Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

[MKV] - tajemnice klimy, czyli seria pytań do znawców tematu

 Moderowane przez: Karolyna, Kleszczak, kylo32, michno45, zsmarti
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi <<  Następna strona 
[ 1 2
 Autor 
 2011-06-24 00:56:42

Cytat:
2011-06-21 10:23:14, Chromy pisze:
Ja już rozbebeszyłem całą wiązke główną z mk7 i mam całkowicie odseparowane kabelki od klimy, które idą od kostki głównej z podszybia aż do tej białej przy puszce z bezpiecznikami. Kwestia w tym że z tego co widzę w puszcze w moim MKV jest jeden pin mniej od klimy. A kolory wszystkich kabelków z wiązki MKVII, poza jednym są fioletowo żółte o ile pamiętam i niczym sie nie różnią. Rocky , czekam na Twoje schematy wtyczek



Poleciało na maila, kto chce jeszcze to priv z adresem

-----------------
...::: Essi to jest to! :::...

Ghia 3D, #817
2022-07-26 21:54
  
 
 2011-06-21 10:23:14

Cytat:
2011-06-15 07:36:25, -Rocky- pisze:
Napisz jakie kable tam idą, kolory. Wrzuciłeś panel od klimy i włożyłeś nowe sterowanie nawienem te od klimy? Powinna zapalić się lampka po naciśnięciu. Jak wygląda skrzynka? Zlokalizowałes tą kostke od dołu białą od klimy? Zobacz czy kolory zgadzają się z tymi od strony komory silnika. Jeśli nie wiesz gdzie idą to zlokalizuj tą kostke od klimy i idz po kablach. Jeśli wejdą w jakąś większą kostkę to będziesz wiedział ile kabli wchodzi w tą kostkę i jakie kolory. Następnie porównaj kolory kabli z kolorami na tej instalacji którą ja wkładałem może się pokrywają. Schematy wtyczek mam gdzieś, wieczorem wrzucę



Ja już rozbebeszyłem całą wiązke główną z mk7 i mam całkowicie odseparowane kabelki od klimy, które idą od kostki głównej z podszybia aż do tej białej przy puszce z bezpiecznikami.
Kwestia w tym że z tego co widzę w puszcze w moim MKV jest jeden pin mniej od klimy. A kolory wszystkich kabelków z wiązki MKVII, poza jednym są fioletowo żółte o ile pamiętam i niczym sie nie różnią.

Rocky , czekam na Twoje schematy wtyczek

-----------------
2017-02-07 00:29
  
 
 2011-06-21 10:04:15

2011-06-14 22:18:00, Chromy pisze:
5. Chłodnicę wieszasz na hakach chłodnicy wodnej. A od dołu do belki podtrzymującą chłodnicę wodną, powinna być przykręcona w dwóch miejscach.


zobaczę jak to jest z tymi hakami w chłodnicy wody, jednakże co do dolnego mocowania, w chłodnicy klimy a i owszem mam bolce gwintowane z gumową tuleją, i właśnie tak myślalem że nimi trzeba przykręcić do belki, jednak w belce pod chłodnice nie mam otworów, które by pasowały do tej chłodnicy klimy,
wg wszelkich danych jakie zebrałem nie było różnych belek pod chłodnicę ale może ktoś wie coś więcej w tym temacie?
może wezmę przełożę belkę od mk7? powinna pasować, czy ktoś już tak robił?

2011-06-14 22:18:00, Chromy pisze:
6. Ja nic nie przerabiałem jeżeli chodziło o mocowania kompletnego wentyalatora z MKVII do MKV. Wszystko P&P.


ponownie, mówisz o wersji rs w której po 90 roku wszystkie wersje mają taką samą chłodnicę i wentylator,
natomiast w tym wątku chciałem poruszyć temat klimy w mk5 dla innych silników niż rs który już był omwiany w innym wątku


2011-06-14 22:18:00, Chromy pisze:
7. Odwadniacz zamontoany jest na belce która podtrzymuje chłodnicę wodną. ja w swoim MKV miałem te 3 otwory na boku tej belki niedaleko mocowania jej do podłużnicy po lewej stronie. Przykreca się go od wewnętrznej srony. Pasowalo P&P.


no wlaśnie w tym miejscu mam ten jeden otwór, ale tylko jeden, brak pozostałych dwóch, czy te otwory to miałeś w rs'ie czy innym silniku?

w pracy zeskanuje schematy elektryczne klimy wraz ze szkicami wtyczek i wieczorem postaram się opisać co i jak pozmieniać, jednakże przypominam że tyczy się to wersji benzynowych 1,4 1,6 i niemam pojecia czy w rs'ie będzie tak samo!


odpowiedź 5 i 7 zmień belkę podtrzymującą chłodnicę wodną jak masz inną albo nawierć w tej co masz otwory. Ja nie zmieniałem u siebie a wszystko pasowało. odpowiedź 6 Ja poprzednio miałem silnik 1.8 16V i chłodnica jak i wentylator po SWAPie na silnik RS zostały od 1.8. A teraz mimo to na tą chłodnicę pasował wentylator z obudową z mk7 wersja z klimą

[ wiadomość edytowana przez: Chromy dnia 2011-06-21 10:24:55 ]
2017-02-07 00:29
  
 
 2011-06-18 21:38:28

Cytat:
2011-06-18 21:24:34, zenq pisze:
troche inaczej jest, generalnie sama instalka jest taka sama, inaczej jest tylko rozwiazana kwestia podlaczenia tego do reszty instalacji auta. w mk7 jest zlacze przy podszybiu, razem z instalka grzanej szyby i spryskow. w mk5/6 wchodzi oddzielna wtyczka bezposrednio do skrzynki bezpiecznikow. przy chwili wolnego wam wszystko opisze, bo porobilem troche fotek dla potomnych



grzesiu te roznice znam

-----------------
FEFK #2497

Był Escort MKV 1.4, 91' 2004-2011
Jest RS2000 MKV 91' 2008-
2024-03-17 12:42
  
 
 2011-06-18 21:24:34

Cytat:
2011-06-15 06:49:53, smallsize pisze:
Dzikus z tego co sie orientowalem to okablowanie jest takie samo we wszystkich wersjach silnikowych. takze schemacik jak najbardziej na miejscu



troche inaczej jest, generalnie sama instalka jest taka sama, inaczej jest tylko rozwiazana kwestia podlaczenia tego do reszty instalacji auta. w mk7 jest zlacze przy podszybiu, razem z instalka grzanej szyby i spryskow. w mk5/6 wchodzi oddzielna wtyczka bezposrednio do skrzynki bezpiecznikow. przy chwili wolnego wam wszystko opisze, bo porobilem troche fotek dla potomnych

-----------------
-----------------
"eskorty na tym forum wyginą kiedyś jak dinozaury,
ale fanów tego samochodziku nigdy nie braknie... "
(on-driver)

spot małopolski:
"(...) szkoda tylko, że nie było żadnego Escorta."
-----------------
2024-02-08 22:11
  
 
 2011-06-15 07:36:25

Cytat:
2011-06-14 22:18:00, Chromy pisze:
Interesuje mnie w tej chwili tylko jak mam podłączyć wiązkę od klimy. Nie mam żadnej kostki pod klimę przy komputerze ABSu w swoim MKV. Wyizolowałem sobie kostkę wraz z kablami które idą do puszki z bezpiecznikami. Ale jak pisałeś jest inne rozmieszczenie kabli. Będę wdzieczny za podpowiedź jak je pozmieniać żeby to działało.



Napisz jakie kable tam idą, kolory. Wrzuciłeś panel od klimy i włożyłeś nowe sterowanie nawienem te od klimy? Powinna zapalić się lampka po naciśnięciu.

Jak wygląda skrzynka? Zlokalizowałes tą kostke od dołu białą od klimy? Zobacz czy kolory zgadzają się z tymi od strony komory silnika. Jeśli nie wiesz gdzie idą to zlokalizuj tą kostke od klimy i idz po kablach. Jeśli wejdą w jakąś większą kostkę to będziesz wiedział ile kabli wchodzi w tą kostkę i jakie kolory. Następnie porównaj kolory kabli z kolorami na tej instalacji którą ja wkładałem może się pokrywają. Schematy wtyczek mam gdzieś, wieczorem wrzucę


Dzikus, chłodnica od klimy jest zakładana z przodu przed tą wodną. W oryginalnej belce pod chłodnicą są otwory na nią, a oryginalna chłodnica ma jakby plasikowe wieszaki aby ją powiesić na niej.

Obowiązkowo zmieniasz wiatrak chłodnicy. Bez klimy jest metalowy, z klimą plastikowy i większy. Inna jest na nim wtyczka od wentylatora, 2 pinowa podłużna ( jest w instalacji klimy). Czujnik temperatury od wentylatora chłodnicy jest inny, bez klimy 2 piny, wtyczka niebieska , z klimą czujnik 4 piny, wtyczki nie pamietam, powinna być na foto w fotorelacji. W instalce jest też zaizolowana dioda, sprawdzie czy jest sprawna.

-----------------
...::: Essi to jest to! :::...

Ghia 3D, #817
2022-07-26 21:54
  
 
 2011-06-15 06:49:53

chromy rob foty jak wkladasz klime do MKV. beda mi potrzebne


Dzikus z tego co sie orientowalem to okablowanie jest takie samo we wszystkich wersjach silnikowych. takze schemacik jak najbardziej na miejscu

-----------------
FEFK #2497

Był Escort MKV 1.4, 91' 2004-2011
Jest RS2000 MKV 91' 2008-
2024-03-17 12:42
  
 
 2011-06-14 23:47:03

Cytat:
2011-06-14 22:18:00, Chromy pisze:
5. Chłodnicę wieszasz na hakach chłodnicy wodnej. A od dołu do belki podtrzymującą chłodnicę wodną, powinna być przykręcona w dwóch miejscach.


zobaczę jak to jest z tymi hakami w chłodnicy wody, jednakże co do dolnego mocowania, w chłodnicy klimy a i owszem mam bolce gwintowane z gumową tuleją, i właśnie tak myślalem że nimi trzeba przykręcić do belki, jednak w belce pod chłodnice nie mam otworów, które by pasowały do tej chłodnicy klimy,
wg wszelkich danych jakie zebrałem nie było różnych belek pod chłodnicę ale może ktoś wie coś więcej w tym temacie?
może wezmę przełożę belkę od mk7? powinna pasować, czy ktoś już tak robił?


Cytat:
2011-06-14 22:18:00, Chromy pisze:
Przewody puszczasz pod chłodnicą (powinny być w dwóch miejscach dokręcone do belki za pomocą dwóch łapek. Oba z prawej strony , jeden między belką a chłodnicą wody a drugi za belką, bliżej Prawego koła. Wtedy beda pasować do spreżarki.


mówisz o wersji rs, w której zapewne jest zupelnie inaczej, bo w mojej wersji jeden przewód idzie od chłodnicy klimy do sprężarki a drugi bardzo krótki łaczy chłodnicę klimy z odwadniaczem,
nie mam dwóch długich przewodów od chłodnicy do sprężarki


Cytat:
2011-06-14 22:18:00, Chromy pisze:
6. Ja nic nie przerabiałem jeżeli chodziło o mocowania kompletnego wentyalatora z MKVII do MKV. Wszystko P&P.


ponownie, mówisz o wersji rs w której po 90 roku wszystkie wersje mają taką samą chłodnicę i wentylator,
natomiast w tym wątku chciałem poruszyć temat klimy w mk5 dla innych silników niż rs który już był omwiany w innym wątku


Cytat:
2011-06-14 22:18:00, Chromy pisze:
7. Odwadniacz zamontoany jest na belce która podtrzymuje chłodnicę wodną. ja w swoim MKV miałem te 3 otwory na boku tej belki niedaleko mocowania jej do podłużnicy po lewej stronie. Przykreca się go od wewnętrznej srony. Pasowalo P&P.


no wlaśnie w tym miejscu mam ten jeden otwór, ale tylko jeden, brak pozostałych dwóch, czy te otwory to miałeś w rs'ie czy innym silniku?


Cytat:
2011-06-14 22:18:00, Chromy pisze:
Interesuje mnie w tej chwili tylko jak mam podłączyć wiązkę od klimy. Nie mam żadnej kostki pod klimę przy komputerze ABSu w swoim MKV. Wyizolowałem sobie kostkę wraz z kablami które idą do puszki z bezpiecznikami. Ale jak pisałeś jest inne rozmieszczenie kabli. Będę wdzieczny za podpowiedź jak je pozmieniać żeby to działało.


w pracy zeskanuje schematy elektryczne klimy wraz ze szkicami wtyczek i wieczorem postaram się opisać co i jak pozmieniać,
jednakże przypominam że tyczy się to wersji benzynowych 1,4 1,6 i niemam pojecia czy w rs'ie będzie tak samo!

-----------------
moja stajnia:
1,1 litra w kartonie czyli - Trabant 1.1 uniwersal
dawca organów czyli - Trabant 1.1 uniwersal
wiatr we włosach czyli - Ford Escort mkV Cabrio Ghia 1,6

jestem też tutaj:
www.justget.org
www.cartoontrabant.pl
2017-08-01 13:21
  
 
 2011-06-14 22:32:58

Cytat:
2011-06-14 22:29:42, zeberko pisze:
Kostka do klimy wychodzi ze skrzynki bezp od dołu obok wtyczki ABS Pózniej jest kolejna wtyczka owalna przy kompie ABS. Mam taką owalna wtyczke z pinami do klimy z mk7



Tą wiązke z mk7 to ja mam. chodzi mi tylko o jej przerobienie tak aby była kompatybilna ze skrzynką z mk5.

-----------------
2017-02-07 00:29
  
 
 2011-06-14 22:32:09

Cytat:
2011-06-14 22:29:42, zeberko pisze:
Kostka do klimy wychodzi ze skrzynki bezp od dołu obok wtyczki ABS Pózniej jest kolejna wtyczka owalna przy kompie ABS. Mam taką owalna wtyczke z pinami do klimy z mk7



taka kostka jest w MKVI i VII, ale nie ma jej w MKV. Dzikus juz pisal, ze instalka klimy w MKV jest razem z instalka silnika.

-----------------
FEFK #2497

Był Escort MKV 1.4, 91' 2004-2011
Jest RS2000 MKV 91' 2008-
2024-03-17 12:42
  
 
   Następna strona 
[ 1 2
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM