Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Masa dwumasa czyli co i jak żeby schudnąć ;)

 Moderowane przez: Bialy, urg
 MotoNews.pl » Los Omegas Bestiales ...

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi <<
 Autor 
 2011-09-22 21:31:56

Hej
Ze względu na zapytania postanowiłem podzielić się wiedzą tajemną odnośnie diety dla kół zamachowych.
Temat dotyczy silników benzynowych (lub gazowych) w omegach B.
Jeśli chodzi o koła zamachowe to silniki powyższe podzielić można na dwie zasadnicze grupy:
1. V6 (2,5 ; 2,6 ; 3,0 i 3,2)
2. R4 (2,0 8V; 2,0 16V ; 2,2).
A więc.
Silniki te wyposażone są seryjnie (nie licząc ASB) w dwumasowe koła zamachowe o skromnej wadze ok. 15-16kg. Do tego czasami potrafią się wysypać. Dla tych, którym jest to nie na rękę jest ta porada.
Dwumas wygląda tak:

Można go wymienić na koło zamachowe żeliwne, monolityczne ze starszych silników opla:
Do V6 pasuje koło zamachowe od silnika C20XE (2,0 16V 150KM) z astry GSI, kadeta GSI lub calibry. Najlepiej wziąć koło płaskie (występowało także garnkowe) o masie 6,5kg.
Do R4 pasuje identycznie wyglądające koło zamachowe z silnika C20NE z astry, vectry lub calibry (2,0 8V).
Oba koła różnią się jedynym szczegółem: ilością śrub mocujących do wału.
Oto one:

Oczywiście do V6 idzie to z 8 otworami, do R4 to z 6.
Przy zakupie bardzo ważne jest zdobycie oryginalnych śrub mocujących do wału i do docisku. Są one nietypowe i niezbędne w montażu całości:

Do koła zamachowego potrzebujemy oczywiście sprzęgło. Osobiście polecam docisk z C20XE, chociaż można też włożyć taki z C20NE.
Tarcza sprzęgła do 2,0 może być z C20NE 215mm (omega).
Do 2,2 i V6 musi być większa (228mm). Tarcza pasuje od C20LET i każda inna mająca profil piasty 22X25-14N. Ja obecnie używam tarczy z diesla 2,0 bez sprężynek. Różnicy nie czuć
Oto docisk z C20XE i tarcza z C20LET ze sprężynkami:

Jak już to wszystko mamy to pozostaje tylko jeden problem - wysprzęglik. Po zamianie kół będzie za krótki. Trzeba go przedłużyć. W tym celu rozkręcamy go na dwie części:

Następnie wkładamy między nie odpowiednią tuleję dystansową* i skręcamy ze sobą dłuższymi śrubami.
Wymieniamy łożysko (tak, da się kupić samo łożysko i je wymienić!) i składamy wszystko do kupy ciesząc się lekkim kołem
Przy montażu docisku śruby dokręcamy stopniowo wszystkie, tak aby docisk się wycentrował.
*tuleja do nabycia w SPA Tuning Shop

-----------------
who dares wins
2019-12-21 15:28
  
 
 
 MotoNews.pl » Los Omegas Bestiales ...

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM