Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

[Mk VII] Swap z D na TD

 Moderowane przez: Karolyna, Kleszczak, kylo32, michno45, zsmarti
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi <<  Następna strona 
[ 1 2 3 4 5 6 7
 Autor 
 2014-12-30 12:07:29

Łomojaboziu, wątek stary jak świat, ale bzdur tu sporo...
W sumie nie wiem co konkretnie pisał kolega "mefis22", niemniej z wypowiedzi swojego głównego adwersarza wnioskuję że próbował zasugerować uturbienie swojego diesla autorowi wątku... A adwersarz z paroma innymi kolegami próbowali mu uświadomić że to zły pomysł, bo rzekomo 1.8D jest tak strasznie innym silnikiem od TD, i z pewnością tego nie zniesie, a i przyrostu mocy nie będzie żadnego, a jak będzie - to jedynie mierzalny efektem placebo...

Z własnego praktycznego doświadczenia mogę z całą pewnością stwierdzić:
-koło zamachowe, skrzynia biegów, półosie - to wszystko może pozostać od zwykłego diesla - u mnie to zniosło wiele, i w dalszym ciągu znosi... Przy "zwykłych" 90KM seryjne sprzęgło od 1.8D również nie poddaje się tak szybko, jak co poniektórzy myślą...
-1.8D/TD (zarówno w wersji 70, 88, jak i 90KM) - to jednostki identyczne w budowie jeśli chodzi o konstrukcje słupków, czy głowic - nie różnią się niczym. Wszystkie części są zamienne - tłoki, słupki, głowice, zawory, wałki rozrządu, pierścienie, wały, korbowody... Żeby było ciekawiej - takie rzeczy jak panewki, wałki rozrządu, większość części głowic, pierścienie - pasują, i mogą być stosowane zamiennie od wersji 1.8D aż po wersję 1.8TDCI...
Korbowody, tłoki i wały pomiędzy wersjami 1.8D-TD mają te same numery odlane przez fabrykę... Same tłoki i korbowody występują w różnych wersjach różniąc się od siebie, ale bez znaczenia jest to, w jakiej konkretnie wersji osprzętowej się w danej chwili znajdują... spotkałem różne tłoki pomiędzy wersjami TD, a takie same między wersjami D i TD od Mondeo... Osobiście jeździłem silnikiem złożonym z dołem od TD, i górą od zwykłego wolnossaka... Osobiście też rozebrałem kilka tych silników, w różnych wersjach (D, TD 70KM, TD90KM), mam zrobione fotorelacje które potwierdzają to co napisałem powyżej.
-wersja 88KM jak najbardziej istniała, i nie jest niczyim wymysłem,
-turbione diesle 1.8D w większości przypadków żyją i mają się bardzo dobrze, i z reguły legitymują się po takich zabawach lepszymi osiągami niż seryjne jednostki... Ja sam mam ze trzy wykresy z hamowni które to potwierdzają, w tym jeden od Heko, którego niejeden z was tu zna i kojarzy.
-trwałość - mój pierwszy turbiony diesel, jeszcze przez Fordona , za czasów moich zamierzchłych początków motoryzacyjnych wywalił kopyto dopiero po intensywnym półrocznym upalaniu, w trakcie którego nie był w ogóle oszczędzany: jeździł notorycznie przegrzany (źle podłączony wentylator chłodnicy), na dziwnych olejach, z atrakcjami typu przyśpieszanie na 5 biegu (215Nm w zakresie 1900-3400 obrotów), a przed wywaleniem kopyta długo dawał wyraźne znaki że go boli, które dopiero po latach "zajarzyłem",
-reszta turbionych jednostek już przeze mnie - jeździ po dziś dzień, i nic nie wskazuje na to by miały przestać... Ostatnia - moja własna, poskładana budżetowo, legitymowała się mocą 114KM/217Nm... Została zastąpiona własnoręcznie złożoną przeze mnie hybrydą 1.8TD/1.8TDDI z którą posiadam - mam nadzieję tylko chwilowo - niewielki problem...

Reasumując - jak najbardziej polecałbym turbienie, jeśli się ma 1.8D w dobrym stanie - co i tak w dzisiejszych czasach jest mało prawdopodobne Przy prawidłowym ustawieniu taki silnik, ciągle w dobrym zdrowiu sam zawiezie skończoną blachę escorta na złom...

-----------------
2021-11-22 09:24
  
 
 2013-02-20 00:26:11

Jeśli nie podepniesz tego dużego korektora wkręconego z boku pompy to, na zimnym motorze bedzie mocno kopcił na błękitno i telepał strasznie .
W jednym aucie na podobnej pompie dałem to na włącznik i działa bez zastrzeżeń .
W escorcie jest jeszcze jeden korektorek ale kiedy i jak on działa nie wiem
2013-03-27 22:59
  
 
 2013-02-17 16:47:00

lepiej namierz jak podpiąć ten sterownik lukasa bez wiązki orginalnej moze jest jakiś sposobik
A może ktoś ma wiązke silnika 94 1,8 td

[ wiadomość edytowana przez: waderan dnia 2013-02-18 12:39:17 ]
2013-09-23 11:13
  
 
 2013-02-17 15:25:40

Może jakiś ,,wariat'' jeszcze to zapakuje do mk4?? Mam jeszcze w głowie całą wizje tego planu, także skrzynie b5 z 1.8d coby pólosie podlączyć z mk4. Tylko doba za krótka.Chetnie sie podzielle tym planem
2015-03-08 11:49
  
 
 2013-02-17 14:45:29

no niemogłeś wcześniej nim zaczołem zbieranie do swojej fordynki ale powodzenia w zbyciu mało jest wariatów na swap
2013-09-23 11:13
  
 
 2013-02-17 14:20:49

Panowie mam cały kpl tzn: silnik z osprzetem, komp, immo, kpl wiazka od mk7 .
Wszystko co potrzeba na kpl swapa
Chciałem go włożyć do mojego mk4,ale odpuściłem temat
2015-03-08 11:49
  
 
 2013-02-17 13:30:39

najpierw schemat musze ogarnąc potem zdecyduje nad formą rzeźby jak będe wiedział co pod pompe trzeba podpiąć mam sterownik lukas model AV01030-D może ma ktoś schemat podpięcia go do samochodu

[ wiadomość edytowana przez: waderan dnia 2013-02-17 14:18:18 ]
2013-09-23 11:13
  
 
 2013-02-15 19:15:05

nsjtaniej i najszybciej będzie kupić wiązkę silnika z td. Na allegro na pewno będziesz miał.

-----------------
W poszukiwaniu żywiciela ważną rolę u kleszczy odgrywa ruch, ciepło i inne czynniki chemiczne, np. zapach. Przypuszczalnie dlatego określone grupy ludzi są częściej kąsana przez kleszcze, niż inne. - Po prostu mają pociągający dla kleszczy zapach
2024-03-28 12:12
  
 
 2013-02-15 18:14:20

no włąsciwie są trzy na tym korektorze potem dwa poniżej jest jakaś puszeczka z dwoma i coś z tyłu pompa od silnika td rocznik 94
komputer mam
2013-09-23 11:13
  
 
 2013-02-15 15:53:18

tam za duzo przewodow nie ma,bo sa tylko dwa zaworki od korekcji kata wtrysku,oraz zaworek stop (i immobilizer jesli wystepuje). Polecami mimo wszystko zakupic komputer z wiazka od kogos,bo nie dojdziesz zbyt szybko z tym wszystkim do ladu. Jak cos to schematy moge podrzucic (potrzebny rocznik dawcy). Komputer od dawcy masz czy nie ? Pompa wtryskowa zostala Twoja od wolnossacego ?

-----------------
Escort RS Cabrio 1991 LPG
Fiesta 1.25 LPG MK6
Windstar 3.0
2023-02-28 12:47
  
 
   Następna strona 
[ 1 2 3 4 5 6 7
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM