| |
Sortuj wg daty: rosnąco malejąco | |
Autor | |
sambor2 Sympatyk FEFK
MKVII Bolero Śląsk | 2010-09-23 20:11:15 Sam już nie wiem na zimnym czy rozgrzanym mierzyć?. Na razie jeżdżę i czekam co będzie dalej . |
2018-08-26 10:21 | |
surec Sympatyk FEFK
Gdańsk | 2010-09-23 15:18:04 Cytat:
| 2010-09-23 13:32:51, Cyneq pisze:
Ale jak jest ciepły to też nie uszczelnia. Chyba że go nalejesz sam jak w próbie olejowej.
|
|
ciepły, znaczy że olej jeszcze nie spłynął całkowicie, czyli coś tam uszczelnił. Ale nieważne, robi się na ciepłym silniku |
2020-07-13 14:06 | |
Cyneq Sympatyk FEFK
Wrocław | 2010-09-23 13:32:51 Cytat:
| 2010-09-23 12:53:38, surec pisze:
jak jest zimny, to olej nie uszczelnia cylindrów i pierścieni. |
|
Ale jak jest ciepły to też nie uszczelnia. Chyba że go nalejesz sam jak w próbie olejowej. |
2014-02-13 14:56 | |
Diviz Sympatyk FEFK
Rs2000 AWD / 200Sx R ... Lubliniec | 2010-09-23 13:19:41 u ciebie to jeszcze problemu nie ma z ciśnieniem ja mam po 7barów a na jednym 3 ciśnienie sprawdzana na ciepłym silniku ----------------- Passionford |
2020-01-25 22:17 | |
surec Sympatyk FEFK
Gdańsk | 2010-09-23 12:53:38 jak jest zimny, to olej nie uszczelnia cylindrów i pierścieni. Wtedy widać, gdzie nie ma ciśnienia. Ja tak sprawdzałem, ale jedynie powietrzem i widać, gdzie szybciej ubywa... |
2020-07-13 14:06 | |
Cyneq Sympatyk FEFK
Wrocław | 2010-09-23 12:44:39 Cytat:
| 2010-09-11 11:28:48, przemo2 pisze:
Ciśnienie cylindrow zawsze mierzymy na zimnym silniku.Najlepiej po nocy...
|
|
Bardzo ciekawa teoria. A możesz wyjaśnić czemu tak uważasz?
Zawsze myślałem że pomiar ciśnienia ma sens wyłącznie w normalnych warunkach pracy, czyli na zupełnie rozgrzanym silniku. Tylko wtedy ma to jakieś bezpośrednie przełożenie na sprawność w realnej pracy silnika.
Dodatkowo należy pamiętać że różne części silnika bywają wykonane z nieco innych materiałów, które mają różną rozszeżalność cieplną. Mówiąc prościej - niektóre "dziury" i przedmuchy na zimnym po prostu nie występują, więc taki pomiar to tylko maskowanie problemu.
|
2014-02-13 14:56 | |
sambor2 Sympatyk FEFK
MKVII Bolero Śląsk | 2010-09-12 10:49:05 Załóżmy że to nagar , to dodatek do paliwa wyczyści go od spodu
( stopa zaworu ) a nie miejsce gdzie siada w gnieździe. Tu musiałby był dodatek do oleju chyba, że się mylę?. |
2018-08-26 10:21 | |
Maylo Sympatyk FEFK
2speed.pl Gołdap | 2010-09-12 10:29:09 Cytat:
| 2010-09-12 07:07:00, sambor2 pisze:
Jeżeli chodzi o nagar na zaworze, to likwidacja tylko poprzez zdjęcie głowicy?. Czy może być tak, że po zastosowaniu innego oleju ten nagar może być usunięty ( choć mało prawdopodobne )
|
|
Gdzieś ostatnio widziałem specyfik do oczyszczania zaworów, który dolewa się raz na 1000km do pełnego zbiornika paliwa. Nie pamiętam jak się nazywał, ale wiem że coś takiego jest. Choć nie byłbym pewien na 100% czy to nagar na zaworze. ----------------- FEFK #2498
byl: mk6 94 htb 1.6b+g
2speed Tuning Klub Polska |
2020-04-05 12:24 | |
sambor2 Sympatyk FEFK
MKVII Bolero Śląsk | 2010-09-12 07:07:00 Cytat:
| 2010-09-11 11:28:48, przemo2 pisze:
"Wystarczy zdjąć dekiel zaworów" ..... "A co do ciśnienia na 4 garze,to ja bym obstawiał nagar na zaworze,który się nie domyka".
|
|
Czy to się opłaca?,-wymiana uszczelki pokrywy zaworów ( 50 zł. zetec, 16V ),chyba że się mylę. Jeżeli chodzi o nagar na zaworze, to likwidacja tylko poprzez zdjęcie głowicy?. Czy może być tak, że po zastosowaniu innego oleju ten nagar może być usunięty ( choć mało prawdopodobne ) |
2018-08-26 10:21 | |
profil-usunięty
| 2010-09-11 11:28:48 Cytat:
| natomiast te sztywne są za krótkie i nie dochodzą do gniazda świecy. |
|
Dojdą.Wystarczy zdjąć dekiel zaworow.A co do ciśnienia na 4 garze,to ja bym obstawiał nagar na zaworze,ktory się nie domyka.
Cytat:
| mierzyłem na ciepłym silniku |
|
Ciśnienie cylindrow zawsze mierzymy na zimnym silniku.Najlepiej po nocy.Jeśli proba olejowa pokaże dobre ciśnienie,to pierścienie zgon,a jeśli nic się nie zmieni to zawor nie domyka.
Cytat:
| bo raczej pierścień strzelił |
|
Gdyby pierścień pękł,to słychać by było coś w rodzaju metalicznego dzwonienia w okolicach 4 gara,ale tylko na zimnym silniku.Po chwili (ok.2min) to ustaje,bo motor łapie temperaturę i likwidują się luzy. ----------------- |
| |
Następna strona [ 1 2 ] |
|