Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

[MKVII] Wentylator nawiewu pali bezpiecznik - Strona 1.5

 Moderowane przez: Karolyna, Kleszczak, kylo32, michno45, zsmarti
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub » KLIMATYZACJA I WENTYLACJA

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi << Poprzednia strona  
[ 1 2
 Autor 
 2010-07-15 10:26:49

może wentylator ma już swoje lata i ciężko już chodzi albo ma za duże luzy i dlatego pali ci bezpieczniki - sprawdź
 
 
 
 2010-07-15 09:17:52

Dzięki za pomoc. W miedzy czasie wyczyściłem styki płytki rezystorów (chociaż na moje oko były ok), popsikałem WD40, żeby usunąć ewentualną wilgoć (niby skąd miałaby być, ostatnio w samochodzie +50stC i zero deszczu). Dodatkowo smród pojawił się też na 3 biegu nawiewu (bez recyrkulacji), ale bezpiecznik się nie palił. I teraz najlepsze: już nie śmierdzi i wszystko działa ok, bezpiecznik się nie pali, wentylator działa na każdym biegu

Uwielbiam takie awarie. Teraz będę miał stresa, bo jet wielce prawdopodobne, że przyjarała się gdzieś izolacja (w końcu 25A to nie mało) i jak złapie wilgoć, to zwarcie gotowe, a znaleźć właściwe miejsce pewnie nie będzie łatwo

Pozdrawiam
2022-08-22 08:23
  
 
 2010-07-15 00:04:59

w kolejności pytań.
1. prawie wszytko
2. zasysane powietrze jest schładzane przez parownik (dużo aluminiowych żeberek widocznych po zdjęciu klapki na pudle nawiewu), oczywiście, jeśli pracuje sprężarka klimy
3. wentylator jest jeden
4. jeżeli podczas odgrzybiania udało się coś zewrzeć, to czemu nie?
z forum się dowiedziałem, że za zamknięty obieg odpowiada m.in. cylinderek przekręcony do lewej strony pudła (zamyka wlot do pudła nawiewu); ale sam się temu nie przyglądałem - dla mnie - pierwszy podejrzany
3 bieg nawiewu różni się od pozostałych tym, że napięcie jest podawane z pominięciem rezystorów i bezpiecznika termicznego (+- oś pudła, przy samej komorze silnika jest taka... nakładka (?) a pod nią 4 łączówki - 3-kostka - kolejne biegi, 1-pojedyncza trafia na + wiatraka; po odpięciu kostek, 2 wkręty-gwiazdki i możesz sobie obejrzeć płytkę rezystorów - dwa drutowe+ bezpiecznik termiczny)


[ wiadomość edytowana przez: LU_MKVII18TD dnia 2010-07-15 00:06:13 ]
2011-11-20 22:17
  
 
 2010-07-14 03:12:03

Witam

Pojawił mi się następujący problem: załączenie wentylatora nawiewu na 3 bieg recyrkulacji pali bezpiecznik 25A i generuje trochę dziwnego smrodu (spalenizna). Próbowałem tak 2 razy (za drugim razem smród) i dalszą "zabawę" sobie odpuściłem, bo jestem 400km od domu. Mam Escorta z klimą, wszystkie pozostałe biegi wentylatora działają ok, tzn. recyrkulacja 1-2, a nawiew z zewnątrz 1-3. Na razie przestałem używać recyrkulacji.
Co to może być? Jak wygląda wentylacja przy klimie? Są dwa wentylatory i jeden się właśnie zatarł/spalił? Czy odgrzybianie klimy może mieć jakiś wpływ na wentylator (przed wyjazdem miałem robione)?

Pozdrawiam

[ wiadomość edytowana przez: macba76 dnia 2010-07-14 03:14:36 ]
2022-08-22 08:23
  
 
  Poprzednia strona  
[ 1 2
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub » KLIMATYZACJA I WENTYLACJA

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM