Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

[MKV]zrywanie kierownicy na niewielkich nierownościach

 Moderowane przez: Karolyna, Kleszczak, kylo32, michno45, zsmarti
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi <<  Następna strona 
[ 1 2
 Autor 
 2011-05-04 18:20:59

ok .. dzieki ... odezwe sie za jakis tydzien co i jak i czy usunieto usterke bo w najblizszym czasie nie mam mozliwosci tego zrobic .. wiadome praca
2011-05-04 18:19
  
 
 2011-05-03 12:00:50

Im szybciej pojedziesz tym mniej bedzie rzucało Sprawdzone! a tak poważnie to jak koledzy mowili. Jak tam tuleje wygladają? To tez ma na to wpływ

-----------------
Jest słaby ale na mocnego wyglada
Mój Ford
2013-10-10 22:28
  
 
 2011-05-03 10:44:18

Cytat:
2011-05-03 10:33:08, luks_poland pisze:
Generalnie w układzie kierowniczym nie powinno być ŻADNEGO luzu na łącznikach, drążkach, końcówkach itp Zrywanie wynika z luzów i tego, że koła uciekają i skręcają mimo, że trzymasz kierownicę prosto. W pierwszym Escorcie miałem takie luzy, że auto potrafiło rzucić po 30cm na boki... Naprawa luzów pomogła Nawet jak to naprawisz to na naszych drogach dalej możesz mieć problemy Podobno nasze koleiny w drogach przystosowane są do szerokości opony 185 Jeśli masz więcej - nie mieścisz się w nich i autem morze rzucać Już nie raz rak miałem - na prostej drodze można było kierownice puścić i auto jechało jak po szynach (profil opony 195/55/15). Natomiast na rozjeżdżonej drodze... to już bardziej walka o przetrwanie



ja znalazlem na to sposob. jezdze obok koleiny, a nie w niej. nie wiem jak wy sie wozicie. ja jezdze po wsystkich drogach i jakos mi tak autem nie rzuca po tych koleinach. a oponki z przodu sa 195, a z tylu 215.

-----------------
FEFK #2497

Był Escort MKV 1.4, 91' 2004-2011
Jest RS2000 MKV 91' 2008-
2024-03-17 12:42
  
 
 2011-05-03 10:33:08

Generalnie w układzie kierowniczym nie powinno być ŻADNEGO luzu na łącznikach, drążkach, końcówkach itp Zrywanie wynika z luzów i tego, że koła uciekają i skręcają mimo, że trzymasz kierownicę prosto. W pierwszym Escorcie miałem takie luzy, że auto potrafiło rzucić po 30cm na boki... Naprawa luzów pomogła

Nawet jak to naprawisz to na naszych drogach dalej możesz mieć problemy Podobno nasze koleiny w drogach przystosowane są do szerokości opony 185 Jeśli masz więcej - nie mieścisz się w nich i autem może rzucać Już nie raz rak miałem - na prostej drodze można było kierownice puścić i auto jechało jak po szynach (profil opony 195/55/15). Natomiast na rozjeżdżonej drodze... to już bardziej walka o przetrwanie



[ wiadomość edytowana przez: luks_poland dnia 2011-06-17 11:16:11 ]
2016-04-21 23:17
  
 
 2011-05-03 01:22:22

no , panowie ... znalazłem problem... mam luzy na drazku wachacza, dosyc spore na jednym kole a na drogim tak jak by luz na piaście ... tam jest jakies łozysko ? prawda? tam gdzie wchodzi wieloklin od przegubu?? moze to miec wpływ na zrywanie kierownicy??
2011-05-04 18:19
  
 
 2011-05-02 18:19:07

Cytat:
2011-05-02 17:21:57, darooo1234 pisze:
przyzwyczajony jestem ... jezdziłem na stalowkach z oponami zimowymi i zadnych problemow niemiałem , od czasu jak załozyłem 15 fele to sie czary zaczeły



No i właśnie o tym mówię.Przy rozmiarze 195/50r15 (bo taki powinien być w escorcie na feldze 15') nie zależnie czy opony zimowe czy letnie takie są efekty.
Wyższy profil zaowocuje przekłamaniami na liczniku,do tego będzie wyglądać jak balon i felga straci efekt,no i w zakrętach już też nie będzie się tak trzymał.Jak nie ogarniasz jazdy z tym rozmiarem zarzuć 14 cali i będzie z głowy,ale raczej da się przyzwyczaić,bo ludzie na bardziej hardcorowych dają rade.

-----------------
Był Escort 1.8, jest Mondeo 2.5 V6 :D
2012-09-27 20:35
  
 
 2011-05-02 17:21:57

przyzwyczajony jestem ... jezdziłem na stalowkach z oponami zimowymi i zadnych problemow niemiałem , od czasu jak załozyłem 15 fele to sie czary zaczeły
2011-05-04 18:19
  
 
 2011-05-02 17:20:19

co prawda to prawda , z przodu mam niski profil opony a z tylu wysoki .. moze to przez to ... dam koła do wywazenia , sprawdze drazki jeszcze raz i zobacze ... jak nie to kupię oponki o wyzszym profilu .. moze pomoze
2011-05-04 18:19
  
 
 2011-05-02 16:44:50

Może to tylko wrażenie,że coś jest nie tak,a kolega nie przyzwyczajony.Escorta kupiłem właśnie na gumach 195/50R15 i w pierwszej trasie wystraszyłem się prawego pasa bo mnie rzucało.W mieście na hamowaniu jak trzymałem luźno jedną rękę kiere to mi ją obróciło o 180 stopni.
Później już jakoś normalnie mi się jeździło,po prostu trzeba przywyknąć i nauczyć się z tym jeździć.

-----------------
Był Escort 1.8, jest Mondeo 2.5 V6 :D
2012-09-27 20:35
  
 
 2011-05-02 16:36:47

Cytat:
2011-05-02 15:25:09, deathrider_85 pisze:
Normalka na nierównych drogach w przypadku niskiego profilu. Jak są nawet niewielkie koleiny to samochód lekko pływa, a w momencie jak zaczniesz hamować to zaczyna go mocno ciągnąć. Ja mam teraz 225/45/17 na 7.5J feldze i 255/40/17 na 8.5J jak puszczę kierownicę to samochód sam zygzakuje (wjeżdża na zmianę w koleiny raz prawym raz lewym kołem). Jak miałem Essa to było to mniej odczuwalne, ale też trochę nosił. Sprawdź zawias, wyważ koła i się przyzwyczaj do tego . Co ciekawe jak miałem z przodu na chwilę 235/45/17 to nie nosił praktycznie wcale.



bo opona szersza od koleiny i szedl po jej rantach


-----------------
FEFK #2497

Był Escort MKV 1.4, 91' 2004-2011
Jest RS2000 MKV 91' 2008-
2024-03-17 12:42
  
 
   Następna strona 
[ 1 2
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM