Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

[MK VII] Dziwna praca nawiewów

 Moderowane przez: Karolyna, Kleszczak, kylo32, michno45, zsmarti
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi <<  Następna strona 
[ 1 2 3 4 5
 Autor 
 2010-07-13 18:45:57

poprzedni "sukces" trwał ze 2 dni (w sumie i tak długo, bo sukces okazał się wirtalny ). -> szrot ["nowy" wiatrak] -> mechanik z automatem do klimy (ktoś musiał spuścić czynnik przed rozszczelnieniem układu) -> podmiana silnika nawiewu. w wyjętym jedna ze szczotek (dolna, od - wystawała na kilka milimetrów), druga (od +) +-1 mm - czasami dotykała do komutatora, a czasami nie (zawieszała się na obejmującym ją plastiku). a w szrotówku szczotki wystają na 1cm z hakiem... na trochę starczy
2011-11-20 22:17
  
 
 2010-07-01 11:21:25

i w koncu sprawa rozwiazana, nawiewy smigają jak nowe. co było? wiec tak rezystor dmuchawy odpowiada za np: brak 1 i 2 biegu wiec zostal naprawiony, i skrzynka bezpiecznikow , został poprowadzony osobno na kabelku taki dziwny bezpiecznik, i wszysko smiga jak nalezy. klima nabita i jest ok. tą naprawe elektryk wycenil na 100zł.
2011-09-10 09:10
  
 
 2010-06-27 23:18:40

ktoś wcześniej gdzieś napisał, że po wyjęciu rezystorów widać komutator.
faktycznie - widać. i widać fragment ze szczotką (tą od +) - u mnie wystarczyło go docisnąć i jakoś zwykle działa (ale nierówno).
w najbliższym czasie pewnie potraktuję wd40, może będzie lepiej. ma ktoś silnik dmuchawy /zdjęcia pokazujące dokładniej jak wygląda komutator za szczotkami? jak to jest zawieszone? może się szczotka zawieszać?
kub3k - wybebeszyłeś całość? bo znalazłem na plastikach osłony jakieś zapinki, zatrzaski - może nie trzeba wypruwać całej konserwy? (jeżeli do tego dojdzie, to go chyba oddam - nie wyobrażam sobie dostania się do kilku wkrętów bez wyjęcia chłodnicy od doładowania.... )

EDIT 2010-06-28 sukces! trochę wd40 na coś, co przypomina oś szczotki komutatora (i ze 2,3 razy tyle dookoła , miejsce jest głęboko, a słomka do wd krótka ) i WSZYSTKIE 3 PRĘDKOŚCI CHODZĄ.
[ wiadomość edytowana przez: LU_MKVII18TD dnia 2010-06-27 23:22:44 ]

[ wiadomość edytowana przez: LU_MKVII18TD dnia 2010-06-28 23:09:28 ]
2011-11-20 22:17
  
 
 2010-06-22 14:20:46

u mnie po podłączeniu na krótko jest cisza, czyli dmuchawa do roboty, ponawiam pytanko czy w wersji z klimą jest taka sama dmuchawa jak w wersji bez?

sprawa się rozwiązała, wyjęcie całej dmuchawy z nagrzewnicą klimy trochę zajęło ale się udało diagnoza: zardzewiały silnik dmuchawy i upalona ścieżka. Wymiana na drugi + mycie, czyszczenie wszystkiego, po złożeniu nawiew znów hula i to nawet dmucha dużo lepiej niż wcześniej, teraz pozostaje nabicie klimy...



-----------------
FEFK #2501



[ wiadomość edytowana przez: kub3k dnia 2010-06-27 11:02:38 ]
2016-07-16 12:53
  
 
 2010-06-22 11:45:47

Cytat:
2010-06-22 09:03:00, kvi pisze:
witam ) ten sam problem. dzis oddalem escorta do elektryka i zobaczymy w czym był problem, ( mialem tylko 3 bieg nawiewu a po 2 tygodniach juz zadnego nie było) mam nadzieje ze cos wykombinuje ) bo pasuje klime nabic a bez nawiewu nici z klimy )) jak zrobi napisze co było



juz odebrałem , ale nic nie zrobił stwierdzil ze skrzynka bez. do wymiany lub przelutowania , i jak podlaczyl na krotko to tylko 3 bieg chodził ,a pozstale 1,2 to wina rezystora wiec mam do roboty skrzynke+ rezystor
2011-09-10 09:10
  
 
 2010-06-22 09:03:00

witam ) ten sam problem. dzis oddalem escorta do elektryka i zobaczymy w czym był problem, ( mialem tylko 3 bieg nawiewu a po 2 tygodniach juz zadnego nie było) mam nadzieje ze cos wykombinuje ) bo pasuje klime nabic a bez nawiewu nici z klimy )) jak zrobi napisze co było
2011-09-10 09:10
  
 
 2010-06-21 22:35:02

zanim zaczniesz przelutowywać skrzynkę - 50 cm grubszego przewodu (do prądu może być sporo) i podaj + z akumulatora na 3 piny na których normalnie jest zapięta kostka, na każdym z nich wiatrak powinien pracować, tyle że z różnymi obrotami.
jeśli tylko 1 i 3 to sugerowałbym:
- źle wpięta kostka do rezystorów (o ile się da)
- trafiony przewód/łączówka/przełącznik/skorodowany odczep na płytce - 2 bieg.
oglądałem rezystorki dokładnie i wygląda to tak (od końca):
wyjście do dmuchawy (ta pojedyncza), odczep do 3 biegu,[edytowane, poprzednio pisałem z pamięci], bezpiecznik termiczny (ta mała rurka), rezystor (ta spirala/cewka to zapewne jakaś chromonikielina; generalnie rezystor), odczep do 2 biegu, drugi rezystor, odczep do 1 biegu.
na 1 prąd idzie szeregowo przez wszystko, na 3 tylko przez bezpiecznik termiczny - stąd różne prędkości.


[ wiadomość edytowana przez: LU_MKVII18TD dnia 2010-06-21 22:45:43 ]

[ wiadomość edytowana przez: LU_MKVII18TD dnia 2010-06-27 23:12:39 ]
2011-11-20 22:17
  
 
 2010-06-21 09:22:30

Ja się podepnę pod ten post. Wczoraj wymieniłem ten bezpiecznik termiczny, z tym że dmuchawa działa tylko na 1 i 3 biegu... Czy to oznacza, że skrzynka do przelutowania? Czy ma ktoś jeszcze jakiś pomysł?

-----------------
2014-11-08 00:27
  
 
 2010-06-20 22:15:17

otworz klapke jutro i popatrz.
ja wirzialem komutator nawet. czy tak maja wszyscy? nie wiem.
2015-07-10 00:43
  
 
 2010-06-20 22:09:17

1000%.....
jestem pewien, że problem jest pomiędzy złączem wyjścia z rezystorów, a kablem masy (kablem, bo został skrócony i jeszcze raz zaciśnięty i zalutowany; widać po nim, że korozja go nadgryzła - mocno ściemniał)
po włączeniu nawiewu (przełącznikiem, bo nadal się nie kręci) mam +- 12V pomiędzy wyjściem rezystorów a masą (zimny lut na skrzynce albo by dał jakiś (znaczny) spadek napięcia, albo w ogóle by je odciął). prąd ok. kilkadziesiąt mA - czyli niemal przerwa. w międzyczasie udało mi się przywrzeć te 12V do masy - poleciał bezpiecznik w skrzynce. w wariancie optymistycznym wystarczy sama podmiana przewodów (fragmentu przewodu/ów),w pesymistycznym - silnik dmuchawy. w obu wypadkach trzeba się do niego dostać.
sama dmuchawa (wiatraczki + silnik) powinny pasować, ale jak jest naprawdę...?
2011-11-20 22:17
  
 
   Następna strona 
[ 1 2 3 4 5
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM