Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

[MK VII] Za duze cisnienie w ukladzie chlodniczym - Strona 1.5

 Moderowane przez: Karolyna, Kleszczak, kylo32, michno45, zsmarti
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi << Poprzednia strona  Następna strona 
[ 1 2 3
 Autor 
 2011-06-27 22:31:12

no niestety dzis nalalem nowego plynu, noi to byl chyba ostatni zakup do esa .Pojawila sie piana w zbiorniczku co oznacza uszczelke, dym z rury, nierowna praca motoru. Niestety umarl poddaje sie w srode wystawiam go do sprzedazy u mnie na komisie nie mam juz siły .SZKODA WIELKA
2014-06-15 22:56
  
 
 2011-06-27 21:45:16

Nie miałem czasu zmieniac płynu na razie więc niestety dalej na wodzie ale posciskałem tego nowego węża i woda delikatnie leciała od strony chłdodnicy. Pod dużym ciśnieniem woda musiała tamtędy wywalać razem z powietrzem dlatego przewody nie były zapowietrzone a że chłodnica gorąca to woda odrazu wyparowywała. Teraz wody mniej ubywa i auto się mniej grzeje ale cisnienie zostało dlatego jeżdze na niedokręconym korku (przy zakręconym przewod do chłodnicy rozdymało). W tym tygodniu zmienie płyn no i się okarze....
Powiedzcie mi proszę czy juz po uzupelnieniu płynu, tak jak pisal kolega marciniec, zostawić korek otwarty aby odpowietrzyć czy grzać auto na zamkniętym układzie. No i jak z tym ogrzewaniem? Od razu włączyć żeby leciało przez cały układ? Dzieki wielkie


-----------------
www.spritmonitor.de

[ wiadomość edytowana przez: psolarz dnia 2011-06-27 21:46:16 ]
2012-02-16 13:06
  
 
 2011-06-27 12:18:17

Jak z tym odpowietrzaniem Ci nie pomoże, to tak jak kolega Surec napisał - podjedź do jakiegoś lepszego warsztatu żeby sprawdzili czy dwutlenek węgla się przedostaje do ukł. chłodzenia. To zakładają na zbiorniczek wyrównawczy korek z takimi odczynnikami. Jeśli robi za duże ciśnienie a wszystko jest w porządku to możesz mieć głowicę pękniętą. Ale sprawdź to sobie - ja 20zł płaciłem. Jak sobie przypomnę moje przygody z wybuchającymi wężami to aż mnie trzęsie... pozdro!
2011-12-05 13:26
  
 
 2011-06-27 08:01:22

A coś robiłeś?
Możesz też sprawdzić, czy masz spaliny w układzie, ale to u gości, którzy mają taki sprzęt. Choć wątpię, by to było przyczyną.
Nie sądzę też, by zapowietrzało się przez pompę...
Odpowietrzasz najprościej - jeżdzisz autem, aż się zagrzeje, odpalasz w czasie jazdy nadmuch w kabinie max na ciepło i po kilku minutach bez gaszenia auta powoli i bardzo ostrożnie odkręcasz korek na zbiorniku (najlepiej przez szmatę, żeby się nie poparzyć). Lekko popuść, żeby zeszło powietrze i dopiero potem max odkręć.
2020-07-13 14:06
  
 
 2011-06-26 23:37:18

Podpowie ktos??
2014-06-15 22:56
  
 
 2011-06-26 22:54:01

Jak na złosc mi dzis stało sie to samo. Gotuje sie woda ,ale termostat otwiera ,temperatura na zegarach ok,weze cieple i miekkie,dmuchawa grzeje,jak jest zakrecony korek to robi sie cisnienie i wywala ,a jak zgasze motor to wciaga caly zbiornik.Jutro jeszcze zamienie korki moze czujnik w korku sie.......popsuł , probowalem odpowietrzyc go ale to samo albo cos zle robie,jutro jade do mechaniora niech sprawdzi.Mam taka mala nadzieje ze to nie uszczelka . Korek oleju czysty i woda tez .Acha bym zapomnial uklad zaleje koncentratem bo teraz mam wode moze tak jak przemo pisal tez moze byc przyczyna bo woda ma inna temp wrzenia.Jutro sie okaze .Co otym myslicie??

[ wiadomość edytowana przez: przemo2 dnia 2011-06-28 15:57:18 ]
2014-06-15 22:56
  
 
 2011-06-22 21:55:30

A moim skromnym zdaniem to ewidentnie zapowietrzony układ. ja bym to zrobił tak:
1. spuścić cała wodę z układu.
2. zalać powolutku płyn chłodniczy na max.
3. podpompować troszkę płynu przez naciskanie weży dochadzących do chłodnicy - płynu na pewno będzie ubywać
4 jak przestanie już ubywać płynu przy pompowaniu uzupełnić poziom do max. i zakręcić korek
5 odpalić silnik niech sobie popracuje ok 2-3 min na jałowym biegu
6 jak bedzie ubywac płynu uzupełnić
7 nastepnie przytrzymać go na obrotach jakieś 2-3 tys przez 2-3 min.
8. jak zacznie ciepełko lecieć z nagrzewnicy zostawić na biegu jałowym do momentu az sie nie włączy wentylator chłodnicy
Operację z włączaniem wentylatora chłodnicy powtórzyć 2-3 razy.
i powinno wszystko działać jak należy
po ostygnięciu silnika uzupełnić płyn między min i max.
Jezeli wszystko jest w porządku z układem to powinno wszystko działć jak nalezy
Poza tym jest duzo lepiej jak w kładzie zalany jest płyn ponieważ raz że nie zakamienia układu a po drugie jesli jest walnieta uszczelka pod głowicą będzie wyczuwalny słodkawy zapach w spalinach. Jakby przedmuch był do kładu smarowania to raz powinien sie podnieść poziom oleju a jak jest mały przedmuch to korek wlewu oleju moze sie zabarwic na kolor kawy z mlekiem. Ewentualnie moze sie olej pojawić w płynie chłodzącym.
Aha jesli byłby wlniety korek zbiorniczka wyrównawczego to moze dojac do rozerwania zbiornicza badz jakieś węża.
Co do syczenia po odkreceniu korka to tak ma byc układy sa nadcisnieniowe i na goracym silniku zawsze będzie syczeć przy odkrecaniu a i przy odkrecaniu trzeba uwarzac że by sie nie poparzyc
No ale po dobrym odpowietrzeniu mysle ze wszystko powinno wrócić do normy. Czas zabawy jakaś godzinka ale warto





2011-07-24 15:09
  
 
 2011-06-22 21:03:15

no nie.
2015-07-10 00:43
  
 
 2011-06-22 18:55:38

Cytat:
...Ostatnio jezdze tylko na wodzie...


Zalej go płynem i problemy się skończą.Jest ciepło,a woda ma temp.wrzenia o wiele niższą niż płyn i dla tego masz podniesione ciśnienie w ukł.chłodzenia.Woda jak wiemy,kiedy się gotuje to wytwarza dużą ilość pary wodnej.W/w para nie ma ujścia,więc dogrzewa wodę dodatkowo i zaczynają się dziać jaja.
Przerabiałem to w pracy w widlaku,ale nie zawsze mam racje.

-----------------
 
 
 
 2011-06-22 18:06:59

Zbiornik nie puchnie ale przy odkrecaniu schodzi duzo powietrza i naplywa plyn (jak cieply). Dzisiaj jezdzilem chwile z niedokreconym korkiem i wlaczonym ogrzewaniem ale pozniej efekt byl ten sam. Generalnie moj ess zawsze pokazywal temperature ponizej skali. Teraz max dochodzi do polowy i wtedy zalacza sie wentyl. Sam zbiornik nie puchnie weze tez nie. Ostatnio jezdze tylko na wodzie bo z tym wezem tez mialem problemy, moze to ma wplyw? Szczegolnie ze ostatnio dosc cieplo. Przed powrotem do domu zalalem do max i zakrecilem korek, jak sie schlodzi to zobacze czy/ile wody ubylo. Jak cos to zaczne od korka.

-----------------
www.spritmonitor.de
2012-02-16 13:06
  
 
  Poprzednia strona  Następna strona 
[ 1 2 3
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM