2010-07-26 19:21:49
Działać będzie,znaczy kręcić się,ale nie będzie pompować takiej ilości powietrza jak powinna.Zużyciu ulegają łopatki pompujące powietrze do komory spalania,które z kolei pracując w układzie wydechowym,są narażone na wysoką temperaturę.Sprawdzić to może tylko szpec,który się tym na co dzień zajmuje.Po prostu ją wyciąga z wozu i podłącza pod coś (nie znam nazwy) i mu wychodzi pomiar.Domowym sposobem,można tylko sprawdzić luzy osiowe i poprzeczne oraz optycznie stan łopatek zasysających powietrze.W ekstremalnym przypadku (widziałem na własne oczy) obudowa była przetarta.Taki luz boczny był.No i tłuc się może,jakieś dziwne dzwięki przy większych obrotach też mogą być.Niech mnie ktoś poprawi jak by co,bo nie znam się za bardzo na turbinach.Dorabiałem sobie kiedyś w takim zakładzie (warsztacie) gdzie regenerowali te elementy.Myłem naftą podzespoły i przygotowywałem do remontu (żeby czyste były).Tam właśnie odrobinkę wiedzy liznąłem.
-----------------
[ wiadomość edytowana przez: przemo2 dnia 2010-07-26 19:48:06 ]