Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

[RS2000] TCS kontrola trakcji

 Moderowane przez: Karolyna, Kleszczak, kylo32, michno45, zsmarti
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi <<  Następna strona 
[ 1 2 3 4 5 6
 Autor 
 2010-11-25 18:23:35

Kolego Japacz, byłbym wdzięczny za fotki pompy abs i ewentualnie (jak jest) tego cuda od TCSu. Masz z tyłu bębny? Od pewnego czasu gnębie ten temat i prędzej czy później takie cudo zagości i u mnie. Jedyną różnicą bedzie to, że ja potrzebuje mieć możliwość wyłączania tej funkcji (bo zepsuje zabawę)
Taka "elektro-szpera" to bardzo przydatna rzecz.
Dla uściślenia: nie jest to typowa kontrola trakcji. funkcją tego układu jest ułatwianie ruszania na śliskim o czym świadczy ograniczenie że działa do 40km/h. nie wiem jak to seryjnie w escorcie jest, ale bardzo możliwe że układ działa tylko na oś napędzaną.

-----------------
Nie bierz życia na serio, i tak nie wyjdziesz z niego żywy..
2021-04-15 20:46
  
 
 2010-11-25 12:53:50

Cytat:
2010-11-25 09:36:11, japacz pisze:
A czy ja napisałem, że nie? ASR, TCS, BTCS jak zwał tak zwał, wiadomo o jaki układ chodzi. I nie ma to oczywiście nic wspólnego s ESP jak niektórzy mieli nadzieję...



Tylko czekać jak w ramach modyfikacji pojawią się kontrolki ESP na zegarach Tylko pod co podlaczone?? Pod kontrolke rezerwy paliwa? Bedzie zapalac sie na przechylach

-----------------
"Kierowca uczy się jeździć całe życie...." - Sobiesław Zasada

Diesel kopci, diesel czadzi, diesel nigdy Cię nie zdradzi :)
2015-05-04 21:53
  
 
 2010-11-25 09:36:11

Cytat:
2010-11-25 09:32:12, luckyboy pisze:
To zwykły ASR...


A czy ja napisałem, że nie? ASR, TCS, BTCS jak zwał tak zwał, wiadomo o jaki układ chodzi. I nie ma to oczywiście nic wspólnego s ESP jak niektórzy mieli nadzieję...

-----------------
Ford Build Tough
2012-02-26 15:51
  
 
 2010-11-25 09:32:12

Cytat:
2007-09-04 09:55:14, kainek pisze:




To zwykły ASR, tylko występują różne rodzaję sterowania ASR-em:
1) poprzez sterownik wtrysku - odcina sie doplyw paliwa i kola zwalniaja, lapia przczepnosc
2) poprzez wydluzenie linki gazu (auta gaznikowe)
3) poprzez przyhamowanie kola, ktore stracilo przyczepnosc (Escort i tzw. BTCS)

-----------------
"Kierowca uczy się jeździć całe życie...." - Sobiesław Zasada

Diesel kopci, diesel czadzi, diesel nigdy Cię nie zdradzi :)
2015-05-04 21:53
  
 
 2010-11-25 08:26:44

Cytat:
2010-11-17 00:53:38, trance pisze:
Nie wiem jak w mk7 moze jest ten ABS swiezy i inaczej rozwiązany ale ja w moim Rsie odłaczyłem po prostu go bo mnie tylko wnerwiał..taki powolny i mułowaty,ze jak hamowałem kiedyś naprawde awaryjnie to tylko patrzyłem zlany potem jak zaraz odcisne komuś znaczek Forda na plecach...hamowanie dluzy się i dłuży a Ty czekasz aż wyhamuje i nic nie mozesz zrobić zapierasz się wnet o tylne siedzenie i dociskasz pedał a tu...try try try try.. to się tak rozpisałem poetycko


Odpięcie (np. wyjęcie bezpiecznika) w samochodzie fabrycznie wyposażonym w ABS nie jest najzdrowszym pomysłem... Pompa ABS pełni w takim aucie również rolę korektora siły hamowania, a do czego on służy, mam nadzieję, że większość wie. Jeśli wyłączysz ABS być może w 99 przypadkach będziesz mieć wrażenie, że auto hamuje lepiej ale wystarczy że zdarzy się ten jeden na 100 (najczęściej obciążone auto, hamowanie w łuku) i tył samochodu wyprzedzi Cię zanim zdążysz pomyśleć dlaczego...
A wracając do tematu wątku czyli BTCS (bo tak się to nazywa w Escorcie - Brake Traction Control System). Mam takiego białego kruka i sam jestem tym faktem zaskoczony Układ - zgodnie z opisem w instrukcji - zapobiega poślizgowi kół napędzanych podczas przyspieszania i działa do prędkości 40 km/h. W praktyce działa to tak, że słychać terkotanie pompy ABS i auto faktycznie rusza (zadziałało na mokrej trawie). Dziś spadł u mnie śnieg więc przetestuję dokładniej I żadna kontrolka ma się nie zapalać podczas działania układu, a jeśli się zapali (ta z kamyczkami z pod koła) to oznacza to niesprawność układu. Kontrolka zapala się tylko po włączeniu zapłonu i gaśnie (jako jedna z ostatnich) razem z kontrolką ABS. W sumie patent jest nie głupi, bo spotkałem się z rozwiązaniami, gdzie taka funkcja jest realizowana przez odcięcie zapłonu lub dawki paliwa (czyli osłabienie silnika) i w skrajnych przypadkach autem nie idzie wogóle ruszyć. W essim działa to natomiast trochę jak pseudoszpera (podobnie jak w niektórych nowych SUVach).

-----------------
Ford Build Tough
2012-02-26 15:51
  
 
 2010-11-17 00:53:38

Cytat:
2010-10-27 15:33:01, everlast pisze:
Osobiscie w dzisiejszych czasach nie polecam uzywania 20letniego systemu abs w RS, bo napewno zabraknie na dohamowaniu (przetestowane pare razy)



Nie wiem jak w mk7 moze jest ten ABS swiezy i inaczej rozwiązany ale ja w moim Rsie odłaczyłem po prostu go bo mnie tylko wnerwiał..taki powolny i mułowaty,ze jak hamowałem kiedyś naprawde awaryjnie to tylko patrzyłem zlany potem jak zaraz odcisne komuś znaczek Forda na plecach...hamowanie dluzy się i dłuży a Ty czekasz aż wyhamuje i nic nie mozesz zrobić zapierasz się wnet o tylne siedzenie i dociskasz pedał a tu...try try try try..

to się tak rozpisałem poetycko

-----------------
2017-03-18 22:00
  
 
 2010-10-27 15:43:39

Cytat:
2010-10-27 15:33:01, everlast pisze:
od tego mamy mozgi aby wysylaly impulsy do prawej lub lewej stopy. Jak cos to pretensje mozemy miec tylko do siebie



No nie każdy został w niego wyposażony chyba Przypomniało mi się dawne auto Stilona...

-----------------
Zachodniopomorska Elita
www.motospamerzy.pl

*Escort Turnier Ghia 1,8 TD 1999
>Escort 3d 1,6 16V 105 KM 1996
2024-05-08 19:42
  
 
 2010-10-27 15:40:27

Cytat:
2010-10-27 15:33:01, everlast pisze:
i pierwszy winkiel potrzeba shamowania i wylatujesz z zakretu szybciej niz w niego wjechales Predzej pobawilbym sie zmiane % przód tyl ale razem z korektorem - nie bez przyczyny jest podpiety do belki. a odnosnie tej kontrolki w mk5 to nie zadna trakcja swieci sie jak nie dziala abs(przód) a jak sie nie swieci to abs dziala albo diodka spalona. Osobiscie w dzisiejszych czasach nie polecam uzywania 20letniego systemu abs w RS, bo napewno zabraknie na dohamowaniu (przetestowane pare razy) - od tego mamy mozgi aby wysylaly impulsy do prawej lub lewej stopy. Jak cos to pretensje mozemy miec tylko do siebie



nie powiem, ale mi raz abs w rsie uratowal przod, a kolesiowi przede mna tylek

i bynajmniej nie chodzilo o ostra jazde, tylko nagle hamowanie auta przede mna.

[ wiadomość edytowana przez: smallsize dnia 2010-10-27 15:52:36 ]
2024-03-17 12:42
  
 
 2010-10-27 15:33:01

Cytat:
2010-10-27 14:53:22, Gromo pisze:
co do abs, remik olej to, proponuje wyrzucic korektor sily hamowania i zrobic zeby wszystkie hamulce lapalo naraz taka sama siła, jest wtedy bardziej hard [ wiadomość edytowana przez: Gromo dnia 2010-10-27 14:57:03 ]


i pierwszy winkiel potrzeba shamowania i wylatujesz z zakretu szybciej niz w niego wjechales
Predzej pobawilbym sie zmiane % przód tyl ale razem z korektorem - nie bez przyczyny jest podpiety do belki.

a odnosnie tej kontrolki w mk5 to nie zadna trakcja swieci sie jak nie dziala abs(przód) a jak sie nie swieci to abs dziala albo diodka spalona.
Osobiscie w dzisiejszych czasach nie polecam uzywania 20letniego systemu abs w RS, bo napewno zabraknie na dohamowaniu (przetestowane pare razy) - od tego mamy mozgi aby wysylaly impulsy do prawej lub lewej stopy. Jak cos to pretensje mozemy miec tylko do siebie

-----------------
goes on!
2021-05-25 20:48
  
 
 2010-10-27 14:53:22

ta kontrolka w mk5,6 nic to nic innego jak ostrzezenie kierowcy o niebezpieczeństwie czyli nie kontolowany uślizg koła bądź też śliska nawierzchnia, to tylko i wylacznie kontrolka dziala na zasadzie czujnika, niema do tego zadnego komputera pompki itp, zaswieca sie i swieci do czasu az nie przekrecisz kluczyka z racji tego ze caly czas jest na niej napięcie (ktore przechodzi w stan 0 po odcieciu zasilania).
w oplach vectra i omega byly montowane podobne kontrolki i wcale to nie oznaczalo ze samochód ma esp, esr, i inne badziewia.
kontrolka abs to kontrolka abs nic innego zaswieca sie gdy jest robiony test ukladu i swieci caly czas gdy uklad jest nie sprawny, badz tez miga jesli uklad jest w danym momencie uzywany.

coś ala kontrola trakcji/stabilizacja toru jazdy było dopiero montowane w escortach mk7, chodz i tak nie wiem nawet na jakiej
zasadzie to działało bo miałem doczynienia z takim autkiem ktore po deszczu na asfalcie piszczało jak głupie, a zaś na suchej nawierzchni nie dalo sie nic zrobić.
tez nie mam pojecia jak to jest zbudowane bo rozbieralem takiego escorta na zyletki i przeguby, skrzynia biegow i piasty byly takie same jak w pozostalych mk7, obstawiam ze to coś podłaczone bylo do vss i od duzej ilosci impulsów w krótkim czasie wychwycilo sygnal i przekazywalo dalej, pompa abs byla nieco inna niz w pozostalych modelach może wlasnie tam tkwiła ta róznica, w mk5/6 może być podobnie.

mam nadzieje ze wyjasnilem temat

co do abs, remik olej to, proponuje wyrzucic korektor sily hamowania i zrobic zeby wszystkie hamulce lapalo naraz taka sama siła, jest wtedy bardziej hard


-----------------
Skup samochodów całych, powypadkowych, skorodowanych, na złom.
gotówka od ręki, dojazd do klienta.
tel: 600170443

[ wiadomość edytowana przez: Gromo dnia 2010-10-27 14:57:03 ]
2013-11-04 23:01
  
 
   Następna strona 
[ 1 2 3 4 5 6
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM