Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

[MKVII] Auto odpaliło na zimno (-8st. C) i po chwili zdechło

 Moderowane przez: Karolyna, Kleszczak, kylo32, michno45, zsmarti
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi <<  Następna strona 
[ 1 2 3 4
 Autor 
 2010-12-12 12:09:12

Prawie wszystkie części skompletowane oprócz uszczelki pod głowicę. Nie wiem ile ma mieć karbów. Podpowiecie?

-----------------
Lepsze jest wrogiem dobrego!
2012-06-22 12:01
  
 
 2010-12-10 11:49:38

koszt zależy od mechanika, są tacy którzy wezmą od Ciebie 300 a są tacy co wezmą 700zł. Tak bym to wyceniał powiem szczerze. A co do samej awarii, proponuję poszukać przyczyny zerwania paska, bo one same się na wolnych obrotach nie zrywają. Ja dwa razy to przechodziłem, raz zerwał się bo zatarło pompe wody, a raz pasek kliniowy się rozwarstwił i wkręciło go w rozrząd. Więc sprawdzaj dokładnie wszystko żeby potem nie było znów hecy.
2011-02-07 08:41
  
 
 2010-12-10 10:59:34

Skala zniszczeń nie tak duża.

Uchowały się zawory na jednym cylindrze, ale i tak zmienię wszystkie 8. Głowica do planowania oraz kompletny rozrząd (rolki, napinacz, pasek i pompka wody) do wymiany. Do tego komplet uszczelek.

Planowanie głowicy i części robię we własnym zakresie (u teścia hehe). Pytanie ile może wziąć mechanik za resztę roboty, tj. zdjęcie głowicy, wymiana i regulacja rozrządu, poskładanie wszystkiego do kupy.

Pozostaje jeszcze wymiana oleju, ale to już chyba mu zostawię. Interesują mnie koszty roboty (co by mnie nie naciągął).

-----------------
Lepsze jest wrogiem dobrego!
2012-06-22 12:01
  
 
 2010-12-06 21:14:44

Nie martw sie ,wujas czesto sprowadza auta z tym silnikiem po zerwaniu paska i zazwyczaj sa do wymiany 4 zawory i tyle,o tlokach nie slyszalem,zeby sie potrzaskaly.

-----------------
Escort MVII GT 1,8
E92, E90, D40, ML, FMX 650
2023-01-29 01:17
  
 
 2010-12-06 21:05:01

Cytat:
2010-12-06 20:56:26, kamil76 pisze:
Ile dałeś ? 8 tysięcy zł za niego. Jeżeli wujek mechanik tak Cię skasował to niech Ci teraz pomoże w naprawię.


Umówmy się, że kulisy zakupu są teraz mało istotne. Auto kupione 2 lata temu, '98 rok, igiełka, poważnie. Jeżdżony w 95% po Niemczech. Tam też kupiony. Gdyby nie niemieckie regulacje odnośnie normy spalin to by go nie sprzedawał. Ten rozrząd uważam za niesamowity pech. Nie mam tutaj jakiegoś żalu. Jakbym mieszkał bliżej wuja to oczywiście, że bym odstawił do niego. Ale mieszkam prawie 200km dalej więc holowanie, laweta to raczej średni pomysł. Będę robił na miejscu.

Dodam jeszcze, że przez ten czas jak eksploatowałem autko nie dolałem mu ani grama oleju. A sprawdzałem poziom profilaktycznie conajmniej raz w miesiącu oraz przed dłuższymi przejażdżkami typu wypad nad morze.


-----------------
Lepsze jest wrogiem dobrego!


[ wiadomość edytowana przez: jarman dnia 2010-12-06 21:06:52 ]

[ wiadomość edytowana przez: jarman dnia 2010-12-06 21:07:31 ]
2012-06-22 12:01
  
 
 2010-12-06 20:56:26

Cytat:
Kupiłem ten samochód w bardzo dobrym stanie, od wujka mechanika. Dałem 8k zł.



Ile dałeś ? 8 tysięcy zł za niego.
Jeżeli wujek mechanik tak Cię skasował to niech Ci teraz pomoże w naprawię.

-----------------
Citroen C4 Grand Picasso
Pozdrawiam
#1614
2017-03-09 22:11
  
 
 2010-12-06 20:26:08

No właśnie tak sobie gdybam w kontekście tłoków. Jakie jest prawdopodobieństwo, że je uszkodziłem. Najbardziej mnie martwi, że ciągnąłem go na holu (próbując odpalić "na pych").
Teraz tak na chłopski rozum, zawory są otwarte, tłoki chodzą, walą po zaworach niszcząc je i same siebie jednocześnie. Nie jestem specjalistą, w zasadzie to moja pierwsza tego typu awaria.

-----------------
Lepsze jest wrogiem dobrego!
2012-06-22 12:01
  
 
 2010-12-06 20:13:23

Cytat:
2010-12-06 20:00:04, jarman pisze:
No kolega kręcił rozrusznikiem, a ja patrzyłem na paski z lewej strony i "się kręciły" . Kupiłem ten samochód w bardzo dobrym stanie, od wujka mechanika. Dałem 8k zł. Ten rozrząd do dziś miał ok. 30 -35k km. Najgorzej, że go chwilę na lince przeciągnąłem i rozrusznikiem wymęczyłem. Zobaczymy co mechanik powie jak zajrzy w bebechy. Może zacząć się rozglądać za nowym silnikiem?? Szkoda mi tego bolida, bo to dobre auto jest (było).



Jesli nic z tlokami sie nie stalo to nie kombinuj z nowym silnikiem - zrob glowice (porzadnie) i bedziesz dalej smigal jak trzeba.

-----------------
Escort MVII GT 1,8
E92, E90, D40, ML, FMX 650
2023-01-29 01:17
  
 
 2010-12-06 20:00:04

Cytat:
2010-12-06 19:45:50, mateq111 pisze:
To jak sprawdzałeś, że "paski się kręcą"?


No kolega kręcił rozrusznikiem, a ja patrzyłem na paski z lewej strony i "się kręciły" . Kupiłem ten samochód w bardzo dobrym stanie, od wujka mechanika. Dałem 8k zł. Ten rozrząd do dziś miał ok. 30 -35k km.
Najgorzej, że go chwilę na lince przeciągnąłem i rozrusznikiem wymęczyłem. Zobaczymy co mechanik powie jak zajrzy w bebechy. Może zacząć się rozglądać za nowym silnikiem?? Szkoda mi tego bolida, bo to dobre auto jest (było).

-----------------
Lepsze jest wrogiem dobrego!
2012-06-22 12:01
  
 
 2010-12-06 19:45:50

To jak sprawdzałeś, że "paski się kręcą"? Na pewno wszystkie zawory, planowanie głowicy, rozrząd, uszczelka pod głowice, płyn do chodzenia przy okazji olej i filtry no i robocizna.
2 razy to przechodziłem ~ok 1000zł koszt takiej zabawy. I nie wymieniaj np 5 zaworów bo ja się tak przejechałem wydawało się ok a były tez do kitu. Mi się aż urwał zawór wydechowy i wbij w tłok. Auto poszło za 1200zł do handlarza bo przeliczyliśmy, że gra nie warta świeczki. przy -10 problemy z paleniem(słaba kompresja) A remont kapitalny silnika ok 3000zł.
EDIT: mi za 2 razem jeszcze wałek pękł i stopka(chyba się nie pomyliłem to co od góry dociska wałek) i są tego różne rodzaje 1 kupiłem złą i do tego panewki do wałka

[ wiadomość edytowana przez: mateq111 dnia 2010-12-06 19:48:31 ]
2012-10-06 20:06
  
 
   Następna strona 
[ 1 2 3 4
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM