale tak czy siak na kapanie tylko wymiana uszczelek. Półśrodki nic nie pomogą.No chyba że opisywany przez Ciebie problem dotyczy silnika z regulacją zaworów na śrubę.



Silnik 1,3 ma regulację luzów zaworowych na śrubę.
2022-04-24 11:25
  
 
 2010-06-22 16:41:53

Cytat:
2010-06-22 12:26:13, FAROW pisze:
Kolego sam wymieniales olej? Czestym bledem jest zalanie olejem do poziomu, po czym po odpaleniu silnika czesc oleju zassa filtr i nie ma juz wlasciwego poziomu i tez moze sie kontrolka zapalac



olej ma właściwy stan ,sprawdzałem wczoraj osobiście,,olej wymieniam zawsze sam , pierwsze autko miałem w 1993 r. i zawsze wymiana oleju nie sprawiała mi jakichkolwiek problemów i zawsze stan oleju był właściwy

-----------------
2013-12-15 21:25
  
 
 2010-06-22 12:26:13

Kolego sam wymieniales olej? Czestym bledem jest zalanie olejem do poziomu, po czym po odpaleniu silnika czesc oleju zassa filtr i nie ma juz wlasciwego poziomu i tez moze sie kontrolka zapalac

-----------------
Fotografia i videofilmowanie!
Fotografia ślubna, weselna! Chrzty, komunie, eventy, studniówki i inne - cały kraj!
695-933-163
2023-07-28 00:24
  
 
 2010-06-21 22:44:24

Cytat:
2010-06-21 22:29:43, Remarq pisze:
Myśle że raczej nie,ale przyszedł mi do głowy pewien banał który czasem ma znaczenie a mianowicie filtr oleju. Sam kiedyś założyłem jakoś taniznę kontrolka też gasła późno, ze smarowaniem były problemy kiedy wymieniałem na drugi zauważyłem że ów trefny miał bardzo małe otwory wewnątrz i może przez to miał mały przepływ.



może i masz rację z tym filtrem oleju,może nie kosztował on parę groszy ale nie był też za drogi i może być że to on jest winny tego stanu rzeczy

przed wymianą oleju nie było tego problemu

chyba zacznę się rozglądać z nowym olejem i filtrem

-----------------
2013-12-15 21:25
  
 
 2010-06-21 22:29:43

Cytat:
2010-06-21 22:11:11, marimar pisze:
,może był tam przedtem 10/40 i pompa sobie nie radzi z mineralnym


Myśle że raczej nie,ale przyszedł mi do głowy pewien banał który czasem ma znaczenie a mianowicie filtr oleju. Sam kiedyś założyłem jakoś taniznę kontrolka też gasła późno, ze smarowaniem były problemy kiedy wymieniałem na drugi zauważyłem że ów trefny miał bardzo małe otwory wewnątrz i może przez to miał mały przepływ.

A co do pompy, może ma ona jakiś zaworek do regulacji ciśnienia który sie poluzował, dla przykładu ta przypadłość często trapi silniki N7A.

A swoją drogą jeśli zalewasz silnik który ma hydrauliczne regulatory to raczej zostań przy pół syntetyku. Mineralem dobijesz je na amen a wycieki i tak będą, no może ciuteczkę mniejsze ale tak czy siak na kapanie tylko wymiana uszczelek. Półśrodki nic nie pomogą.No chyba że opisywany przez Ciebie problem dotyczy silnika z regulacją zaworów na śrubę.
2016-08-17 22:29
  
 
 2010-06-21 22:11:11

pierwsza myśl jak mi przyszło do głowy to też że zły olej może być wlany

silnik zalany castrolem 15/40,stan oleju ok,silnik 1.3,przebieg.....32tyś., nie wiadomo jaki olej był przed wymianą,dodam że uszczelka pod pokrywą zaworów lekko się poci

wspomniałeś o pompie oleju,może był tam przedtem 10/40 i pompa sobie nie radzi z mineralnym




-----------------
2013-12-15 21:25
  
 
 2010-06-21 21:15:35

Zle dobrany olej lub zbyt niski poziom oleju. Jesli nie jedno z tych dwóch to umiera pompa oleju lub silnik
Najpierw sprawdz poziom oleju na zimnym silniku i autko stoi na prostym. Potem napisz jaki olej masz wlany i jaki silnik i przebieg.

-----------------
Fotografia i videofilmowanie!
Fotografia ślubna, weselna! Chrzty, komunie, eventy, studniówki i inne - cały kraj!
695-933-163
2023-07-28 00:24
  
 
   Następna strona 
[ 1 2
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM