Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

[MKVII] Za niskie obroty po odpaleniu ciepłego / brak ssania

 Moderowane przez: Karolyna, Kleszczak, kylo32, michno45, zsmarti
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi <<
 Autor 
 2011-04-20 07:49:50

Cytat:
2011-04-19 20:59:23, Kris75 pisze:
No fakt sorry, moje lenistwo. Zasada jest ci znana im cieplejszy silnik tym cięgno na pompie przesuwa się bardziej w lewo, zakres jaki podajesz jest dobry(3-5 mm). Zostaje ci sam silniczek, przekładnia jak i również czyszczenie złączy elektrycznych do silniczka i powinno być git, cudów nie ma.


Jasna sprawa, to nie może być skomplikowane
Zabiorę się do pracy po świętach, bo teraz z czasem ciężko.
Dzięki za pomoc. Dam znać jak już wszystko zrobię.

-----------------
Lepsze jest wrogiem dobrego!
2012-06-22 12:01
  
 
 2011-04-19 20:59:23

No fakt sorry, moje lenistwo. Zasada jest ci znana im cieplejszy silnik tym cięgno na pompie przesuwa się bardziej w lewo, zakres jaki podajesz jest dobry(3-5 mm). Zostaje ci sam silniczek, przekładnia jak i również czyszczenie złączy elektrycznych do silniczka i powinno być git, cudów nie ma.
2013-11-24 16:30
  
 
 2011-04-19 20:42:54

Cytat:
2011-04-17 19:12:52, Kris75 pisze:
Silniczek krokowy



Silniczek krokowy w dieslu? Dobre...
2020-12-15 00:38
  
 
 2011-04-19 18:48:40

Nie mam siłownika. Mam linkę, która sterowana "urządzeniem" nazwanym zobrazowanym w pierwszym poście (FOTKA 2 - cięgno). To jak z tymi ustawieniami na zimnym silniku?

-----------------
Lepsze jest wrogiem dobrego!
2012-06-22 12:01
  
 
 2011-04-19 18:30:07

A wolnymi obrotami na pompie steruje linka z silniczka czy masz "a la siłownik"?
2013-11-24 16:30
  
 
 2011-04-19 07:58:59

Dzięki Kris75 za podpowiedź. Silniczkiem zajmę się po świętach, bo teraz średnio z czasem stoję.

Z tym luzem trochę średnio rozumiem. Mógłbyś to bardziej łopatologicznie wyjaśnić?

-----------------
Lepsze jest wrogiem dobrego!
2012-06-22 12:01
  
 
 2011-04-17 19:12:52

Silniczek krokowy to po pierwsze primo po drugie musisz go rozebrać domowym zegarmistrzowskim sposobem (bo niby nie jest rozbieralny) i wyczyścić wew. styki. Po trzecie primo powinieneś chyba na całkiem zimnym silniku ustawić luz dźwigni na pompie na 3-4 mm max do ogranicznika i wtedy zerknąć jak to się będzie zachowywać. Problem jest o tyle ciekawy że zwykle te silniczki zacinają się w jednym miejscu i stoją a u ciebie pracuje tylko opacznie Daj cynk co i jak będziemy dalej kombinować.
2013-11-24 16:30
  
 
 2011-03-30 07:43:44

No nie wierzę, że nie ma na forum szpeca, kogoś kto miałby podejrzenie o co chodzi z moimi obrotami.
Może skupmy się na drugim problemie, bo w lecie ssanie nie będzie aż tak potrzebne (zajmę się tym później).

Spróbujcie znaleźć przyczynę takiego zachowania, że po odpaleniu ciepłego silnika mam bardzo niskie obroty, a po muśnięciu gazu rosną i zostają na właściwym poziomie.

-----------------
Lepsze jest wrogiem dobrego!
2012-06-22 12:01
  
 
 2011-03-28 20:07:46

Witajcie,

przeglądnąłem masę wątków tego forum w temacie pomp paliwowych w klekotach, ale nie znalazłem odpowiedzi, która by pasowała w 100% do mojego problemu. TUTAJ temat rozwijał się obiecująco, ale się urwał więc postanowiłem założyć swój.

Generalnie mam 2 problemy, o których dobrze będzie opowiedzieć podpierając się fotkami.

FOTKA 1 - pompa.
FOTKA 2 - cięgno


1.
Brak ssania. Nie mam problemów z rozruchem zimnego silnika, ale po odpaleniu mam wolne obroty biegu jałowego na poziomie 750-850 obr/min (dokładnie nie wiem, bo obrotomierz niezbyt dokładnie pokazuje, mogę zrobić zdjęcie). Przejadę się kawałek, silnik nabierze trochę temperatury i wolne obroty wzrosną do 850-900 obr/min i na tym poziomie będą się już utrzymywały.
W innych postach wyczytałem, że na zimnym silniku wolne obroty powinny być nieco wyższe i spadać wraz ze wzrostem temperatury silnika.
Na fotce 2 zaznaczyłem strzałką takie "coś" (napiszcie jak dokładnie się to nazywa). Po drugiej, niewidocznej stronie jest bolec, chyba sterowany elektrycznie. Wysuwając się i chowając steruje dźwignią oznaczoną "1" na fotce 1. Jak dam trochę gazu to ten bolec pracuje (na 100% nie stoi w miejscu). Może wiecie jak i kiedy dokładnie powinien pracować?

2.
Bardzo niskie obroty po odpaleniu ciepłego silnika. Dzieje się tak jak zgaszę rozgrzany silnik i za chwilę go znowu zapalę. Wówczas wolne obroty biegu jałowego są na poziomie 550-600. Wystarczy lekko musnąć gaz i wzrastają do normalnej wartości 850-900 i tak już się utrzymują. Problem zatem występuje tylko zaraz po rozruchu gorącego silnika.
I znowu odwołując się do fotek... Po muśnięciu gazu, bolec z fotki 2 zadziała, podciągnie linkę i obroty zostaną na właściwym poziomie. Czemu od razu te obroty nie są właściwe?

Wow... się rozpisałem
Mam nadzieję, że niczego nie pomieszałem.

-----------------
Lepsze jest wrogiem dobrego!
2012-06-22 12:01
  
 
 
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM