Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

[MKVII) Zgubiłem ciśnienie 4-go go cylindra

 Moderowane przez: Karolyna, Kleszczak, kylo32, michno45, zsmarti
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi <<  Następna strona 
[ 1 2
 Autor 
 2010-09-23 20:11:15

Sam już nie wiem na zimnym czy rozgrzanym mierzyć?. Na razie jeżdżę i czekam co będzie dalej .
2018-08-26 10:21
  
 
 2010-09-23 15:18:04

Cytat:
2010-09-23 13:32:51, Cyneq pisze:
Ale jak jest ciepły to też nie uszczelnia. Chyba że go nalejesz sam jak w próbie olejowej.


ciepły, znaczy że olej jeszcze nie spłynął całkowicie, czyli coś tam uszczelnił. Ale nieważne, robi się na ciepłym silniku
2020-07-13 14:06
  
 
 2010-09-23 13:32:51

Cytat:
2010-09-23 12:53:38, surec pisze:
jak jest zimny, to olej nie uszczelnia cylindrów i pierścieni.



Ale jak jest ciepły to też nie uszczelnia. Chyba że go nalejesz sam jak w próbie olejowej.
2014-02-13 14:56
  
 
 2010-09-23 13:19:41

u ciebie to jeszcze problemu nie ma z ciśnieniem ja mam po 7barów a na jednym 3 ciśnienie sprawdzana na ciepłym silniku

-----------------
Passionford
2020-01-25 22:17
  
 
 2010-09-23 12:53:38

jak jest zimny, to olej nie uszczelnia cylindrów i pierścieni. Wtedy widać, gdzie nie ma ciśnienia. Ja tak sprawdzałem, ale jedynie powietrzem i widać, gdzie szybciej ubywa...
2020-07-13 14:06
  
 
 2010-09-23 12:44:39

Cytat:
2010-09-11 11:28:48, przemo2 pisze:
Ciśnienie cylindrow zawsze mierzymy na zimnym silniku.Najlepiej po nocy...



Bardzo ciekawa teoria. A możesz wyjaśnić czemu tak uważasz?
Zawsze myślałem że pomiar ciśnienia ma sens wyłącznie w normalnych warunkach pracy, czyli na zupełnie rozgrzanym silniku. Tylko wtedy ma to jakieś bezpośrednie przełożenie na sprawność w realnej pracy silnika.
Dodatkowo należy pamiętać że różne części silnika bywają wykonane z nieco innych materiałów, które mają różną rozszeżalność cieplną. Mówiąc prościej - niektóre "dziury" i przedmuchy na zimnym po prostu nie występują, więc taki pomiar to tylko maskowanie problemu.

2014-02-13 14:56
  
 
 2010-09-12 10:49:05

Załóżmy że to nagar , to dodatek do paliwa wyczyści go od spodu
( stopa zaworu ) a nie miejsce gdzie siada w gnieździe. Tu musiałby był dodatek do oleju chyba, że się mylę?.
2018-08-26 10:21
  
 
 2010-09-12 10:29:09

Cytat:
2010-09-12 07:07:00, sambor2 pisze:
Jeżeli chodzi o nagar na zaworze, to likwidacja tylko poprzez zdjęcie głowicy?. Czy może być tak, że po zastosowaniu innego oleju ten nagar może być usunięty ( choć mało prawdopodobne )


Gdzieś ostatnio widziałem specyfik do oczyszczania zaworów, który dolewa się raz na 1000km do pełnego zbiornika paliwa. Nie pamiętam jak się nazywał, ale wiem że coś takiego jest. Choć nie byłbym pewien na 100% czy to nagar na zaworze.

-----------------
FEFK #2498
byl: mk6 94 htb 1.6b+g
2speed Tuning Klub Polska
2020-04-05 12:24
  
 
 2010-09-12 07:07:00

Cytat:
2010-09-11 11:28:48, przemo2 pisze:
"Wystarczy zdjąć dekiel zaworów" ..... "A co do ciśnienia na 4 garze,to ja bym obstawiał nagar na zaworze,który się nie domyka".


Czy to się opłaca?,-wymiana uszczelki pokrywy zaworów ( 50 zł. zetec, 16V ),chyba że się mylę. Jeżeli chodzi o nagar na zaworze, to likwidacja tylko poprzez zdjęcie głowicy?. Czy może być tak, że po zastosowaniu innego oleju ten nagar może być usunięty ( choć mało prawdopodobne )
2018-08-26 10:21
  
 
 2010-09-11 11:28:48

Cytat:
natomiast te sztywne są za krótkie i nie dochodzą do gniazda świecy.


Dojdą.Wystarczy zdjąć dekiel zaworow.A co do ciśnienia na 4 garze,to ja bym obstawiał nagar na zaworze,ktory się nie domyka.
Cytat:
mierzyłem na ciepłym silniku


Ciśnienie cylindrow zawsze mierzymy na zimnym silniku.Najlepiej po nocy.Jeśli proba olejowa pokaże dobre ciśnienie,to pierścienie zgon,a jeśli nic się nie zmieni to zawor nie domyka.

Cytat:
bo raczej pierścień strzelił


Gdyby pierścień pękł,to słychać by było coś w rodzaju metalicznego dzwonienia w okolicach 4 gara,ale tylko na zimnym silniku.Po chwili (ok.2min) to ustaje,bo motor łapie temperaturę i likwidują się luzy.

-----------------
 
 
 
   Następna strona 
[ 1 2
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM